REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak efektywnie wdrożyć nową osobę w pracy?

Subskrybuj nas na Youtube
praca rekrutacja wdrożenie
praca rekrutacja wdrożenie
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Dbanie o satysfakcję, motywację i rozwój zespołu powinno być priorytetem dla kadry zarządzającej. Ścieżka współpracy zaczyna się już na etapie rekrutacji, a późniejsze wdrożenie jest jednym z najważniejszych punktów styku z organizacją.

Dobrze prosperujące Conctact Center opiera swój sukces na trzech głównych filarach. Pierwszy filar – biznesowy, czyli realizacja oczekiwań partnerów biznesowych. Drugi filar - realizacja odgórnych celów założonych przez zarząd. Trzeci filar - satysfakcja i zadowolenie zespołu. Należy pamiętać, że żaden z nich nie jest ważniejszy od kolejnego. Nie bez powodu określone zostały mianem filarów - naruszenie któregoś z nich spowoduje „zawalenie” całej konstrukcji. Realizacja na wysokim poziomie wszystkich z nich gwarantuje sukces. O ile pierwsze dwa filary to założenia bardzo abstrakcyjne, ponieważ każda firma będzie posiadać inne cele i priorytety biznesowe w zależności od branży w jakiej się porusza, o tyle przy trzecim filarze możemy wyróżnić pewne zasady, które pozwolą efektywnie wykorzystywać potencjał zespołu.

REKLAMA

REKLAMA

Powitanie w zespole, wdrożenie

Pierwszy dzień w pracy zazwyczaj bywa stresujący, jednak jest także dniem poznania nowych obowiązków i zasad, panujących w danym miejscu. Warto wprowadzić odpowiednie standardy wdrożeniowe, aby jak najlepiej wykorzystać ten moment. Co jest najbardziej istotne podczas wdrażania nowicjuszy na pokład? Odpowiedzią jest doskonała komunikacja i monitorowanie postępów podczas wdrożenia. To właśnie wtedy debiutanci mają największą motywację i starają się wykazać, czerpią z przekazywanej wiedzy i uczą się funkcjonowania w nowym miejscu. Dlatego, każde wdrożenie powinno być odpowiednio zaplanowane, pamiętając o wszystkich jego etapach – to nie tylko przedstawienie obowiązków, lecz także zespołu, zagadnień IT, kultury organizacji i pracy. Kluczem jest zapewnienie im właściwego wsparcia, ponieważ w każdej chwili mogą wejść w klasyczne R2, czyli stadium świadomej niekompetencji. Bardzo trafnie poszczególne etapy rozwoju pracownika opisuje Ken Blanchard. Korzystając z jego matrycy można efektywnie dopasować style zarządzania do potrzeb zatrudnianych.

Wdrożenie: indywidualne podejście

Osoba wdrażająca nowe osoby i późniejszy lider muszą mieć ze sobą stały kontakt. Monitoring postępu i feedback dla przyszłego przełożonego to klucz do późniejszej, efektywnej pracy w call center. Jeżeli do zespołu lidera trafia więcej niż jedna osoba powinien być on gotowy na wdrożenie różnych stylów zarządzania co wpływa na efektywniejszy rozwój. Dodatkowo, należy zwracać uwagę na świadome dobieranie komunikatów, biorąc pod uwagę odrębność każdego człowieka, zaczynając od przekroju wiekowego kończąc na kompetencjach miękkich. Obserwacja już na pierwszych etapach wdrożeniowych jest niezwykle istotna. Pomaga odpowiednio wyłapać mocne i słabe strony by później móc w miarę potrzeb wdrażać elementy doszkalające.

Jak zaznacza Jarosław Janusz, Customer Experience Manager: „Wdrażanie nowych osób zaczynamy od ciągłego uświadamiania liderów, iż każdy zaczyna z zupełnie innego pułapu i nie można wymagać tego samego od wszystkich. Dlatego tak ważny jest dla nas model przywództwa sytuacyjnego Blancharda, który opisuje proces rozwoju zawodowego zarówno z perspektywy pracownika, jak i przełożonego.”.

REKLAMA

Wdrażanie od strony zagadnień technicznych

Kolejny punkt to merytoryka i ujęcie techniczne. Nawet najlepszy program szkoleniowy czy najnowocześniejsza aplikacja do pracy bez wcześniejszego klarownego i skutecznego wyjaśnienia procesów będą bezużyteczne. Bez odpowiedniego przygotowania technicznego będzie dochodziło do pomyłek, przeoczeń, a co najgorsze, do straty czasu. Żyjemy w czasach Internetu i dla większości obsługiwanie programów komputerowych nie jest trudnością, jednak mając do czynienia z pracą zdalną jesteśmy zdani w pierwszej kolejności tylko na siebie. Dokładne wyjaśnienie zagadnień związanych z pracą jest szalenie istotne. Jasne wytłumaczenie każdego, nawet błahego elementu uskutecznia wydajność, ogranicza błędy i oszczędza czas.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wdrożenie w praktyce na przykładzie pracy zdalnej - wziąć pod uwagę odrębność każdej osoby

Praca zdalna w call center wymaga odpowiednich narzędzi i przygotowania.

Każdy ma ciągły dostęp nie tylko do materiałów potrzebnych podczas pracy, lecz również do filmów instruktażowych, dedykowanych pod konkretny case – zaznacza Anna Pyzik, trener sprzedaży.

Szkolenie wstępne w formie warsztatów jest zdecydowanie bardziej efektywne niż w formie wykładu. Dodatkowy support w postaci filmików instruktażowych pozwala w każdej chwili wrócić do omawianego materiału, dzięki czemu łatwo i szybko można powtórzyć wybrane elementy.

Powyższe elementy można rozumieć jako uniwersalne dla każdego Contact Center, niezależnie od branży czy specyfiki w jakiej się znajduje. Co jednak najważniejsze - aby oczekiwać szybkich rezultatów, należy wziąć pod uwagę odrębność każdej osoby. Cechą kadry zarządzającej, szkoleniowej i liderskiej powinna być elastyczność. Indywidualne podejście wypracować trzeba samemu, rezultaty są jednak tego warte!

Autor: Anna Pyzik, trener sprzedaży w Selvoy

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dodatkowe pieniądze dla bezrobotnych, którzy znaleźli pracę lub założyli działalność. Ile wynosi dodatek aktywizacyjny w 2025 r.? Nowe przepisy

Z urzędu pracy należą się dodatkowe pieniądze dla bezrobotnych, którzy znaleźli pracę lub założyli działalność. Ile wynosi dodatek aktywizacyjny w 2025 r.? Kiedy złożyć wniosek? Co zmieniły nowe przepisy?

Pracownicy 50 plus zachwyceni uchwałą SN: takie prawo to ogromny przywilej. Wreszcie jest jednolite stanowisko co do ochrony przedemerytalnej

30 września 2025 roku Sąd Najwyższy, w składzie siedmiu sędziów, wydał istotną i godną uwagi uchwałę, która ma bezpośrednie znaczenie dla pracowników w wieku 50+. Sprawa dotyczyła analizy kwestii prawnej: czy przepis zakazujący wypowiedzenia umowy o pracę, zawarty w art. 39 Kodeksu pracy, obejmuje również zatrudnienie na czas określony, nawet wtedy, gdy umowa wygasa przed osiągnięciem przez pracownika wieku emerytalnego?

Nowe prawo i prawa dla kobiet (ale nie seniorek!). Kobiety wiele lat czekały na te zmiany: rozporządzenie podpisane

Nowe prawo i prawa dla kobiet (ale nie seniorek!). Kobiety wiele lat czekały na te zmiany: rozporządzenie jest już podpisane, a nowe zasady będą już niedługo stosowane w praktyce. Kobiety nie kryją zadowolenia - i słusznie, należy im się to!

Od 1 listopada 2025 r. nowa opłata dla seniorów/emerytów: 15 zł dziennie (15 x 30 dni = 450 zł miesięcznie) bez względu na wysokość emerytury. [NOWE PRZEPISY w zakresie OZZ w mocy]

W stosunku do część emerytów, a szczególnie emerytów pobierających polską emeryturę, od 1 listopada 2025 r. będą obowiązywały nowe zasady i opłaty. W stosunku do tych, którzy korzystają z OZZ będzie pobierana opłata 15 zł dziennie, co w listopadzie da niemałą sumę, bo 15 x 30 dni = 450 zł miesięcznie, za listopad 2025 r. Ustawa jest w mocy, Prezydent ją podpisał, a sprzeciw emerytów nie maleje, zresztą podobnie jak wielu organizacji, które wypowiadały się w tej kwestii.

REKLAMA

Co to za święto 2 listopada? Czy 2 listopada jest dniem wolnym od pracy? Czy 2 listopada idzie się do kościoła? Czy 2 listopada sklepy są otwarte?

Co to za święto 2 listopada? Czy 2 listopada jest dniem wolnym od pracy? Czy 2 listopada idzie się do kościoła? Czy 2 listopada sklepy są otwarte?

Od 1 listopada 2025 r. nowe zasady dla osób z niepełnosprawnościami, seniorów, czy kobiet w ciąży w OZZ

Od 1 listopada 2025 r. nowe zasady dla osób z niepełnosprawnościami, ich opiekunów, seniorów, czy kobiet w ciąży w OZZ. Wszystko za sprawą nowej ustawy, którą podpisał Prezydent Karol Nawrocki. Nowe reguły wprowadzają pewnego rodzaju selektywność dostępu do usług, modyfikują system opłat i ograniczają kompetencje wojewody w zakresie zwolnień, jednocześnie oferując alternatywny program wsparcia ułatwiający aktywizację. Szczegóły (tych momentami kontrowersyjnych przepisów )poniżej.

Dynamika wzrostu zatrudnienia obcokrajowców [Komentarz]

Na początku roku w Polsce pracowało 1 mln 45 tys. cudzoziemców – o 4,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Obcokrajowcy stanowią obecnie 6,4 proc. wszystkich pracujących. Choć wzrost wobec ubiegłego roku jest niewielki, w perspektywie dekady zmiana jest ogromna – w 2013 r. legalnie zatrudnionych było zaledwie 93 tys. osób, dziś już blisko 1,2 mln.

Kto nadużywa zwolnień lekarskich: wszyscy, ale nie młodzi pracownicy. To kwestia nie tylko zdrowia

Polacy z roku na rok coraz częściej korzystają z L4 - tak przynajmniej wynika z najnowszych statystyk Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Ale czy wszyscy tak samo chętnie? Niekoniecznie. Podczas gdy starsi pracownicy nadużywają zwolnień lekarskich, młodzi nadużywają... własnego zdrowia!

REKLAMA

Zawodowi kierowcy coraz bardziej deficytowym zawodem: czy branża transportowa jest w stanie sama sobie poradzić z tym problemem

KE szacuje, że do 2040 roku będzie brakować 480 000 miejsc parkingowych. To jeden z najtrudniejszych problemów do rozwiązania w pracy kierowców zawodowych. Warunki ich pracy, które nie ulegają poprawie zgodnej z oczekiwaniami sprawiają, że zawodowi kierowcy trafili do kategorii zawodów deficytowych, a branży transportowej z tego powodu grozi paraliż.

Każdy ma prawo do błędów: jakie popełniają najczęściej liderzy w relacjach z pracownikami

Bez pomyłek nie ma przywództwa. 5 błędów, które każdy lider powinien popełnić przynajmniej raz. W świecie biznesu nadal pokutuje przeświadczenie, że najlepszy lider to ten, który nigdy się nie myli, zawsze podejmuje trafne decyzje i ma odpowiedź na każde pytanie.

REKLAMA