| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: regulamin pracy

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu regulamin pracy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące regulamin pracy.

Jak uniknąć błędów przy tworzeniu regulaminu pracy

Aktualizacja: 04.04.2012

Opracowując regulamin pracy pracodawcy popełniają często błędy, których konsekwencje mogą być dla nich dotkliwe. Warto pamiętać, że regulamin pracy nie może być sprzeczny i mniej korzystny dla pracowników niż postanowienia powszechnie obowiązujących przepisów (ustaw i rozporządzeń). »

Jak sporzadzić regulamin pracy zgodny z prawem

Aktualizacja: 03.04.2012

Regulamin pracy powinni sporządzić pracodawcy zatrudniający co najmniej 20 pracowników. Tworząc go pracodawca jest jednak ograniczony postanowieniami powszechnie obowiązujących przepisów (ustaw, rozporządzeń), z którymi nie może być on sprzeczny i mniej od nich korzystny. Opracowując regulamin pracy pracodawcy popełniają często błędy, których konsekwencje mogą być dla nich dotkliwe. »

Zmiana terminu wypłaty wynagrodzenia

Aktualizacja: 17.01.2012

W związku ze zmianą systemu wynagradzania na prowizyjny i trudnością w ustaleniu wysokości wynagrodzeń w miesiącu, za który przysługują, podjęliśmy decyzję o przesunięciu terminu wypłat wynagrodzeń z ostatniego dnia miesiąca na 10. dzień następnego miesiąca. Pracownicy zostali poinformowani o zmianie 16 stycznia br. Czy to oznacza, że wynagrodzenia za styczeń możemy wypłacić w pełnej wysokości 10. lutego? »

Czy można wprowadzić zakaz korzystania z urlopów wypoczynkowych w niektórych miesiącach

Aktualizacja: 09.01.2012

W regulaminie pracy ustaliliśmy, że pracownicy nie mogą korzystać z urlopów wypoczynkowych w grudniu danego roku, poza przypadkami udzielenia urlopu wypoczynkowego bezpośrednio po urlopach rodzicielskich (macierzyńskim, ojcowskim itp.) na wniosek pracownika. Co roku w tym miesiącu mamy bowiem duże spiętrzenie prac w firmie. Czy taki zapis w regulaminie pracy jest dopuszczalny? Pracownicy uważają takie postanowienie za niezgodne z prawem. »

Dodatkowe zapisy w regulaminie pracy

Aktualizacja: 10.03.2011

W regulaminie pracy pracodawca musi zawrzeć postanowienia wymagane przez kodeks pracy. Z własnej woli może jednak uregulować w nim także inne zagadnienia. Warunkiem jest jednak, aby dotyczyły one organizacji i porządku w procesie pracy oraz związanych z tym praw i obowiązków stron stosunku pracy. »

Kiedy przestaje obowiązywać regulamin pracy

Aktualizacja: 26.11.2009

Wprowadziliśmy regulamin pracy w okresie, gdy zatrudnialiśmy 35 pracowników. Jego treść została uzgodniona z międzyzakładową organizacją związkową. Obecnie zatrudniamy tylko 15 pracowników na pełny etat i 4 na pół etatu. Czy w dalszym ciągu obowiązuje nas regulamin pracy? »

Korzystanie z prywatnego telefonu w pracy

Aktualizacja: 16.04.2009

Czy pracodawca może zakazać korzystania w pracy z prywatnych telefonów komórkowych? »

W jaki sposób można zmieniać przepisy wewnątrzzakładowe

Aktualizacja: 01.04.2009

Trudna sytuacja ekonomiczna zmusza pracodawców do zmiany obowiązujących w zakładzie przepisów wewnętrznych, np. regulaminu pracy czy regulaminu wynagrodzeń. Dokonując zmiany przepisów wewnętrznych pracodawcy mogą pozbawić pracowników dodatkowych świadczeń, które były im przyznane na podstawie wewnątrzakładowych regulacji. »

Prywatne e-maile i rozmowy telefoniczne pracowników

Aktualizacja: 08.12.2008

W polskim prawie nie ma przepisów o kontroli prywatnych e-maili i rozmów telefonicznych pracowników. »

POLECANE

SKŁADKI ZUS 2020

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Krajowy Rejestr Wierzytelności

Windykuj dłużnika online. Sprzedawaj i kupuj wierzytelności!

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »