Do zwrotu z PFRON dodatkowych kosztów zatrudniania niepełnosprawnych może wystarczyć opinia PIP o spełnieniu wymagań bhp
Od 1 stycznia 2011 r. obowiązują dwa nowe rozporządzenia ważne dla pracodawców, którzy chcą uzyskać z PFRON (za pośrednictwem starosty) zwrot dodatkowych kosztów zatrudniania pracowników niepełnosprawnych lub zwrot odpowiedniego wyposażenia stanowiska pracy dla takiego pracownika. Zasadnicza zmiana dotyczy opinii, jaką wydaje Państwowa Inspekcja Pracy, a która przesądza o przyznaniu pracodawcy bądź o odmówieniu prawa do zwrotu kosztów.
Obydwa rozporządzenia MPiPS – tj. rozporządzenie w sprawie zwrotu dodatkowych kosztów związanych z zatrudnianiem pracowników niepełnosprawnych oraz rozporządzenie w sprawie zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej – zostały wydane 11 marca 2011 r. i weszły w życie 22 marca 2011 r., ale obowiązują od 1 stycznia br.
Pierwsze rozporządzenie reguluje zasady ubiegania się przez pracodawcę o uzyskanie z PFRON zwrotu kosztów:
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.
Poszerzaj swoją wiedzę, czytając naszą publikację

Spółki. W jakiej formie prowadzić biznes
Tylko teraz
79,00 zł
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
Świadczenia emerytalno-rentowe

Jak zdobyć Certyfikat:
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat
1/10
Emerytury i renty podlegają corocznie waloryzacji od dnia:
1 stycznia
1 marca
1 czerwca
1 września
Komentarze(0)
Pokaż: