REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

HRM

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Casual fridays

W korporacjach zwykle obowiązuje strój biznesowy. Mogłoby się wydawać, że casual friday to wybawienie dla pracowników, którzy chociaż jednego dnia mogą ubrać się swobodnie. Jednak sytuacja, nie jest wcale tak prosta – od poniedziałku do czwartku nie ma wątpliwości, w co się ubrać, natomiast luźny strój w piątek może budzić wątpliwości. Jak się ubrać, żeby czuć się swobodnie i jednocześnie zachować profesjonalizm?

Szkolenie "Rozliczanie kierowców - czas pracy, delegacje, tachografy, noclegi" Wrocław - 16 września 2014 r.

Zapraszamy na szkolenie "Rozliczanie kierowców - czas pracy, delegacje, tachografy, noclegi", które odbędzie się 16 września 2014 r. we Wrocławiu.

Gra jako pożądana forma szkoleń pracowników

Gra to pożądana forma szkoleń pracowników. Okazała się być bardzo dobrym sposobem na przedstawienie trudnych zagadnień w przystępny sposób.

Działania prozdrowotne w zakładzie pracy korzyścią dla pracodawcy

Jak wynika z raportu firmy Buck Consultants at Xerox , dla niemal 4 na 5 pracodawców tworzenie kultury zdrowia w pracy stanowi jeden z priorytetów. Ponad 2/3 badanych twierdzi, że programy wellness mają duży lub bardzo duży wpływ na pozyskiwanie i utrzymywanie pracowników w firmie. Dla rosnącej liczby organizacji troska o zdrowie pracowników to sposób na zwiększenie zaangażowania zespołu i efektywności działania całego przedsiębiorstwa.

REKLAMA

Pierwszy dzień w pracy

Pierwszy dzień w firmie nowego pracownika to duże wyzwanie zarówno dla samego pracownika jak i dla pracodawcy. Coraz więcej przedsiębiorstw rozumie istotę właściwego wprowadzania nowego pracownika do firmy i korzysta z tzw. programów onboardingowych.

Praca w małej firmie czy w korporacji – gdzie lepiej zacząć?

Panuje przekonanie, że w małej firmie można się dużo nauczyć, ale korporacje mają większy prestiż i szybciej awansują pracowników. Czy lepiej pracować w małej firmie czy w dużym przedsiębiorstwie? Od jakiej firmy zacząć, by właściwie pokierować swoją karierą zawodową?

Jak rozpocząć nową ścieżkę zawodową?

Wrzesień jest bardzo dobrym miesiącem, aby pomyśleć o zmianie pracy lub o rozpoczęciu zupełnie nowej kariery. Wiele firm właśnie w tym czasie rekrutuje a rynek pracy, oferuje więcej nowych i ciekawych ofert. Co możesz zrobić, aby zmienić pracę lub obrać całkowicie, nową ścieżkę kariery? Poniżej znajdziesz 5 kroków, które pomogą Ci we wprowadzeniu korzystnych zmiany w życiu zawodowym.

Mentoring w środowisku pracy

Mentoring jest określany jako narzędzie do przekazywania wiedzy pomiędzy doświadczonym pracownikiem a rozpoczynającym karierę w firmie. Na czym dokładnie polega mentoring?

REKLAMA

Mentoring w organizacji

Mentoring w organizacji to kultura organizacyjna tworzenia i dzielenie się wiedzą. Jak pogodzić ograniczenia budżetu HR z potrzebami inwestowania w rozwój pracowników?

Integracja w pracy - sposób na dobry zespół czy niepotrzebny wydatek?

Integracja pracowników ma na celu zbudowanie i umocnienie pozytywnych relacji nie tylko pomiędzy pracownikami, ale także na linii pracownik-pracodawca. Jest ona przydatna we wzajemnym motywowaniu, kreowaniu stosunków opartych na wzajemnej pomocy i wsparciu. Oprócz tego to po prostu dobra zabawa, a także forma odpoczynku. Dobrze zorganizowana integracja to czas, w którym zespół może się lepiej poznać i porozmawiać o czymś innym niż kwestie zawodowe.

Ciekawe kierunki studiów, warsztatowe zajęcia, sprawdzona kadra dydaktyczna

Akademia Biznesu MDDP to prężnie działająca firma szkoleniowa zajmująca czołowe miejsce w sferze usług edukacyjnych.

Uniwersytet Mikołaja Kopernika

Uniwersytet Mikołaja Kopernika to instytucja, która dobrymi tradycjami i wysokim miejscem w rankingach uczelni wyższych gwarantuje właściwy poziom kształcenia i kultury organizacji. Wykładowcy prowadzący zajęcia to zarówno wybitni naukowcy, jak i doświadczeni praktycy, a w szczególności ekonomiści i prawnicy, w tym przedstawiciele administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, gospodarki i biznesu.

Katalyst MBA: nowa jakość w Polsce i w regionie

Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej wprowadza obecnie nową jakość w programach MBA. Utrzymanie wysokiej jakości studiów MBA w Warszawie, przy rosnącej konkurencji ze strony najbardziej renomowanych szkół zarządzania z Europy Zachodniej i USA, możliwe jest tylko w przypadku awansu do wyższej ligi – a więc stworzenia marki programów MBA o charakterze nie krajowym, ale regionalnym.

Nowoczesne nauczanie prawa dla praktyków chcących podnieść swoje kwalifikacje

Rynek pracy wymusza konieczność stałego podnoszenia kwalifikacji zarówno przez pracowników jak i kadrę kierowniczą. Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego wychodząc naprzeciw tym potrzebom, oferuje dwie unikalne ścieżki specjalistycznego kształcenia profesjonalistów:

Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego jeszcze rekrutuje na rok akademicki 2014/2015

Zapraszamy na Wydział Prawa i Administracji UW, który szczyci się przeszło 200-letnią tradycją nauczania prawa i administracji. Na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego spotkacie Państwo najwybitniejszych profesorów i wykładowców prawa, w tym znamienitych praktyków.

Szkolenie "Rozliczanie kierowców - czas pracy, delegacje, tachografy, noclegi" Poznań - 12 września 2014 r.

Zapraszamy na szkolenie "Rozliczanie kierowców - czas pracy, delegacje, tachografy, noclegi", które odbędzie się 12 września 2014 r. w Poznaniu.

Jak napisać dobre CV?

CV kandydata stanowi podstawowy dokument w poszukiwaniu pracy. Informacje zawarte w CV wpływają nie tylko na powodzenie kandydata we wstępnych etapach procesu rekrutacyjnego ale i na kształt samej rozmowy kwalifikacyjnej. Jakie informacje powinniśmy zawrzeć w swoim CV, a jakich lepiej jest unikać?

Szkolenie "Rozliczanie kierowców - czas pracy, delegacje, tachografy, noclegi" Gdynia - 10 września 2014 r.

Zapraszamy na szkolenie "Rozliczanie kierowców - czas pracy, delegacje, tachografy, noclegi", które odbędzie się 10 września 2014 r. w Gdyni.

Motywacja pozafinansowa

Wyróżnia się dwa rodzaje motywacji pracowników: finansową i pozafinansową. Motywacja finansowa w postaci premii nie zawsze motywuje jednak do większego zaangażowania pracowników. Jakie inne formy motywacji pozamaterialnej mogą się sprawdzić?

Osobisty personal branding - jak pracodawca widzi Cię w Internecie?

Internet jest dziś jednym z głównych sposobów na poszukiwanie pracy. Należy pamiętać, że korzystając z serwisów internetowych, pozwalających na budowanie swoich profili, należy tworzyć je z rozsądkiem. Pracodawcy nierzadko sięgają do Internetu po informacje o kandydatach.

Maszyna zamiast pracownika działu HR

Wdrażanie nowych technologii prowadzi do minimalizowania roli człowieka w życiu codziennym. Precyzyjnie opracowane programy potrafią dokonać analizy ludzkiego zachowania, cech charakteru i kompetencji. Czy maszyna zastąpi pracownika działu HR?

Wynagrodzenie ważne dla stażystów i praktykantów

Wynagrodzenie jest ważne dla stażystów i praktykantów. Tak wynika z badania opinii studentów przeprowadzonego przez PSZK w ramach kampanii społecznej "Staż. Sprawdź, zanim pójdziesz!". Brak wynagrodzenia i wyzysk to jedne z najczęstszych skojarzeń z pojęciem stażu czy praktyk.

Przedsiębiorczość kobiet w Polsce

W zarządach wielu firm nadal dominują mężczyźni, jednak kobiety zakładają dziś coraz więcej firm. Prowadzenie własnej firmy jest dla nich alternatywą dla pracy na czyjś rachunek.

Employer branding jako wyzwanie organizacji

Employer branding, czyli tworzenie wizerunku marki odpowiedzialnej i społecznie pożądanej, nie jest łatwym zadaniem, ale na pewno opłacalnym. Coraz więcej firm dostrzega związek między strategicznym kształtowaniem wizerunku pracodawcy a pozyskiwaniem najlepszych pracowników.

Jak przekazać pracownikowi decyzję o zwolnieniu?

Gdy już zapadnie decyzja o zwolnieniu, przed przełożonym trudne zadanie – informację trzeba przekazać pracownikowi. Szczególnie ciężko to zrobić, gdy podwładny związany jest z firmą od wielu lat i przyczyną zwolnienia są kwestie biznesowe, a nie zastrzeżenia do wykonywanej pracy. Jak przekazać pracownikowi informację o zwolnieniu?

