REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Miejsce pracy, Motywowanie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Co można zyskać, rozwijając w pracownikach poczucie wartości i pewności siebie?

Rozwijanie w innych poczucia wartości i pewności siebie przynosi firmie wiele korzyści: pracownicy są mocniej zaangażowani w pracę, są bardziej samodzielni, czując się doceniani i bezpieczni są w stanie naprawiać własne błędy, a także są gotowi uczyć się nowych umiejętności. Dzięki temu organizacje są lepiej przygotowane do działania w trudnych warunkach. To inwestycja, która przynosi wymierne rezultaty.

Zakres odpowiedzialności coacha i klienta w trakcie sesji coachingowej

Coaching jest nie tyle określoną metodologią działania, ile relacją. Jego skuteczność zależy bardziej od zdolności coacha do pracy „na relacji” niż od konkretnych umiejętności czy znajomości różnego typu narzędzi. Wiedza o narzędziach jest ważnym elementem coachingu, ale nie najważniejszym. W coachingu, szczególnie w coachingu koaktywnym, ogromną rolę odgrywa partnerstwo w relacji między coachem a coachee (klientem). Występują oni na równorzędnym poziomie, ale mają odmienne role.

Skuteczność metod edutainment w szkoleniach kadr

Moda na szkolenia trwa, jednak zdewaluowały się już pewne standardowe metody pracy. Teraz liczy się albo wysoka specjalizacja usług, albo oryginalne metody. Dopasowywanie oferty szkoleniowej dla danej firmy poprzedzone bywa procesem identyfikowania jej potrzeb szkoleniowych. Jeśli oferta ta jest atrakcyjna, inspirująca dla uczestników i adekwatnie dobrana do potrzeb, inwestowanie w kadry ma sens, a szkolenie najprawdopodobniej przyniesie odpowiednią stopę zwrotu.

Jak przeprowadzić badanie kompetencji liderów – opis praktyk

Nierzadko dzieje się tak, że wbrew deklarowanej przez menedżerów akceptacji sensu i znaczenia badań kompetencji przywódczych przeprowadzenie takich analiz napotyka opór i sprzeciw. Obawa przed ujawnieniem słabszych stron, utrata autorytetu w zespole to zaledwie przykłady reakcji menedżerów na propozycję analizy kompetencji liderskich. U innych – proszę bardzo, ale u mnie – po co, przecież ja sobie dobrze radzę...

Wypalenie zawodowe - w jaki sposób mu zapobiegać?

Być może przeżywasz już objawy wypalenia – od dłuższego czasu odczuwasz silne zmęczenie (fizyczne i psychiczne), nadmiernie dystansujesz się od swoich obowiązków i osób, z którymi współpracujesz, nie układają się Twoje relacje zawodowe, nabierasz przeświadczenia, że nie jesteś kompetentnym pracownikiem, a do tego masz wrażenie, że jesteś sam ze swoimi problemami? Jeżeli tak, to warto zapoznać się z zamieszczonymi niżej wskazówkami.

Zmiana siedziby firmy - obowiązki pracodawcy

Zmiana siedziby firmy może wiązać się z obowiązkiem modyfikacji umów o pracę. Jeżeli zatrudnieni nie zgodzą się na taką zmianę, pracodawca może być zmuszony do wręczenia wypowiedzeń zmieniających, a nawet wypłaty odpraw z tytułu zwolnień grupowych.

Opodatkowanie świadczeń niepieniężnych

Pracodawca jako płatnik podatku dochodowego powinien do przychodu pracowników doliczyć także niektóre świadczenia niepieniężne, np. wartość przekazanego pracownikowi na własność telefonu komórkowego.

Zmiany w systemie motywowania pracowników – studium przypadku

Firmie Volkswagen Poznań w ciągu kilku lat udało się stworzyć bardzo skuteczny system motywowania i wynagradzania pracowników. Stała się ona dzięki temu naprawdę atrakcyjnym pracodawcą i ma nadzieję utrzymać zarówno tę pozycję, jak i wszystkich pracowników, którzy są z nią od początku i przyczynili się do wzrostu wydajności przedsiębiorstwa. W przypadku Volkswagena za nadziejami idą bardzo konkretne rozwiązania. Kluczem do sukcesu stało się założenie, że rozwój firmy tożsamy jest z rozwojem pracowników.

Jak zmienić stanowisko pracy bez zmiany umowy o pracę

Kształtowanie zatrudnienia w okresie spowolnienia gospodarczego wymaga od pracodawcy zlecania pracownikom nowych zadań, przenoszenia dotychczas zatrudnionych pracowników na inne stanowiska pracy bądź ograniczania lub zwiększania wymiaru ich etatów. O tym, czy pracownika uda się przesunąć do innej pracy w drodze polecenia służbowego, czy też wypowiedzenia zmieniającego, przesądza często treść umowy o pracę.

Jak skutecznie motywować pracowników?

Mój szef do znudzenia powtarza nam, jego podwładnym, że mamy zawsze szukać potrzeb naszych klientów, bo tylko wtedy będziemy w stanie ich dobrze obsługiwać. Zgadzam się z tym, a jednocześnie mam do niego żal, że wcale go nie interesują nasze potrzeby. Gdyby znał niektóre z nich, pracowałoby się nam lepiej.

Ocena pracownika - jak udzielać informacji zwrotnej?

Jestem menedżerem od kilku miesięcy. Ostatnio zetknąłem się z trudnością, jaką jest udzielanie informacji zwrotnej pracownikom. Moi ludzie są pracowici i sumienni, dostrzegam jednak pewne błędy i niedociągnięcia, które chciałbym wyeliminować. Boję się, że krytyka z mojej strony może urazić pracowników i zmniejszyć ich motywację. Jak udzielić informacji zwrotnej, aby przełożyła się ona na realną poprawę efektów pracy i aby nikt nie poczuł się dotknięty?

Jak określić miejsce pracy pracownika, który ma regularne wyjazdy służbowe

Chcemy zatrudnić opiekuna dzieci niepełnosprawnych. Będzie on pracował z dziećmi w naszym ośrodku, a dodatkowo w każdy piątek będzie odbierał dzieci z ośrodka i jeździł z nimi do lekarzy specjalistów na terenie naszego województwa. Czy możemy opiekunowi zapisać w umowie o pracę, że jego miejsce pracy obejmuje obszar całego województwa?

Jak wybrać idealny prezent dla pracowników?

Jestem pracownikiem działu HR i zastanawiam się, czy trafnym posunięciem jest przygotowanie upominków dla pracowników z okazji świąt Bożego Narodzenia. Jaki prezent wybrać i jak go wręczyć? Jak wykorzystać tę okazję do budowania zaangażowania zatrudnionych oraz wzmacniania pozytywnych relacji pomiędzy pracodawcą a pracownikiem?

Dlaczego pracodawcy nie chcą zatrudniać telepracowników

Przepisy o telepracy zostały wprowadzone do Kodeksu pracy przed czterema laty. Mimo upływu czasu pracodawcy rzadko korzystają z tej formy zatrudnienia. Przyczyną tego są stereotypy o zagrożeniach związanych z telepracą.

W jaki sposób doskonalić kondycję interpersonalną?

Programy typu workplace wellness są znamiennym sygnałem wskazującym, że pracodawcy coraz częściej wdrażają w praktykę mądrość zawartą w słowach w zdrowym ciele zdrowy duch. Wspieranie pracowników w prowadzeniu zdrowego trybu życia i dbaniu o kondycję fizyczną ma na celu oczywiście zwiększenie ich wigoru do pracy, zaś w konsekwencji produktywności. Ponieważ każdy z nas pracuje z innymi ludźmi, a przynajmniej dla innych ludzi, włączając w to przełożonych i klientów, otoczenie naszej pracy ma charakter interpersonalny. Zwiększenie produktywności w takim otoczeniu wymaga więc dbałości nie tylko o tężyznę fizyczną, lecz także o kondycję interpersonalną.Czym ona jest? W jaki sposób można ją zwiększyć?

Pracodawca nie musi już organizować palarni w swoim zakładzie pracy

Pracodawcy nie muszą już zapewniać w swoich zakładach pracy palarni. Zmiana jest konsekwencją zmiany definicji urządzeń sanitarno-higienicznych.

Efekt nadmiernego uzasadnienia czyli problem z dostrzeganiem motywacji wewnętrznej

Konsekwencje składkowo-podatkowe świątecznych prezentów dla pracowników

Z okazji świąt Bożego Narodzenia zakłady pracy obdarowują pracowników najczęściej paczkami, bonami lub zamiast świadczeń rzeczowych wręczają im pieniądze. Wartość prezentów przekazanych pracownikom jest zazwyczaj przychodem z tytułu zatrudnienia, od którego należy naliczyć podatek i składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne. Ponadto nie wszystkie świąteczne wydatki poniesione przez pracodawcę mogą stanowić dla niego koszty uzyskania przychodów (kup).

