REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

HRM

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak rozwijać karierę zawodową?

Studiowanie, szkolenia, zmiana zawodu, to tylko niektóre możliwości aby rozwinąć naszą karierę zawodową. Jak postępować, by nowe rozwiązania były korzystne dla rozwoju kariery?

Odejście z pracy - jak zostawić po sobie dobre wrażenie

Odejście z pracy wiąże się z pozytywnymi jak i negatywnymi emocjami. Warto jednak zadbać by pozostawić po sobie dobre wrażenie. Jak to zrobić?

Dress code na rozmowę kwalifikacyjną

Dlaczego strój podczas rozmowy kwalifikacyjnej jest ważny? Większość szefów przyznała, że gdyby musieli wybrać między dwójką kandydatów o podobnych kwalifikacjach i doświadczeniu, decydujący byłby ich ubiór właśnie podczas spotkania kwalifikacyjnego. Na co zwrócić uwagę wybierając strój na rozmowę o pracę?

Bezpłatna konferencja HR Solutions Trends - 24 lutego w Warszawie

Stosowanie nowoczesnych rozwiązań informatycznych to klucz do sukcesu. Dlatego też są one coraz częściej wykorzystywane również w procesie zarządzania zasobami ludzkimi. Coraz więcej szefów działów personalnych wdraża i korzysta z nowych technologii oraz oprogramowania m.in. do oceny pracowników. Patronat medialny nad konferencją objął portal Infor.pl

REKLAMA

Automatyzacja księgowości ułatwieniem dla przedsiębiorców

W ostatnim czasie coraz częściej można usłyszeć historie ludzi, którzy zdecydowali się zrezygnować z pracy w dużej firmie i rozpocząć własną działalność. W podjęciu tej niełatwej przecież decyzji mogą pomóc możliwości, jakie dostarcza... współczesna technologia.

Nowoczesne narzędzia HR a komunikacja wewnętrzna w firmie

Rola komunikacji jest niezwykle ważna w każdej społeczności. W środowisku pracowniczym tym bardziej, zwłaszcza jeśli mowa o realizacji wspólnie wyznaczonych celów i osiąganiu zamierzonych efektów. W komunikacji wewnętrznej firmy chodzi nie tylko o swobodny przepływ informacji, ale przede wszystkim o budowanie zaangażowania pracowników. Nie można jednak zapomnieć, z jaką społecznością pracowniczą mamy obecnie do czynienia. To społeczność nastawiona na komunikację, przede wszystkim w czasie rzeczywistym, a co się z tym wiąże - nastawiona też na ciągłą interakcję.

Cechy dobrego menedżera - jak zdobyć awans

Skuteczny menedżer powinien posiadać pewien zestaw cech, które pomogą mu na stanowisku menedżerskim. Zarządzanie pracownikami wymaga umiejętności szybkiego podejmowania decyzji, pewności siebie, motywowania oraz elastyczności.

Ogólnopolski Kongres Prawa Pracy "Przygotuj się na zmiany w prawie pracy i ubezpieczeniach społecznych" - 10 i 11 marca

10 i 11 marca w Warszawie odbędzie się kolejna edycja Ogólnopolskiego Kongresu Prawa Pracy. Tematem przewodnim tego dwudniowego wydarzenia są zmiany w prawie pracy, kontrowersyjne i trudne przypadki, z jakimi działy HR będą musiały zmierzyć się w 2016 roku. Kongres skierowany jest do specjalistów działów HR, pracowników działów kadr i płac, księgowości oraz członków zarządów firm. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

REKLAMA

Jak przygotować się do spotkania biznesowego

Do spotkania biznesowego należy się odpowiednio przygotować, bowiem im mniej jesteśmy przygotowani, tym większy stres. Kilka wskazówek - jak poradzić sobie ze stresem i wypaść dobrze na spotkaniu z potencjalnym partnerem biznesowym lub szefem.

Nadmiar obowiązków w pracy - jak być asertywnym

Nadmiar obowiązków w pracy może powodować stres i frustrację. W pewnych sytuacjach należy być asertywnym i powiedzieć "nie".

Jakie wyzwania czekają rekruterów w 2016 r.

Wg raportu KPMG, aż 40% polskich firm planuje zwiększyć zatrudnienie w 2016 roku. Skutki tych zmian odczują rekruterzy. Z czym będą musieli zmierzyć się w 2016 roku?

Ocena pracownicza za pomocą narzędzia online

Słowo “ocena” nie zawsze budzi pozytywne emocje. O ile z wystawianiem ocen nie ma raczej większego problemu, o tyle zdecydowanie trudniej jest być ocenianym, tym bardziej w środowisku pracy. Ocena pracownicza może brzmieć groźnie, zwłaszcza jeśli musimy zmierzyć się z nią po raz pierwszy. Jak się okazuje, jedynie wydźwięk jest tu straszny. W praktyce bowiem, ocena taka przynosi bardzo wiele korzyści, zarówno dla pracodawcy, jak i dla pracownika.

Dane osobowe w procesie rekrutacji

Jeszcze kilka lat temu ludzie bardzo chętnie umieszczali wszelkie informacje o sobie w internecie, na profilach społecznościowych czy zawodowych. Dziś, są już ostrożniejsi i choć wciąż nie brak osób podających w sieci wszystkie swoje dane osobowe, coraz więcej ludzi przywiązuje wagę do swojej prywatności i niechętnie ujawnia na swój temat więcej niż to konieczne, również w procesie rekrutacji. Jakich informacji może wymagać od nas rekruter, a jakie należą do naszej sfery prywatnej?

Odmowa pracy w nadgodzinach

Odmowa pracy w nadgodzinach jest bardzo ważna w przypadku, gdy staje się codziennością. Wykonywanie pracy ponad ustalony wymiar czasu pracy uzasadnia np. konieczność dokończenia ważnego projektu. Pracodawca nie może nadmiernie wykorzystywać pracownika do pracy po godzinach. Jak więc odmówić pracy w godzinach nadliczbowych, aby nie utracić zatrudnienia, uznania przełożonych czy premii?

Rekrutacja za pomocą agencji zatrudnienia

Agencja rekrutacji reprezentuje swojego klienta, dlatego dba również o jego markę w relacjach z kandydatem. Każda rekrutacja jest inna. Zarówno pracodawcy, jak i agencji zależy na znalezieniu dobrego pracownika. Oto kilka porad do owocnej współpracy z agencją rekrutacji.

Jak nie myśleć w święta o pracy

W okresie świątecznym warto oddać się rodzinnej atmosferze, zapomnieć o pracy i pozwolić sobie na relaks. Oto kilka sposobów, jak nie myśleć w święta o pracy.

Praca w korporacji - jak się w niej odnaleźć

Praca w korporacji rządzi się swoimi regułami. Z jednej strony jest to możliwość rozwoju, z drugiej duża dynamika pracy, która wywołuje stres czy napięcie. Jak się odnaleźć w dużej firmie?

Employer Branding w rekrutacji

Działania rekrutacyjne nastawione są na dotarcie do wybranej grupy docelowej, która będzie odpowiadać oczekiwaniom, jakie stawia przed nią dane stanowisko oraz środowisko pracy. Zewnętrzne, rekrutacyjne działania Employer Brandingowe będą zatem skierowane do potencjalnych pracowników posiadających pożądane przez organizację kompetencje, zmierzając jednocześnie do stworzenia w otoczeniu wizerunku atrakcyjnego pracodawcy.

Jak zwolnić pracownika zgodnie z prawem i etyką?

Zwolnienie pracownika z zachowaniem zasady poszanowania godności oraz uszanowaniem praw pracowniczych zawartych w Kodeksie pracy to jedno z najtrudniejszych zadań dla menedżera ds. personalnych i zarządu spółki. Jak rozstać się z pracownikiem zgodnie z prawem oraz etyką?

Współpraca z uczelniami wyższymi jako przeciwdziałanie niedoborom pracowniczym

Zmiany trendów rynkowych, postęp technologiczny i rosnące zapotrzebowanie na specjalistów to tylko niektóre czynniki wpływające na poszukiwanie pól współpracy między sferą nauki i biznesu.

Jak napisać idealne CV?

CV to pierwszy dokument, na który spojrzy nasz przyszły pracodawca. Aby nasze CV wyglądało profesjonalnie i przyciągało uwagę, warto mu poświęcić trochę czasu. Poniżej 5 wskazówek, dzięki którym stworzysz idealne CV.

Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym

Na strukturę zatrudnienia we współczesnych organizacjach składają się obecnie trzy pokolenia pracowników – przedstawiciele generacji baby boomers, pokolenie X, Y, Z. Jak zarządzać zespołem wielopokoleniowym?

Jak promować firmę szkoleniową w internecie?

Reklama jest dźwignią handlu – to wszystkim znane powiedzenie tyczy się także firm szkoleniowych. Prezentujemy więc kilka propozycji na promocję w internecie, bez której trudno wyobrazić sobie skuteczne pozyskiwanie klientów.

Jak szukać pracy pracując na cały etat?

Poszukiwanie nowej pracy to praca na cały etat. Dlatego też, jeżeli jednocześnie pracujemy i poszukujemy pracy, należy dokładnie rozplanować działania, tak by zaniedbywać dotychczasowych obowiązków.

Jaką pracę wybrać?

Każdy z nas chciałby być zadowolony ze swojej pracy. Wybranie własnej drogi kariery nie należy do łatwych, dlatego warto odpowiedzieć sobie na pytania, co lubimy robić, co jest naszą pasją. Tylko taka praca, która jest zgodna z naszymi zainteresowaniami i spełnia nasze oczekiwania, przynosi satysfakcję.

W odpowiedzi na współczesne trendy – mobilna rekrutacja

Skoro współczesny kandydat to przede wszystkim kandydat mobilny, rekrutację również należałoby dostosować do współczesnych. Tak też się stało. Inaczej być nie mogło. Czytamy, że współczesne pokolenie kandydatów jest dużym wyzwaniem zarówno dla pracodawców, jak i dla działów rekrutacji. To pokolenie, którego nie zadowala tradycyjny proces rekrutacyjny. Oferty pracy w prasie? Szablonowe ogłoszenia? Nic podobnego! Teraz w grę wchodzą nowe technologie, media społecznościowe i oferty dostosowane do towarzyszących nam na co dzień smartfonów i tabletów.

4 sposoby na efektywną rekrutację

Kreatywność kojarzy się przede wszystkim z zawodami, które polegają na wytwarzaniu określonych dzieł. Jest wymagana na stanowisku copywrittera, architekta, grafika, programisty czy fotografa. A co z pracą HRowca? Czy kreatywność jest mu potrzebna?

Nowoczesne systemy ocen pracowników jako istotny element budowy kultury organizacji – wdrożenie systemu w Velvet CARE Sp. z o.o.

Dofinansowanie szkoleń z urzędu pracy dla osób poszukujących pracy

Osoby mające status poszukujących pracy mogą w ramach finansowania z urzędu pracy otrzymać środki na szkolenie w wysokości do 300 proc. przeciętnego wynagrodzenia za pracę. Ponadto mogą otrzymać nawet do 15 tys. zł wsparcia na studia podyplomowe.

Firmowe dokumenty a program kadrowy

Od programu kadrowo-płacowego oczekuje się m.in. możliwości przygotowywania i drukowania różnorodnych dokumentów. Począwszy od standardowych, których nie możemy modyfikować, przez takie, które mogą wymagać personalizacji, skończywszy na dokumentach dodatkowych, których opracowanie leży wyłącznie w wewnętrznej gestii przedsiębiorstwa.

Frederic Laloux „Pracować inaczej”. Nowatorski model organizacji inspirowany kolejnym etapem rozwoju ludzkiej świadomości

Czy tradycyjny piramidowy model zarządzania organizacją jest na tyle przestarzały, że firmy powinny z niego zrezygnować? Do takich wniosków doszedł coach biznesu, Frederic Laloux, autor książki „Pracować inaczej”.

Kiedy pracownik może odmówić wykonania polecenia służbowego?

Jednym z podstawowych obowiązków pracownika jest wykonywanie poleceń pracodawcy. Zdarzają się sytuacje, że trzeba będzie powiedzieć "nie". Jak i kiedy odmawiać szefowi, aby zachować dobre relacje i nie narazić się na nieprzyjemności?

Rezygnacja z nowej pracy - konsekwencje

Może zdarzyć się sytuacja, że po otrzymaniu nowej pracy, zastanawiamy się o rezygnacji z niej. Taką decyzję warto przemyśleć, bo może nieść za sobą przykre konsekwencje. Jeżeli już podjąłeś taką decyzję, zrób to umiejętnie, korzystając z poniższych wskazówek.

Zaprojektuj swój sukces w wersji SMART - 21-22.11 oraz 28-29.11 w Warszawie

Zapraszamy na pierwszą edycję ekskluzywnego projektu Work-Life Balance wokół obszarów Potencjał-Komunikacja-Zysk, 21-22 oraz 28-29.XI.2015 r na AFiB Vistula. Akademia Kobiet Sukcesu opracowała projekt dedykowany kobietom, które pragną równowagi w swoim życiu. Chcą realizować się zawodowo, dobrze zarabiać, dbając jednocześnie o życie osobiste i przestrzeń na własny rozwój. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

50 najczęstszych błędów na rozmowie kwalifikacyjnej

Rozmowa kwalifikacyjna decyduje o ostatecznym zatrudnieniu kandydata do pracy bądź odrzuceniu jego aplikacji. Warto się do niej przygotować i unikać niektórych zachowań. Jakie najczęstsze błędy popełniają kandydaci na rozmowie kwalifikacyjnej?

IV edycja Polish Businesswoman Congress za nami!

W dniach 16-17 października 2015 r. w Hotelu Gromada Lotnisko, mieszczącym się przy ul. 17 Stycznia 32 w Warszawie, odbyła się kolejna – IV już edycja niezwykłego wydarzenia, jakim jest Polish Businesswoman Congress, zorganizowany przez magazyn „Businesswoman & life”.

Jak zarządzać działem księgowości

Struktura pracy księgowych, oparta jest na współzależności z innymi działami. Ponadto poddanie odpowiedzialności prawnej, relacje z nie zawsze przychylnymi partnerami biznesowymi oraz element powtarzalności zadań, mogą powodować wypalenie zawodowe. Jak zarządzać pracownikami działu księgowego i przeciwdziałać rutynie?

Jak wprowadzić zmiany w życiu zawodowym?

Zmiany w życiu zawodowym nie są dla nas proste. Chcielibyśmy coś zmienić, ale nie wiemy jak. Brak zmian to z reguły niewykorzystany potencjał i przegapione okazje - tłumaczy ekspert. Dowiedz się, jak wprowadzić zmiany w życiu zawodowym.

Warto postawić na pracowników 50+

Młodzi, dobrze wykształceni i pełni zapału, a mimo tego mający duże problemy ze znalezieniem zatrudnienia. Tak przedstawia się sytuacja pokolenia, które wchodzi właśnie na rynek pracy. Jednak ich szanse są i tak przeważnie większe niż osób, które ukończyły już 50 lat. Obecnie jedynie co druga osoba w tym wieku jest zatrudniona na stałe. Dlaczego tak się dzieje?

Szkolenia pracowników jako inwestycja

Inwestycje w rozwój zasobów ludzkich są postrzegane jako najkorzystniejsza lokata kapitału oraz czynnik zwiększający konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednocześnie programy szkoleniowe są bardzo często uważane za źródło marnotrawstwa, ze względu na ich niską efektywność lub brak informacji o wymiernych rezultatach szkoleń. Co zrobić aby proces szkoleniowy był dopasowany do biznesowych potrzeb organizacji, nie narażając jej na niepotrzebne koszty?

Jak się przygotować do rozmowy kwalifikacyjnej

Rozmowa kwalifikacyjna wymaga przygotowania. Jeśli jesteś rekruterem i robisz to pierwszy raz, przeczytaj wskazówki jak najlepiej przygotować się do takiej rozmowy. Pierwszy raz jest zawsze najtrudniejszy, ale z każdym kolejnym pójdzie ci coraz lepiej.

Jak negocjować wynagrodzenie? - krok po kroku

Negocjacje z pracodawcą dotyczące wynagrodzenia nie są łatwym punktem rozmowy kwalifikacyjnej. W tym artykule dowiesz się jak to zrobić krok po kroku.

Przygotowanie do zarządzania zespołem

Na stanowisku kierowniczym zazwyczaj potrzebne są zupełnie inne kompetencje od tych, które wyróżniają pracownika operacyjnego. Dlatego awans na stanowisko menedżerskie, jako wyraz docenienia czyichś zasług, może okazać się bardzo złym pomysłem. Szczególnie, jeśli osoba ta nie została odpowiednio przygotowana do pełnienia nowej funkcji.

Komunikacja wewnętrzna a budowanie marki pracodawcy - 5. Forum Employer Branding

Pod takim hasłem już 21.10.2015 roku w Warszawie odbędzie się 5. Forum Employer Branding – całodniowe spotkanie poświęcone kwestiom budowania marki pracodawcy. Zaproszeni prelegenci podzielą się swoimi doświadczeniami, opowiedzą jak budują system komunikacji we własnych organizacjach. Patronat medialny nad konferencją objął portal Infor.pl.

XVI Ogólnopolskie Forum Prawa Pracy

W dniach 13-14 października 2015 roku w Warszawie odbędzie się XVI Ogólnopolskie Forum Prawa Pracy, którego organizatorem jest firma SEKA SA. Tegoroczne wydarzenie będzie poświęcone analizie obowiązujących zmian Kodeksu pracy w zakresie stosowania umów terminowych, a także kontrowersjom przy kontrolowaniu przez ZUS zasadności zawierania umów o dzieło. Udział w Forum jest bezpłatny. Portal Infor.pl objął patronat medialny nad wydarzeniem.

Jak zaprezentować się na firmowej imprezie

Imprezy firmowe to dobra okazja do nawiązania relacji między współpracownikami oraz pozyskania nowych klientów. Jeśli więc otrzymałeś zaproszenie na imprezy firmowe wewnątrz firmy, czy też zorganizowanych przez kontrahenta postaraj się należycie przygotować.

VII edycja programu edukacyjnego "Zagrzewamy do nauki"

Rozpoczęła się VII edycja programu edukacyjnego „Zagrzewamy do nauki”. Głównym celem programu jest promocja zawodu i branży energetycznej wśród młodzieży oraz wsparcie edukacyjne technicznych szkół średnich. Ponadto program promuje najzdolniejszych uczniów, wspierając ich finansowo w ramach stypendiów zawodowych. Portal Infor.pl objął patronat medialny nad programem.

Modowy savoir-vivre w rekrutacji

Może wydawać się, że sprawa ubioru na rozmowie kwalifikacyjnej to już oklepany i znany wszystkim temat. Okazuje się jednak, że wciąż dużo osób popełnia w tej kwestii błędy i tym samym, zmniejsza swoje szanse na zatrudnienie w wymarzonym miejscu.

Praca z polecenia - zalety

Rekrutacja z polecenia to nie tylko oszczędność czasu, ale również minimalizacja ryzyka. Rekruterzy chętnie spotykają się na rozmowach kwalifikacyjnych z osobami poleconymi przez pracowników, gdyż pracodawca może dowiedzieć się o kandydacie z polecenia nieco więcej niż z CV.

5 głównych błędów przy szukaniu pracy

Nieprzygotowanie do rozmowy, brak motywacji czy brak zaufania do rekrutera, to jedne z głównych błędów jakie kandydaci popełniają przy poszukiwaniu pracy. Zobacz jakie jeszcze inne błędy popełniają kandydaci.

REKLAMA