Określenie miejsca pracy dla pracownika mobilnego
REKLAMA
Zgodnie ze stanowiskiem prezentowanym przez Państwową Inspekcję Pracy miejsce pracy może zostać określone jako obszar geograficzny, ale nie może to być teren całego kraju. Wpisanie do umowy o pracę jako miejsca pracy terenu całego kraju tak naprawdę nie określa (nie precyzuje) miejsca pracy, w związku z czym jest rozwiązaniem nieprawidłowym. Takie określenie miejsca pracy pozbawiałoby pracowników realizacji przysługujących im różnych uprawnień, w szczególności z tytułu podróży służbowych, i przerzucałoby część kosztów pracy na pracownika. Jeżeli w istocie aktywność zawodowa pracownika będzie się koncentrować na kilku województwach, to te województwa powinny stanowić miejsce pracy.
Obowiązek wskazania w umowie o pracę miejsca pracy wynika z art. 29 k.p. Przyjmuje się, że strony mają znaczną swobodę w zakresie ustalenia miejsca pracy. Może to być miejsce stałe lub zmienne. Stałe miejsca pracy wyznaczają określone punkty geograficzne, np. siedziba albo oddział pracodawcy. Zmienność miejsca pracy wynika z rodzaju wykonywanej pracy. Obrazuje to przykład pracowników, których praca polega na stałym przemieszczaniu się (kurierzy, dostawcy, akwizytorzy). Ich miejsce pracy może rozciągać się na oznaczony obszar. Okoliczności konkretnego przypadku decydują o tym, jak duży będzie to obszar (dzielnica miasta, gmina, powiat, województwo).
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat