REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

HRM

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak radzić sobie z wypaleniem zawodowym

​​​​​​​Wypalenie zawodowe to długotrwały proces i może pojawić się w każdej grupie zawodowej. Na wypalenie zawodowe wpływ ma wiele czynników.

Jak negocjować warunki pracy

Każdy z nas był kiedyś w sytuacji, w której negocjował warunki umowy o pracę. Są to bardzo trudne negocjacje. A co jeśli mogliśmy zarabiać więcej i pracować na lepszych warunkach?

Dress code na upalne dni

Wizerunek to podstawowe kryterium, pod wpływem którego nasza powierzchowność jest oceniana. Większość z nas należy do wzrokowców, dlatego też tak ważne jest pierwsze wrażenie i szeroko rozumiana sfera wizualna, która może pomóc wykreować  obraz w dogodny dla zewnętrznej oceny sposób. Owszem, upał nie stwarza najbardziej sprzyjających warunków do chodzenia w garniturze czy garsonce, dlatego też warto znać kilka prostych zasad, które ułatwią poruszanie się w gąszczu letniego dress code.

Inteligencja. Potężny kłopot w pracy?

Składa się na zestaw zdolności, u podstaw których leży adaptacja do zmian otoczenia, postrzegania, analizy, a także wykorzystywania nabytej wiedzy w konkretnych sytuacjach. Myli się jednak ten, który uważa, że posiadanie w swoich szeregach wybitnie inteligentnego pracownika to największy skarb, bez żadnej ciążącej skazy. Zazwyczaj takie osoby potrzebują specjalnego traktowania i odpowiednio wypracowanego podejścia, inaczej ich potencjał może być marnotrawiony, a oni sami szybko będą ewakuować się do innego miejsca pracy.

REKLAMA

Jak rekrutować pracowników z pokolenia X, Y i Z

Jakie są różnice pomiędzy pokoleniami X, Y i Z? Jak dostosować proces rekrutacyjny dla tych pokoleń?

Jak negocjować wynagrodzenie?

Rozmowa o wysokości wynagrodzenia niekoniecznie musi zawsze kojarzyć się z czynnikiem mocno stresogennym. Przygotuj się do rozmowy kwalifikacyjnej w sposób analityczny, a następnie wykorzystaj dostępną wiedzę do tego, by pomóc sobie uczynić potężny krok w stronę osiągnięcia zamierzonego celu finansowego.

Jak stworzyć dobrą atmosferę w pracy

Gwarancja dobrej atmosfery w pracy jest niezwykle istotna dla potencjalnych pracowników. Poznaj 10 sposobów, jak stworzyć pozytywne miejsce pracy i zachęcić tych najlepszych?

Media społecznościowe w procesie rekrutacji

Czy serwisy społecznościowe są efektywnym kanałem rekrutacji? Jak je skutecznie wykorzystać w procesie rekrutacji?

REKLAMA

Porady nie od parady. Kłopoty z koncentracją w pracy

Z ubiegłorocznych badań TNS wynika, iż około 25% ludzi w wieku 18-35 lat ma nieustające problemy z koncentracją w pracy. Najtrudniej poradzić sobie z nią w godzinach porannych oraz popołudniowych, kiedy zazwyczaj jest najwięcej do zrobienia. Na efektywność wykonywania zadań wpływa przesyt obowiązków, bez przerwy dzwoniący telefon, niezliczona ilość maili, zła ergonomia pracy, a także wiele innych czynników dotykających nas w naszym środowisku zatrudnienia. Jak temu zaradzić?

Jak skutecznie znaleźć pierwszą pracę

Pierwsza praca jest szczególnie ważna. Pozwala bowiem zmotywować do dalszej pracy i rozwoju. Poznaj 7 sposobów na znalezienie pierwszej pracy.

Wyeliminowanie nielicencjonowanego oprogramowania zwiększa zysk firmy

Aby zmniejszyć ryzyko cyberataków i zwiększyć zyski, firmy powinny wyeliminować nielicencjonowane oprogramowanie wykorzystywane w swoich sieciach i wprowadzić rozwiązania w zakresie profesjonalnego zarządzania jego zasobami, wynika z najnowszego badania Global Software Survey 2018 opublikowanego przez BSA, organizację zrzeszającą producentów oprogramowania komputerowego.

Candidate experience - doświadczenie aplikujących ma konsekwencje biznesowe

Kandydaci do pracy czują się ignorowani przez rekruterów. Tak wynika z 4. edycji badania „Candidate Experience”. "Ma to bezpośrednie konsekwencje biznesowe, już nie tylko dla obszaru rekrutacji danej firmy" – podkreśla Katarzyna Trzaska, ekspert eRecruiter.

Jak angażować zespół do rozwiązywania problemów?

Skuteczne angażowanie zespołu wymaga nie tylko doświadczenia, ale i zrozumienia przed jakim problemem stoimy jako zespół. Największą pułapką w tej sytuacji jest zbytnie zawężenie problemu czyli pytanie zespołu: Czy robimy to czy robimy coś innego. Doświadczenie dowodzi, że im szerzej sformułujemy problem tym jest większa szansa, że zespół zaangażuje się w jego rozwiązanie.

Nielojalni millenialsi w branży IT - czy jest na nich sposób?

Z każdej rynkowej analizy wynika, że w Polsce brakuje informatyków. Nowoczesna gospodarka potrzebuje coraz większej ilości programistów do produkcji nowych oprogramowań, a także inżynierów do wdrażania i utrzymywania w ruchu instalacji komputerowych. Wzrastający popyt, przy nieznacznie tylko rosnącej podaży, ośmiela specjalistów do podwyższania swoich wymagań finansowych względem pracodawców. Na to najbardziej żalą się przedsiębiorcy, którzy zwyczajnie potrzebują rąk do pracy.

Rekrutacja zgodna z RODO po 25 maja 2018 r. - rewolucja na rynku pracy?

Przepisy europejskiego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) obowiązują od 25 maja 2018 r. Rekrutacja zgodna z nowymi zasadami to poważne wyzwanie dla pracodawców. "Najmniej zmieni się w tych firmach, które dysponują dobrze rozbudowanym systemem HR oraz zaawansowanymi narzędziami IT, dzięki czemu cały proces jest mocno zautomatyzowany" – mówi Agnieszka Pastuła, menedżer w firmie rekrutacyjnej Antal.

Studenci chętnie podejmują płatne staże

Jak wynika z badania „Student w pracy 2018”, przeprowadzonego przez agencję SW Research na zlecenie programu Kariera Polskiej Rady Biznesu, 64 proc. studentów zależy na zdobyciu doświadczenia w branży jeszcze podczas studiów. Polscy studenci są też aktywni zawodowo – 68 proc. spośród pracujących studentów ma na swoim koncie więcej niż jedną pracę. Problemem jest jednak oferta zgodna z ich wykształceniem.

3 sposoby na narzekających pracowników

Notorycznie narzekający pracownik swoim nastawieniem potrafi „wyssać” energię z całego zespołu i skutecznie psuć atmosferę w firmie. To zagrożenie dla motywacji i chęci do pracy pozostałych podwładnych, które bezpośrednio przekładają się na ich zaangażowanie, a w konsekwencji i wyniki biznesowe organizacji. Co zatem, jako szef, możesz zrobić z malkontentem?

Jak zbudować dobre relacje z pracownikami

Bardzo ważne jest budowanie długoterminowej relacji z pracownikiem. Prawidłowe relacje z pracownikami przekładają się między innymi na jego produktywność.

Millenialsi na rynku pracy

Millenialsi, czyli pokolenie Y, to osoby urodzone w ostatnich 20 latach XX wieku. Oczekiwania pokolenia Y wymuszają zmiany w podejściu pracodawców - podkreśla ekspert.

Jak opanować stres przed rozmową kwalifikacyjną?

Każdej rozmowie kwalifikacyjnej towarzyszą emocje. Stres można opanować na kilka sposobów, na przykład poprzez pozytywne myślenie, które minimalizuje stres i dodaje pewności siebie podczas rozmowy.

Awans na stanowisko menedżerskie - jak zarządzać zespołem

Awans na stanowisko menedżerskie jest nagrodą, ale oznacza również duże zmiany. W szczególności gdy do obowiązków nowego kierownika należy zarządzanie zespołem. Odpowiednie przygotowanie menedżera do objęcia stanowiska może znacznie zmniejszyć ryzyko poważnych problemów.

Najpopularniejsze benefity pracownicze

Pracodawcy często próbują przyciągnąć pracowników niestandardowymi benefitami pracowniczymi. Które z nich są najpopularniejsze i co jeszcze nowego może zaproponować pracodawca?

Jak reagować na „trudne” pytania podczas prezentacji?

Prowadzenie prezentacji to codzienny element pracy przedstawicieli różnych branż, nie tylko szkoleniowej. Wielu prelegentów najbardziej obawia się momentu, w którym to odbiorcy przejmują ster, bo przecież pytania słuchaczy potrafią zaskakiwać. Jak reagować, gdy okazują się one szczególnie problematyczne?

Jak się słyszą, tak współpracują – jak budować porozumienie w zespole?

Jeden z podwładnych zawsze szuka kompromisu, drugi obwinia się za wszystko, a trzeci zazwyczaj jest niezadowolony z siebie i innych? Zespół, którym zarządzasz, wcale nie jest w tym obszarze wyjątkowy – większość menedżerów ma w swoim teamie osoby, które zachowują i porozumiewają się w różny sposób. Stosunek do ludzi i świata często przejawia się właśnie poprzez styl komunikacji. Przyjrzyj się więc temu, w jaki sposób rozmawiają twoi pracownicy – dzięki temu możesz nie tylko sporo się o nich dowiedzieć, ale i pomóc im we współpracy i realizacji zadań.

Jak sprofilować CV pod pracodawcę - najważniejsze zasady

Profilowanie CV oznacza dopasowanie dokumentu do konkretnej oferty, stanowiska. Jakie są podstawowe zasady profilowania - podpowiadają eksperci.

Oceniaj uczciwie, działaj z wyprzedzeniem. Kompetencje a kwalifikacje

Od ponad dziesięciu lat zarabiam na życie przy pomocy stukania palcami w klawiaturę. Moje artykuły były publikowane w największych nośnikach medialnych w Polsce, co pozwala mi wierzyć, że robię to całkiem dobrze. Mimo to, biorąc pod uwagę kilka konkretnych aspektów, moje kwalifikacje zawodowe mogłyby zostać szybko zdyskredytowane, a już na pewno uznane za niezbyt imponujące...

Jak skutecznie znaleźć pracę po zwolnieniu

Zwolnienie z pracy należy do bardzo stresujących przeżyć w naszym życiu. Dlatego warto zastosować się do kilku porad eksperta - jak skutecznie znaleźć nowego pracodawcę i zachować przy tym pozytywną energię.

Jakich zwrotów unikać w rozmowie z szefem

Przed rozmową o podwyżce lub awansie, warto przeanalizować swój sposób komunikacji z szefem i poprawić go. Jakich zachowań unikać, aby nie zostać negatywnie ocenionym przez pracodawcę?

Niepożądane zachowania podczas rozmowy kwalifikacyjnej

Według ekspertów portalu Pracuj.pl, istnieją zachowania, które prowadzą do odrzucenia kandydata na początkowych etapach rekrutacji. Chcąc zwiększyć swoje szanse na otrzymanie wymarzonej pracy, warto walczyć z takimi wadami jak pyszałkowatość czy brak opanowania.  

