REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Ocena pracownika, Motywowanie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Zwiększenie zaangażowania w pracy - 6 sposobów

Pracownicy często mają problem z zaangażowaniem się w wykonywaną pracę. Podajemy 6 sposobów na zwiększenie zaangażowania i motywacji do pracy.

Prozdrowotne działania w banku Credit Agricole

Bank Credit Agricole skupia się na wdrażaniu prozdrowotnych rozwiązań dla pracowników. W ramach polityki prozdrowotnej podejmowane są takie działania jak: badania okresowe, dofinansowanie do kart sportowych, dofinansowanie do okularów, zapewnienie prywatnej opieki medycznej, przeprowadzanie specjalistycznych szkoleń, wprowadzenie udogodnień dla rowerzystów, montaż defibrylatorów.

Jak wprowadzić skuteczny system motywacyjny?

Okazuje się, że w dzisiejszych czasach wynagrodzenie przestało był jedynym skutecznym środkiem motywującym pracowników. Jak wprowadzać efektywne systemy motywacyjne w firmie?

Słaba wydajność pracowników - przyczyny

Efekty wykonywanej przez pracowników pracy nie zawsze są zadowalające dla pracodawcy. Słaba wydajność pracowników często wiąże się z przepracowaniem, nadmiarem obowiązków oraz brakiem organizacji. Jakie jeszcze przyczyny braku efektywności pracy można wyróżnić?

Trendy na rynku pracy – umiejętności przyszłości

Jakie trendy na rynku pracy się pojawiają? Na których umiejętnościach warto się skupić? Rozwój technologii cyfrowych powoduje szybkie tempo zmian w społeczeństwie, w tym także w biznesie. Wpływa to na rynek pracy, który kilkanaście lat temu wymagał posiadania tytułów naukowych, a dziś stawia na dodatkowe kompetencje – umiejętności miękkie.

Plan emerytalny finansowany przez pracodawcę - benefit pozapłacowy

Najnowsze badanie „Motywacje Menedżerów 2015” wykazało, że plan emerytalny finansowany przez pracodawcę to jeden z najbardziej motywujących do pracy benefitów pozapłacowych.

10 sposobów na zmotywowanie młodych pracowników

Młodych pracowników można motywować na różne sposoby. Pierwszy, który przychodzi do głowy, to pieniądze. Poznaj 10 innych sposobów na podniesienie zaangażowania pokolenia Y w pracę.

Wpływ języków obcych na podejmowanie odważnych decyzji

Przeprowadzone badania wykazały, że myślenie w języku obcym pozwala na podejmowanie decyzji bardziej racjonalnych, ale też ryzykowanych, co często przynosi korzyści. Jest to szczególnie ważne w kontekście zatrudniania pracowników i zarządzania zespołem. Wynik badania stanowi dodatkową zachętę do nauki języków obcych.

Maszyna zamiast pracownika działu HR

Wdrażanie nowych technologii prowadzi do minimalizowania roli człowieka w życiu codziennym. Precyzyjnie opracowane programy potrafią dokonać analizy ludzkiego zachowania, cech charakteru i kompetencji. Czy maszyna zastąpi pracownika działu HR?

Większość Polaków czuje sie dobrze w pracy

Jak wynika z badań CBOS, zdecydowana większość pracowników, 74 procent, deklaruje, że dobrze się czuje w swojej pracy. Co szósty (17%) przyznaje, że w ciągu ostatnich pięciu lat był szykanowany przez przełożonych lub współpracowników. Blisko co czwarty zatrudniony (24%) deklaruje, że w jego miejscu pracy zdarzały się przypadki szykanowania przez przełożonych.

Lojalnośc pracowników sukcesem pracodawcy cz. 2

Wpływ pracowników na powodzenie pracodawcy jest nieoceniony i niekwestionowany. Jak zatem pozyskać pracownika lojalnego i utrzymać go w firmie?

Motywowanie pracowników tymczasowych

Okres letni często w wielu firmach charakteryzuje się zwiększoną produkcją. Jednym z pomysłów mających na celu radzenie sobie ze zwiększonym zapotrzebowaniem na większą liczbę pracowników jest zatrudnianie pracowników tymczasowych. Istotną rolę w okresie wakacyjnym odgrywa motywowanie pracowników sezonowych. Jakie systemy motywacyjne się sprawdzają i jak może pomóc agencja pracy tymczasowej?

Praca jako wartość

Według badań socjologicznych praca jest dla Polaków jedną z najważniejszych wartości. Psycholodzy twierdzą, że praca nadaje ludzkiemu życiu głębszy sens i daje zdecydowanie więcej niż tylko środki na utrzymanie.

Jak ponownie polubić swoją pracę?

Gdy praca nas męczy i staje się udręką, należy zastanowić się nad jej zmianą. Czasami jednak wystarczą mniej radykalne rozwiązania, aby poczuć się lepiej. Co możemy zrobić, aby zmienić swój stosunek do wykonywanej pracy? Jak ponownie polubić swoją pracę?

Podwyżka według polskiego pracownika

Zadowolenie z pracownika, większe kompetencje i staż pracy - oto trzy najważniejsze powody według pracowników, za które powinna należeć się podwyżka. Jednak tylko 38% zatrudnionych w Polsce, zgłasza się po wyższe wynagrodzenie do pracodawcy.

Bierna obecność pracownika w pracy

Bierna obecność pracownika w pracy oznacza słabą efektywność działań, co w konsekwencji wpływa negatywnie na dochody firmy. Większa wydajność pracy wpłynęłaby korzystnie na wizerunek i wyniki finansowe zakładu pracy. Jak zmotywować pracowników do bardziej efektywnej pracy?

O co firmy pytają pracowników?

Wiele firm inwestuje w badania opinii pracowników pomagające im poznać nastroje panujące w organizacji, ale i trendy w danej branży czy sektorze. Niektóre z przedsiębiorstw idą jednak o krok dalej i na podstawie wyników badań swoich pracowników konstruują całość strategii Employer Brandingowej firmy. Chwilowy trend czy nowy kierunek działów HR?

Menedżerskie ryzyko, czyli kilka słów o wypaleniu zawodowym

Kiedy jesteś wypalony zawodowo, wydaje Ci się, że nic nie da się zrobić i wszystkie Twoje działania nie przynoszą efektów. Wbrew pozorom wypalenie zawodowe to koszmar przytrafiający się nawet najlepszym menedżerom. Już dziś dowiedz się, jak się objawia i jak skutecznie można je pokonać.

Sabbatical - urlop dla profesjonalistów

Subbatical jest nową forma motywowania pracowników. W Polsce z możliwości tej korzystają nieliczni pracodawcy. Benefit ten jest inaczej nazywany urlopem dla profesjonalistów. Na czym polega Sabbatical i jaki przybiera kształt w Polsce i na świecie?

Seans na Gwiazdkę

MultiBilet i Karta Kinowa to nie tylko miłe podarunki, mogą być również atrakcyjnym i cennym elementem systemu motywacyjnego. Program Kinowy Benefit Systems to cenny, niedrogi i oryginalny prezent dla własnych pracowników, jak również klientów lub partnerów firmy – w końcu to nasza tradycja, aby właśnie w okresie świątecznym obdarowywać najbliższych oraz współpracowników.

Budowanie poczucia własnej wartości pomocne w poszukiwaniu pracy

Budowanie poczucia własnej wartości jest ważne dla osoby bezrobotnej. Wzrost samooceny zwiększa szanse na znalezienie pracy. Stąd pojawiają się inicjatywy oferujące pracę nad wyglądem zewnętrznym i kondycją fizyczną.

Korzyści z zatrudniania niepełnosprawnych

Zatrudnianie osób niepełnosprawnych to świetna inwestycja i znakomita decyzja biznesowa. Jakie płyną z tego korzyści? Jest ich wiele. Wymienimy kilka najważniejszych obszarów.

Jak przeprowadzać zebrania z pracownikami

Przeprowadzenie zebrania, tak jak każde wystąpienie publiczne może przysporzyć kłopotów. Wystąpienia są znamienne choćby dla pełnienia funkcji kierowniczych. Poniżej kilka wskazówek, jak przygotować się do wypowiedzi przed swoimi pracownikami.

Sukces zawodowy a charakter pracownika

Psycholodzy od lat zajmują się tematem wpływu naszej osobowości na życie zawodowe. Warto być świadomym posiadanych cech. Pozwala to na kierowanie swoją karierą.

Czy rotacja na stanowiskach pracy jest dobrym sposobem na motywowanie pracowników?

Strategia zarządzania, polegająca na  częstej rotacji na stanowiskach pracy przynosi korzyści dla obu stron stosunku pracy: pracodawcy oraz jego pracowników. Menedżer ma bowiem do dyspozycji zgrany zespół ludzi, którym nie grozi wypalenie zawodowe.

Coaching a skuteczność biznesowa

Zarządzanie zespołem jest zadaniem wymagającym wielu umiejętności. Na ile właściwy i umiejętny coaching może przysporzyć się prowadzonemu biznesowi?

HRowcy jak wino – im starsi tym lepsi

Z raportu portalu HR24 wynika, że wraz ze wzrostem stażu pracy zwiększa się sprawność zawodowa pracowników kadrowych. Okazuje się, że wraz z doświadczeniem rośnie również tolerancja na odmienność i zaufanie.

Jak budować zaangażowanie menedżerów w rozwój ich pracowników?

Poprzez zarządzanie zespołami pracowników, menedżerowie mają ogromny wpływ na funkcjonowanie całej firmy. Ważnym ich zadaniem jest wydobywanie potencjału z pracowników, którymi zarządzają. Jak budować zaangażowanie menedżerów w rozwój ich pracowników?

Dlaczego mentoring jest dobry dla organizacji?

Mentoring jest wszechstronnym narzędziem HR, przynoszącym korzyści dla Organizacji go stosujących, osób mentorowanych jak i samych mentorów. W pierwszej części artykułu, zatytułowanej „Mentoring dobry na wszystko”, przedstawione zostały korzyści jakie osiąga osoba mentorowana i mentee z relacji mentoringowej. W tej części przedstawiona zostanie idea, koncepcja oraz rodzaje mentoringu realizowanego w organizacji.

Mentoring dobry na wszystko

Mentoring jest wszechstronnym narzędziem HR, przynoszącym korzyści dla Organizacji go stosujących, osób mentorowanych jak i samych mentorów. Poniżej przedstawiona została koncepcja mentoringu oraz obszary jego stosowania.

Badanie Opinii Pracowników - między redukcją kosztów a utrzymaniem motywacji

Badanie Opinii Pracowników jest narzędziem dialogu pomiędzy pracodawcą a pracownikami. Dialog ten jest niezbędny dla utrzymania dobrej kondycji firmy.

Nudne czynności pozytywnie wpływają na kreatywność

Wykonywanie nudnych, powtarzających się czynności, wbrew pozorom może mieć pozytywne konsekwencje, w postaci poprawy koncentracji, która to z kolei sprzyja większej kreatywności. Nie musisz się frustrować znudzeniem, możesz je wykorzystać lepiej, niż myślisz. Wystarczy, że uświadomisz sobie, że nuda jest potrzebna, a ciągła aktywność – przereklamowana.

Jak było na urlopie? – czyli powrót do rzeczywistości

Jak było na urlopie? To pytanie często pada po powrocie do pracy. Jak sprawić, by powrót do rzeczywistości był równie udany jak odpoczynek?

Ocena pracowników - bieżąca czy roczna?

Ocena pracowników powinna być dokonywana na bieżąco czy rocznie? Ze szkoleń, treningów i książek o zarządzaniu menedżerowie dowiadują się, że kluczowe jest przekazywanie pracownikom informacji zwrotnej na co dzień. Pracownik powinien wiedzieć od razu, które jego działania przełożony ocenia pozytywnie, co jest jego mocną stroną, a nad którymi kompetencjami powinien pracować.

Jak radzić sobie z rutyną i nawykami pracowników?

Rutyna i nawykowe działania podwładnych mogą stanowić przyczynę braku wzrostu wydajności pracy zespołu. Co może zrobić szef doświadczonego zespołu, aby jego praca stała się bardziej wydajna? Jak zwalczać nawyki pracowników?

Co ma wspólnego gniew z motywacją?

Naukowcy z Holandii udowodnili, że doświadczanie wybuchu czyjegoś gniewu może mieć dla nas pozytywne skutki. Warunek jest jeden – musimy charakteryzować się wysoką motywacją epistemiczną.

Jak współpracować z „gwiazdą”?

Błyskotliwy, posiada szczególne uzdolnienia, których jest świadomy. Ambitny, pewny siebie, zaangażowany w swoją pracę, lubiący być w centrum uwagi, a na dodatek – przekonany, że jest najważniejszy. Przyciąga do siebie ludzi, ale chce nimi bezwzględnie rządzić. Jest niezbędnym elementem każdej firmy, a jednocześnie trudno z nim wytrzymać. Współpraca z osobowością „gwiazdy” nie musi kończyć się rozbiciem zespołu, choć – jak mówi stara prawda – „upadek gwiazdy boli najbardziej tych, którzy wybrali ją sobie na drogowskaz”.

Pozbądź się myślenia słonia

Jak poradzić sobie z pozoru trudnymi problemami? Czy potrafisz korzystać z technik kreatywnego myślenia?

Zaangażowanie pracowników

Pozytywne nastawienie, zainteresowanie, gotowość do większego wysiłku, a czasem nawet ekscytacja powierzonymi zadaniami, oznacza zaangażowanie pracowników do wykonywania swojej pracy w jak najlepszy sposób. Zadaniem firmy jest wykorzystanie wszystkich możliwych środków, niezbędnych do rozwoju tego typu zachowań, czyli zastosowanie tzw. strategii zaangażowania.

Przegrywanie jest sztuką

Warto popełniać błędy, bo na nich uczymy się najłatwiej - przekonują psycholodzy. Strach przed pomyłką blokuje kreatywność, demobilizuje i wpędza w pułapkę perfekcjonizmu.

Czym jest ukryta komunikacja?

Jedną z barier utrudniających efektywną komunikację są tzw. komunikaty ukryte. Na czym polega "komunikacja ukryta"?

Postaw na siebie!

Dlaczego jedni ludzie potrafią zmieniać swoje życie na lepsze, a inni nie? Chcesz zawsze liczyć na kogoś innego? Musisz wiedzieć, że najlepiej postawić na siebie.

Arka Noego nie tonie w kryzysie

Prognozy pokazują, że biznes i gospodarkę czeka niełatwy rok. Wielu menedżerów obawia się – całkiem słusznie – że ich dotychczasowe metody zarządzania mogą stać się nieadekwatne wobec pojawiających się problemów. Na czołowe miejsce wysuwa się pytanie, co robić i co zrobić, aby utrzymać wysoką efektywność i motywację pracowników mimo tak niewesołych perspektyw? Jak zachować wysokie morale zespołu i nie dopuścić do erozji zaangażowania w projekty w przypadku możliwej porażki? No i jak podtrzymać własną skuteczność i automotywację lidera?

Czy ocena 360 stopni to narzędzie dla każdej firmy?

Proces oceny 360 stopni można z powodzeniem przeprowadzić w każdej firmie – bez względu na jej wielkość, rodzaj prowadzonej działalności czy strukturę. Wystarczy, że organizacja chce wykorzystać to narzędzie i jest gotowa, by zaangażować w tym celu niezbędne środki i zasoby. Warto zaznaczyć, że firmy decydujące się na wprowadzenie u siebie oceny 360 stopni nie muszą inwestować w rozbudowane rozwiązania informatyczne czy merytoryczne, które umożliwią jej zastosowanie.

Elastyczny szef

Według jednej z definicji styl kierowania to względnie trwały i powtarzalny sposób, w jaki przełożony oddziałuje na podwładnych w celu pobudzenia i koordynacji ich działania w zespole, a przez to – osiągania celów stojących przed organizacją. Jeżeli z definicji styl kierowania jest względnie trwały dla danej osoby, to czy można go zmieniać, poprawiać, w jakikolwiek sposób nad nim pracować?

By chciało się chcieć...

Pracownik idealny to taki, który nie dość, że osiąga dobre efekty pracy, to jeszcze czerpie z tego osobistą satysfakcję. Pytanie brzmi – jak ją zapewnić? Wewnątrzsterowny pracownik ma wiele atutów – nie trzeba go pilnować, sam dba o jakość wykonania, często cele traktuje osobiście. Dla menedżera to jednak większe wyzywanie, ponieważ często taki pracownik jest również mniej sterowny. Jeżeli przyjmuje cele i chce pracować, jest bezcenny. Jeżeli jednak nie chce, trudno go do tej pracy zachęcić czy zmusić.

Jak małymi gestami można osiągnąć wielkie efekty w motywowaniu podwładnych?

Motywowanie pracowników to jedno z największych wyzwań stojących przed każdym menedżerem. Jest to szczególnie trudne w okresie spowolnienia gospodarczego, kiedy wydatki na rozwój pracowników czy dodatkowe wynagrodzenia spadają. Co robić, aby utrzymać motywacje pracowników na wysokim poziomie, bez ponoszenia dużych kosztów?

Efektywne, nie tylko efektowne

Rozwój organizacji powinien zaczynać się od kształtowania efektywności pracowników. W praktyce nie jest to już takie proste. Często wymaga całkowicie nowego sposobu podejścia do kwestii ZZL i poprawy wydajności. Czy np. rezygnacja z budowy systemu ocen może być działaniem uzasadnionym? Czy należy się obawiać programów typu talent management. Okazuje się, że czasem tak! Praktyka pokazuje, że życie jest znacznie bogatsze niż koncepcje teoretyczne.

Dlaczego pracownicy boją się oceny okresowej i jak ich do niej przekonać?

Chcemy wdrożyć w firmie ocenę okresową, jednak wiele działań, jakie podejmujemy w tym kierunku, spotyka się z niechęcią, oporem, negatywnymi opiniami czy atakami zarówno pracowników, jak i przełożonych. Czy tylko nasza organizacja boryka się z takimi problemami? Dlaczego tak wielu pracowników boi się oceny, która przecież ma służyć ich rozwojowi oraz poprawić dialog pomiędzy przełożonym a podwładnym? Jak przekonać sceptycznie nastawione czy niechętne osoby do zaangażowania się w proces oraz rzetelnego dokonania oceny i planowania działań rozwojowych?

Jak ocenić kompetencje językowe pracowników?

Minęły już czasy, gdy akceptowanym poziomem znajomości języka obcego pracowników był stopień pozwalający na w miarę swobodne porozumiewanie się. Obecnie pracodawcy szukają osób, które obcymi językami posługują się biegle, zarówno w mowie, jak i w piśmie. Jak sprawdzić poziom znajomości języka u swoich pracowników i kandydatów do pracy?

REKLAMA