Dlaczego rekruterzy nie oddzwaniają?

Wysyłając CV, każdy kandydat chce wierzyć, że to on dostanie pracę, o którą się stara. Co jednak, gdy CV zostało wysłane jakiś czas temu, mijają kolejne dni, a kandydat nie dostał informacji zwrotnej? Czy to oznacza, że nie zostanie zatrudniony? Dlaczego rekruterzy nie oddzwaniają?

Jak zwiększyć poziom energii u pracownika i uchronić go przed pracoholizmem?

Firma stale pragnie polepszać swoje wyniki, a pracownicy stają na głowie, by dobrze zrealizować wszystkie powierzone im zadania. Czy w czasach kryzysu ekonomicznego łatwiej stać się pracoholikiem? Czy firmom zależy, aby ich pracownicy byli całkowicie oddani pracy? Co może zrobić firma, by uchronić pracowników przed pułapką pracoholizmu?

Twarde kompetencje a sukces organizacji

Twarde kompetencje jako konkretne i mierzalne są najważniejsze w boju o wymarzoną posadę. Kompetencje miękkie również są bardzo ważne, ale nie da się ich ocenić ani porównać. Jak łatwo, świadomie i efektywnie podnosić kwalifikacje swoich pracowników?

Jak negocjować podwyżkę?

Rozmowy o pieniądzach nie należą do łatwych. Gruntowne przygotowanie do negocjacji pensji okaże się nieocenione, gdy przekraczając próg gabinetu szefa dopadnie nas stres. Należy się zastanowić: co chcemy uzyskać? Czy zależy nam wyłącznie na podwyżce pensji, czy zadowoleni będziemy z uzyskania dodatkowych benefitów? Jak poprowadzić rozmowę, by szef nie powiedział „nie”.

Jak częsta zmiana pracy wpływa na wizerunek pracownika?

Rynek pracy zmienia się bardzo dynamicznie. Wraz z nim podejście pracowników do pracy i pracodawców do pracowników. Do niedawna cenieni byli przede wszystkim pracownicy, którzy mogli pochwalić się wieloletnim doświadczeniem w jednej firmie. Dziś takich pracowników jest coraz mniej, a pracodawcy przestali obawiać się kandydatów często zmieniających miejsce zatrudnienia.

Testy psychometryczne w rekrutacji - jak je wprowadzać?

Warto korzystać z testów psychometrycznych jako narzędzi selekcyjnych w procesie rekrutacji lub rozwojowych. Pracownicy działów HR zanim wprowadzą w firmie testy psychometryczne powinni poznać odpowiedzi na kilka pytań. Jakie to pytania?

Czy wygląd może zadecydować o awansie?

Choć o awansie powinny decydować umiejętności, wiedza, doświadczenie i osiągnięcia w wykonywanej pracy, niekiedy to strój, czy ogólniej rzecz ujmując wygląd, mogą się przysłużyć do awansu. Nie tylko na rozmowie kwalifikacyjnej powinniśmy zadbać o elegancki i schludny wygląd, równie ważny jest on w trakcie pracy.

Zawód underwriter

Underwriter to osoba zajmująca się szacowaniem ryzyka ubezpieczeniowego. Zawód ten jest atrakcyjny z finansowego punktu widzenia i cieszy się coraz większą popularnością.

Wpływ komunikacji niewerbalnej na wynik rozmowy o pracę

W czasie rozmowy kwalifikacyjnej dla pracodawcy ważna jest nasza komunikacja niewerbalna. Niektórzy są nawet zdania, iż komunikacja niewerbalna jest ważniejsza od tego, co mówimy.

CV i list motywacyjny - rola w procesie rekrutacji

Dokumenty aplikacyjne w postaci CV i listu motywacyjnego mogą przesądzić o przyjęciu kandydata do pracy bądź odrzuceniu jego aplikacji. Czy Polacy mają problem ze stworzeniem CV i listu motywacyjnego?

Letni dress code

Pora letnia i związane z tym upalne dni często stwarzają problemem w co powinniśmy ubrać się do pracy. Czy wysoka temperatura może być usprawiedliwieniem dla dowolnego stroju w miejscu pracy i czy pracodawca może nam narzucić reguły ubioru? W wielu firmach obowiązuje dress code tzn. zasady jakimi muszą kierować się pracownicy przy wyborze stroju.

Lojalnośc pracowników sukcesem pracodawcy cz. 2

Wpływ pracowników na powodzenie pracodawcy jest nieoceniony i niekwestionowany. Jak zatem pozyskać pracownika lojalnego i utrzymać go w firmie?

Lojalność pracowników sukcesem pracodawcy cz. 1

Lojalny pracownik jest niekiedy gwarantem sukcesu pracodawcy. Jak zatem pozyskać lojalnego pracownika i utrzymać go w firmie?