10 zdań, których nie powinieneś wypowiadać podczas rozmowy kwalifikacyjnej

W trakcie rozmowy potencjalny pracodawca ocenia nie tylko nasze kwalifikacje, ale również zachowanie. Przygląda się naszej postawie, a także bacznie analizuje wypowiedzi. Eksperci Pracuj.pl podpowiadają, czego nie powinno się mówić podczas spotkania w sprawie pracy.

Jak napisać ogłoszenie o pracę, które zainteresuje osoby z pokoleń X,Y,Z

Wymiana pokoleniowa na rynku pracy jest naturalnym procesem. W środowisku zawodowym najczęściej spotykamy trzy grupy wiekowe: pokolenie X, Y, Z. Dla tych poszczególnych grup istotne jest stworzenie osobnego ogłoszenia o pracę.

7 negatywnych cech, które można wywnioskować na podstawie CV

„Pokaż mi swoje CV, a powiem ci, kim jesteś.” – takie zdanie może wypowiedzieć każdy rekruter. W opinii ekspertów Pracuj.pl analiza dokumentu pozwala „wyczytać” pewne cechy, których kandydat nie ujawnia w sposób bezpośredni. Chodzi m.in. o lenistwo czy zarozumiałość.

6 błędów w CV, które należy wyeliminować

Jak zrekrutować pracownika pasującego do zespołu

Zatrudnienie nowego pracownika to szansa na rozwój firmy i wzmocnienie zespołu. Z drugiej strony nowy pracownik może sprawić, że dział zacznie się rozpadać. Dlatego, warto przeprowadzić taką rekrutację, która wyłoni najbardziej pasującą osobę do zespołu.

Czym zmotywować Polaka w pracy?

To, co motywuje jedną osobę, inną może zniechęcić do działania. Według badań Polacy są mocno przywiązani do zasad i cenią sobie stabilizację emocjonalną, a odczuwają niską potrzebę konkurowania. Austriaków najbardziej motywuje chęć zdobywania wiedzy, za to Finowie chcą delektować się posiłkami, być aktywni fizycznie i osiągać wysoki status społeczny. W kwestii zachęty do działania różnimy się jednak nie tylko jako narody. Jak poznać wewnętrzną motywację swoją oraz pracowników i jak może to pomóc w rozwoju zespołu?

Początki w nowej pracy - na co zwrócić uwagę

Osoby rozpoczynające nową pracę w firmie powinny poznać zasady panujące w biurze, między innymi dress code czy kwestie urlopu. Pozwoli to na zbudowaniu własnej pozycji już na początku nowej pracy.

Jak skutecznie delegować zadania

Trudności związane z delegowaniem można zminimalizować, jeżeli przekazywanie obowiązków zostanie potraktowane jako proces - podzielony na etapy. Delegowanie zadań krok po kroku wyjaśnia ekspert.

Premia i bonusy za polecenie pracownika?

Programy referencyjne są domeną w szczególności dużych, zagranicznych korporacji. Jak wynika z badań MonsterPolska większość firm jednak nie płaci za polecenie pracownika. W Polsce z możliwości wypłacania jednorazowej premii korzysta niecałe 4 proc. pracodawców.

Mówisz językiem szakala czy żyrafy? O sztuce budowania porozumienia w zespole

W każdym z nas jest coś z żyrafy i szakala. W codziennych rozmowach – zawodowych, rodzinnych czy towarzyskich – posługujemy się językami symbolizowanymi właśnie przez te zwierzęta. Co to oznacza dla nas samych i naszych relacji? Jak, mając tego świadomość, budować porozumienie nawet w trudnych sytuacjach?

Jak zorganizować święta w wielokulturowej firmie

Wielokulturowość w firmie jest zjawiskiem coraz bardziej powszechnym. Wyzwaniem dla pracodawcy może być zorganizowanie świąt, jeżeli w naszym zespole są osoby z różnych stron świata. Poznaj świąteczny savoire vivre, czyli jak i czy w ogóle organizować święta w firmie.

Jak unikać konfliktów w pracy

Niejednokrotnie źródłem konfliktów w pracy może być tylko jeden pracownik określony mianem "konfliktowy". Sposobów na uniknięcie sporów w pracy jest kilka. Jak rozmawiać z konfliktowym współpracownikiem?

Jak przygotować się rozmowy rekrutacyjnej w formie wideo

Rozmowa kwalifikacyjna w formie wideo coraz bardziej zyskuje na popularności. Ważne jest, aby odpowiednio się do niej przygotować. Oto 7 kroków, jak to zrobić, by zwiększyć swoje szanse na zdobycie pracy.

Zaświadczenie o niekaralności w bankach - zmiana w przepisach

Nowy Kodeks pracy rozszerzy prawo do pozyskiwania przez pracodawców zaświadczeń o niekaralności. Po zmianie przepisów, prawo do żądania zaświadczenia będą miały banki oraz pracodawcy z sektora usług.

Niezgodne z prawem pytania na rozmowie kwalifikacyjnej

Czy należy odpowiadać na wszystkie pytania pracodawcy? Co zrobić, gdy otrzymane pytanie jest niezgodne z prawem? Na kim spoczywa obowiązek udowodnienia dyskryminacji? O błędach i naruszeniach prawa przez pracodawców podczas rekrutacji pisze dr Katarzyna Antolak-Szymanski ze Szkoły Prawa Uniwersytetu SWPS.

Jak zwiększyć swoje szanse podczas rekrutacji

Dobre CV to jeden z najważniejszych punktów przy szukaniu pracy. Żeby zwiększyć swoje szanse podczas rekrutacji warto również skorzystać z innych sposobów. Eksperci przedstawiają 7 sposobów, które zwiększą szansę na znalezienie pracy.

Mobilny HR Manager – przydatna usługa dla małych i średnich firm

Duże firmy od dawna wiedzą, jak ważne stało się profesjonalne zarządzanie pracownikami. Ta świadomość powoli przenika również do małych i średnich firm. Dla nich jednak, wewnętrzny dział HR to duże wyzwania. Z pomocą przychodzi usługa Mobilnego HR Managera.

Infolinia pracownicza - nowe narzędzie zarządzania informacją kadrowo-płacową

Komunikacja działu kadrowo-płacowego z pracownikami przybiera zazwyczaj postać portalu pracowniczego, przez który zatrudnione osoby mają bezpośredni dostęp do danych dotyczących ich zatrudnienia. Jeszcze kilka lat temu była to nowość, dziś portal stał się koniecznością, a wymagania i świadomość pracowników stale się zmieniają. Pracodawcy są zmuszeni do poszukiwania nowych źródeł informacji.

Jak przygotować nowoczesne CV

Nowoczesne, kreatywne, dopracowane CV to duża szansa na zwrócenie uwagi rekruterów. Jak zatem napisać nowoczesne CV? Jaką czcionkę zastosować? Czym jest track record?

Zarządzanie małym zespołem to też wyzwanie

Koordynacja pracy kilkuset czy kilkudziesięciu osób to niełatwe zadanie. Co jednak, gdy liczba zaangażowanych w projekt nie jest tak duża – czy automatycznie oznacza to, że obowiązków jest mniej, a podołanie im jest łatwiejsze? A może wręcz przeciwnie – zarządzanie takim kilkuosobowym składem jest dla menedżera jeszcze bardziej wymagające?

Jak podnieść efektywność w polsko-ukraińskich zespołach?

Ogromne niedobory kadrowe w naszym kraju spowodowały, że przedsiębiorcy coraz chętniej zatrudniają pracowników z Ukrainy. Choć wielu z nas się wydaje, że są oni przyjmowani do prac fizycznych, to coraz częściej także na wyższe, menedżerskie stanowiska. Pomimo tego, że według badań około połowa Polaków i nieco więcej niż 50% Ukraińców dostrzega bliskość tradycji i stylów życia, w miejscach pracy zdarzają się nieporozumienia wynikające z różnic kulturowych. Jak im zaradzić i zadbać o komunikację oraz efektywność w międzykulturowych zespołach?

REKLAMA