REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

HRM

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak dostosować język do określonej specjalizacji/branży?

To w pracy spędzamy większość czasu. Dlatego ucząc się języka obcego, powinniśmy poznawać go w taki sposób, który umożliwi nam posługiwanie się nim właśnie w celach zawodowych. Niestety, takiego języka nie nauczymy się na kursie językowym o charakterze ogólnym.

Prawo Pracy 2016 w pigułce - 12-13 maja 2016 r. w Zakopanem

Mamy przyjemność zaprosić Państwa do uczestnictwa w warsztacie PRAWO PRACY 2016 W PIGUŁCE – najnowsze i planowane zmiany, praktyczne rozwiązania, który odbędzie się w dniach 12-13 maja w Zakopanem. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl

Motywacja 3.0, czyli jak skutecznie zmotywować pracownika

Motywacja 2.0, opierająca się na systemie nagród i kar, czyli dobrze wszystkim znanej metodzie kija i marchewki jest najbardziej popularną formą motywacji pracowników do efektywniejszego działania. Coraz częściej dostrzega się jednak, że sposób ten jest niestety dość krótkotrwały i nie przynosi pożądanych efektów. Jak więc skutecznie zachęcić zespół do większego zaangażowania w pracę? Z pomocą przychodzi tzw. motywacja 3.0, polegająca na pobudzaniu wewnętrznej motywacji człowieka.

Referencje po zakończeniu pracy

Referencje pozwalają na zarekomendowanie pracownika u przyszłego pracodawcy. Stanowią one kartę przetargową i pomagają wyróżnić się z tłumu. Jak poprosić szefa o referencje?

REKLAMA

Jak zdobyć dofinansowanie na kurs z urzędu pracy

Dofinansowanie kształcenia z urzędu pracy dostępne jest wyłącznie dla osób, które faktycznie świadczą pracę. Urząd pracy może sfinansować 80 proc. kosztów szkolenia, a w przypadku mikroprzedsiębiorstw aż 100 proc. Jak i gdzie złożyć wniosek o dofinansowanie?

Jak zintegrować się z nowymi pracownikami?

Każda osoba rozpoczynająca pracę musi się postarać by odnaleźć się w niej i zrobić dobre wrażenie. Zobacz jak unikać podstawowych błędów by zintegrować się z zespołem.

Bezpłatna Konferencja –„INTEGRATED IT SYSTEMS” 21 kwietnia 2016 r. w Warszawie

Zapraszamy na konferencję, na której zaprezentujemy zarządzanie, z wykorzystaniem nowoczesnych technologii systemowych, znacznie optymalizujących wewnętrzne i zewnętrzne procesy rozwoju przedsiębiorstw i instytucji. Poznaj korzyści z wdrożenia tych systemów! Patronat medialny nad konferencją objął portal Infor.pl

Najczęstsze powody zmiany pracy

W życiu każdego z nas nadchodzi taki moment, kiedy trzeba coś zmienić. Za niskie zarobki, brak możliwości rozwoju i awansu, problemy z szefem - to tylko niektóre z najczęstszych przyczyn zmiany pracy.

REKLAMA

ATS w rekrutacji, zwłaszcza tej przyjaznej

ATS to jedno z tych narzędzi, bez których trudno wyobrazić dziś sobie sprawne i skuteczne zarządzanie procesami rekrutacyjnymi oraz bazą kandydatów. Oprogramowanie stworzono w celu uporządkowania tych procesów, ich skrócenia i podwyższenia skuteczności. Jak sprawdza się na co dzień? W jaki sposób wdraża się dzięki niemu zasady przyjaznej rekrutacji?

Jak skutecznie przejść przez proces rekrutacji

Proces rekrutacji nie należy do najłatwiejszych. Specjaliści od rekrutacji wszystko szczegółowo sprawdzają. Warto wiedzieć, co zrobić by skutecznie przejść etapy rekrutacji.

Po co tworzyć ścieżki karier i opisy stanowisk?

W dzisiejszym świecie zrekrutowanie odpowiednich pracowników nie jest łatwe. Jeszcze trudniejsze jest stworzenie zauważalnej oraz atrakcyjnej oferty pracy i zbudowanie takiego wizerunku firmy, który będzie zachęcał potencjalnych Kandydatów. Prowadzenie otwartej polityki i prezentowanie możliwych ścieżek kariery w firmie jest doskonałym sposobem na budowanie Employer Branding.

Jak wynegocjować lepsze warunki pracy?

Pracodawcy muszą się starać aby utrzymać w firmie najlepszych i wartościowych pracowników. Natomiast pracownik może wykorzystać sytuację, która panuje na rynku pracy i starać się wynegocjować lepsze warunki pracy, np. podwyżkę. Jak to zrobić?

Konferencja FAIR HR 2016 "Dobre praktyki współpracy i zatrudniania" - 17 marca 2016 r.

Konferencja Fair HR 2016 "Dobre praktyki współpracy i zatrudniania" odbędzie się 17 marca w Gliwickim Centrum Edukacji i Biznesu. Eksperci podzielą się swoją wiedzą i dobrymi praktykami w zakresie zatrudniania. Konferencja kierowana jest do dyrektorów personalnych, menadżerów, specjalistów ds. kadr i płac, rekruterów oraz pracodawców. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl

Jak dbać o zawodowe kontakty?

Budowanie bazy profesjonalnych kontaktów biznesowych to sposób na lepsze perspektywy zawodowe. Własną bazą należy odpowiednio zarządzać. Jak to zrobić?

Jak rozwijać karierę zawodową?

Studiowanie, szkolenia, zmiana zawodu, to tylko niektóre możliwości aby rozwinąć naszą karierę zawodową. Jak postępować, by nowe rozwiązania były korzystne dla rozwoju kariery?

Odejście z pracy - jak zostawić po sobie dobre wrażenie

Odejście z pracy wiąże się z pozytywnymi jak i negatywnymi emocjami. Warto jednak zadbać by pozostawić po sobie dobre wrażenie. Jak to zrobić?

Dress code na rozmowę kwalifikacyjną

Dlaczego strój podczas rozmowy kwalifikacyjnej jest ważny? Większość szefów przyznała, że gdyby musieli wybrać między dwójką kandydatów o podobnych kwalifikacjach i doświadczeniu, decydujący byłby ich ubiór właśnie podczas spotkania kwalifikacyjnego. Na co zwrócić uwagę wybierając strój na rozmowę o pracę?

Bezpłatna konferencja HR Solutions Trends - 24 lutego w Warszawie

Stosowanie nowoczesnych rozwiązań informatycznych to klucz do sukcesu. Dlatego też są one coraz częściej wykorzystywane również w procesie zarządzania zasobami ludzkimi. Coraz więcej szefów działów personalnych wdraża i korzysta z nowych technologii oraz oprogramowania m.in. do oceny pracowników. Patronat medialny nad konferencją objął portal Infor.pl

Automatyzacja księgowości ułatwieniem dla przedsiębiorców

W ostatnim czasie coraz częściej można usłyszeć historie ludzi, którzy zdecydowali się zrezygnować z pracy w dużej firmie i rozpocząć własną działalność. W podjęciu tej niełatwej przecież decyzji mogą pomóc możliwości, jakie dostarcza... współczesna technologia.

Nowoczesne narzędzia HR a komunikacja wewnętrzna w firmie

Rola komunikacji jest niezwykle ważna w każdej społeczności. W środowisku pracowniczym tym bardziej, zwłaszcza jeśli mowa o realizacji wspólnie wyznaczonych celów i osiąganiu zamierzonych efektów. W komunikacji wewnętrznej firmy chodzi nie tylko o swobodny przepływ informacji, ale przede wszystkim o budowanie zaangażowania pracowników. Nie można jednak zapomnieć, z jaką społecznością pracowniczą mamy obecnie do czynienia. To społeczność nastawiona na komunikację, przede wszystkim w czasie rzeczywistym, a co się z tym wiąże - nastawiona też na ciągłą interakcję.

Cechy dobrego menedżera - jak zdobyć awans

Skuteczny menedżer powinien posiadać pewien zestaw cech, które pomogą mu na stanowisku menedżerskim. Zarządzanie pracownikami wymaga umiejętności szybkiego podejmowania decyzji, pewności siebie, motywowania oraz elastyczności.

Ogólnopolski Kongres Prawa Pracy "Przygotuj się na zmiany w prawie pracy i ubezpieczeniach społecznych" - 10 i 11 marca

10 i 11 marca w Warszawie odbędzie się kolejna edycja Ogólnopolskiego Kongresu Prawa Pracy. Tematem przewodnim tego dwudniowego wydarzenia są zmiany w prawie pracy, kontrowersyjne i trudne przypadki, z jakimi działy HR będą musiały zmierzyć się w 2016 roku. Kongres skierowany jest do specjalistów działów HR, pracowników działów kadr i płac, księgowości oraz członków zarządów firm. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Jak przygotować się do spotkania biznesowego

Do spotkania biznesowego należy się odpowiednio przygotować, bowiem im mniej jesteśmy przygotowani, tym większy stres. Kilka wskazówek - jak poradzić sobie ze stresem i wypaść dobrze na spotkaniu z potencjalnym partnerem biznesowym lub szefem.

Nadmiar obowiązków w pracy - jak być asertywnym

Nadmiar obowiązków w pracy może powodować stres i frustrację. W pewnych sytuacjach należy być asertywnym i powiedzieć "nie".

Jakie wyzwania czekają rekruterów w 2016 r.

Wg raportu KPMG, aż 40% polskich firm planuje zwiększyć zatrudnienie w 2016 roku. Skutki tych zmian odczują rekruterzy. Z czym będą musieli zmierzyć się w 2016 roku?

Ocena pracownicza za pomocą narzędzia online

Słowo “ocena” nie zawsze budzi pozytywne emocje. O ile z wystawianiem ocen nie ma raczej większego problemu, o tyle zdecydowanie trudniej jest być ocenianym, tym bardziej w środowisku pracy. Ocena pracownicza może brzmieć groźnie, zwłaszcza jeśli musimy zmierzyć się z nią po raz pierwszy. Jak się okazuje, jedynie wydźwięk jest tu straszny. W praktyce bowiem, ocena taka przynosi bardzo wiele korzyści, zarówno dla pracodawcy, jak i dla pracownika.

Dane osobowe w procesie rekrutacji

Jeszcze kilka lat temu ludzie bardzo chętnie umieszczali wszelkie informacje o sobie w internecie, na profilach społecznościowych czy zawodowych. Dziś, są już ostrożniejsi i choć wciąż nie brak osób podających w sieci wszystkie swoje dane osobowe, coraz więcej ludzi przywiązuje wagę do swojej prywatności i niechętnie ujawnia na swój temat więcej niż to konieczne, również w procesie rekrutacji. Jakich informacji może wymagać od nas rekruter, a jakie należą do naszej sfery prywatnej?

Odmowa pracy w nadgodzinach

Odmowa pracy w nadgodzinach jest bardzo ważna w przypadku, gdy staje się codziennością. Wykonywanie pracy ponad ustalony wymiar czasu pracy uzasadnia np. konieczność dokończenia ważnego projektu. Pracodawca nie może nadmiernie wykorzystywać pracownika do pracy po godzinach. Jak więc odmówić pracy w godzinach nadliczbowych, aby nie utracić zatrudnienia, uznania przełożonych czy premii?

Rekrutacja za pomocą agencji zatrudnienia

Agencja rekrutacji reprezentuje swojego klienta, dlatego dba również o jego markę w relacjach z kandydatem. Każda rekrutacja jest inna. Zarówno pracodawcy, jak i agencji zależy na znalezieniu dobrego pracownika. Oto kilka porad do owocnej współpracy z agencją rekrutacji.

