REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Przemoc psychiczna jest jedną z najbardziej destrukcyjnych form przemocy, która dotyka wielu ludzi na całym świecie. Choć nie zostawia widocznych śladów, jej wpływ na psychikę i życie ofiary jest bardzo dotkliwy i długotrwały. W odróżnieniu od przemocy fizycznej, przemoc psychiczna opiera się na manipulacji, kontrolowaniu i wywieraniu presji na drugiej osobie, co powoduje trwałe i głębokie szkody emocjonalne. Podajemy przykłady przemocy psychicznej.
Pokolenie Z lepiej ocenia współpracę ze starszymi pracownikami i pracodawcami niż starsi z młodymi pracownikami. Dlaczego tak się dzieje? Czym się od siebie różnią i czy rzeczywiście jest między nimi przepaść? Oto raport Hays odpowiadający na te pytania.
Nie osoba, która nigdy nie pokazuje swoich emocji w pracy, a osoba wrażliwa zyskuje na znaczeniu w biznesie. Wrażliwość to cecha coraz bardziej ceniona. Może stać się fundamentem odporności psychicznej. Ukrywanie i tłumienie uczuć już nie świadczy o sile.
Jak zwolnić pracownika? Okazuje się, że zwalniać też trzeba umieć. Zwolnienie pracownika to jedno z najtrudniejszych zadań, przed którymi stają menedżerowie i specjaliści ds. HR. Oprócz aspektów prawnych, proces ten wymaga delikatności, empatii i umiejętności komunikacyjnych. W niniejszym artykule omówimy kroki, jakie należy podjąć, aby poinformować pracownika o zwolnieniu w sposób profesjonalny i po prostu ludzki.
REKLAMA
Przez ok. 40 proc. czasu nie jesteśmy skupieni na tym, co aktualnie wykonujemy i nasza uwaga zdaje się pracować mniej efektywnie. Moje badania wskazują, że błądzenie myślami wspiera kreatywne myślenie - powiedział PAP dr Marcin Leszczyński z Katedry Kognitywistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Niniejszy artykuł stanowi poradnik psychologa o tym, jak radzić sobie ze złością. Złość to emocja, która może być trudna do opanowania. Wpływa wówczas destrukcyjnie na relacje i ogólny dobrostan. Oto kilka praktycznych strategii radzenia sobie ze złością w konstruktywny sposób.
Czym jest gaslighting? Jak go rozpoznać, bronić się i radzić sobie z manipulacją emocjonalną? Oto 6 strategii na zdemaskowanie gaslightingu: rozpoznanie i przezwyciężanie manipulacji emocjonalnej.
Psycholog i psychiatra - jaka jest różnica? Psycholog i psychiatra to dwaj różni specjaliści. W tym artykule psycholog tłumaczy, jakie są kluczowe różnice pomiędzy psychologiem i psychiatrą w wykształceniu i zakresie praktyki.
REKLAMA
Wysoko wrażliwi w pracy i biznesie nie mają łatwo. Mogą jednak przekuć swoją ponadprzeciętną wrażliwość w atut. Oto przepis na sukces dla osób wysoko wrażliwych od psycholog Aleksandry Kolińskiej. Potrzebujesz tylko 6 składników.
Kobiety na co dzień zmagają się z wieloma trudnościami w życiu osobistym i zawodowym. Kobiety z niepełnosprawnościami mają jeszcze trudniej. Trudne do pomyślenia jest więc to, że nawet w gabinetach ginekologicznych są gorzej i nierówno traktowane. Brakuje odpowiedniego sprzętu a pracownicy gabinetów często nie są odpowiednio wykwalifikowani do obsługi takich osób. Opieka położnicza osób z niepełnosprawnościami też nie jest na wymaganym poziomie. Każdy zasługuje na szacunek i należyte traktowanie - szczególnie w tak newralgicznych kwestiach. Czy Minister Zdrowia wdroży niezbędne działania? To się okaże niebawem.
Wielkanoc w pracy - podajemy 11 ciekawych pomysłów na integrację pracowników z okazji Świąt Wielkiej Nocy. Konkursy, zabawy, szkolenia czy warsztaty tematyczne wpływają na zwiększenie zadowolenia pracowników ora ich zaangażowania w codzienną pracę. Tego typu inicjatywy w połączeniu ze strategią wellbeingu budują silną markę pracodawcy na rynku pracy.
Zakończono już głosowanie na 20 finałowych słów w plebiscycie PWN – Młodzieżowe Słowo Roku 2023. Wyniki zostały ogłoszone 7 grudnia 2023 r. Znamy słowo nr 1 nr 2 i nr 3, przyznano także Nagrodę Jury. Czy wiesz co oznaczają wszystkie te słowa?
Środowisko pracy, ze względu na różnorodność jednostek pracujących w jednym miejscu, może stwarzać różne sytuacje konfliktowe. Konflikty te, jeśli nie są skutecznie zarządzane, mogą prowadzić do obniżenia morale pracowników, spadku produktywności oraz utraty wartościowego personelu. W obliczu dynamicznych zmian w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi i rozwoju technologicznego, pojawiają się nowoczesne wyzwania, którym menedżerowie muszą sprostać.
Kultura korporacyjna to nieuchwytny, ale niezwykle istotny element każdej organizacji. Stanowi zestaw wartości, norm, przekonań i praktyk, które definiują sposób, w jaki pracownicy współpracują ze sobą, podejmują decyzje i identyfikują się z misją firmy. Kultura korporacyjna jest swoistym „duchem” organizacji, wpływającym na atmosferę w miejscu pracy, a także na relacje z klientami, partnerami biznesowymi i społecznością.
Spaghetti code kojarzy Ci się tylko z jedzeniem, a słowo dżejsony brzmi jak nowy model jeansów? Z okazji obchodzonego w październiku Europejskiego Tygodnia Kodowania, No Fluff Jobs wspólnie z Babbel prezentują najpopularniejsze sformułowania i potoczne zwroty z branży IT, dzięki którym łatwiej dogadasz się w pracy.
Szef, kierownik, manager – jak powinien zachowywać się wobec pracownika, by obie strony były zadowolone? Czego wymagać od przełożonego? I jakie są sposoby na to, by pracownik czuł się zadowolony i pracował wydajnie? Feedback, czyli informacja zwrotna od lidera na temat wykonywania zadań okazuje się kluczowa dla obu stron. Jak zbudować korzystną relację szef–pracownik tłumaczy Fryderyk Karzełek, mentor i szkoleniowiec rozwoju osobistego i biznesu.
Networking to niezwykle istotny element rozwoju zawodowego i osobistego. Polega na tworzeniu i pielęgnowaniu relacji, dzięki którym można wymieniać informacje, zasoby, wsparcie i możliwości.
Problemy i trudne sytuacje, z którymi pracownik mierzy się w życiu prywatnym, mogą mieć znaczący wpływ na jego pracę. Dotyczy to także problemów ze zdrowiem psychicznym. Czy pracodawcy są gotowi na wsparcie takich osób? Odpowiedzi dostarczają wyniki badania przeprowadzonego dla Pracuj.pl.
Rozmowa z przełożonym bywa dla wielu pracowników źródłem stresu i niepokoju. Często obawiamy się, że nie poruszymy odpowiednich tematów lub że nasze potrzeby zostaną zignorowane. Jednak spotkania 1:1 z szefem to unikalna szansa na budowanie relacji, wyrażanie swoich oczekiwań i rozwijanie się zawodowo.
Właściwa komunikacja jest niezbędnym elementem relacji międzyludzkich, zarówno na polu prywatnym jak i zawodowym. Aby komunikować się jasno i efektywnie należy pamiętać o przestrzeganiu kilku prostych zasad. Oto one.
Dwadzieścia jeden procent pracowników na świecie deklaruje, że jest zaangażowanych w wykonywanie swojej pracy – wynika z raportu Gallupa The State of the Global Workplace: 2022. Jeśli w tym momencie pomyśleliście, że jest to niewiele – to na jakie określenie zasługuje procent zaangażowanych pracowników w Europie i Polsce?
REKLAMA