Z każdej złotówki zainwestowanej w pracownika polski pracodawca otrzymuje z powrotem średnio 1,71 zł. W innych krajach UE, po przeliczeniu waluty, jest to średnio 1,2 zł, w USA 1,53 zł - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę doradczą PricewaterhouseCoopers (PwC).
Jak wynika z tegorocznych wyników badań Ergotest 2009, pracodawcy nie dbają o prawidłową organizację i wyposażenie stanowiska pracy pracowników. Pracownicy skarżą się na niedostosowane do swoich potrzeb krzesło czy zbyt małą przestrzeń roboczą. Ponad 40 proc. pracowników nie ma możliwości regularnego korzystania z przysługującej im przerwy po każdej godzinie pracy z komputerem, a ponad jedna trzecia deklaruje, że pracodawca, nie partycypował w kosztach zakupu okularów korygujących wzrok, koniecznych do pracy z monitorem ekranowym.
Kilka miesięcy temu rozpocząłem pracę jako menedżer w dużej firmie produkcyjnej, w której zarządzam zespołem osób odpowiedzialnych za logistykę. W naszej pracy – jak nigdzie indziej – ważne jest zgranie zespołu i wypracowanie skutecznego modelu współpracy. Mam jednak wrażenie, że wśród członków mojego zespołu każdy ma inne wyobrażenie o tym, jak nasza współpraca powinna wyglądać. Chciałbym to zmienić, zaczynając od analizy obecnej sytuacji. Czy istnieją jakieś badania, na podstawie których mógłbym opracować strategię pracy mojego zespołu?
Prowadzę na podstawie umowy franczyzy jedną z restauracji w sieci Mc Donald’s. Chcemy podpisać umowę zlecenia z osobą, która już pracuje w innej restauracji na podstawie umowy o pracę. Przy czym ta restauracja również należy do sieci Mc Donald’s i także działa na podstawie umowy franczyzy podpisanej z tym samym podmiotem. Czy w tej sytuacji zatrudniona przez nas osoba będzie podlegać ubezpieczeniom jako zleceniobiorca? Czy ZUS może uznać, że w związku z tym, że osoba pracuje w restauracjach należących do tej samej sieci (w jednej na umowę o pracę, a w drugiej na zlecenie), należy ją traktować jak pracownika?