Jak nie myśleć w święta o pracy

W okresie świątecznym warto oddać się rodzinnej atmosferze, zapomnieć o pracy i pozwolić sobie na relaks. Oto kilka sposobów, jak nie myśleć w święta o pracy.

Praca w korporacji - jak się w niej odnaleźć

Praca w korporacji rządzi się swoimi regułami. Z jednej strony jest to możliwość rozwoju, z drugiej duża dynamika pracy, która wywołuje stres czy napięcie. Jak się odnaleźć w dużej firmie?

Employer Branding w rekrutacji

Działania rekrutacyjne nastawione są na dotarcie do wybranej grupy docelowej, która będzie odpowiadać oczekiwaniom, jakie stawia przed nią dane stanowisko oraz środowisko pracy. Zewnętrzne, rekrutacyjne działania Employer Brandingowe będą zatem skierowane do potencjalnych pracowników posiadających pożądane przez organizację kompetencje, zmierzając jednocześnie do stworzenia w otoczeniu wizerunku atrakcyjnego pracodawcy.

Jak zwolnić pracownika zgodnie z prawem i etyką?

Zwolnienie pracownika z zachowaniem zasady poszanowania godności oraz uszanowaniem praw pracowniczych zawartych w Kodeksie pracy to jedno z najtrudniejszych zadań dla menedżera ds. personalnych i zarządu spółki. Jak rozstać się z pracownikiem zgodnie z prawem oraz etyką?

Współpraca z uczelniami wyższymi jako przeciwdziałanie niedoborom pracowniczym

Zmiany trendów rynkowych, postęp technologiczny i rosnące zapotrzebowanie na specjalistów to tylko niektóre czynniki wpływające na poszukiwanie pól współpracy między sferą nauki i biznesu.

Jak napisać idealne CV?

CV to pierwszy dokument, na który spojrzy nasz przyszły pracodawca. Aby nasze CV wyglądało profesjonalnie i przyciągało uwagę, warto mu poświęcić trochę czasu. Poniżej 5 wskazówek, dzięki którym stworzysz idealne CV.

Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym

Na strukturę zatrudnienia we współczesnych organizacjach składają się obecnie trzy pokolenia pracowników – przedstawiciele generacji baby boomers, pokolenie X, Y, Z. Jak zarządzać zespołem wielopokoleniowym?

Jak promować firmę szkoleniową w internecie?

Reklama jest dźwignią handlu – to wszystkim znane powiedzenie tyczy się także firm szkoleniowych. Prezentujemy więc kilka propozycji na promocję w internecie, bez której trudno wyobrazić sobie skuteczne pozyskiwanie klientów.

Jak szukać pracy pracując na cały etat?

Poszukiwanie nowej pracy to praca na cały etat. Dlatego też, jeżeli jednocześnie pracujemy i poszukujemy pracy, należy dokładnie rozplanować działania, tak by zaniedbywać dotychczasowych obowiązków.

Jaką pracę wybrać?

Każdy z nas chciałby być zadowolony ze swojej pracy. Wybranie własnej drogi kariery nie należy do łatwych, dlatego warto odpowiedzieć sobie na pytania, co lubimy robić, co jest naszą pasją. Tylko taka praca, która jest zgodna z naszymi zainteresowaniami i spełnia nasze oczekiwania, przynosi satysfakcję.

W odpowiedzi na współczesne trendy – mobilna rekrutacja

Skoro współczesny kandydat to przede wszystkim kandydat mobilny, rekrutację również należałoby dostosować do współczesnych. Tak też się stało. Inaczej być nie mogło. Czytamy, że współczesne pokolenie kandydatów jest dużym wyzwaniem zarówno dla pracodawców, jak i dla działów rekrutacji. To pokolenie, którego nie zadowala tradycyjny proces rekrutacyjny. Oferty pracy w prasie? Szablonowe ogłoszenia? Nic podobnego! Teraz w grę wchodzą nowe technologie, media społecznościowe i oferty dostosowane do towarzyszących nam na co dzień smartfonów i tabletów.

4 sposoby na efektywną rekrutację

Kreatywność kojarzy się przede wszystkim z zawodami, które polegają na wytwarzaniu określonych dzieł. Jest wymagana na stanowisku copywrittera, architekta, grafika, programisty czy fotografa. A co z pracą HRowca? Czy kreatywność jest mu potrzebna?

Nowoczesne systemy ocen pracowników jako istotny element budowy kultury organizacji – wdrożenie systemu w Velvet CARE Sp. z o.o.

Dofinansowanie szkoleń z urzędu pracy dla osób poszukujących pracy

Osoby mające status poszukujących pracy mogą w ramach finansowania z urzędu pracy otrzymać środki na szkolenie w wysokości do 300 proc. przeciętnego wynagrodzenia za pracę. Ponadto mogą otrzymać nawet do 15 tys. zł wsparcia na studia podyplomowe.

Firmowe dokumenty a program kadrowy

Od programu kadrowo-płacowego oczekuje się m.in. możliwości przygotowywania i drukowania różnorodnych dokumentów. Począwszy od standardowych, których nie możemy modyfikować, przez takie, które mogą wymagać personalizacji, skończywszy na dokumentach dodatkowych, których opracowanie leży wyłącznie w wewnętrznej gestii przedsiębiorstwa.

Frederic Laloux „Pracować inaczej”. Nowatorski model organizacji inspirowany kolejnym etapem rozwoju ludzkiej świadomości

Czy tradycyjny piramidowy model zarządzania organizacją jest na tyle przestarzały, że firmy powinny z niego zrezygnować? Do takich wniosków doszedł coach biznesu, Frederic Laloux, autor książki „Pracować inaczej”.

Kiedy pracownik może odmówić wykonania polecenia służbowego?

Jednym z podstawowych obowiązków pracownika jest wykonywanie poleceń pracodawcy. Zdarzają się sytuacje, że trzeba będzie powiedzieć "nie". Jak i kiedy odmawiać szefowi, aby zachować dobre relacje i nie narazić się na nieprzyjemności?

Rezygnacja z nowej pracy - konsekwencje

Może zdarzyć się sytuacja, że po otrzymaniu nowej pracy, zastanawiamy się o rezygnacji z niej. Taką decyzję warto przemyśleć, bo może nieść za sobą przykre konsekwencje. Jeżeli już podjąłeś taką decyzję, zrób to umiejętnie, korzystając z poniższych wskazówek.

Zaprojektuj swój sukces w wersji SMART - 21-22.11 oraz 28-29.11 w Warszawie

Zapraszamy na pierwszą edycję ekskluzywnego projektu Work-Life Balance wokół obszarów Potencjał-Komunikacja-Zysk, 21-22 oraz 28-29.XI.2015 r na AFiB Vistula. Akademia Kobiet Sukcesu opracowała projekt dedykowany kobietom, które pragną równowagi w swoim życiu. Chcą realizować się zawodowo, dobrze zarabiać, dbając jednocześnie o życie osobiste i przestrzeń na własny rozwój. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

50 najczęstszych błędów na rozmowie kwalifikacyjnej

Rozmowa kwalifikacyjna decyduje o ostatecznym zatrudnieniu kandydata do pracy bądź odrzuceniu jego aplikacji. Warto się do niej przygotować i unikać niektórych zachowań. Jakie najczęstsze błędy popełniają kandydaci na rozmowie kwalifikacyjnej?

IV edycja Polish Businesswoman Congress za nami!

W dniach 16-17 października 2015 r. w Hotelu Gromada Lotnisko, mieszczącym się przy ul. 17 Stycznia 32 w Warszawie, odbyła się kolejna – IV już edycja niezwykłego wydarzenia, jakim jest Polish Businesswoman Congress, zorganizowany przez magazyn „Businesswoman & life”.

REKLAMA