Kategorie

Pracodawca, Bezpieczeństwo pracy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
"Pracodawca - organizator pracy bezpiecznej" to konkurs Państwowej Inspekcji Pracy. Już po raz 21. zostali nagrodzeni pracodawcy, którzy w sposób szczególny dbają o bezpieczeństwo zdrowia i życia pracowników.
Jednym z obowiązków pracodawcy jest zapewnienie bezpieczeństwa i higieny w miejscu pracy. Każdy pracownik powinien mieć dostęp do odpowiednio wyposażonej apteczki oraz pierwszej pomocy przedlekarskiej.
Pracodawca jest zobowiązany do dbania o przestrzeganie w jego zakładzie pracy zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. Jeśli nie wypełnia swojego obowiązku musi się liczyć z karami finansowymi.
Rok 2009 stoi pod znakiem zmian w przepisach z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. Rozszerzeniu uległ katalog obowiązków pracodawcy. Podkreślono tym dobitniej, iż odpowiedzialność za bezpieczeństwo pracowników ponosi przede wszystkim pracodawca.
Jestem małym pracodawca i przestraszyły mnie ostatnie zmiany z zakresu bhp. Czy to prawda, że muszę zatrudnić inspektora ochrony przeciwpożarowej.
Pracodawca ma obowiązek chronić zdrowie i życie pracowników poprzez zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy przy odpowiednim wykorzystaniu osiągnięć nauki i techniki. Co tak naprawdę oznacza obowiązek dbania o zdrowie i życie pracowników. Warto sprawdzić.
Pracodawca ma obowiązek dbania o zdrowie i życie pracowników. Szczególne znaczenie ma to w przypadku pracowników stale pracujących przed komputerem. W związku z tym musi zapewnić pracownikom okulary korygujące wzrok, jeśli zdecyduje o tym lekarz okulista.