REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
W branży BPO (Business Process Outsourcing) rekrutacja często przyjmuje formę operacji masowej. Tworzenie zespołów liczących 8–10 osób w jednym procesie, przy jednoczesnym zachowaniu wysokich standardów kompetencyjnych i kulturowych, to jedno z najtrudniejszych zadań HR w tej branży. W tym kontekście rośnie znaczenie testów psychologicznych i narzędzi diagnostycznych, które wspierają proces selekcji nie tylko pod kątem wiedzy czy doświadczenia, ale również – a może przede wszystkim – dopasowania do specyfiki pracy zespołowej i środowiska usługowego.
Unconscious bias to nieświadome uprzedzenia, jakie mamy wobec innych ludzi. Dotyczą one m.in.: wyglądu, płci, pochodzenia, ale także tak trywialnych rzeczy jak imię czy miejsce zamieszkania. Niestety mogą mieć także wpływ na działania biznesowe – na przykład na proces rekrutacji. Jak uniknąć sytuacji, w której nasze uprzedzenia skreślają z procesu rekrutacji wartościowego kandydata? Podpowiada Natalia Bogdan, headhunterka i właścicielka agencji pracy Jobhouse.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA