REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak napisać list motywacyjny?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Sylwia Rudek
Jak napisać list motywacyjny? /Fot. Fotolia
Jak napisać list motywacyjny? /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Jeżeli prawdą jest, że rekruter poświęca nie więcej niż 30 sekund na otrzymane CV, to czy warto pisać list motywacyjny, który jest przecież zdecydowanie dłuższy niż życiorys? Jakie są szanse ze list motywacyjny zostanie przeczytany i czy jego treść może zdecydować o przyjęciu do pracy? Jakich błędów należy unikać i na co zwrócić uwagę przy pisaniu listu motywacyjnego?

Czy warto pisać list motywacyjny?

Jeżeli w treści ogłoszenia zaznaczone jest, że pracodawca chce otrzymać od kandydatów list motywacyjny, koniecznie trzeba go dołączyć. Brak listu motywacyjnego świadczy o niewystarczającej motywacji potencjalnego kandydata i może skutkować wykluczeniem z procesu rekrutacyjnego. Warto napisać list motywacyjny, nawet gdy w ogłoszeniu nie ma informacji o potrzebie jego dołączenia do CV. List motywacyjny jest uzupełnieniem lub rozszerzeniem CV, a dobrze napisany z pewnością może przekonać rekrutera i tym samym  przyczynić się do zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną.

REKLAMA

Autopromocja

Jak częsta zmiana pracy wpływa na wizerunek pracownika?

Po co pracodawcy list motywacyjny?

Pracodawca prosząc kandydatów o list motywacyjny znacznie czas rekrutacji, ponieważ wielu z nich zostaje odrzuconych z powodu źle napisanego listu. Na podstawie treści, ale także formalnej strony listu motywacyjnego, można określić cechy i niektóre umiejętności kandydatów. Po pierwsze samo nadesłanie listu motywacyjnego potwierdza chęć i motywację kandydata do pracy na określonym stanowisku. Kandydat, opisując swoje kompetencje i kwalifikacje, ma szansę jeszcze przed osobistą rozmową z rekruterem, zaprezentować swoje mocne strony oraz pochwalić się sukcesami istotnymi z perspektywy przyszłego pracodawcy i stanowiska. Po drugie, dbałość o poprawną formę tj. ortografię, interpunkcję, brak literówek i wykorzystanie zwrotów grzecznościowych, świadczy o skrupulatności, zaangażowaniu i stosunku do firmy. Pracodawca z pewnością przychylniej spojrzy na potencjalnego pracownika, który nie popełnia błędów w korespondencji, potrafi w kilku zdaniach przedstawić swoje mocne strony, a także dba o kulturę korespondencji np. dziękując za poświęcony czas i stosując formy grzecznościowe.

Dlaczego rekruterzy nie oddzwaniają?

Jak napisać list motywacyjny?

Przed przystąpieniem do pisania listu motywacyjnego, należy dokładnie przeanalizować ofertę pracy na którą się odpowiada. Umożliwi to skonstruowanie listu w taki sposób, aby spełniał on oczekiwania przyszłego pracodawcy, a kandydatowi ułatwił otrzymanie zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną. W liście motywacyjnym nie mogą być powielane informacje z CV. Każdy list powinien zawierać dane kontaktowe nadawcy, czyli imię, nazwisko, adres korespondencyjny, e-mail i telefon kontaktowy oraz dane adresata, a więc firmy, prezesa, dyrektora w zależności od tego, do kogo jest kierowany. Najważniejszą częścią jest uzasadnienie, w którym koniecznie trzeba opisać powody ubiegania się o stanowisko i wykazać, że zdobyte dotychczas doświadczenie będzie przydatne w nowej pracy. Najlepiej przytoczyć konkretne przykłady, ponieważ to dowiedzie, że list motywacyjny nie jest kolejną kopią listów dostępnych w internecie. To, o czym wielu kandydatów zapomina, to zmiana formatu listu motywacyjnego na plik PDF i ograniczenie długości do jednej strony formatu A4.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Forum Kadry

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Co zrobić, gdy z ZUS nie dotarła deklaracja podatkowa PIT?

ZUS zrealizował akcję wysyłkową deklaracji podatkowych PIT-40, PIT-11A i PIT-11. Jednak nie wszystkie deklaracje trafiły do adresatów. Duplikat można dostać przychodząc do ZUS. Można też wydrukować dokument, który jest umieszczony na indywidualnym koncie PUE ZUS.

Employee advocacy na LinkedIn. Jak skutecznie angażować pracowników w budowanie marki pracodawcy?

Employee advocacy to strategia, w której pracownicy aktywnie angażują się w promocję swojej firmy. Na LinkedIn – największej platformie biznesowej na świecie – nabiera to szczególnego znaczenia. Pracownicy mogą budować nie tylko markę organizacji, lecz także własny wizerunek jako ekspertów.

PIE: do 2035 r. na polskim rynku pracy ubędzie 2,1 mln pracowników. Kogo zatrudniać zamiast obywateli Ukrainy?

Zgodnie z danymi Polskiego Instytutu Ekonomicznego (PIE) do 2035 r. z polskiego rynku pracy ubędzie aż 2,1 mln pracowników. Czy pracownicy z Ukrainy odejdą? Kogo można tanio zatrudnić na te miejsca?

Pracownicy dorabiają na coraz większą skalę. Podstawowa umowa to teraz za mało

Teraz podstawowa umowa o pracę często nie wystarcza. Pracownicy podpisują dodatkowe zlecenia nie tylko dla pieniędzy. Dlaczego Polacy coraz częściej dorabiają? Oto wyniki badania.

REKLAMA

70 tys. odprawy dla zwolnionego pracownika w 2025 r. Czy będzie zmiana w 2026 r.

Pracownik, z którym pracodawca rozwiązał stosunek pracy w ramach zwolnień grupowych lub zwolnienia indywidualnego, ma prawo do odprawy pieniężnej. Jej maksymalna wysokość nie może przekraczać 15-krotności minimalnego wynagrodzenia za pracę obowiązującego w dniu rozwiązania stosunku pracy. W 2025 r. jest to prawie 70000 zł.

Pomoc ZUS-u dla firm poszkodowanych w powodzi z 2024 r. - podsumowanie

Od jesieni minionego roku przedsiębiorcy, którzy ponieśli straty w wyniku powodzi mogli skorzystać ze specjalnych form wsparcia i ulg realizowanych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Opolski ZUS podsumował pomoc udzieloną przedsiębiorcom poszkodowanym w powodzi z 2024 r.

ZUS przypomina: Tylko złożenie wniosku do 30 kwietnia gwarantuje ciągłość wypłaty świadczenia

Zbliża się koniec terminu składania wniosków o 800 plus na nowy okres świadczeniowy. Rodzic powinien złożyć wniosek do 30 kwietnia 2025 r. Jeśli ten termin zostanie dotrzymany, to ciągłość wypłaty świadczenia wychowawczego będzie zachowana i ZUS wypłaci 800 plus do 30 czerwca 2025 r.

21 kluczowych zmian dla prawa pracy w 2025 r. To jest reforma rynku pracy jakiej nie było. Prezydent RP podpisał ustawę.

Takiej reformy rynku pracy niebyło od dawna. Ustawa o rynku pracy i służbach zatrudnienia składa się XIV działów, 453 artykułów (330 stron) oraz zmienia 51 ustaw! Jeszcze w tym kwartale 2025 r. wejdzie w życie 21 kluczowych zmian dla prawa pracy.

REKLAMA

ZUS: stabilna sytuacja finansowa FUS w 2024 r. Przeciętna wypłata świadczenia emerytalno-rentowego w 2024 r. wyniosła 3735,34 zł

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przedstawił opracowanie ZUS "Podsumowanie sytuacji finansowej FUS z 2024 r." Z opracowania wynika, że sytuacja Funduszu Ubezpieczeń Społecznych jest stabilna, a prognozy ZUS wskazują, że najbliższych latach nadal tak pozostanie. Przeciętna wypłata świadczenia emerytalno-rentowego w 2024 r. wyniosła 3735,34 zł.

Wysokość wynagrodzenia i rodzaj przysługujących benefitów są dla Zetek najważniejszym miernikiem ich wartości

Pracownicy z pokolenia Z przywiązują dużą wagę do wysokości wynagrodzenia i dodatkowych świadczeń z umowy o pracę ze względów nie tylko materialnych. Bezpieczne ekonomicznie i spokojne życie to oczywiście ważna dla nich wartość. Jednak wysokość pensji i inne benefity są jednocześnie miernikiem poczucia własnej wartości, a może nawet i szacunku do nich.

REKLAMA