ePraca czyli aplikacja dla poszukujących pracy i pracowników
REKLAMA
REKLAMA
ePraca - co to jest?
Od 6 października 2021 r. zarówno szukający pracy, jak i pracodawcy mogą używać nowej aplikacji Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej, ePraca. Narzędzie umożliwia korzystanie ze wszystkich informacji na temat ofert pracy oraz wydarzeń publikowanych w Centralnej Bazie Ofert Pracy przez wojewódzkie i powiatowe urzędy pracy oraz Ochotnicze Hufce Pracy. Jakie funkcje znajdą szukający pracy i pracodawcy w aplikacji ePraca? Odpowiadamy.
REKLAMA
Aplikacja ePraca, którą niedawno udostępniło Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej, jest bezpłatna. Od 6 października 2021 r. mogą z niej korzystać osoby, które korzystają z urządzeń w systemie operacyjnym Android i pobiorą ją ze sklepu Google Play. W kolejnym etapie aplikacja zostanie udostępniona również na urządzenia mobilne z systemem operacyjnym iOS w sklepie AppStore.
Aplikacja ePraca - jakie funkcje?
Dużą zaletą aplikacji ePraca jest jej czytelny interfejs. Obsługa jest prosta i intuicyjna. Wszystko po to, by zarówno pracodawcy, jak i osoby poszukające pracy mogły szybko i skutecznie znaleźć to czego szukają.
Najważniejsze funkcjonalności aplikacji ePraca:
- szybkie filtrowanie ofert:
- wg zawodu (wpisując tylko nazwę zawodu),
- wg lokalizacji (wpisując nazwę lokalizacji lub kod pocztowy);
- wskazywanie geolokalizacji, czyli wskazanie bieżącej lokalizacji na mapie;
- wyskakujące powiadomienia (ang. Push) – informacje o nowy ofertach, szkoleniach, targach, etc.;
- miejsca, lokalizator GPS – wyszukiwanie w okolicy, prezentacja na mapie, wyznaczanie mapy dojazdu;
- połączenia telefoniczne – natychmiastowe wykonywanie połączeń, wysyłanie SMS/email;
- kalendarz – zapisywanie terminów spotkań lub zaplanowanych wydarzeń (targów, szkoleń, etc.);
- kontakty – zapisywanie danych kontaktowych;
- mechanizmy podpowiedzi i wyszukiwania;
- połączenia - bezpośrednie przywołanie numeru telefonu i wywołanie połączenia telefonicznego;
- konta - proste przywołanie adresu email i wysłanie poczty elektronicznej;
- subskrypcje – zapisane kryteria wyszukiwania ofert pracy i wydarzeń;
- publikacja ofert pracy i wydarzeń w charakterze postów na kontach użytkowników w portalach społecznościowych.
Plusy korzystania z aplikacji ePraca
Dzięki instalacji aplikacji ePraca osoba szukająca pracy może zaoszczędzić czas na znalezienie odpowiedniej pracy, uzyskać dostęp do tysięcy ofert pracy w dowolnym miejscu, korzystając z telefonu lub tabletu, oraz szybko skontaktować się z pracodawcą.
Pracodawca również zyskuje. Przede wszystkim czas na realizacji swojej oferty pracy. Ponadto, ma możliwość dotarcia do tysięcy potencjalnych kandydatów do pracy. Pracodawcy mogą zamieszczać bezpłatnie oferty pracy za pośrednictwem urzędów pracy w Centralnej Bazie Ofert Pracy, które są wyświetlane w aplikacji ePraca.
Informacji na temat aplikacji ePraca udzielają konsultanci Zielonej Linii pod numerem telefonu: 19524.
Zielona Linia prowadzi działania informacyjne, których celem jest wspieranie osób bezrobotnych w poszukiwaniu zatrudnienia, a także propagowanie pozytywnych wzorców, mobilizujących do rozwoju czy zakładania własnych firm. Zielona Linia swoje usługi kieruje również do pracodawców, m.in. chcących zatrudnić cudzoziemców czy szukających wsparcia z urzędu pracy. Nadzór nad działalnością serwisu prowadzi Komenda Główna Ochotniczych Hufców Pracy podlegająca pod Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat