REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zarządzanie zmianą, Komunikacja w firmie/zespole

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Zmiana, czyli żałoba po stracie w organizacji (np. w firmie). Jak reagujemy na zmiany?

Jeżeli planujemy zmiany w firmie lub innej organizacji musimy zdawać sobie sprawę, jak ludzie mogą zareagować na tę zmianę. Warto wiedzieć, jak ludzie odnoszą się do istotnych zmian w swoim otoczeniu. Na pewno ignorowanie oporu i nieadekwatne zarządzanie emocjami pracowników może znacznie utrudnić osiągnięcie sukcesu w procesie zmiany.

6 zasad efektywnego zarządzania

Czym jest zarządzanie? Jak efektywnie zarządzać zespołem? Oto 6 podstawowych i praktycznych zasad. Dzięki nim osiągniesz planowane wyniki.

Europejskie Porozumienie dotyczące aktywnego starzenia się

Europejskie Porozumienie podpisane w 2017 r. dotyczy aktywnego starzenia się i podejścia międzypokoleniowego w pracy. Realizując je, w Polsce powstało "Porozumienie strony pracowników oraz strony pracodawców RDS na rzecz aktywnego starzenia". Wypracowano w nim szereg rozwiązań na rzecz aktywnego starzenia się.

Jak organizować zespoły, by stawiały czoła wyzwaniom?

Organizacja zespołów w czasie pandemii może przynieść wiele korzyści. Rynek pracy podlega dynamicznym przeobrażeniom. Zmiany te wpływają na funkcjonowanie nie tylko całych firm, ale również poszczególnych zespołów. Jak więc je organizować, by skutecznie stawiały czoła wyzwaniom? Oto 3 wskazówki.

Jak zadbać o pracownika w czasie pandemii COVID-19?

Jak zadbać o pracownika? Dopiero pandemia COVID-19 i powszechna praca zdalna spowodowały, że dla kadry kierowniczej dobrostan pracowników i ich zdrowie psychiczne mocno zyskało na znaczeniu. – Inwestycje w pracowników powinny być priorytetem w organizacji, bo to właśnie oni w dużej mierze radzić sobie będą z kolejnymi kryzysami na pierwszym froncie. Co więcej, menadżerowie muszą tak przemodelować swoje strategie, żeby to zatrudnieni pełnili w nich kluczową rolę – tłumaczy Joanna Świerzyńska z Deloitte.

Kultury propartnerskie i protransakcyjne - jak się komunikować?

Jak się komunikować w kulturze propartnerskiej i protransakcyjnej? Które państwa nastawione są na budowanie relacji, a które na cel biznesowy i wykonanie zadania? Oto wskazówki do skutecznej komunikacji z przedstawicielami innych kultur.

Jak budować relacje w pracy zdalnej?

Relacje w pracy zdalnej są utrudnione poprzez odległość. Czym jest bliskość symboliczna? Jak budować relacje w zdalnie pracującym zespole? Jakie zadania ma menedżer wirtualnego zespołu? Jakie 4 ćwiczenia warto zadać pracownikom?

Zespoły rozproszone a przestrzeń biurowa

Wiele zespołów pracuje obecnie zdalnie bądź w modelu mieszanym (model hybrydowy). Pracownicy w celu utrzymania odpowiedniej energii i zaangażowania w pracę spotykają się w biurze. Przestrzeń biurowa traci dawny charakter. To przede wszystkim miejsce spotkań, wymiany poglądów i koordynacji zadań. Jak dostosować ją to obecnych realiów?

Jakie zmiany w pracy wprowadzili pracodawcy w związku z koronawirusem?

Raport "Efekt COVID-19 w kontekście środowiska pracy" ukazuje, jakie zmiany w pracy wprowadzili pracodawcy w związku z koronawirusem. Większość z nich zastosowało pracę zdalną, zlecenie spotkań służbowych w formie telekonferencji oraz ograniczenie bezpośredniego kontaktu z klientem.

W jaki sposób można zwiększyć zaufanie do wirtualnych pracowników?

Możliwość pracy zdalnej to coraz częstsze oczekiwanie wśród kandydatów do pracy, zwłaszcza tych z młodego pokolenia. Jednak polscy pracodawcy ciągle z dużą dozą nieufności podchodzą do tej formy współpracy. Czego obawia się pracodawca, którego pracownik chce wykonywać swoje obowiązki z poziomu domowego fotela, i jak można temu zapobiec?

Storytelling w pracy menedżera, czyli jak opowiedzieć historię swoim pracownikom

Zdawać by się mogło, że słowa „historia” i „biznes” to połączenie równie atrakcyjne, jak ruskie pierogi i szampan. Okazuje się jednak, że umiejętność opowiadania historii jest w pracy menedżera bardzo przydatna. Jak wykorzystać storytelling do angażowania i motywowania pracowników? Na co zwracać uwagę, tworząc opowieści wspierające zmianę przekonań?

Jak skutecznie przeprowadzić strategiczne zmiany w firmie?

Efekty wdrożenia zmian strategicznych w firmie uzależnione są od zaangażowania poszczególnych pracowników. Kiedy zmiana jest strategiczna i jak krok po kroku ją wprowadzić - odpowiada ekspert.

Jak się komunikować, żeby utrudnić porozumienie?

Doskonała komunikacja w praktyce niemalże nie istnieje. Odbiorca informacji rzadko od razu rozumie intencje i słowa nadawcy dokładnie tak, jak on sam. Nie uciekniemy jednak od tego procesu, bo właśnie na komunikowanie się poświęcamy około 80% czasu pracy. Łatwo jednak utrudnić porozumienie, a dodatkowo często to my sami zmniejszamy szanse na nie. Jak?

Savoir vivre w biurze open space

Open space jest popularną formą urządzenia współczesnych biur. Taki sposób aranżacji powierzchni biurowych ma na celu m.in. zwiększanie kreatywności, lepszą komunikację i poczucie równości wszystkich członków zespołu. Zdarza się jednak, że open space jest jednym z powodów pojawiania się konfliktów i stresu pracowników. Ekspert z Integra Consulting Poland podpowiada, jak zachowywać się pracując w otwartej przestrzeni biurowej, by nie powodować niepotrzebnych konfliktów i nie przeszkadzać w pracy innym?

5 najważniejszych zasad przeprowadzania trudnych rozmów

Przedstawienie przełożonemu gorszych wyników kwartalnych, poinformowanie zleceniodawcy o opóźnieniu czy zakomunikowanie pracownikowi tego, że nie wszystkie obowiązki wykonuje tak, jak trzeba. Prędzej czy później większość z nas stanie przed koniecznością odbycia trudnej rozmowy zawodowej. Jak się do niej przygotować i co robić, by emocje nie wymknęły się spod kontroli?

Jak angażować zespół do rozwiązywania problemów?

Skuteczne angażowanie zespołu wymaga nie tylko doświadczenia, ale i zrozumienia przed jakim problemem stoimy jako zespół. Największą pułapką w tej sytuacji jest zbytnie zawężenie problemu czyli pytanie zespołu: Czy robimy to czy robimy coś innego. Doświadczenie dowodzi, że im szerzej sformułujemy problem tym jest większa szansa, że zespół zaangażuje się w jego rozwiązanie.

Jak reagować na „trudne” pytania podczas prezentacji?

Prowadzenie prezentacji to codzienny element pracy przedstawicieli różnych branż, nie tylko szkoleniowej. Wielu prelegentów najbardziej obawia się momentu, w którym to odbiorcy przejmują ster, bo przecież pytania słuchaczy potrafią zaskakiwać. Jak reagować, gdy okazują się one szczególnie problematyczne?

Jak się słyszą, tak współpracują – jak budować porozumienie w zespole?

Jeden z podwładnych zawsze szuka kompromisu, drugi obwinia się za wszystko, a trzeci zazwyczaj jest niezadowolony z siebie i innych? Zespół, którym zarządzasz, wcale nie jest w tym obszarze wyjątkowy – większość menedżerów ma w swoim teamie osoby, które zachowują i porozumiewają się w różny sposób. Stosunek do ludzi i świata często przejawia się właśnie poprzez styl komunikacji. Przyjrzyj się więc temu, w jaki sposób rozmawiają twoi pracownicy – dzięki temu możesz nie tylko sporo się o nich dowiedzieć, ale i pomóc im we współpracy i realizacji zadań.

Mówisz językiem szakala czy żyrafy? O sztuce budowania porozumienia w zespole

W każdym z nas jest coś z żyrafy i szakala. W codziennych rozmowach – zawodowych, rodzinnych czy towarzyskich – posługujemy się językami symbolizowanymi właśnie przez te zwierzęta. Co to oznacza dla nas samych i naszych relacji? Jak, mając tego świadomość, budować porozumienie nawet w trudnych sytuacjach?

Jak pozytywnie przejść okres próbny w pracy

Okres próbny to czas, który pozwala pracodawcy na sprawdzenie czy pracownik jest odpowiednim kandydatem na dane stanowisko, a pracownikowi na sprawdzenie, czy decyzja o świadczeniu pracy u pracodawcy była słuszna. Jak wywrzeć dobre wrażenie i pozytywnie przejść okres próbny?

W jaki sposób narzędzia wspierają budowanie zespołów?

O tym, jak ważna i trudna zarazem jest praca zespołowa, wie chyba każdy z nas. W zespole trzeba umieć pracować, ale zanim zacznie się kształtować odpowiednie kompetencje zapewniające właściwą współpracę, zespół trzeba zbudować. Każdy manager wie, że nie jest to łatwe. Jak skutecznie budować zespół za pomocą narzędzi?

Nowoczesne narzędzia HR a komunikacja wewnętrzna w firmie

Rola komunikacji jest niezwykle ważna w każdej społeczności. W środowisku pracowniczym tym bardziej, zwłaszcza jeśli mowa o realizacji wspólnie wyznaczonych celów i osiąganiu zamierzonych efektów. W komunikacji wewnętrznej firmy chodzi nie tylko o swobodny przepływ informacji, ale przede wszystkim o budowanie zaangażowania pracowników. Nie można jednak zapomnieć, z jaką społecznością pracowniczą mamy obecnie do czynienia. To społeczność nastawiona na komunikację, przede wszystkim w czasie rzeczywistym, a co się z tym wiąże - nastawiona też na ciągłą interakcję.

Odmowa pracy w nadgodzinach

Odmowa pracy w nadgodzinach jest bardzo ważna w przypadku, gdy staje się codziennością. Wykonywanie pracy ponad ustalony wymiar czasu pracy uzasadnia np. konieczność dokończenia ważnego projektu. Pracodawca nie może nadmiernie wykorzystywać pracownika do pracy po godzinach. Jak więc odmówić pracy w godzinach nadliczbowych, aby nie utracić zatrudnienia, uznania przełożonych czy premii?

Kiedy pracownik może odmówić wykonania polecenia służbowego?

Jednym z podstawowych obowiązków pracownika jest wykonywanie poleceń pracodawcy. Zdarzają się sytuacje, że trzeba będzie powiedzieć "nie". Jak i kiedy odmawiać szefowi, aby zachować dobre relacje i nie narazić się na nieprzyjemności?

7 błędów rekrutera

Praca rekrutera nie należy do najłatwiejszych. Wiąże się przede wszystkim z częstym kontaktem z ludźmi, co wymaga dużego zaangażowania. Jakie błędy najczęściej popełniają osoby rekrutujące pracowników? Przedstawiamy 7 grzechów rekrutera.

Jak zdobyć szacunek wśród pracowników?

Lider zespołu pracowniczego powinien cieszyć się szacunkiem. Jak tego dokonać? Mamy na to 8 rad: pozytywne nastawienie, dostępność dla każdego pracownika, pomoc w potrzebie, wyznaczanie zadań, aktywne słuchanie, poczucie humoru, chwalenie za dobrą pracę oraz konsekwencja w działaniu.

Praca w wakacje wzbogaca CV

Praca w wakacje wzbogaca CV każdego kandydata do pracy. Pomaga zdobyć doświadczenie, sprawdzić się na danym stanowisku, poznać język obcy i uczy komunikacji w zespole.

Polacy pracują także podczas urlopu

Okazuje się, że aż 36% Polaków pracuje także podczas urlopu wypoczynkowego. Większość z nich musi być dostępna telefonicznie przez cały okres wypoczynku, a część nie potrafi zapomnieć o obowiązkach pracowniczych. Jakie mogą być skutki takiego stanu rzeczy?

Przestrzeń biurowa dla pracowników nowej generacji

Przestrzeń biurową należy dostosować do młodych pracowników, czyli pracowników nowej generacji tzw. pokolenia Y. Przestrzeń aranżuje się tak, by sprzyjała ona nie tylko efektywnej pracy zespołowej, ale też kreowaniu niecodziennych pomysłów i zapewniała przyjemną, odprężającą atmosferę.

Praca w systemie home office

Praca w systemie home office zwana inaczej pracą zdalną, telepracą albo mobilnym stylem pracy jest coraz częściej stosowana przez polskich pracodawców. Przynosi korzyści nie tylko pracownikom, ale i podmiotom zatrudniającym. Jakie są plusy i minusy telepracy?

Konieczność zwolnienia pracownika

Konieczność zwolnienia pracownika to często bardzo trudna decyzja dla pracownika zarządzającego. Najczęstszym powodem zwolnień jest szukanie oszczędności w redukcjach personelu. Jak przekazać pracownikowi informację o rozwiązaniu z nim umowy?

Jak zachęcić kadrę do wolontariatu pracowniczego?

Coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na podejmowanie i wspieranie działalności charytatywnej. Najlepszym tego przykładem jest funkcjonowanie w firmie wolontariatu pracowniczego. Jak zachęcić kadrę do tego typu działań?

5 zasad komunikacji z kandydatem do pracy

Rekrutacja to gra zespołowa. Szukający pracownika i poszukujący pracy powinni tworzyć równą relację. Poznaj 5 zasad komunikacji z kandydatem do pracy.

Kontakt z pracodawcą podczas urlopu

Czy pracownicy mają kontakt z pracodawcą podczas urlopu? Czy pracodawcy wymagają w czasie wolnym telefonicznego i mailowego kontaktu od swoich podwładnych? A z drugiej strony, ile osób załatwia swoje prywatne sprawy w godzinach pracy? Poznaj wyniki badania "Monitor Rynku Pracy" przeprowadzonego przez Randstad.

Zainwestuj w swoją karierę

Aktualna sytuacja na rynku pracy wymaga inwestowania w swoją karierę. Warto w szczególności postawić na edukację i zdobywanie nowych umiejętności. Przedstawiamy 6 wskazówek, jak prawidłowo inwestować w rozwój swojej kariery.

Warto znać język węgierski, czeski, litewski i rosyjski

Język angielski w CV traktowany jest jak znajomość obsługi komputera. Popularne są również języki zachodnioeuropejskie, jak niemiecki, francuski, włoski i hiszpański. Warto znać również języki z kierunku wschodniego - węgierski, czeski, litewski i rosyjski. Taka umiejętność wpłynie na wzrost szansy zatrudnienia i wysokość wynagrodzenia pracownika.

Komunikacja wewnętrzna a motywacja pracowników

Komunikacja wewnętrzna obok systemu wynagrodzeń czy benefitów pozapłacowych jest jednym z wielu narzędzi motywowania pracowników. Należy jednak mieć na względzie, że może ona oddziaływać na kadrę zarówno pozytywnie, jak i negatywnie. Bowiem źle prowadzona komunikacja wewnętrzna lub jej brak, może być jedną z przyczyn obniżenia motywacji zatrudnionych osób do pracy i innych przedsięwzięć podejmowanych przez organizację.

Jak rozwiązywać konflikty w pracy?

Konflikty w miejscu pracy zagrażają prawidłowemu funkcjonowaniu zakładu pracy, co może przełożyć się na zmniejszenie efektywności pracy zespołu. Wydaje się jednak, że są nieuniknione. Gdy się już pojawią, warto wiedzieć jak je rozwiązywać.

Umiejętność słuchania w pracy

Umiejętność słuchania jest niezwykle ważna w zakładzie pracy. Wpływa na prawidłową komunikację międzyludzką, co ułatwia utrzymywanie dobrych relacji między podwładnymi i przełożonymi. Jak rozwijać w sobie umiejętność słuchania?

Zmiana kultury pracy i zarządzania

Zmiana kultury pracy i zarządzania jest wynikiem napływu kapitału zagranicznego, doświadczeń z pracy za granicą oraz obcokrajowców. Styl zarządzania staje się bardziej zespołowy. Polega na dostrzeganiu indywidualnych potencjałów i wykorzystywaniu ich w celu podniesienia efektywności pracy.

Polityczne zagrania w miejscu pracy

Polityczne zagrania mają miejsce także w zakładzie pracy. Z jakimi typami polityków można się spotkać w firmie? Jak unikać konfrontacji z tego typu pracownikami?

Czy pracownicy nie darzą cię sympatią?

Jak sprawdzić, czy pracownicy nie darzą cię sympatią? Przeanalizuj kilka poniższych sytuacji, które sygnalizują niechęć pracowników i powolne wykluczanie ze sfery komunikacji koleżeńskiej.

Odchodzę z pracy - jak poinformować pracodawcę?

Jak poinformować pracodawcę o tym, że odchodzę z pracy? Warto napisać list z rezygnacją, w którym zawrze się argumentację swojej decyzji.

Kiedy spotkanie służbowe będzie efektywne?

Spotkania służbowe mogą odbywać się w różnych miejscach - w miejscu pracy, w restauracji czy za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej. Kiedy spotkanie służbowe będzie efektywne? Jak o to zadbać?

Jak radzić sobie z gadułą w pracy?

Efektywne wykonywanie obowiązków pracowniczych powinno odbywać się w skupieniu. Problem mogą stanowić współpracownicy. Nierzadko zdarza się, że osoba pracująca w tym samym pomieszczeniu jest gadułą. Jak radzić sobie z tego typu osobą w pracy?

Pokusy, które mogą przeszkodzić w rozwoju kariery

Współcześnie w rozwoju kariery może przeszkodzić wiele czynników. Pracownicy są narażeni na więcej pokus. Jakie działania mogą przeszkodzić w rozwoju kariery?

Polacy na 7. miejscu ze znajomości języka angielskiego

Polacy zajęli 7. miejsce ze znajomości języka angielskiego w firmach. Lepsi są tylko mieszkańcy krajów skandynawskich, Holandii i Belgii.

Konflikt w pracy

Konflikt w pracy może polegać na sporze pomiędzy pracownikiem i pracodawcą albo pomiędzy pracownikami. Jeden i drugi rodzaj nieporozumienia negatywnie wpływa na pracę i ocenę pracodawcy. Jak utrzymywać dobre relacje w zakładzie pracy?

Praca w korporacji - plusy i minusy

Praca w korporacji jest dla wielu spełnieniem marzeń. Szybko może się jednak okazać błędem. Jakie są plusy i minusy pracy w korporacji? Dla kogo jest to odpowiednie miejsce pracy?

Jak utrzymywać dobre stosunki z pracownikami?

Osoba zarządzająca zespołem ludzi często budzi ich niechęć. Problemy komunikacyjne w zakładzie pracy to częsty powód rozwiązywania umów. Jak utrzymywać dobre stosunki z pracownikami?

REKLAMA