REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Rozwój osobisty i zawodowy, Podatki

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czy od odszkodowania wynikającego z ugody pozasądowej należy odprowadzić składki i podatek

Jeden z naszych byłych pracowników odwołał się od wypowiedzenia umowy o pracę. Domagał się odszkodowania za 3 miesiące pracy. W trakcie postępowania sądowego zawarliśmy z pracownikiem ugodę. Nie była ona zawarta przed sądem na rozprawie, jej treść nie została wpisana do protokołu rozprawy ani sąd nie zatwierdzał jej w drodze postanowienia. W ugodzie zobowiązaliśmy się do wypłaty na rzecz pracownika kwoty 36 000 zł (tj. 1,5-krotności jego wynagrodzenia za pracę). Po zawarciu ugody pracownik złożył do sądu wniosek o umorzenie postępowania, który został uwzględniony przez sąd. Czy od kwoty 36 000 zł należy opłacić podatek i składki?

Zasady rozliczania pakietów medycznych po uchwale NSA

Pracodawcy, którzy nie pobierali zaliczek na podatek od wykupionych dla pracowników pakietów medycznych i nie posiadali korzystnej dla siebie indywidualnej interpretacji, powinni rozważyć dokonanie korekty podatku. Jest to konsekwencja uchwały Izby Finansowej Naczelnego Sądu Administracyjnego, która uznała te świadczenia za opodatkowany przychód pracowników.

Słowa czy mowa ciała - co ma wpływ na pierwsze wrażenie?

Podczas jednego ze szkoleń dowiedziałem się, że za wywieranie pierwszego wrażenia tylko w niewielkim stopniu odpowiadają słowa, a kluczowa jest mowa ciała. Trener prowadzący inne ze szkoleń przedstawił nam zupełnie inne dane. Jak wygląda to naprawdę?

Kiedy nauczyciel otrzyma dodatek wiejski

Nauczycielowi posiadającemu kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela, zatrudnionemu na terenie wsi lub w mieście liczącym do 5 tys. mieszkańców, przysługuje odrębny dodatek w wysokości 10% wynagrodzenia zasadniczego. Na terenie wiejskim, na którym występuje deficyt kadry nauczycielskiej, organ prowadzący szkołę (wójt, burmistrz, prezydent miasta, starosta, marszałek województwa) może podwyższyć ten dodatek.

REKLAMA

Świadczenia przyznawane z funduszy a limit zwolnienia od podatku

Limit zwolnienia podatkowego wynoszący 380 zł na rok kalendarzowy dotyczy zarówno świadczeń wypłacanych z zfśs, jak i z funduszu związków zawodowych. W obu przypadkach obowiązuje ww. limit, niezależnie od liczby podmiotów, z których pracownik otrzymał dane świadczenia.

Czy pracownicy przejętego zakładu pracy muszą złożyć nowe oświadczenia PIT-2

PIT-2. 1 grudnia br. przejęliśmy jeden z oddziałów pewnej spółki wraz z jego pracownikami. Czy w takiej sytuacji możemy żądać od tych pracowników złożenia nowego oświadczenia PIT-2?

Jak rozliczyć umowy zlecenia i o dzieło zawarte z tą samą osobą

Zatrudniamy na umowę zlecenia informatyka, który zajmuje się serwisem komputerów. Dodatkowo podpisaliśmy z nim umowę o dzieło na listopad na jedną usługę – szkolenie dla pracowników. Czy w tej sytuacji umowa o dzieło podlega składkom? Jak rozliczyć w dokumentach i jak obliczyć składki i podatek od przychodów uzyskanych z tytułu tych umów? Wynagrodzenie zleceniobiorcy z umowy zlecenia wynosi 2000 zł, a z umowy o dzieło planujemy zapłacić mu 1000 zł (wynagrodzenie płatne 30 listopada br., koszty uzyskania przychodów w przypadku obydwu umów wynoszą 20%).

Czy do przychodu z tytułu przekazanych bonów trzeba stosować koszty uzyskania przychodów

Chcemy przyznać m.in. pracownikom przebywającym na urlopach wychowawczych bony towarowe o wartości po 500 zł każdy, sfinansowane częściowo ze środków zfśs i częściowo ze środków obrotowych. Czy do świadczeń przekazanych tym pracownikom powinniśmy stosować koszty uzyskania przychodów, skoro w czasie korzystania z tych urlopów nie osiągają u nas żadnych innych przychodów?

REKLAMA

Czy opodatkować i oskładkować odszkodowanie za skrócenie okresu wypowiedzenia oraz odprawę

Z powodów finansowych podjęliśmy decyzję o likwidacji kilkunastu stanowisk pracy, ale nie spełniamy limitów dla zwolnień grupowych. Jednak z tytułu tych zwolnień indywidualnych musimy wypłacić zwalnianym pracownikom odprawy pieniężne w wysokości wskazanej w przepisach o zwolnieniach grupowych. Jednocześnie skróciliśmy im okresy wypowiedzenia z 3 do 1 miesiąca, a za pozostałe 2 miesiące wypłacimy odszkodowania. Zarząd podjął także decyzję o wypłacie indywidualnych, dodatkowych odpraw pieniężnych dla wszystkich zwalnianych pracowników w wysokości 1-miesięcznego wynagrodzenia. Prawo do takiego fakultatywnego odszkodowania nie wynika z żadnego wewnątrzzakładowego przepisu. Czy od kwoty tych świadczeń należy odprowadzić składki ZUS oraz zapłacić podatek?

Finansowanie prezentów świątecznych z funduszu socjalnego

Przygotowując prezenty świąteczne z zfśs, pracodawca musi pamiętać o przyznawaniu ich według kryterium socjalnego. Z punktu widzenia podatkowego ważna jest też wysokość kwoty przeznaczonej na pomoc rzeczową na jednego pracownika w roku podatkowym.

Wartość pakietów medycznych jest nieodpłatnym świadczeniem podlegającym opodatkowaniu

Pakiety medyczne wykupione przez pracodawcę stanowią dla pracowników, uprawnionych do ich wykorzystania, przychód z tytułu nieodpłatnego świadczenia podlegający opodatkowaniu. Taką uchwałę podjął 24 października 2011 r. pełny skład Izby Finansowej NSA (sygn. II FPS 7/10).

Intuicja vs. analizy. Na czym opierać wdrożenia HRM?

Z badania Trendy HRM 2011 firmy Deloitte wynika, że działy personalne w Polsce robią różne wdrożenia, nie zawsze obliczając, na ile są one potrzebne. Można z tego wnioskować, że robią to na zasadzie intuicji, mody albo przyjmując a priori, że są to działania odpowiednie do sytuacji, która jest czytelna bez stosowania wyrafinowanych pomiarów. Czy aby na pewno można się obyć w HRM bez mierników?

Cofnięcie pracownikowi prawa do zasiłku z ubezpieczenia wypadkowego

Od 4 lipca br. zatrudniliśmy pracownika, a 20 lipca ucierpiał on w wypadku przy pracy, zakwalifikowanym w ten sposób przez zespół powypadkowy. Pracownik był w trakcie okresu wyczekiwania na świadczenie chorobowe, ale bez wyczekiwania otrzymał zasiłek z ubezpieczenia wypadkowego za 15 dni zwolnienia lekarskiego (od 20 lipca do 3 sierpnia). Niedawno jeden ze świadków incydentu, też pracownik, ujawnił, że poszkodowany przed wypadkiem brał podejrzane środki, prawdopodobnie odurzające. Pracownik poszkodowany w wypadku, po ponownym przesłuchaniu, przyznał się, że takie środki zażywa. Jak należy w tej sytuacji postąpić z nienależnym zasiłkiem i dokumentami przesłanymi do ZUS? Wynagrodzenie pracownika według umowy o pracę to 3600 zł.

Wartość przychodu z tytułu nieodpłatnego przekazania pracownikowi służbowego sprzętu

Czy odsetki od nieterminowej wypłaty wynagrodzenia stanowią przychód pracownika

W listopadzie br. wypłaciliśmy pracownikowi zaległe wynagrodzenie wraz z odsetkami za sierpień i wrzesień br. Czy w tej sytuacji przychodem pracownika będą również odsetki za opóźnienie w wypłacie wynagrodzenia?

Talent interpersonalny. W jaki sposób oszacować poziom kompetencji społecznych kandydatów do pracy?

Kompetencje społeczne zajmują poczesne miejsce na mapie kompetencji zawodowych, gdyż są zaliczane do tzw. kompetencji generycznych, czyli uniwersalnych. Ich posiadanie, na odpowiednim poziomie, jest niezbędne każdej osobie, która w pracy realizuje zadania dla innych ludzi, w kontaktach i poprzez kontakty z innymi. Dbając o wysoki poziom produktywności kadry i jednocześnie niskie wskaźniki rotacji personelu, ocenę kompetencji społecznych kandydatów do pracy należy uczynić standardowym elementem każdej procedury selekcji zawodowej. W jaki sposób najlepiej oceniać poziom kompetencji społecznych?

Co na święta Bożego Narodzenia dla pracowników zamiast bonów?

Pracuję w księgowości firmy zatrudniającej 2 tysiące osób w kilkunastu oddziałach w Polsce. Jak co roku, zastanawiamy się, czym obdarować przed świętami Bożego Narodzenia naszych pracowników. Wcześniej korzystaliśmy z bonów podarunkowych, ale mieliśmy z nimi problemy logistyczne, np. przy rozdzielaniu wśród pracowników rozrzuconych po całym kraju. Czy można je zastąpić czymś nowocześniejszym i wygodniejszym w obsłudze?

Efekt nadmiernego uzasadnienia czyli problem z dostrzeganiem motywacji wewnętrznej

Plan rozwoju

Rozmowa z prof. Davidem Clutterbuckiem, współzałożycielem Stowarzyszenia European Mentoring & Coaching Council (EMCC)

Czy odszkodowanie dla pracownika podlega oskładkowaniu i opodatkowaniu

Ludzkie oblicze transformacji. Znaczenie emocji w procesie zarządzania zmianą

Stale zmieniające się warunki gospodarcze i społeczne oraz galopujący rozwój technologiczny wymuszają na środowisku konieczność wprowadzania zmian, aby dostosować się do nowych warunków. Firmy unikające zmian bądź wprowadzające je w sposób nieumiejętny z góry skazują się na niepowodzenie. Jednak samo otwarcie się na zmiany nie gwarantuje firmie sukcesu, bowiem nieefektywnie wprowadzona zmiana może przynieść taki sam efekt, jak jej brak. Na co zatem zwracać największą uwagę, aby działać efektywnie?

Miesięczny ryczałt za pełnienie funkcji prokurenta

Zakładowy fundusz szkoleniowy sposobem na mniejszą zaliczkę na podatek dochodowy

Pracodawca, który chce zapłacić mniejszą zaliczkę na podatek dochodowy za listopad i grudzień, może jeszcze w tym miesiącu utworzyć tzw. zakładowy fundusz szkoleniowy. Na wydanie pieniędzy z tego funduszu ma aż dwa lata - wyjaśniają eksperci podatkowi.

Wynagrodzenie dla pracownika za wykorzystanie jego wizerunku

Konsekwencje składkowo-podatkowe świątecznych prezentów dla pracowników

Z okazji świąt Bożego Narodzenia zakłady pracy obdarowują pracowników najczęściej paczkami, bonami lub zamiast świadczeń rzeczowych wręczają im pieniądze. Wartość prezentów przekazanych pracownikom jest zazwyczaj przychodem z tytułu zatrudnienia, od którego należy naliczyć podatek i składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne. Ponadto nie wszystkie świąteczne wydatki poniesione przez pracodawcę mogą stanowić dla niego koszty uzyskania przychodów (kup).

Jakie korzyści może dać wdrożenie outplacementu?

Czeka mnie w firmie seria kilku etapów zwolnień. Widzę konieczność solidnego przygotowania tego procesu od strony prawnej, ale zastanawiam się, czy to wystarczy. Ostatnio zapanowała moda na outplacement, wiele się pisze o korzyściach dla zwalnianych pracowników, ale nie jestem pewna, czy nas na to stać. Czego realnie mogę spodziewać się w firmie, jeśli zdecyduję się na wprowadzenie programu outplacement?

Czy oferowany przez pracodawcę rabat na zakupy jest przychodem ze stosunku pracy

Pracownikom zatrudnionym w naszej firmie (jesteśmy hurtownią sprzętu agd) przyznajemy stały rabat na zakupy dokonane w naszej hurtowni. Czy taki rabat jest przychodem pracowników?

W jaki sposób skutecznie wdrożyć dress code w firmie?

Od kilku miesięcy jestem menedżerem w nowej firmie i od początku próbuję wprowadzić dress code, bo do tej pory nikt nie zwracał uwagi na wygląd personelu. Udało mi się przekonać zarząd, natomiast sami pracownicy niechętnie stosują się do zmian. W jaki sposób wprowadzić dress code i jak nakłonić kadrę do przestrzegania nowych zasad?

Pracodawca nie odprowadza VAT za świadczenia socjalne kupione z funduszy zfśs

Pracodawca, który za pieniądze z funduszu socjalnego kupuje i przekazuje pracownikom karnety na basen i siłownię albo bilety do kina czy teatru, nie płaci z tego tytułu VAT do urzędu skarbowego - poinformowała Izba Skarbowa w Łodzi.

Twórczy potencjał. Czy kreatywności można się nauczyć?

Często uczestnicy programów edukacyjnych i szkoleniowych z zakresu narzędzi myślenia i kreatywności zadają pytania: Czy naprawdę można nauczyć się kreatywności, czy człowiek po prostu się z tym rodzi? Co zrobić, żeby stać się kreatywnym? Czy tylko wybrańcy są kreatywni?

Jedno biurko, kilka firm. Coworking sposobem na pracę zdalną

Coraz częściej zdalnie pracują graficy, trenerzy, dziennikarze, PR-owcy, konsultanci i handlowcy. Ta forma pracy ma jednak jedną, istotną wadę. Jest nią, paradoksalnie, największa zaleta telepracy, czyli praca w domu. Na dłuższą metę życie zawodowe wymieszane z prywatnym, brak kolegów i koleżanek z biura czy spędzanie całego dnia w jednym miejscu, potrafią skutecznie obniżyć motywację i wydajność. Zza oceanu przywędrował jednak pewien trend: coworking. Warto mu się bliżej przyjrzeć i zastanowić się, czy jest w stanie rozwiązać wiele problemów napotykanych podczas zatrudniania pracowników zdalnych.

Na czym polega zjawisko kapitanozy?

Nasz przełożony cieszy się w firmie niekwestionowanym autorytetem. Szanujemy go i jesteśmy mu posłuszni, ponieważ czujemy, że jest prawdziwym liderem. Kilkakrotnie jednak okazało się, że się mylił i że niepotrzebnie wtedy kierowaliśmy się jego zdaniem. Czy podwładny w takiej sytuacji może „przeciwstawić się” silnemu zwierzchnikowi?

Szkolenia i doradztwo na trudne czasy

Większość firm obawia się, że kryzys finansowy przeistoczy się w kryzys gospodarczy.  Plany rządowe, które zakładały, że w tym roku uda się obniżyć bezrobocie do niespełna 11 proc. w obecnej sytuacji wydają się nierealne, pokazują to chociażby ostatnie dane GUS o bezrobociu. Firmy – obawiając się kryzysu nie chcą zatrudniać a nawet planują zwolnienia.

Wzmocnienie wizerunku firmy podczas rekrutacji

Jestem menedżerem w firmie handlowej. Co miesiąc każdy ze specjalistów z mojego zespołu przeprowadza kilkanaście projektów rekrutacyjnych. Niestety, ostatnio zaczęły docierać do nas zewnętrzne negatywne opinie kandydatów biorących udział w prowadzonych przez nas rekrutacjach na temat poziomu komunikacji naszego działu HR. Podejrzewam, że moi pracownicy, mając tak dużo pracy i projektów, czasami zapominają wysłać stosownego e-maila lub zadzwonić do uczestników procesu. Obawiam się, że może to negatywnie wpłynąć na wizerunek naszej organizacji. W jaki sposób możemy poprawić przepływ informacji między naszymi rekruterami a kandydatami, tak aby wzmocnić wizerunek firmy jako pracodawcy?

Wykupione przez pracodawców pakiety medyczne dla pracowników powinny być opodatkowane

Wykupione przez pracodawców pakiety świadczeń medycznych powinny być opodatkowane, gdyż dla pracowników stanowią tzw. nieodpłatne świadczenie - wynika z uchwały podjętej w poniedziałek, 24 października, przez sędziów Izby Finansowej Naczelnego Sądu Administracyjnego.

Funkcjonalność systemów HCM. Zastosowanie i zalety rozwiązań informatycznych wspomagających zarządzanie ludźmi w firmie

Standard to inaczej zbiór kryteriów, które w powszechny sposób określają wymagania i cechy, które charakteryzują daną dziedzinę życia. W wielu publikacjach i wystąpieniach podnoszony był również temat standardu w zakresie HCM (Zarządzanie Kapitałem Ludzkim). Czy doczekaliśmy się takiego standardu i czy jest on powszechnie stosowany wśród systemów informatycznych, które określają się mianem systemów HCM?

Motywowanie w zgodzie z profilem potrzeb zawodowych pracownika

Wysoce umotywowani pracownicy to marzenie każdego pracodawcy i menedżera. W wysokim stopniu umotywowania poszukuje się przepisu na spełnienie, częstokroć wyśrubowanych, kryteriów produktywności i efektywności funkcjonowania personelu. Rozwijane są przy tym dziesiątki różnych koncepcji i technik motywowania, których zadaniem ma być zapewnianie organizacji zmotywowanej kadry. Wiele z tych koncepcji i technik nie uwzględnia jednak w wystarczającym stopniu indywidualności ludzi, stąd efekty ich stosowania są w praktyce często nie w pełni satysfakcjonujące. W jaki więc sposób uwzględnić przy motywowaniu pracownika jego indywidualność i, w konsekwencji, podnieść poziom jego umotywowania do realizacji organizacyjnych celów?

Gdzie kończy się rola menedżera, a zaczyna coacha?

Coraz więcej i częściej mówi się o wprowadzaniu coachingowej kultury zarządzania w organizacjach. Na ile zagoniony menedżer, który musi przejrzeć i wypełnić dziesiątki tabel i sprawozdań, może lub wręcz powinien zaangażować się w rozwijanie swoich pracowników? Być może zamiast nakładać na zarządzających kolejny obowiązek, efektywniej będzie powierzyć rozwój personelu specjalistom?

Jak skutecznie wdrożyć nowych pracowników

Istnieją dwa sposoby wdrażania pracownika: pomóc mu w pierwszym etapie jego pracy lub wrzucić go na głęboką wodę. Jeśli się utopi, wszyscy tracą: firma – czas i pieniądze na rekrutację, pracownik – wiarę we własne siły i dobrą opinię o pracodawcy. Jeśli się uratuje sam – pozostanie w firmie, jednak... Jedyną osobą, której – w jego opinii – powinien okazać wdzięczność, będzie on sam.

Jak poradzić sobie z nadmiarem obowiązków w pracy menedżera

Zmiany zachodzące w ostatnich latach w świecie biznesu, związane z niebywale dynamicznym postępem technologicznym, rozwijającą się w skali globalnej konkurencją, ale również przemianami na płaszczyźnie stosunków międzyludzkich sprawiają, że głównym wyzwaniem osób zarządzających w organizacjach staje się kompleksowość. Sprawność w radzeniu sobie i redukowaniu tej kompleksowości warunkuje sukces bądź porażkę.

Kto płaci podatki powinien płacić składki ubezpieczeniowe

Należy poszerzyć bazę osób płacących składki ubezpieczeniowe, co wzmocniłoby system emerytalny i stabilność finansową - uważa szef zespołu doradców strategicznych premiera, minister Michał Boni.

Udział pracownika w firmowej imprezie integracyjnej nie jest opodatkowany

Pracownik, który bawił się na firmowej imprezie integracyjnej, nie zapłaci z tego tytułu podatku, dopóki nie zostanie ustalone, ile konkretnie zjadł, wypił i jaka była wartość innych świadczeń, z których skorzystał - wynika z wyroku WSA w Poznaniu.

Korekta podatku i składek w razie nadpłaty zasiłku

Pracownik (48 lat) uległ wypadkowi w czasie pracy. Przebywał na zwolnieniu lekarskim przez 3 miesiące (od kwietnia do czerwca) i w tym okresie był hospitalizowany przez 15 dni. Pracodawca powołał zespół powypadkowy, który uznał zdarzenie za wypadek przy pracy. Po sporządzeniu protokołu powypadkowego poszkodowanemu pracownikowi został wypłacony zasiłek w wysokości 100% z ubezpieczenia wypadkowego, mimo że pracownik jeszcze nie wykorzystał limitu 33 dni choroby w roku. Pracownik wystąpił do ZUS z wnioskiem o wypłatę odszkodowania z tytułu trwałego uszczerbku na zdrowiu. ZUS jednak zakwestionował ustalenia pracodawcy zawarte w protokole powypadkowym i odmówił wypłaty odszkodowania. Jako uzasadnienie swojej decyzji ZUS wskazał, że zdarzenie nie miało związku z wykonywaną pracą. Jak w tej sytuacji powinniśmy skorygować podatki i składki?

Szczepienia przeciw grypie - czy ich wartość jest przychodem zatrudnionych?

W październiku 2012 r. zamierzamy w całości sfinansować pracownikom i stale współpracującym z nami zleceniobiorcom szczepienia przeciwko grypie. Czy takie świadczenie będzie stanowić dla nich przychód, od którego należy odprowadzić składki i podatek?

W drodze do dojrzałości projektowej

Rozmowa z Martą Westrych-Andrzejczyk, dyrektorem personalnym w firmie DPD Polska, na temat wdrażanego programu szkoleniowo-rozwojowego Droga Projektowej Dojrzałości

Niestały biznes, czyli jak przygotować firmę do zmian

Zmiana jest czymś nieuchronnym i nieuniknionym. Dla organizacji jest koniecznością, ale także szansą na rozwój. Zmiany, które zachodzą w otoczeniu firmy, są widoczne w jej strukturze i strategii. Żeby przedsiębiorstwa mogły przetrwać i konkurować na konkurencyjnym rynku, muszą szybko i skutecznie adaptować się do powstających zmian, podążać za nimi, a nawet je wyprzedzać.

Pakiet medyczny - obowiązki podatkowe i składkowe

Pracodawca, który opłaca pracownikom prywatną opiekę medyczną, musi w umowie określić kwotę wypłacaną w związku z zapewnieniem pracownikom obowiązkowej profilaktycznej opieki zdrowotnej oraz kwotę przeznaczoną na dodatkowe usługi. Takie rozwiązanie umożliwia dokładne ustalenie przychodu pracownika i odprowadzenie należnej zaliczki na podatek dochodowy.

Jaki awans dla młodego pracownika?

Dział personalny, w którym pracuję, co pewien czas ma za zadanie zaproponować rozwiązanie sprzyjające dalszemu rozwojowi i podtrzymaniu motywacji młodych pracowników zespołu. W organizacji nie ma wyznaczonych ścieżek karier, a decyzje o dalszym rozwoju młodej osoby zależą, w głównej mierze, od klienta wewnętrznego – menedżera i pracownika działu HR. W takiej sytuacji pojawia się pytanie o awans młodego pracownika. Co można mu zaproponować?

PESEL zamiast NIP w dokumentacji ubezpieczeniowej

We wszystkich dokumentach związanych z ubezpieczeniami społecznymi i ubezpieczeniem zdrowotnym należy podawać numer PESEL ubezpieczonego. Płatnik składek nie ma obowiązku podawania numeru NIP, nawet jeżeli został nadany. Zmiana zasad podawania danych identyfikacyjnych osób ubezpieczonych weszła w życie 1 września 2011 r.

PIT-11 i PIT-4R w razie likwidacji pracodawcy

Od 1 lutego do 30 kwietnia br. zatrudnialiśmy zleceniobiorcę, a od 4 maja do 31 lipca br. ta sama osoba świadczyła u nas pracę na podstawie umowy o pracę. Czy mamy obowiązek wystawić pracownikowi, a wcześniej zleceniobiorcy, w ciągu roku jeden PIT-11 obejmujący przychody zarówno ze zlecenia, jak i z umowy o pracę? Czy powinniśmy jednak odrębnie rozliczyć jego przychody i wystawić dwie informacje PIT-11? Ponadto z końcem sierpnia zakład zostanie zlikwidowany. W jakim terminie powinniśmy wystawić PIT-11 i PIT-4R?

REKLAMA