Jak napisać CV?

Wiele osób szukając pracy i wysyłając swoją aplikacje na konkretne stanowisko nie wie jak napisać CV, żeby zaciekawić pracodawcę. Poniższy artykuł wyjaśnia na co warto zwrócić szczególną uwagę tworząc swoje CV i co w nim zawrzeć, aby pracodawca zwrócił uwagę na Twoje CV.

Zarządzanie pracownikami 50+ z korzyścią dla pracodawcy

Prognozy demograficzne dla Polski nie są optymistyczne. Przewidują duży wzrost populacji w wieku 60–65 lat, przy jednoczesnym coraz większym spadku liczebności populacji w grupach wiekowych 0–17 i 18–44 lata. W Polsce spójne programy zarządzania wiekiem 50+ należą do rzadkości. Jakie korzyści dla firmy może przynieść wdrożenie takiego programu.

Czy warto korzystać z usług doradcy zawodowego?

Dynamiczne zmiany na rynku pracy powodują, że wiele osób ma problem z podjęciem właściwej decyzji odnośnie wyboru ścieżki zawodowej. Czy warto zatem korzystać z usług doradcy zawodowego?

Praca w działach Call/Contact Center

Pierwsze w Polsce inwestycje w rozwiązania organizacyjne i technologiczne służące profesjonalnemu zarządzaniu obsługą klienta oraz telesprzedaży i telemarketingowi pojawiły się w połowie lat 90-tych. Na przestrzeni 20 lat dokonała się rewolucja w obszarze Customer Care. Akuszerem rewolucji był polski HR. Przedstawiamy badania pracy w działach Call/Contact Center.

Zarządzanie sukcesją w polskich firmach

Odejście kluczowego pracownika może mocno osłabić organizację. Poszukiwanie nowego kandydata do pracy na danym stanowisku dopiero w momencie powstania wakatu prowadzi do destabilizacji w firmie. W celu zapobieżenia wystąpieniu takiej sytuacji należy stale budować grupę potencjalnych sukcesorów.

Rozwój nowych technologii szansą na nowe stanowiska pracy, cz. 1

Nieustający rozwój nowych technologii na rynku jest szansą na nowe stanowiska pracy. Jak zapewnia dr inż. Paweł Tadejko, kierownik studiów podyplomowych na Politechnice Białostockiej, zapotrzebowanie na pracowników tej branży nie zmniejszy się.

Szkolenia dla pracodawców

Wiele osób marzy o rozpoczęciu własnej działalności gospodarczej, ale nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że to naprawdę ogromne wyzwanie. Stworzenie sprawnie funkcjonującego przedsiębiorstwa wymaga wiedzy nie tylko tej o oferowanych produktach bądź usługach, ale także z zakresu prawa pracy, finansów i zarządzania zasobami ludzkimi.

Ewolucja działu HR

Dotychczas dział HR był podmiotem wykonującym jedynie usługi kadrowo- płacowe. Obecnie jego rola wzrosła do rangi strategicznego partnera biznesu co spowodowało zacieśnienie współpracy działów personalnych z klientami wewnętrznymi. W związku z tym jednym z najistotniejszych elementów tej relacji stało się wypracowanie jasnej komunikacji oraz znalezienie pomocnych narzędzi.

Badanie dotyczące wypalenia zawodowego

Zapraszamy do udziału w ankiecie, której celem jest zbadanie świadomości na temat zjawiska wypalenia zawodowego w organizacjach funkcjonujących na terenie całej Polski, a także poznanie mechanizmów wykorzystywanych w organizacjach celem przeciwdziałania wypaleniu.

Przygotowanie do poszukiwania pracy

Jak przygotować się do poszukiwania pracy? W jaki sposób zaprezentować się przyszłemu pracodawcy z dobrej strony? Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek.

Umiejętne korzystanie ze skrzynki elektronicznej - rozwiązania ERP

Pracę biurową charakteryzuje częste komunikowanie się za pomocą skrzynki elektronicznej. Wiele czasu zajmuje czytanie, porządkowanie, usuwanie i odpowiadanie na wiadomości e-mail. Warto zastanowić się, jak zoptymalizować pracę. Czego nie robić? Jak korzystać ze skrzynki e-mail w sposób umiejętny?

Kompetencje miękkie zamiast twardych - raport PARP

Pracodawcy poszukują kandydatów do pracy, którzy mogą pochwalić się miękkimi kompetencjami. Tymczasem młodzi ludzie przekonani są o zapotrzebowaniu na kompetencje twarde. Pracodawcy najbardziej doceniają: kontakt z klientem, umiejętność rozwiązywania problemów, kompetencje interpersonalne oraz umiejętność pracy w grupie.

REKLAMA