REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Komunikacja w firmie, Wynagrodzenie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Klimat porozumienia, czyli rola menedżera w procesie komunikacji w firmie

Komunikacja to społeczna konieczność. Dzięki komunikowaniu się ludzie realizują działania o bardzo złożonej strukturze. Komunikując się, określają i kreują otaczającą ich rzeczywistość społeczną – podejmują, realizują i koordynują własne działania z działaniami innych ludzi. Wypełniają społeczne rytuały, zaspokajają własne potrzeby emocjonalne, a także wyjaśniają sens dokonanych i podjętych działań własnych i cudzych.

Wykorzystanie nowoczesnego intranetu w organizacji

Portal intranetowy to podstawowe narzędzie pracy dla większości dużych firm i organizacji. Firmy wdrażające rozwiązania intranetowe wskazują, że właściwe wykorzystywanie intranetu generuje oszczędności rzędu nawet kilku tysięcy złotych rocznie na każdego pracownika oraz znacząco skraca czas poszukiwania informacji.

Dlaczego podstawowe umiejętności komunikacyjne są tak istotne?

Zauważyłem, że moi podwładni, liniowi menedżerowie, nie znają dobrze swoich pracowników. Mamy tak dużo pracy, że wszyscy są nieustannie zajęci swoimi projektami, realizowaniem celów i wypełnianiem raportów. Czego powinienem wymagać od swoich menedżerów, żeby lepiej poznali swoich pracowników?

Zatrudnienie pracownika w firmie zwykle po znajomości

W większości małych i średnich firm dominuje zatrudnienie z polecenia, tzn. po znajomości - wynika z badań przeprowadzonych przez Katedrę Socjologii Ekonomicznej Szkoły Głównej Handlowej.

REKLAMA

Inwestycja w komunikację

Rozmowa z Barbarą Fagan-Smith, założycielem i prezesem ROI Communication

Rola internetowych sieci społecznych w zarządzaniu

Internetowe sieci społeczne przyciągają setki milionów internautów na całym świecie, którzy używają ich do celów prywatnych i służbowych. Co tak naprawdę skłania ludzi do używania tych platform? Firmy rozumiejące cele, którymi kierują się użytkownicy, będą w stanie czerpać korzyści z istnienia tych platform.

Jak usprawnić komunikację

Umiejętność słuchania jest warunkiem skutecznego komunikowania się. Badania wykazują, że tylko 10 proc. ludzi potrafi wysłuchać swojego rozmówcę spokojnie i z uwagą. Powszechnie uważa się, że w kontaktach interpersonalnych główną rolę przypisuje się mówiącemu. Jednak praktyka wykazała, że słuchanie jest ważniejszym ogniwem w tym łańcuchu.

Atmosfera pracy - czy ujawniać emocje?

W poprzedniej pracy pracowałam kilka lat i przyzwyczaiłam się do bardzo spokojnego, wręcz chłodnego stylu zarządzania szefa, który nigdy nie pokazywał po sobie żadnych emocji. Również pracownicy nie nawiązywali ze sobą bliższych relacji, utrzymując dystans i chłodną rezerwę. Atmosfera pracy mojego obecnego zespołu jest diametralnie różna, zdarza się, że ludzie na siebie pokrzykują, zdarzają się wybuchy złości, silnego zdenerwowania. Jest też sporo śmiechu, żartowania, wspólnych rozmów, niekoniecznie o pracy. Szybko zaaklimatyzowałam się w nowych warunkach, czasami jednak nie wiem, jak się zachować, szczególnie w sytuacjach, gdy silne emocje kolegów dochodzą do głosu.

REKLAMA

Cykl życia firmy

Rozmowa z dr. Ichakiem Adizesem, światowej sławy ekspertem w dziedzinie poprawy efektywności przedsiębiorstw

HRM bez doradztwa?

„Jak to możliwe, że wam się udało bez pomocy konsultingu wdrożyć taki duży system?” – słyszymy nieraz pełne podziwu pytania kierowane do dyrektorów personalnych występujących podczas kongresów. Słyszymy też nieraz pełne zazdrości westchnienia: „inni to mają dobrze, bo zarząd nie skąpi na doradców zewnętrznych, a my to musimy wszystko robić sami”.

Transmisja on-line. Webcasting w działaniach personalnych

Coraz więcej polskich firm odkrywa korzyści ze stosowania nowych technologii w działaniach personalnych, stąd popularność webcastingu. Metoda ta pozwala na częstsze odbywanie spotkań i szkoleń, zmniejsza ich koszty, a dodatkowo jest proekologiczna.

Jak określić zasady współpracy związku zawodowego i pracodawcy

W praktyce coraz popularniejsze staje się zawieranie porozumień, które są uszczegółowieniem przepisów ustawy związkowej. Takie porozumienie powinno jasno określać zasady współpracy pracodawcy i związku zawodowego.

Zmiana regulaminu wynagradzania a informowanie pracowników

Pracodawca zatrudniający co najmniej 20 pracowników, nie objętych zakładowym układem zbiorowym pracy ani ponadzakładowym układem zbiorowym pracy, ustala warunki wynagradzania za pracę w regulaminie wynagradzania.

Wynagrodzenie za pracę - vademecum

Wynagrodzenie za pracę jest podstawowym świadczeniem, jakie przysługuje nam za wykonaną pracę. Pozwala ono na zaspokajanie potrzeb życiowych, zarówno swoich, jak i swoich bliskich. Z reguły za niskie, ale zawsze potrzebne, daje nam swobodę w spełnianiu życiowych planów. W niniejszym poradniku omówimy zatem podstawowe zasady jego wypłacania, do jakich musi stosować się pracodawca, dotyczące nie tylko wynagrodzenia zasadniczego, ale także dodatkowego, jak wynagrodzenie za podróż służbową, czy za pracę w godzinach nadliczbowych.

W jaki sposób płeć wpływa na budowanie relacji w firmie oraz komunikację między pracownikami

Wśród zasadniczych różnic między kobietami a mężczyznami w miejscu pracy dominują te w sposobie zarządzania, motywowania, radzenia sobie ze stresem, rozwiązywania problemów, a co za tym idzie, odmienne preferencje w zakresie technik sprzedaży, reklamy czy obsługi klienta. Jednak w żadnych sytuacjach zawodowych nasze różnice nie manifestują się tak silnie, jak w sferze komunikacji.

Czy pracodawca musi uzasadnić różnice w wynagrodzeniu pracowników?

Wynagrodzenie za pracę powinno być tak ustalone, aby odpowiadało w szczególności rodzajowi wykonywanej pracy i kwalifikacjom wymaganym przy jej wykonywaniu, a także uwzględniało ilość i jakość świadczonej pracy. Jeżeli jednak pracodawca chce zróżnicować wynagrodzenie pracownikom zajmującym to samo stanowisko, musi to uzasadnić.

Czy nieumiejętność pracy w zespole może być powodem wypowiedzenia umowy o pracę

Zatrudniliśmy nowego szefa działu marketingu. Menedżer ma wysokie kwalifikacje zawodowe, jednak nie potrafi współpracować ze swoimi podwładnymi. Jego pracownicy skarżą się, że podważa ich umiejętności zawodowe, jest apodyktyczny i niekulturalny. Część z nich zagroziła nawet odejściem z firmy, jeżeli menedżer będzie nadal pracował. W naszej ocenie pozostawienie tej osoby na stanowisku mogłoby spotęgować złą atmosferę i konflikty wśród pracowników. Czy można z tego powodu wypowiedzieć umowę o pracę na czas nieokreślony?

Dlaczego obawiamy się informacji zwrotnej?

Obserwując moich współpracowników, odnoszę wrażenie, że wielu z nich obawia się informacji zwrotnej albo wręcz nie są zainteresowani jej udzielaniem. Zastanawiam się, czy taka postawa jest tylko wynikiem braku umiejętności, czy może jej podstawą są uwarunkowania kulturowe?

Przestawienie czasu a wynagrodzenie za pracę w nocy

W nocy z soboty na niedzielę 27 marca tego roku przestawiamy czas z zimowego na letni, czyli godzinę do tyłu. Czy w związku z tym, że pracownicy pracujący w nocy przepracują w rzeczywistości godzinę mniej, pracodawcy mają prawo do obniżenia wynagrodzenia?

Ochrona danych osobowych w systemach HRM

Co zrobić, by w gąszczu wielu systemów HRM wybrać ten, który nie dość, że spełni pokładane w nim nadzieje ze strony działu HR firmy, to będzie też bezpieczny i zgodny z przepisami ochrony danych osobowych? Wbrew pozorom zadanie to nie jest proste, a wynika to głównie z tego, że producenci oprogramowania bardzo często nie mają świadomości, że tworzone przez nich systemy informatyczne muszą spełniać dość rygorystyczne wymogi określone w przepisach prawa.

Czy do pracowników zwracać się formalnie, czy nieformalnie?

Co pewien czas w naszej organizacji pojawiają się nowi pracownicy. Są to często młodzi ludzie, gdyż obecnie rozpoczęcie studiów idzie na ogół w parze z poszukiwaniem pierwszego zatrudnienia. Dodatkowo to reprezentanci pokolenia Y, które zdaniem wielu badaczy ma odmienne, od dotychczas znanych, spojrzenie na rynek pracy oraz samo wykonywanie obowiązków zawodowych. Czy warto w przypadku tych pracowników, których będzie na rynku pracy coraz więcej, wprowadzić swobodną komunikację i zwracać się do siebie nawzajem nieoficjalnie? Jak wpłynie to na relacje w organizacji?

Wysokość zasiłku pogrzebowego w 2011 roku

Od dnia 1 marca 2011 r. zmniejszeniu ulega zasiłek pogrzebowy, otrzymywany w przypadku zgonu członka rodziny, czyli dzieci, małżonka lub rodziców. Uprawnionym do zasiłku jest osoba, która pokryła koszty pogrzebu.

Odsetki za nieterminową wypłatę wynagrodzenia

Jednym z podstawowych obowiązków pracodawcy jest terminowa wypłata wynagrodzenia. Jeżeli nie wypłata nie następuje w terminie, pracownik ma prawo do odsetek, pracodawca nie ma jednak obowiązku automatycznego ich wypłacania.

Jak obliczyć wysokość trzynastej pensji?

Koniec pierwszego kwartału to czas, kiedy pracodawcy zobowiązani do wypłaty tzw. „trzynastki” muszą ją wypłacić swoim pracownikom. Do grupy pracowników uprawnionych należą przede wszystkim pracownicy sfery budżetowej.

Sprzeciw od kary porządkowej - obowiązki pracodawcy

Brak odpowiedzi pracodawcy w ciągu 14 dni od wniesienia przez pracownika sprzeciwu od nałożonej na niego kary porządkowej oznacza, że pracodawca przyjął sprzeciw w sposób dorozumiany. Aby uniknąć takiego skutku, pracodawca powinien mieć dowód, że odrzucił sprzeciw w przewidzianym terminie.

Pracownicy są zadowoleni ze swoich pracodawców

Ponad połowa Polaków (59 proc.) jest zadowolona ze swojego pracodawcy i chętnie poleciłaby swoją firmę innym potencjalnym pracownikom. Jednocześnie aż 35 proc. pracujących Polaków nie uważa swojego pracodawcy za atrakcyjnego i nie jest skłonna polecić pracy w swojej firmie innym osobom.

Efektywna komunikacja podczas procesu rekrutacyjnego

W jaki sposób zarządzać zespołem indywidualistów?

Czy podczas urlopu dostanę dwa wynagrodzenia?

Kodeks pracy gwarantuje pracownikom 20 lub 26 dni płatnego urlopu wypoczynkowego w ciągu roku. Za czas tego urlopu pracownikowi należy się takie samo wynagrodzenie, jak w sytuacji gdyby świadczył pracę. Co jednak w sytuacji, gdy jeden pracownik ma z pracodawcą zawartą umowę o pracę i umowę o dzieło?

Odpracowywanie spóźnień a wynagrodzenie - porada

Niemalże każdemu pracownikowi zdarzyło się spóźnić do pracy, szczególnie teraz, w okresie zimowym, kiedy nie można liczyć na komunikację miejską czy pociąg. Kodeks pracy nie zawiera uregulowań dotyczących spóźniania się do pracy, każdy pracodawca ma zatem swoją praktykę w tym zakresie.

Problemy z dojazdem do pracy - usprawiedliwianie spóźnień

Jeśli pracownik nie może dojechać do pracy z powodu utrudnień na drodze spowodowanych przez intensywne opady śniegu, wówczas powinien jak najszybciej poinformować pracodawcę o przyczynie spóźnienia. Jeżeli nie będzie to możliwe, np. z braku telefonu komórkowego, wtedy powinien usprawiedliwić swoje spóźnienie po przybyciu do pracy.

Dlaczego warto wspierać pracowników?

Testowanie zespołu. Na co należy zwracać uwagę, korzystając z narzędzi psychometrycznych w zarządzaniu zespołem

Powodzenie i efektywność organizacji zależą nie tylko od czynników materialnych, technologicznych i finansowych, lecz także od umiejętności i kompetencji pracowników, wyznawanych przez nich wartości, jak również jakości komunikacji interpersonalnej, sposobu organizacji pracy i funkcji pełnionych w zespole. Dlatego coraz większą uwagę zwraca się na sposoby budowania i doskonalenia zespołów pracowniczych. Pomocne w tym mogą być testy psychometryczne.

Jakie zarobki za świąteczne prace?

Dorywczą pracę na święta można znaleźć między innymi w sklepach wielkopowierzchniowych i galeriach handlowych. Na jakie zarobki można liczyć podejmując pracę dorywczą tuż przed Bożym Narodzeniem?

Duża zmiana, duży problem? System zarządzania zasobami ludzkimi w PVCP – studium przypadku

Mikołaj daje paczki. A co dają firmy swoim pracownikom z okazji świąt Bożego Narodzenia?

Czy aktywność pracowników w mediach społecznościowych ograniczać, czy wspierać?

Prowadzę niewielką firmę zajmującą się usługami profesjonalnymi i doradztwem biznesowym. Tworzy ją młody zespół. W większości są to ludzie z kilkuletnim doświadczeniem zawodowym po studiach. Specyfika naszej branży wymaga bycia blisko klienta i budowania profesjonalnych relacji. Część naszych pracowników jest bardzo aktywna w mediach społecznościowych – prywatnie i zawodowo. Często w swoich profilach podają nazwę naszej firmy jako pracodawcy, a wśród znajomych mają naszych klientów. Zastanawiam się, jaki to może mieć wpływ na naszą działalność, na odbiór naszej firmy przez klientów i jakie skutki może przynieść ewentualna próba ograniczania tej aktywności.

Dziś Andrzejki - sprawdź ile zarabiają wróżki!

Tarot, horoskopy, czarny kot, numerologia czyli... doradztwo duchowe. Usługi oferowane przez wróżbitów znacznie zmieniły się na przestrzeni lat. Dziś ich podstawowym narzędziem pracy nie jest szklana kula tylko... telefon, Internet, e-mail i internetowe komunikatory. Ile wynosi koszt konsultacji u wróżki?

W jaki sposób „głaski” wpływają na budowanie dobrej atmosfery w zespole i zwiększanie jego skuteczności?

Mój szef nigdy nie mówi nam, czy pracujemy dobrze czy źle. Twierdzi, że skoro jesteśmy menedżerami, którzy oceniają pracowników, to musimy umieć oceniać się sami. A nam pomimo wszystko brakuje jego uwag. Uważamy, że się nami nie interesuje. Czy wyolbrzymiamy problem i nie powinniśmy dopominać się informacji od niego?

Co to jest gotowość do pracy?

Może zdarzyć się sytuacja, że pracownik nie może wykonywać pracy z przyczyn leżących po stronie pracodawcy, ale jest gotowy do wykonywania takiej pracy i pozostaje w dyspozycji pracodawcy.

Czy za pracę na wysokościach należy się dodatkowe wynagrodzenie?

Obecnie pracuję w firmie, która zajmuje się instalowaniem urządzeń na masztach. Czy w związku z tak niebezpieczną pracą, należy mi się dodatkowe wynagrodzenie?

Wygrany czy przegrany czyli menedżer w sytuacjach konfliktowych w firmie

Konflikt często postrzegany jest negatywnie, jako zagrożenie istniejącego porządku i ładu w przedsiębiorstwie. Większości osób słowo konflikt kojarzy się negatywnie. Zaskoczenie może budzić fakt, iż specjaliści od zarządzania czasem radzą specjalnie wywołać konflikt. Warto zdać sobie sprawę z tego, że niezgodność celów czy poglądów to sytuacja naturalna.

Wykorzystanie innowacyjnych narzędzi i technologii w zarządzaniu talentami

Co z zapłatą wynagrodzenia pomimo niewykonania dzieła?

Ponieważ umowa o dzieło jest umową rezultatu, umówione wynagrodzenie należy się przyjmującemu zamówienie jedynie wtedy, gdy dzieło wykonał. Kodeks cywilny przewiduje jednakże pewne wyjątkowe sytuacje, gdy pomimo niewykonania przyjmujący zamówienie może żądać zapłaty całości lub części wynagrodzenia, mimo że dzieła nie wykonał.

Wynagrodzenie przy umowie o dzieło - porada

Umowa o dzieło jest jedną z najpopularniejszych umów zawieranych pomiędzy pracownikami a pracodawcami. Wynagrodzenie stanowi drugi jej podstawowy element, gdyż umowa ta została ukształtowana w kodeksie cywilnym jako umowa z natury swej odpłatna.

Wynagrodzenie przy umowie zlecenie - porada

Na mocy umowy zlecenia przyjmujący zlecenie (zleceniobiorca) zobowiązuje się do dokonania określonej czynności prawnej dla dającego zlecenie (zleceniodawcy). Zlecenie jest najczęściej odpłatne. Kodeks cywilny zakłada, że umowa zlecenia jest z reguły umową odpłatną. Za wykonanie zlecenia zleceniobiorcy należy się wynagrodzenie, chyba że co innego wynika z umowy lub z okoliczności. Należy zatem przyjąć, na podstawie zresztą Kodeksu cywilnego, że umowa zlecenie może być także nieodpłatna.

Zmiana wynagrodzenia określonego w umowie o dzieło - porada

Możliwość zmiany ustalonego w umowie o dzieło wynagrodzenia za wykonanie dzieła zależy od tego, w jaki sposób strony umowy określiły wynagrodzenie. Kodeks rozróżnia w tym zakresie między ryczałtowym wynagrodzeniem a kosztorysowym określeniem wynagrodzenia.

Koncentracja na innych

Jak odzyskać nadpłacone wynagrodzenie?

Wbrew pozorom często dochodzi do sytuacji, kiedy pracodawca źle obliczy wynagrodzenie swojego pracownika. Czy w takiej sytuacji może je odzyskać?

Tolerowanie konfliktu w firmie

Jeden z naszych pracowników złożył pismo wypowiadające umowę o pracę bez zachowania okresu wypowiedzenia. W uzasadnieniu wskazał, że był szkalowany przez innego pracownika tego samego działu. Niedługo po wypowiedzeniu do spółki wpłynął pozew z żądaniem wypłaty odszkodowania. Informacja o konflikcie potwierdziła się w rozmowach przeprowadzonych z pracownikami działu. Czy spółka zostanie pociągnięta do odpowiedzialności, skoro nikt z kadry zarządzającej nie miał wcześniej świadomości istnienia problemu?

REKLAMA