REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Komunikacja w firmie/zespole, Pracodawca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Ustawa o Radzie Dialogu Społecznego podpisana przez Prezydenta RP

Ustawa o Radzie Dialogu Społecznego została w poniedziałek (3 sierpnia 2015 r.) podpisana przez Prezydenta RP. Wejdzie w życie jeszcze we wrześniu tego roku. Rada Dialogu Społecznego zastąpi Komisję Trójstronną ds. Społeczno-Gospodarczych.

Komisja Trójstronna przestaje istnieć

Komisja Trójstronna przestaje istnieć po 21 latach funkcjonowania. Powstała 15 lutego 1994 r. Teraz w jej miejsce powstaje Rada Dialogu Społecznego. Jaka jest przyczyna zmiany formy dialogu społecznego?

Przestrzeń biurowa dla pracowników nowej generacji

Przestrzeń biurową należy dostosować do młodych pracowników, czyli pracowników nowej generacji tzw. pokolenia Y. Przestrzeń aranżuje się tak, by sprzyjała ona nie tylko efektywnej pracy zespołowej, ale też kreowaniu niecodziennych pomysłów i zapewniała przyjemną, odprężającą atmosferę.

Praca w systemie home office

Praca w systemie home office zwana inaczej pracą zdalną, telepracą albo mobilnym stylem pracy jest coraz częściej stosowana przez polskich pracodawców. Przynosi korzyści nie tylko pracownikom, ale i podmiotom zatrudniającym. Jakie są plusy i minusy telepracy?

REKLAMA

Konieczność zwolnienia pracownika

Konieczność zwolnienia pracownika to często bardzo trudna decyzja dla pracownika zarządzającego. Najczęstszym powodem zwolnień jest szukanie oszczędności w redukcjach personelu. Jak przekazać pracownikowi informację o rozwiązaniu z nim umowy?

Rada Dialogu Społecznego - podpis Prezydenta RP

Wprowadzenie Rady Dialogu Społecznego w miejsce Trójstronnej Komisji do Spraw Społeczno-Gospodarczych czeka już tylko na podpis Prezydenta RP. Rada Dialogu będzie m.in. realizować zasadę partycypacji i solidarności społecznej w zakresie zatrudnienia.

Jak zachęcić kadrę do wolontariatu pracowniczego?

Coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na podejmowanie i wspieranie działalności charytatywnej. Najlepszym tego przykładem jest funkcjonowanie w firmie wolontariatu pracowniczego. Jak zachęcić kadrę do tego typu działań?

5 zasad komunikacji z kandydatem do pracy

Rekrutacja to gra zespołowa. Szukający pracownika i poszukujący pracy powinni tworzyć równą relację. Poznaj 5 zasad komunikacji z kandydatem do pracy.

REKLAMA

Kontakt z pracodawcą podczas urlopu

Czy pracownicy mają kontakt z pracodawcą podczas urlopu? Czy pracodawcy wymagają w czasie wolnym telefonicznego i mailowego kontaktu od swoich podwładnych? A z drugiej strony, ile osób załatwia swoje prywatne sprawy w godzinach pracy? Poznaj wyniki badania "Monitor Rynku Pracy" przeprowadzonego przez Randstad.

Zainwestuj w swoją karierę

Aktualna sytuacja na rynku pracy wymaga inwestowania w swoją karierę. Warto w szczególności postawić na edukację i zdobywanie nowych umiejętności. Przedstawiamy 6 wskazówek, jak prawidłowo inwestować w rozwój swojej kariery.

Warto znać język węgierski, czeski, litewski i rosyjski

Język angielski w CV traktowany jest jak znajomość obsługi komputera. Popularne są również języki zachodnioeuropejskie, jak niemiecki, francuski, włoski i hiszpański. Warto znać również języki z kierunku wschodniego - węgierski, czeski, litewski i rosyjski. Taka umiejętność wpłynie na wzrost szansy zatrudnienia i wysokość wynagrodzenia pracownika.

Ulgi podatkowe na przyzakładowe żłobki, kluby dziecięce i przedszkola

Będą specjalne ulgi podatkowe na tworzenie przyzakładowych żłobków, klubów dziecięcych i przedszkoli. Przedsiębiorcy będą mogli zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki poniesione na ich utworzenie oraz, w ograniczonym zakresie, na ich prowadzenie.

Rada Dialogu Społecznego od września 2015 r.

Rada Dialogu Społecznego może zacząć funkcjonować od września 2015 r. Senat przyjął ustawę z poprawkami, które zostaną rozpatrzone przez posłów na kolejnym posiedzeniu (22-23 lipca 2015 r.). Ustawa wejdzie w życie po upływie 14-dniowego vacatio legis.

Regulaminy wynagradzania zaskarżone przez pracodawców

Konfederacja Lewiatan zaskarżyła do Trybunału Konstytucyjnego przepisy, które uniemożliwiają pracodawcom ustalanie regulaminów wynagradzania, nagród i premiowania bez zgody związków zawodowych.

Ograniczanie kosztów podróży służbowych

Co trzeci przedsiębiorca w Polsce planuje wprowadzić rozwiązania mające na celu ograniczanie kosztów podróży służbowych. Obecnie to drugi z największych kosztów ponoszonych przez pracodawców zaraz po wynagrodzeniach.

Rada Dialogu Społecznego uchwalona przez Sejm

Wprowadzenie instytucji Rady Dialogu Społecznego w miejsce Trójstronnej Komisji ds. Społeczno-Gospodarczych było przedmiotem prac sejmowych podczas 95. posiedzenia Sejmu. Sejm uwzględnił wniosek o niezwłoczne przystąpienie do drugiego czytania i 25 czerwca 2015 r. uchwalił ustawę.

Komunikacja wewnętrzna a motywacja pracowników

Komunikacja wewnętrzna obok systemu wynagrodzeń czy benefitów pozapłacowych jest jednym z wielu narzędzi motywowania pracowników. Należy jednak mieć na względzie, że może ona oddziaływać na kadrę zarówno pozytywnie, jak i negatywnie. Bowiem źle prowadzona komunikacja wewnętrzna lub jej brak, może być jedną z przyczyn obniżenia motywacji zatrudnionych osób do pracy i innych przedsięwzięć podejmowanych przez organizację.

Współpraca uczelni z pracodawcami

Współpraca uczelni z pracodawcami staje się coraz bardziej popularna. Sytuacja na rynku pracy wymaga dostosowania kształcenia do potrzeb pracodawców. Taka praktyka powinna przyczynić się do spadku bezrobocia wśród ludzi młodych.

Jak rozwiązywać konflikty w pracy?

Konflikty w miejscu pracy zagrażają prawidłowemu funkcjonowaniu zakładu pracy, co może przełożyć się na zmniejszenie efektywności pracy zespołu. Wydaje się jednak, że są nieuniknione. Gdy się już pojawią, warto wiedzieć jak je rozwiązywać.

Wyniki badania "Plany pracodawców"

Wyniki badania "Plany pracodawców" wskazują na to, że około 30% pracodawców przewiduje w najbliższym czasie zwiększenie zatrudnienia. Rośnie również liczba firm, które zwiększają kwoty wynagrodzeń swoich pracowników. O podnoszenie uposażeń apeluje także minister Władysław Kosiniak-Kamysz.

Umiejętność słuchania w pracy

Umiejętność słuchania jest niezwykle ważna w zakładzie pracy. Wpływa na prawidłową komunikację międzyludzką, co ułatwia utrzymywanie dobrych relacji między podwładnymi i przełożonymi. Jak rozwijać w sobie umiejętność słuchania?

Projekt ustawy o Radzie Dialogu Społecznego w rządzie

Projekt ustawy o Radzie Dialogu Społecznego będzie rozpatrywany w rządzie. Pracodawcy i związki zawodowe zaprezentowali wspólnie wypracowany jednolity tekst ustawy. Gotowy jest również projekt regulaminu nowej instytucji.

Rosyjskie embargo i potrzeba szkolenia pracowników - wsparcie dla pracodawców

Pracodawcy, których firmy ucierpiały na skutek nałożenia na Polskę rosyjskiego embarga oraz pracodawcy, którym brakuje funduszy na szkolenia dla pracowników mogą skorzystać z finansowego wsparcia. Jednak ze względu na niewiedzę przedsiębiorców o dostępnych środkach zainteresowanie pomocą jest niewielkie.

Kogo szukają pracodawcy? Na jakie stanowiska aplikują kandydaci?

Zgodnie z badaniem serwisu rekrutacyjnego GoldenLine.pl w I kwartale 2015 r. pracodawcy poszukiwali najczęściej pracowników z branży IT. Natomiast kandydaci do pracy aplikowali w szczególności na stanowiska związane ze sprzedażą.

Ostrzeżenie czy groźba bezprawna?

W myśl art. 87 k.c., kto złożył oświadczenie woli pod wpływem bezprawnej groźby drugiej strony lub osoby trzeciej, ten może uchylić się od skutków prawnych swego oświadczenia, jeżeli z okoliczności wynika, że mógł się obawiać, iż jemu samemu lub innej osobie grozi poważne niebezpieczeństwo osobiste lub majątkowe. Czy oświadczenie zakładu, że wypowie podwładnemu angaż, jeżeli ten nie zgodzi się na propozycję przekształcenia dotychczasowej umowy na czas nieokreślony w terminową stanowi groźbę bezprawną?

Zmiana kultury pracy i zarządzania

Zmiana kultury pracy i zarządzania jest wynikiem napływu kapitału zagranicznego, doświadczeń z pracy za granicą oraz obcokrajowców. Styl zarządzania staje się bardziej zespołowy. Polega na dostrzeganiu indywidualnych potencjałów i wykorzystywaniu ich w celu podniesienia efektywności pracy.

Polityczne zagrania w miejscu pracy

Polityczne zagrania mają miejsce także w zakładzie pracy. Z jakimi typami polityków można się spotkać w firmie? Jak unikać konfrontacji z tego typu pracownikami?

Platforma SKAi dla uczniów, uczelni, absolwentów i pracodawców

Powstała nowatorska, internetowa platforma SKAi dla uczniów, uczelni, absolwentów i pracodawców. Na stronie www.skai.edu.pl uczeń może sprawdzić, czy po danym kierunku studiów będzie mógł liczyć na ciekawą pracę. Pracodawca dzięki platformie znajdzie interesujących go pracowników.

Przejście zakładu pracy na innego pracodawcę a umowa o zakazie konkurencji - SN

Przejście zakładu pracy na innego pracodawcę nie powoduje, że nowy pracodawca staje się z mocy prawa stroną w umowie o zakazie konkurencji po ustaniu stosunku pracy. Sąd Najwyższy wydał w tej sprawie uchwałę dnia 6 maja 2015 r. (III PZP 2/15).

Nie tylko zwolnienia przynoszą oszczędności

Nie tylko zwolnienia pracowników przynoszą oszczędności firmie. Warto poszukać oszczędności dzięki projektom zakupowym. Dużo większe możliwości do zmniejszenia kosztów firmy daje obszar kosztów produkcyjnych, materiałów, komponentów - od 5% do 10%.

Staż z urzędu pracy

Staż z urzędu pracy pozwala zdobyć doświadczenie zawodowe lub przekwalifikować się i to za wynagrodzeniem. Bezrobotny zyskuje praktyczne umiejętności do wykonywania pracy bez nawiązania stosunku pracy z pracodawcą. Jakie korzyści z tego tytułu nabywa pracodawca?

Czy pracownicy nie darzą cię sympatią?

Jak sprawdzić, czy pracownicy nie darzą cię sympatią? Przeanalizuj kilka poniższych sytuacji, które sygnalizują niechęć pracowników i powolne wykluczanie ze sfery komunikacji koleżeńskiej.

Pozycja pracownika na rynku pracy coraz mocniejsza

Pozycja pracownika na rynku pracy staje się coraz mocniejsza. Niektórzy dostrzegają przewagę pracownika nad pracodawcą. W drugiej połowie roku mają przyspieszyć podwyżki wynagrodzeń.

Odchodzę z pracy - jak poinformować pracodawcę?

Jak poinformować pracodawcę o tym, że odchodzę z pracy? Warto napisać list z rezygnacją, w którym zawrze się argumentację swojej decyzji.

Najlepsze miejsca pracy w Polsce w 2015 r.

Najlepsze miejsca pracy w Polsce w 2015 r. zostały wybrane. Firmy zostały podzielone w konkursie na zatrudniające: poniżej 50, poniżej 500 i powyżej 500 pracowników. Kto zwyciężył?

Rada Dialogu Społecznego - koniec prac nad projektem

Zakończyły się prace nad projektem ustawy o Radzie Dialogu Społecznego. Nowa instytucja zastępująca Komisję Trójstronną będzie niezależna od rządu.

Kiedy spotkanie służbowe będzie efektywne?

Spotkania służbowe mogą odbywać się w różnych miejscach - w miejscu pracy, w restauracji czy za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej. Kiedy spotkanie służbowe będzie efektywne? Jak o to zadbać?

Jak radzić sobie z gadułą w pracy?

Efektywne wykonywanie obowiązków pracowniczych powinno odbywać się w skupieniu. Problem mogą stanowić współpracownicy. Nierzadko zdarza się, że osoba pracująca w tym samym pomieszczeniu jest gadułą. Jak radzić sobie z tego typu osobą w pracy?

Rada Dialogu Społecznego przed wakacjami

Rada Dialogu Społecznego ma zastąpić Komisję Trójstronną do spraw Społeczno-Gospodarczych. Ustawa dotycząca nowej instytucji być może wejdzie w życie przed wakacjami.

Przejęcie zakładu pracy - 7 najczęstszych błędów

Przejście zakładu pracy przez nowego pracodawcę reguluje Kodeks pracy. Pomimo funkcjonowania przepisów kodeksowych w praktyce często przy przejściu zakładu pracy na innego pracodawcę dochodzi do popełniania licznych uchybień. Jakich 7 najczęstszych błędów dopuszczają się w tej sytuacji pracodawcy?

Pracowniczy program emerytalny - podmioty uprawnione do utworzenia

Podmioty uprawnione do tworzenia pracowniczych programów emerytalnych (PPE) nie zostały ograniczone przez ustawodawcę. PPE mogą więc być tworzone przez każdy podmiot będący pracodawcą.

Pokusy, które mogą przeszkodzić w rozwoju kariery

Współcześnie w rozwoju kariery może przeszkodzić wiele czynników. Pracownicy są narażeni na więcej pokus. Jakie działania mogą przeszkodzić w rozwoju kariery?

Wypowiedzenie umowy o pracę przez pracodawcę - wzór

Wypowiedzenie umowy o pracę przez pracodawcę wymaga dokonania szeregu czynności. Jakie 5 kroków należy wykonać w celu prawidłowego rozstania się z pracownikiem? Zobacz wzór wypowiedzenia umowy o pracę przez pracodawcę.

Zespół MPiPS, związki zawodowe i organizacje pracodawców o dialogu społecznym

Zespół MPiPS, związki zawodowe i organizacje pracodawców będą wspólnie debatować nad nowym projektem dotyczącym dialogu społecznego. Zamiast Trójstronnej Komisji ds Społeczno-Gospodarczych ma zostać powołana Rada Dialogu Społecznego.

Rada Dialogu Społecznego - nowa instytucja

Trwają prace nad nową instytucją. Zamiast Trójstronnej Komisji do spraw Społeczno-Gospodarczych ma powstać Rada Dialogu Społecznego.

Polacy na 7. miejscu ze znajomości języka angielskiego

Polacy zajęli 7. miejsce ze znajomości języka angielskiego w firmach. Lepsi są tylko mieszkańcy krajów skandynawskich, Holandii i Belgii.

Konflikt w pracy

Konflikt w pracy może polegać na sporze pomiędzy pracownikiem i pracodawcą albo pomiędzy pracownikami. Jeden i drugi rodzaj nieporozumienia negatywnie wpływa na pracę i ocenę pracodawcy. Jak utrzymywać dobre relacje w zakładzie pracy?

Praca w korporacji - plusy i minusy

Praca w korporacji jest dla wielu spełnieniem marzeń. Szybko może się jednak okazać błędem. Jakie są plusy i minusy pracy w korporacji? Dla kogo jest to odpowiednie miejsce pracy?

Ograniczenie kontroli pracodawców - skutki

Państwowa Inspekcja Pracy postuluje za zniesieniem ograniczeń kontroli pracodawców. Nowe Prawo działalności gospodarczej jest realizacją postanowień expose premier Ewy Kopacz.

Jak utrzymywać dobre stosunki z pracownikami?

Osoba zarządzająca zespołem ludzi często budzi ich niechęć. Problemy komunikacyjne w zakładzie pracy to częsty powód rozwiązywania umów. Jak utrzymywać dobre stosunki z pracownikami?

REKLAMA