Kategorie

Rekrutacja pracownika, Praca tymczasowa

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pandemia koronawirusa w sposób szczególny dotknęła branżę HR. Pierwszym krokiem pracodawców w obliczu koronawirusa było wstrzymanie rekrutacji nowych pracowników. Wysokie spadki odnotowały rekrutacja stałe, których rynek zmalał aż o 30%. Czy to koniec rynku pracownika?
Zatrudnienie lojalnego pracownika sezonowego na jeden czy dwa miesiące jest kolejnym wyzwaniem dla rekruterów oraz pracodawców. Jak skutecznie rekrutować osoby do pracy na wakacje? Poniżej 10 rzeczy, o których warto powiedzieć pracownikowi sezonowemu, tak by nie zrezygnował z pracy po kilku dniach.
Branża pracy tymczasowej rozwija się energicznie od kilkunastu lat. Jednak najszybszy rozwój branży nastąpił po 2000 roku, kiedy rodzime firmy zaczęły dostrzegać korzyści płynące z uelastycznienia zatrudnienia w swoich organizacjach i stosować rozwiązania oferowane przez agencje pracy tymczasowej.
Decyzja o wprowadzeniu do polityki personalnej firmy takiego elementu, jak współpraca z określoną agencją pracy, powinna zostać poprzedzona wieloma czynnościami sprawdzającymi wiarygodność oraz rzetelność i kompetencje przyszłego usługodawcy.
Agencje pracy tymczasowej formalnie zaczęły funkcjonować w Polsce z dniem 1 stycznia 2004 roku, kiedy to weszła w życie ustawa o zatrudnianiu pracowników tymczasowych. Ustawa ta uregulowała zatrudnianie pracowników przez agencje oraz wprowadziła i zdefiniowała trzy kluczowe pojęcia: praca tymczasowa, pracodawca użytkownik i pracownik tymczasowy. Od tego momentu do roku 2007 dało się zaobserwować szybki wzrost liczby działających agencji pracy tymczasowej oraz zatrudnianych przez nich pracowników.