REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Praca w korporacji - plusy i minusy

 MonsterPolska.pl
lider w sukcesywnym łączeniu ludzi z ich wymarzoną pracą
Małgorzata Majewska
redaktor naczelny miesięcznika „PORADNIK Rachunkowości Budżetowej”, ekonomista, praktyk – była wieloletnia księgowa w jednostkach sektora finansów publicznych posiadająca certyfikat księgowy Ministra Finansów, członek Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, autor artykułów z zakresu rachunkowości budżetowej i finansów publicznych
Praca w korporacji - plusy i minusy. /Fot. Fotolia
Praca w korporacji - plusy i minusy. /Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Praca w korporacji jest dla wielu spełnieniem marzeń. Szybko może się jednak okazać błędem. Jakie są plusy i minusy pracy w korporacji? Dla kogo jest to odpowiednie miejsce pracy?

Ujarzmij korporację -  kilka zasad jak przetrwać w dużej firmie

Dostałeś pracę w korporacji? Na pewno cieszy Cię perspektywa wyższej pensji, możliwości awansu i rozwoju oraz prestiż, jaki wiąże się z pracą w dużej firmie. Z jednej strony praca w korporacji kusi, a z drugiej wymaga dostosowania się do ustalonych reguł oraz dużej elastyczności. 

Autopromocja

Panuje ogólna zasada, że do pracy w dużej organizacji bardziej stworzone są osoby silnie ukierunkowane na sukces, lubiące rywalizację i osiąganie kolejnych celów zawodowych. Jednak nie tylko takie predyspozycje są kluczem do odnalezienia się w tym środowisku. Ważne są umiejętności interpersonalne i komunikacyjne.

Poznaj otoczenie

Wyzwaniem dla każdego nowego pracownika jest właściwe dopasowanie się do już zgranego zespołu. Zdobądź wiedzę o swoich współpracownikach i poznaj panujące w zespole zasady. Sprawdź, jak długo każda osoba pracuje w organizacji i jakie stanowisko zajmuje oraz jaki jest zakres jej obowiązków. Zadawaj pytania subtelnie, aby nie wyjść na osobę wścibską i źle wychowaną. Gdy zaczniesz poznawać zespół, szybko przekonasz się, kto będzie Ci życzliwy – zaznacza Małgorzata Majewska. Na początku słuchaj niż mów. Obserwuj otoczenie i dopiero jak wyrobisz sobie zdanie na temat kultury organizacyjnej, zacznij działać aktywnie.

Rekomendowany produkt: Personel i Zarządzanie

Komunikuj się

Kontaktów interpersonalnych można, a nawet trzeba się nauczyć. Liczy się uprzejmość, życzliwość i budowanie pozytywnych relacji. Poznaj firmę od postaw. Nawiązuj znajomości nie tylko z osobami z Twojego działu, ale również z pracownikami z innych departamentów np. księgowości czy IT. Daj się poznać jako osoba sympatyczna i kontaktowa. To sprawi, że praca będzie nie tylko łatwiejsza, ale i przyjemniejsza – zachęca Małgorzata Majewska.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Integruj się

Uczestnicz w spotkaniach organizowanych przez współpracowników poza pracą. Szybciej poznasz innych i łatwiej zintegrujesz się z zespołem. Takie spotkania niosą jednak pewne ryzyko. Im zabawa dłużej trwa, tym współpracownicy stają się bardziej wylewni i skłonni do zwierzeń. Nie daj się wciągnąć w biurowe plotki. Nie dopytuj o konflikty w dziale i nie szukaj sensacyjnych informacji o innych – przestrzega Małgorzata Majewska.

Porozmawiaj o tym na FORUM

Planuj każdy dzień

O pracy w korporacji krąży wiele obiegowych opinii dotyczących wiecznych nadgodzin, czy poświęcania swojego wolnego czasu również w weekendy.  Niekiedy jest to nieuniknione, by zakończyć terminowo projekt, pilnuj jednak, aby nie stało się to regułą. Często powodem zostawania w biurze po godzinach jest nienajlepsze planowanie i ustalanie priorytetów. Kluczem do sukcesu jest stworzenie ramowego planu tygodnia i każdego dnia, ograniczenie korzystania z mediów społecznościowych oraz punktualność. To pomoże efektywnie zapobiec chaosowi organizacyjnemu – tłumaczy Małgorzata Majewska.

Znaj swoje granice

Częsty stres, napięcie czy przytłoczenie obowiązkami mogą wywoływać syndrom wypalenia zawodowego. Nie bierz na siebie więcej niż jesteś w stanie udźwignąć. Najczęściej osobą, która najwięcej od Ciebie wymaga, jesteś Ty sam. Pamiętaj, że nikt nie jest doskonały, a Ty robisz wszystko, co w Twojej mocy. Nie decyduj się na nowe obowiązki, jeśli nie jesteś pewny, że im podołasz. Naucz się mówić „nie” bez strachu, że zawiedziesz szefa – radzi Małgorzata Majewska. Warto otworzyć się na nowe wyzwania, ale z umiarem. Nadmiar obowiązków i projektów do zrealizowania może szybko obrócić się na Twoją niekorzyść.

Zatrudnienie w bankowości

Wykorzystuj czas na lunch

Przerwy na posiłek pozwalają nie tylko odpocząć, zregenerować siły i poprawić wydajność na resztę dnia. To najlepsza okazja do poznania współpracowników, rozmów o projektach w miejscu innym niż biurowa przestrzeń, czy wymienienia porcji najświeższych informacji o życiu firmy. Warto pamiętać również, że jedzenie przy biurku może przeszkadzać innym, zwłaszcza w zamkniętym pomieszczeniu, gdzie aromatyczne zapachy szybko się roznoszą. 

Poznaj kluczowe określenia z korpomowy

W polskim biznesie zapożyczenia z angielskiego często dominuje w biurowym żargonie. Czasem ułatwia to pracę i umożliwia sprawną komunikację. W trakcie pracy szybko przyswoisz sobie biurowy żargon, specyficzne określenia, a jeśli nie będziesz rozumiał niektórych zwrotów, nie bój się zapytać. Pamiętaj jednak, by nie nadużywać zapożyczeń, ponieważ nie będzie to naturalne – tłumaczy Małgorzata Majewska.

Zadbaj o swój rozwój

Zarządy korporacji zdają sobie sprawę, że inwestycja w rozwój kadry to wydatek, który procentuje. Szkolenia z coachem, kursy czy wyjazdy integracyjne połączone z podnoszeniem kwalifikacji, stają się stałym punktem w budżecie dużych firm. Postaraj się w jak najlepszy sposób wykorzystać możliwości, jakie oferuje Twoja organizacja. Sprawdź w kadrach aktualne programy rozwijania swoich mocnych stron. Wiedza, którą zdobędziesz zaprocentuje w każdej pracy – tłumaczy Małgorzata Majewska.

Praca w małej firmie czy w korporacji - gdzie lepiej zacząć?

Autopromocja

REKLAMA

Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Uprawnienia rodzicielskie
    certificate
    Jak zdobyć Certyfikat:
    • Czytaj artykuły
    • Rozwiązuj testy
    • Zdobądź certyfikat
    1/10
    Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
    nie ma takiej możliwości
    3
    6
    9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
    Następne
    Kadry
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Wideoszkolenie: Zasady pracy przy monitorze ekranowym – nowe obowiązki pracodawców + WZORY DOKUMENTÓW

    Wideoszkolenie „Zasady pracy przy monitorze ekranowym – nowe obowiązki pracodawców” poświęcone jest zmianom wprowadzonym nowelizacją rozporządzenia ws. bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe. 

    Badania profilaktyczne pracowników. Przeciwwskazania lekarskie do wykonywania pracy uzasadniają wypowiedzenie umowy o pracę

    Pracodawca nie może dopuścić do pracy pracownika bez aktualnego orzeczenia lekarskiego stwierdzającego brak przeciwwskazań do pracy na określonym stanowisku. Jeżeli w wyniku badań profilaktycznych lekarz medycyny pracy nie dopuścił pracownika do pracy ze względu na stan zdrowia, wówczas pracodawca może zmienić pracownikowi warunki pracy lub wypowiedzieć mu umowę o pracę.

    Nieobecność w pracy. Wezwanie urzędu, sądu, policji – jak się usprawiedliwić

    Nieobecność w pracy będąca skutkiem wezwania pracownika przez organ publiczny można usprawiedliwić. Przepisy prawa pracy określają sposób usprawiedliwiania tego rodzaju nieobecności. Jak można usprawiedliwić nieobecność na wezwanie organu publicznego? Wyjaśniamy.

    Praca zdalna w ciąży – wniosek [WZÓR]

    Wniosek o pracę zdalną w ciąży składa się na podstawie art. 6719 § 6 KP. Czy pracodawca może odmówić pracy zdalnej kobiecie w ciąży? Przedstawiamy wzór wniosku o pracę zdalną dla pracownicy w ciąży składany w trybie uprzywilejowanym. 

    REKLAMA

    Dni wolne od pracy w święta religijne. Czy pracownik nie będący katolikiem ma prawo do zwolnienia od pracy?

    W święta Bożego Narodzenia pracownikom przysługują dni ustawowo wolne od pracy. Osoby wyznające inną religię także mają prawo do obchodzenia swoich świąt i z tego tytułu przysługują im dni wolne. Muszą jednak złożyć pracodawcy wniosek o ich udzielenie.

    Webinarium: „20 problemów kadrowca na przełomie roku + WZORY”

    Początek roku zawsze oznacza w działach kadr i płac nowe obowiązki. Dla ułatwienia zebraliśmy je w jednym miejscu. Skorzystaj z praktycznych warsztatów pt. „20 problemów kadrowca na przełomie roku + WZORY”, które odbędą się już 15 grudnia 2023 r.

    Ponad 477 tys. niepełnosprawnych pracuje w Polsce. To 3,2 proc. ogółu pracujących. GUS podał dane za czerwiec 2023 r.

    Na koniec czerwca 2023 r. było 477,4 tys. niepełnosprawnych pracujących w gospodarce narodowej. Wśród niepełnosprawnych pracujących 51,5% stanowiły kobiety. Udział niepełnosprawnych pracujących w liczbie pracujących ogółem w czerwcu 2023 r. wyniósł 3,2%.

    Młodzieżowe Słowo Roku 2023. Jest zwycięzca i Nagroda Jury! Czy rozumiesz wszystkie słowa z finałowej dwudziestki?

    Zakończono już głosowanie na 20 finałowych słów w plebiscycie PWN – Młodzieżowe Słowo Roku 2023. Wyniki zostały ogłoszone 7 grudnia 2023 r. Znamy słowo nr 1 nr 2 i nr 3, przyznano także Nagrodę Jury. Czy wiesz co oznaczają wszystkie te słowa?

    REKLAMA

    Okulary lub szkła kontaktowe dla pracownika. Jak często pracownik może otrzymać dofinansowanie od pracodawcy?

    Pracodawca zobowiązany jest do zapewnienia okularów lub szkieł kontaktowych korygujących wzrok pracownikom zatrudnionym przy obsłudze monitora ekranowego. Dofinansowanie do okularów lub soczewek kontaktowych przysługuje, jeżeli wyniki badań okulistycznych przeprowadzonych w ramach profilaktycznej opieki zdrowotnej wykażą potrzebę ich stosowania.

    Jaka jest dopuszczalna minimalna temperatura w pomieszczeniach pracy? Z powodu chłodu pracownik może odmówić wykonywania pracy!

    Zimą pracodawcy powinni zapewnić odpowiednie temperatury w pomieszczeniach pracy. Z powodu zimna pracownik może odmówić wykonywania pracy. Natomiast pracodawca może ponieść karę, jeśli nie utrzyma prawidłowej temperatury w pomieszczeniach pracy.

    REKLAMA