Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dobre i złe nawyki pracy zdalnej [BADANIE]

Dobre i złe nawyki pracy zdalnej [BADANIE]
Dobre i złe nawyki pracy zdalnej [BADANIE]
Shutterstock
Praca zdalna pomaga łączyć pracę z życiem prywatnym. Jakie są dobre i złe nawyki zdalnych pracowników? Oto wyniki badania przeprowadzonego w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech.

Praca zdalna - dobre i złe nawyki

Firma Poly opublikowała raport, którego wyniki ujawniają sekrety pracy hybrydowej. Badanie – w którym wzięło udział ponad 4 000 pracowników hybrydowych z Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec – zwraca uwagę na nowe zachowania i nawyki w pracy poza siedzibą firmy. Z badania wynika, że niektórzy członkowie zespołów mogą cierpieć na „syndrom komfortu domowego”, co jest spowodowane zacieraniem się granic między życiem domowym a pracą ze względu na miejsce wykonywania obowiązków służbowych.

Praca hybrydowa, wykonywana w dowolnym czasie, pomaga uwolnić pracowników od pracy w sztywnych ramach czasowych od 9 do 17, dając im większą elastyczność w robieniu rzeczy, na które normalnie nie mieliby czasu” – komentuje Paul Clark, Senior Vice President of EMEA Sales w Poly. Ponad 3 na 5 (68%) europejskich pracowników hybrydowych cieszy się z możliwości drzemki w ciągu dnia, wstając z łóżka z zapasem tylko 30 minut lub mniej przed rozpoczęciem pracy, a prawie jedna czwarta ankietowanych znalazła więcej czasu na ćwiczenia fizyczne, takie jak joga, spacery czy rozciąganie. „Wszyscy potrzebujemy zachowania lepszej równowagi między pracą a życiem prywatnym, a praca hybrydowa to umożliwia. Członkowie zespołów muszą jednak uważać, aby nie wpaść w pułapkę „syndromu domowego komfortu” – przesadnego rozluźnienia podczas spotkań i zapomnienia, gdzie się znajdują i na czym powinni się aktualnie skupić."

Wyniki badania Poly ujawniają dobre, złe i te mało chlubne sekrety pracy hybrydowej i zdalnej.

Praca zdalna - dobre strony

Zmieniające się modele pracy sprawiły, że pracownicy mają więcej czasu dla siebie – co pozwala im na pracę w dowolnym czasie i zachowanie lepszej równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. Większa popularność urządzeń, które pozwalają na dobrej jakości audio i wideokonferencje zwiększyło komfort pracowników hybrydowych, którzy wykonują swoje zawodowe obowiązki w różnych środowiskach.

  • Wielu pracowników hybrydowych korzysta z możliwości drzemki w ciągu dnia lub też przedłuża czas snu zostając dłużej w łóżku: prawie jedna piąta (17%) deklaruje, że wstaje z łóżka z pięcioma minutami lub mniejszym zapasem czasowym, a aż 68% budzi się tylko 30 minut przed rozpoczęciem pracy. Co ciekawe, to właśnie starsze pokolenie traktuje popołudniową drzemkę priorytetowo, ponieważ 31% osób powyżej 55 roku życia budzi się tylko pięć minut lub mniej przed rozpoczęciem pracy.
  • Prawie jedna czwarta (23%) pracowników zaczęła ćwiczyć np. uprawiać jogę, spacerować lub rozciągać się podczas konferencji lub wideorozmowy.
  • Aż 24% francuskich respondentów przyznało, że podczas wideokonferencji lub rozmowy telefonicznej robiło sobie fryzurę lub skorzystało z zabiegu kosmetycznego. Dla porównania w Niemczech jest to tylko 4%, a w Wielkiej Brytanii 6% respondentów.
  • Blisko 1/3 (26%) pracowników wykorzystało czas audiokonferencji lub wideokonferencji na przygotowanie śniadania, obiadu lub kolacji; 21% posprzątało dom, a 19% pozmywało naczynia lub załadowało zmywarkę.
  • 28% respondentów z Wielkiej Brytanii i Francji opiekowało się swoimi dziećmi podczas wideokonferencji, w porównaniu z 14% ankietowanych z Niemiec.

Praca zdalna - złe strony

Wiele pozytywnych aspektów nie oznacza, że nagłe przejście na pracę zdalną czy hybrydową to same superlatywy – wielu odczuwa napięcie z tym związane. „Syndrom komfortu domowego” sprawił, że wiele osób zapomina, gdzie się znajdują i czym powinni się zajmować, a niektórzy niestety zostali na tym przyłapani. Wyniki badania pokazują, że:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • 37% pracowników przyznaje się do pracy z kanapy, a prawie jedna czwarta (24%) czuje się mniej skrępowana oglądając serwisy streamingowe, takie jak Netflix w czasie pracy.
  • Pracownicy w domu czują się bardziej swobodnie przeglądając Internet (42%), sprawdzając nie służbowe e-maile (40%), robiąc zakupy online (36%), odwiedzając portale społecznościowe (34%) i zajmując się sprawami administracyjnymi związanymi z prywatnym życiem (28%), kiedy powinni wykonywać obowiązki służbowe.
  • Aż 40% pracowników przyznaje się do kręcenia głową lub przewracania oczami podczas rozmów i wideokonferencji, przy czym kobiety robią to częściej niż mężczyźni (44% vs. 34%). Jedna czwarta pracowników była świadkiem tych gestów u współpracowników.
  • 18% respondentów z Wielkiej Brytanii i 16% z Francji widziało lub słyszało kłótnie współpracownika z partnerem lub członkiem rodziny podczas spotkania online, w porównaniu z 8% ankietowanych z Niemiec.
  • Co dziesiąty pracownik (10%) przyznaje się do drzemki podczas rozmowy lub wideokonferencji.

Złe nawyki zdalnych pracowników

Niechlubne nawyki:

  • Ponad jedna trzecia (34%) pracowników chodziła do toalety podczas spotkania online.
  • 15% respondentów z Wielkiej Brytanii i 14% respondentów z Francji było świadkami, jak współrozmówca dłubał w nosie podczas konferencji, w porównaniu do zaledwie 7% w Niemczech.
  • 14% pracowników przyznaje się do pokazywania środkowego palca lub przeklinania podczas połączenia, a 9% było świadkami, jak robi to kolega.
  • Spośród pracowników, którzy mniej martwią się o swój wygląd od czasu pracy w domu (57%), 50% z nich przyznaje się do rzadszego używania dezodorantu, a 34% przyznaje, że rzadziej myje zęby.
  • Spośród pracowników, przykładających mniejszą wagę do swojego wyglądu, aż 39% myło się rzadziej, a 44% mniej przejmowało się pracą na kacu.
  • 67% osób mniej zaniepokojonych swoim wyglądem od czasu pracy w domu twierdzi, że zaoszczędziło pieniądze, nie kupując eleganckich ubrań i kosmetyków.
  • Ponadto 73% spędza mniej czasu na pielęgnacji i przygotowywaniu się do pracy, a 72% używa mniej produktów, takich jak kosmetyki do makijażu czy żel do włosów.

Identyfikacja osobowości i stylu pracy pracownika - rola pracodawcy

Praca hybrydowa na zawsze zmieniła kulturę biznesową i nawyki pracy” – kontynuuje Clark. "Pracownicy stawiają na elastyczną pracę z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie. Aby sprostać tym zmianom, organizacje muszą zrozumieć różne typy osobowości i style pracy pracowników. Ich identyfikacja pomoże firmom zainwestować w odpowiednią technologię, aby zapewnić wszystkim najlepsze narzędzia i urządzenia, umożliwiając poczucie łączności i zaangażowania, kiedykolwiek i gdziekolwiek zdecydują się pracować. Ostatecznie to na pracodawcach, ciąży odpowiedzialność podejścia do tych spraw z empatią wobec pracowników, zapewniając im wskazówki dotyczące wydajnej pracy i prawidłowego korzystania z technologii a przede wszystkim zdając sobie sprawę, że wszyscy jesteśmy tylko ludźmi".

O badaniu: Wyniki badania opierają się na odpowiedziach 4006 pracowników hybrydowych z Wielkiej Brytanii (2003), Francji (1001) i Niemczech (1002), przeprowadzonym przez Censuswide w sierpniu 2021 r.

Reklama
Zaktualizuj swoją wiedzę z naszymi publikacjami i szkoleniami
Źródło: Newseria
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Uprawnienia rodzicielskie
    certificate
    Jak zdobyć Certyfikat:
    • Czytaj artykuły
    • Rozwiązuj testy
    • Zdobądź certyfikat
    1/10
    Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
    nie ma takiej możliwości
    3
    6
    9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
    Następne
    Kadry
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Jakie zyski z Pracowniczych Planów Kapitałowych? Symulacja

    25 tys. zł brutto zwrotu w ciągu dekadytyle po 10 latach wpłat do Pracowniczych Planów Kapitałowych będzie mogła wypłacić osoba uzyskująca aktualne, średnie wynagrodzenie. Tym samym, zarobi o blisko 9 tys. zł więcej, niż w przypadku rezygnacji z uczestnictwa w PPK.

    Docenianie i motywowanie pracowników: klucz do sukcesu firmy

    W czasach pandemii i pracy hybrydowej, zwiększenie zaangażowania i motywacji pracowników stało się jeszcze ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Docenienie i motywowanie pracowników to kluczowe czynniki, wpływające na ich zaangażowanie i lojalność wobec firmy. Przedsiębiorstwa, które inwestują w zadowolenie swoich pracowników, zyskują długotrwałe korzyści w postaci zwiększenia wydajności, redukcji kosztów rotacji pracowników oraz budowania pozytywnego wizerunku firmy.

    Nowe zasady zatrudniania w spółdzielni socjalnej

    Czy będą nowe zasady zatrudniania w spółdzielni socjalnej? Co może robić spółdzielna socjalna? Jak działa spółdzielna socjalna i kto może do niej należeć. Trwają prace nad  projektem rozporządzenia Ministra Rodziny i Polityki Społecznej w sprawie przyznawania środków na założenie lub przystąpienie do spółdzielni socjalnej, utworzenie stanowiska pracy oraz na finansowanie kosztów wynagrodzenia skierowanej osoby w spółdzielni socjalnej lub przedsiębiorstwie społecznym.

    ZUS walczy z nieuczciwymi firmami transportowymi

    ZUS walczy z nieuczciwymi firmami transportowymi. W związku z przypadkami nieuczciwych zachowań w firmach transportowych Zakład Ubezpieczeń Społecznych zdecydował się na podjęcie bardziej stanowczych kroków. Przewoźnicy muszą teraz udzielić odpowiedzi na szczegółowe pytania dotyczące swojej działalności oraz przesłać dokumenty związane z ustaleniem podstawy wymiaru składek.  W wielu odnotowanych przez Grupę Inelo sytuacjach przewoźnicy otrzymali zawiadomienia o wszczęciu postępowania administracyjnego w związku z artykułem 123 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych.

    Nowe zawody medyczne

    Jakie będą nowe zawody medyczne, które dotychczas nie były uregulowane? Rząd proponuje zmiany w uregulowaniu warunków i zasad wykonywania zawodów medycznych, które dotychczas nie były objęte przepisami. Zajdą zmiany w doskonaleniu zawodowym osób wykonujących zawód medyczny oraz w zakresie odpowiedzialności zawodowej. Będzie nowy rejestr osób wykonujących zawody medyczne.

    Masz prawo do tych pieniędzy! Dziedziczenie środków z subkonta po członku OFE

    Wiele osób nie wie, że po śmierci swoich bliskich osób, ma prawo do wypłaty zgromadzonych na koncie OFE środków osoby zmarłej. Masz prawo do tych pieniędzy, a procedura nie jest skomplikowana! Jak wygląda dziedziczenie środków z subkonta po członku OFE? 

    Praca za granicą 2023 - jakie zmiany w KP

    Zaszły zmiany w KP co do delegowania pracowników do pracy na obszarze państwa niebędącego członkiem UE. Pracodawca ma nowe obowiązki informacyjne co do warunków zatrudnienia za granicą. Poniżej szczegóły.

    Praca za granicą 2023 - jakie zmiany w KP

    Zaszły zmiany w KP co do delegowania pracowników do pracy na obszarze państwa niebędącego członkiem UE. Pracodawca ma nowe obowiązki informacyjne co do warunków zatrudnienia za granicą. Poniżej szczegóły.

    Międzynarodowy Dzień Widzialności Osób Transpłciowych

    W dniu 31 marca na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Widzialności Osób Transpłciowych. Osoby transpłciowe nadal zmagają się z ogromnym problemem dyskryminacji i nierównego traktowania w życiu społecznym, rodzinnym, zawodowym czy gospodarczym. Panuje niezrozumienie i brak akceptacji.

    Nowy wzór świadectwa pracy w 2023 roku

    Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej przygotowało projekt rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadectwa pracy. W projekcie zawarto również nowy (pomocniczy) wzór świadectwa pracy. Nowe przepisy i nowy wzór wejdą w życie po upływie 7 dni od publikacji rozporządzenia w Dzienniku Ustaw. Nastąpi to prawdopodobnie w drugiej połowie kwietnia 2023 r. W świadectwie pracy trzeba będzie zamieszczać także informacje o wykorzystanych przez pracownika dniach: okazjonalnej pracy zdalnej, zwolnienia od pracy z powodu działania siły wyższej, urlopu opiekuńczego.

    Monitorowanie pracy zdalnej. Czy dopuszczalna jest aplikacja monitorująca ekran pracownika?

    Czy aplikacja monitorująca ekran pracownika w trakcie wykonywania przez niego obowiązków służbowych będzie dopuszczalna w świetle nowych przepisów o pracy zdalnej?

    Work life balance w policji - co na to Komendant Główny Policji

    Policjanci skarżą się do RPO, że w dużych miastach są braki kadrowe, a mniejszych jednostkach brak wakatów, co powoduje, że raporty policjantów o przeniesienie do jednostki bliżej miejsca zamieszkania są zwykle negatywnie rozpatrywane. Policjanci są zmęczeni dojazdami, nie mają zapewnionego dobowego odpoczynku a ich praca jest przez to mało efektywna. Jak wygląda work life banace w policji - co odpowie na pismo Komendant Główny Policji? To się okaże.

    Czy będzie podwójna waloryzacja świadczenia pielęgnacyjnego w 2023 r.?

    Czy w 2023 r. będzie podwójna waloryzacja świadczenia pielęgnacyjnego, tak jak ma miejsce podwójna waloryzacja minimalnego wynagrodzenia za pracę i minimalnej stawki godzinowej, w styczniu i w lipcu 2023 r. Sprawa trafiła do rządu.

    Płatne szkolenia dla pracowników

    Kto finansuje szkolenia pracowników? Czy szkolenia dla pracowników mają się odbywać w czasie ich pracy? Jakie zmiany zostały wprowadzone do KP co do szkoleń?

    O czym pracodawca musi poinformować zatrudnionych? Zmiany KP

    Nowelizacja Kodeksu pracy nakłada na pracodawców nowe obowiązki informacyjne. Na co zwrócić szczególną uwagę?

    Kontrola trzeźwości pracowników 2023 – przywilej czy paraliż dla pracodawcy?

    Ustawodawca w 2023 roku nie zwalnia tempa. Po raz kolejny pracodawców i pracowników działów kadrowo-płacowych stawia przed szeregiem wyzwań. Choć obowiązki dotyczące zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pracy, a co za tym idzie -  możliwość kontroli trzeźwości pracowników przy uzasadnionym podejrzeniu, nie są nam obce, to nowelizacja przepisów Kodeksu Pracy w tym zakresie, powoduje powstanie wielu pytań i wątpliwości. Jak nowe regulacje umożliwiające pracodawcom przeprowadzanie prewencyjnej kontroli trzeźwości wyglądają w praktyce? Odpowiedź na to pytanie postaram się przybliżyć w dalszej części tego artykułu. 

    Praca zdalna. Co mają do powiedzenia związki zawodowe

    Praca zdalna może być wykonywana zgodnie z zasadami ustalonymi u danego pracodawcy. Pracodawca nie ma w tym zakresie pełnej swobody. W celu ustalenia zasad wykonywania pracy zdalnej powinien porozumieć się z działającymi u niego organizacjami związkowymi. Jaką rolę mają do odegrania związki zawodowe w procesie ustalania zasad wykonywania pracy zdalnej? Co stanie się, kiedy pracodawca nie dojdzie do porozumienia ze związkowcami? Jak zasady pracy zdalnej ma ustalić pracodawca, u którego nie ma związków zawodowych?

    Praca kobiet - etat w domu wyceniony na milion złotych!

    Ile kosztuje etat w domu? Ile warta jest praca kobiety w domu? Ile należy się za sprzątanie, gotowanie, pranie, zakupy, opiekę nad dzieckiem? Pomimo nowych regualcji w prawie pracy i tzw. work-life balance - coraz bardziej rozwija się niewidzialna praca kobiet w domu. W sądzie w Hiszpanii sąd wycenił taką pracę kobiety na prawie milion złotych!

    13-stki - wypłata już od kwietnia 2023

    Kiedy wypłata 13-stek? Ile wynosi 13-stka w 2023 r.? Komu przysługuje dodatkowe roczne świadczenie? Jakie są zasady wypłaty 13-stek? 

    Kawa z INFORLEX: Zmiany w prawie pracy 2023

    Zapraszamy na kolejne BEZPŁATNE spotkanie online z cyklu kawa z INFORLEX. Spotkanie odbędzie się 4 kwietnia 2023 r. o godz. 9.00. Porozmawiamy o rewolucyjnych zmianach w prawie pracy 2023. Spotkanie poprowadzi ekspert Paweł Ziółkowski. 

    Świadczenie wspierające dla osób z niepełnosprawnościami

    Czym jest świadczenie wspierające? Kto będzie uprawniony do świadczenia wspierającego? W jakiej wysokości będzie przyznawane świadczenie wspierające? To nowa propozycja ustawy rządowej - jaki będzie jej finał? Czy do niedawna protestujący rodzice w sejmie z osobami z niepełnosprawnościami będą usatysfakcjonowani takimi rozwiązaniami?

    Jak negocjować podwyżkę z szefem. Lista porad

    Negocjowanie podwyżki nie zawsze się udaje ale można zastosować się do kliku prostych porad, aby zwiększyć szansę na sukces.

    Wniosek do pracodawcy o pracę na stałe. Co znaczy w praktyce?

    Nowelizacja Kodeksu pracy ustanowiła nową konstrukcję – wniosek do pracodawcy o umowę o pracę na czas nieokreślony.

    Dłuższy urlop rodzicielski - zmiany w KP

    Nowe zasady i wymiar urlopu rodzicielskiego. W prawie pracy zaszły spore zmiany. Przykładowo rodzice, którzy posiadają zaświadczenie stwierdzające ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu - też mają prawo do urlopu rodzicielskiego. 

    Jak zostać masażystą? Czy kurs masażu wystarczy?

    Jak zostać masażystą – czy wystarczy ukończenie kursu masażu? Praca masażysty wymaga nie tylko odpowiedniego przygotowania merytorycznego, ale i praktycznego. Chcąc pracować w tym zawodzie, należy posiadać odpowiednie kwalifikacje, potwierdzone dyplomem bądź certyfikatem. Jak zdobyć zawód? Kiedy można otworzyć gabinet masażu?