Motywowanie w zgodzie z profilem potrzeb zawodowych pracownika

Wysoce umotywowani pracownicy to marzenie każdego pracodawcy i menedżera. W wysokim stopniu umotywowania poszukuje się przepisu na spełnienie, częstokroć wyśrubowanych, kryteriów produktywności i efektywności funkcjonowania personelu. Rozwijane są przy tym dziesiątki różnych koncepcji i technik motywowania, których zadaniem ma być zapewnianie organizacji zmotywowanej kadry. Wiele z tych koncepcji i technik nie uwzględnia jednak w wystarczającym stopniu indywidualności ludzi, stąd efekty ich stosowania są w praktyce często nie w pełni satysfakcjonujące. W jaki więc sposób uwzględnić przy motywowaniu pracownika jego indywidualność i, w konsekwencji, podnieść poziom jego umotywowania do realizacji organizacyjnych celów?

Gdzie kończy się rola menedżera, a zaczyna coacha?

Coraz więcej i częściej mówi się o wprowadzaniu coachingowej kultury zarządzania w organizacjach. Na ile zagoniony menedżer, który musi przejrzeć i wypełnić dziesiątki tabel i sprawozdań, może lub wręcz powinien zaangażować się w rozwijanie swoich pracowników? Być może zamiast nakładać na zarządzających kolejny obowiązek, efektywniej będzie powierzyć rozwój personelu specjalistom?

Siła marki

Rozmowa ze Scottem Bedburym, światowym ekspertem w dziedzinie budowania marki

Stopa bezrobocia wzrosła we wrześniu

Stopa bezrobocia we wrześniu wzrosła wobec sierpnia o 0,1 pkt proc. i ukształtowała się na poziomie 11,7 proc. - podało swoje szacunki Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej.

Czy pracownika można przenieść z jednego do dwóch zakładów

Zatrudniamy pracownika na stanowisku urzędniczym na pełny etat w zakładzie obsługi szkół. Ze względu na zmiany organizacyjne chcemy go przenieść do dwóch innych zakładów obsługi. W jednym pracowałby na 3/4 etatu, a w drugim na 1/4 etatu. Czy możemy tak zrobić?

O czym warto pamiętać zatrudniając telepracownika

Telepraca jest pracowniczą formą zatrudnienia. Oznacza to, że telepracownikowi, który świadczy pracę na odległość, przysługują takie same prawa jak pracownikom zatrudnionym na stałe w zakładzie pracy.

Określenie miejsca pracy pracownika

Przeniesienie pracownika do pracy w innej miejscowości bez zmiany umowy o pracę

Jak skutecznie rozwiązywać konflikty w zespole?

W naszym zespole niekiedy pojawiają się rozbieżne zdania i drobne sprzeczki. Często pojawiają się też konflikty z innymi działami organizacji, szczególnie tymi, które mają sprzeczne z naszymi interesy. Jak radzić sobie w takich sytuacjach?

Jaki awans dla młodego pracownika?

Dział personalny, w którym pracuję, co pewien czas ma za zadanie zaproponować rozwiązanie sprzyjające dalszemu rozwojowi i podtrzymaniu motywacji młodych pracowników zespołu. W organizacji nie ma wyznaczonych ścieżek karier, a decyzje o dalszym rozwoju młodej osoby zależą, w głównej mierze, od klienta wewnętrznego – menedżera i pracownika działu HR. W takiej sytuacji pojawia się pytanie o awans młodego pracownika. Co można mu zaproponować?

Zarządzanie przez cele w organizacji

Przywództwo. Autentyczność, niezależność, odwaga

Rozmowa z dr. Filipem Thonem, prezesem zarządu RWE Polska i członkiem zarządu RWE East

W sierpniu spadła stopa bezrobocia

Ministerstwo pracy szacuje, że stopa bezrobocia w sierpniu br. wyniosła 11,6 proc. wobec 11,7 proc. w lipcu - poinformowała minister pracy Jolanta Fedak.

Stabilna sytuacja na rynku pracy

Jolanta Fedak, minister pracy i polityki społecznej, ocenia sytuację na rynku pracy w Polsce jako stabilną. Poinformowała też, że resort wystąpił do ministra finansów na przekazanie dodatkowych środków na aktywizację bezrobotnych we wrześniu.

Tożsamość zespołowa, czyli jak efektywnie i mądrze zorganizować spotkanie integracyjne?

Jak zwiększyć efektywność pracowników?

Jestem szefem HR w firmie zatrudniającej ponad 380 osób. Prezes postawił mi zadanie: opracowanie działań w celu zwiększenia efektywności naszych pracowników. Przechodzili oni w ostatnich latach cykl szkoleń z obszaru zarządzania sobą w czasie i organizacji pracy własnej. Kadra kierownicza brała udział w szkoleniach z zarządzania projektami, komunikacji, delegowania. Efekt jest taki, jaki jest. Dlatego zastanawiam się nad tym, co ma wpływ na efektywność osobistą. Co można jeszcze zrobić w tej sytuacji, w jakiej jestem?

Program rozwoju utalentowanych pracowników – studium przypadku

Bolączka europejskich pracowników

Czy można rozpoznać manipulację zwierzchnika?

Prozdrowotna kultura organizacyjna jako czynnik wzmacniający lojalność pracowników

Tysiące nowych miejsc pracy powstało dzięki inwestycjom zagranicznym w Polsce

Z corocznego badania firmy Ernst & Young wynika, że Polska zajęła trzecie miejsce pod względem miejsc pracy stworzonych w Europie w 2010 r. dzięki Bezpośrednim Inwestycjom Zagranicznym (BIZ). Inwestorzy zagraniczni stworzyli ich u nas ok. 12,4 tys.

Zastosowanie gier i symulacji w przedsiębiorstwie

Narzędzia motywacyjne - jak je stosować?

Motywowanie odgrywa ważną rolę w zarządzaniu ludźmi, więc w swojej firmie stosuję pewne narzędzia motywacyjne. Niestety, na niektórych one działają, na innych zaś nie. Na przykład mam wrażenie, że jeden pracownik, mając ambitne, nowe zadanie, daje z siebie maksimum i świetnie sobie z nim radzi, w drugim człowieku natomiast wywołuje ono uczucie lęku i niechęć do działania.

Czy można kupić lojalność pracownika?

Kradzież w miejscu pracy

Kradzież w miejscu pracy jest coraz mniej akceptowana przez Polaków. Jest to zjawisko napawające optymizmem. Pracodawcy RP liczą na mniejsze koszty związane z nadużyciami pracowniczymi po stronie przedsiębiorców.

Świadczenie pracy w podróży służbowej

Świadczenie pracy w podróży służbowej występuje zawsze w okolicznościach, w których pracownik poza uzgodnionym stałym miejscem pracy nie może swobodnie dysponować czasem wolnym od pracy w miejscu zamieszkania lub ośrodku, w którym realizuje swoje życiowe interesy.

Określenie miejsca pracy dla pracownika mobilnego

Pracownik mobilny będzie działał na danym terenie w kilku województwach. W umowie o pracę jako miejsce pracy powinnam wpisać te województwa. Obszar jest „realny”, teoretycznie można pojechać i wrócić w trakcie dnia. Czy mogę wpisać „Polska” z uwagi na to, że od czasu do czasu będzie się pojawiała konieczność wyjazdu poza zdefiniowany region? Dodatkowo, na początku współpracy, pracownik będzie bywał często w centrali, która jest poza docelowym regionem działania. Czy chociażby z uwagi na to mogę wpisać „Polska”? Czy istnieją jakieś konkretne ograniczenia dla definiowania regionu działania: „Polska”?

W jakich branżach dzisiejsi maturzyści będą mogli znaleźć pracę?

Motywacja nie tylko od święta

Celem motywatorów pozapłacowych jest budowanie lojalności poprzez zaspokajanie indywidualnych potrzeb zatrudnionych. Jeśli pracodawca chce zmotywować pracownika do efektywniejszej pracy, musi zatem umiejętnie wpisać się w jego potrzeby, czyli tak dostosować system świadczeń pozapłacowych, by pomóc mu realizować jego zawodowe lub osobiste cele.

W kwietniu spadło bezrobocie

Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej (MPiPS) szacuje, że stopa bezrobocia rejestrowanego wyniosła w kwietniu br. 12,6 proc. i w porównaniu do marca spadła o 0,5 pkt proc. Bezrobocie najbardziej bezrobocie obniżyło się w woj. warmińsko-mazurskim.

Do zwrotu z PFRON dodatkowych kosztów zatrudniania niepełnosprawnych może wystarczyć opinia PIP o spełnieniu wymagań bhp

Od 1 stycznia 2011 r. obowiązują dwa nowe rozporządzenia ważne dla pracodawców, którzy chcą uzyskać z PFRON (za pośrednictwem starosty) zwrot dodatkowych kosztów zatrudniania pracowników niepełnosprawnych lub zwrot odpowiedniego wyposażenia stanowiska pracy dla takiego pracownika. Zasadnicza zmiana dotyczy opinii, jaką wydaje Państwowa Inspekcja Pracy, a która przesądza o przyznaniu pracodawcy bądź o odmówieniu prawa do zwrotu kosztów.

Możliwy dalszy okresowy wzrost bezrobocia

REKLAMA