Co kryje się pod stwierdzeniem „pracownik o niskich kwalifikacjach”? Czy chodzi tu o deficyt wykształcenia zawodowego, czy niezbędnych kompetencji? Nie rozstrzygnęły tego dylematu ani prezentacja badań Pentor Research International i Ecorys, ani dyskusja podczas konferencji zorganizowanej przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości 8 marca w Warszawie. Niewątpliwie jednak uczestnicy debaty – haerowcy, szkoleniowcy, trenerzy – uzyskali ciekawe sugestie co do kierunków skutecznego wsparcia pracowników, których kwalifikacje należy podnosić w interesie ich samych i firmy.
Nasza firma, która ma siedzibę w Polsce, zatrudniła pracownika, który przez 3 dni w tygodniu będzie pracował we Francji. Pracownik ten ma obywatelstwo polskie i mieszka w Polsce. Czy powinniśmy go zgłosić do ubezpieczeń we Francji, czy należy opłacać za niego składki zarówno w Polsce, jak i we Francji?