reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Wiadomości > Wskaźnik wzrostu wynagrodzeń wynegocjują związki zawodowe i pracodawca

Wskaźnik wzrostu wynagrodzeń wynegocjują związki zawodowe i pracodawca

Od 1 stycznia 2010 r. przeciętny wskaźnik wzrostu wynagrodzeń w przedsiębiorstwach państwowych będzie negocjowany między pracodawcami a związkami zawodowymi. Wynika to z zaakceptowanej przez Senat ustawy o negocjacyjnym systemie kształtowania przyrostu przeciętnych wynagrodzeń.

Senatorowie nie zgłosili żadnych poprawek, więc ustawa zostanie teraz skierowana do podpisu przez prezydenta.

Zgodnie z obecnymi przepisami, wskaźnik wzrostu wynagrodzeń musi być corocznie ustalany przez Komisję Trójstronną lub rząd. Nowa regulacja rezygnuje z tego obowiązku, co oznacza, że wskaźnik wzrostu wynagrodzeń będzie ustalany w poszczególnych zakładach i będą go negocjowali pracodawcy oraz zakładowe organizacje związkowe.

Roczny wskaźnik wzrostu przeciętnego wynagrodzenia w 2010 r. >>

Nowe przepisy wejdą w życie 1 stycznia 2010 r. Nie będzie to dotyczyło kwestii konsekwencji, jakie mógł ponieść dyrektor przedsiębiorstwa, w którym przeciętny wskaźnik wzrostu miesięcznych wynagrodzeń na 2009 r. przekroczy 0,8 proc. (taki wskaźnik określił rząd) i wpłynęło to negatywnie na kondycję finansową zakładu. Zgodnie z przepisem przejściowym, organ założycielski takiego przedsiębiorstwa będzie mógł odwołać dyrektora po 31 grudnia 2010 r., kiedy to będzie już znany wzrost wynagrodzeń za 2009 r.

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Źródło:

PAP
Dokumentacja kadrowa. Zasady prowadzenia i przechowywania79.00 zł
reklama

Narzędzia kadrowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Artykuł Sponsorowany

KORONAWIRUS A PRAWO PRACY

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Stillwell Polska Sp. z o.o.

Stillwell Polska Sp. z o.o. jest nowoczesną firmą prawniczą zajmującą się obsługą prawną przedsiębiorstw a także sprzedażą gotowych spółek.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama