REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

6 błędów w CV, które należy wyeliminować

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Poprawnie napisany życiorys może stać się dla nas przepustką do kariery. Tworząc go, warto unikać błędów, takich jak np. nagromadzenie zbędnych treści czy niewłaściwe zdjęcie. Eksperci Pracuj.pl podpowiadają, na co jeszcze należy uważać.

Wstępna selekcja zgłoszeń to proces, w wyniku którego wielu kandydatów traci szansę dotarcia do kolejnych etapów rekrutacji. Aby nie znaleźć się w tym gronie, warto wystrzegać się błędów, takich jak:

REKLAMA

  1. Nadmiar informacji i zbędne treści

CV powinno stanowić odpowiedź na oczekiwania potencjalnego pracodawcy. Tworząc dokument, rezygnujmy z treści, które nie odnoszą się do wymogów wskazanych w ofercie. Dzięki temu nasz życiorys nie będzie rozwlekły i niekonkretny. Nie dodawajmy również informacji, które nie mają bezpośredniego wpływu na naszą pracę. Chodzi np. o stan cywilny lub liczbę dzieci

  1. Ozdobniki i zbyt kolorowa szata graficzna

Im prościej, tym czytelniej – to zasada, którą warto kierować się podczas tworzenia CV. Nawet jeśli decydujemy się na nieco odważniejsze rozwiązania, dbajmy o to, aby zapoznanie się z treścią dokumentu nie stanowiło problemu. Unikajmy więc zbyt wymyślnych i dekoracyjnych czcionek, nadmiernie wyrazistych kolorów czy zdobień, które odwracają uwagę od tego co najważniejsze. 

  1. Forma nieadekwatna do rodzaju pracy

O ile grafik komputerowy czy architekt może pozwolić sobie na stworzenie niekonwencjonalnego, finezyjnego CV, o tyle w przypadku zawodów, takich jak pielęgniarka czy nauczyciel, warto zdecydować się na powściągliwość. Złamanie tej zasady może sprawić, że nasza kandydatura nie będzie brana pod uwagę ze względu na nieadekwatną formę zgłoszenia. 

  1. Niewłaściwy format pliku

Nasze szanse na otrzymanie wymarzonej pracy może przekreślić także przesłanie CV w nieodpowiednim formacie. Najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest zapisanie dokumentu w PDF, ponieważ to rozszerzenie gwarantuje nam, że plik będzie wyświetlał się prawidłowo na każdym urządzeniu. W przypadku innych formatów mogą pojawić się pewne problemy techniczne, które sprawią, że treść przestanie być uporządkowana.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  1. Nadmierna ilość tekstu

Komunikaty, jakie zamieszczamy w CV, muszą być zwięzłe i konkretne. W dokumencie nie powinny występować zdania wielokrotnie złożone. Najlepiej wymieniać poszczególne treści od myślników, ponieważ dzięki temu rekruter będzie w stanie szybko zweryfikować, czy spełniamy wymagania.  

  1. Nieodpowiednie zdjęcie

O profesjonalizmie kandydata decyduje również dobór fotografii dołączonej do CV. Zdjęcie powinno być odpowiednio wykadrowane i poddane obróbce graficznej. Ważne, by było wykonane specjalnie na potrzeby rekrutacji. Załączanie fotografii z wakacji lub z konferencji to nienajlepszy wybór. Jeśli nie posiadamy odpowiedniego zdjęcia, zrezygnujmy z dodawania go do życiorysu.   

Aby stać się tym, kto skorzysta z atrakcyjnej oferty pracy, powinniśmy włożyć pewien wysiłek nie tylko we własny rozwój, ale również w stworzenie wartościowych dokumentów rekrutacyjnych, a w szczególności CV. Dzięki temu zaprezentujemy się znacznie lepiej. 

Materiał przygotowany przez Pracuj.pl

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zatrudnianie cudzoziemców w 2025 roku [Przewodnik i zmiany krok po kroku]

W dobie globalizacji coraz więcej polskich firm sięga po talenty spoza kraju. Od 1 czerwca 2025 r. proces zatrudniania cudzoziemców zostanie zmodernizowany i w pełni zdigitalizowany dzięki nowej ustawie z 20 marca 2025 r. o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom. Choć formalności nadal wymagają precyzji, są prostsze, szybsze i dostępne online.

Pracownicy teraz: praca bez poczucia sensu nie daje satysfakcji

Według 91 proc. polskich „zetek” i millenialsów praca bez poczucia sensu nie daje satysfakcji. Wśród priorytetów młodych pracowników są także niezależność finansowa i work-life balance. Jeśli te warunki nie są spełniane, potrafią oni zrezygnować z pracy i szukać nowego pracodawcy.

Dobre samopoczucie w miejscu pracy, to kluczowe oczekiwanie najmłodszych pracowników czyli Zetek

Dla Zetek pracowników w pracy ważna jest równowaga między życiem zawodowym i prywatnym. Otwarta komunikacja z przełożonym, równowaga między życiem zawodowym i prywatnym oraz stabilność zawodowa - to wartości, którymi najczęściej kierują się przedstawiciele pokolenia Z przy wyborze pracodawcy.

Samotni wśród ludzi

Rozmowa z dr Sylwią Hałas-Dej, dziekanem Kozminski Executive Business School w Akademii Leona Koźmińskiego, o tym, jak radzić sobie z izolacją na wysokim stanowisku.

REKLAMA

Praca zdalna, zadaniowy czas pracy. Nie, teraz zupełnie inna forma zatrudnienia jest na absolutnym topie rynku pracy, jaka

80 proc. pracowników tymczasowych i kontraktorów odczuwa satysfakcję z pracy projektowej. Wielu specjalistów, kiedy pozna zalety takich form współpracy z firmami, to nie chce już wracać na etat. Dlatego praca projektowa szybko zyskuje zwolenników.

Nowe przepisy o rynku pracy i zatrudnianiu cudzoziemców od 1 czerwca 2025. Co się zmienia?

Od 1 czerwca 2025 r. wchodzą w życie dwie kluczowe ustawy reformujące polski rynek pracy i zasady zatrudniania cudzoziemców. Nowe przepisy zmienią sposób rejestracji bezrobotnych, zniosą ograniczenia wiekowe i wprowadzą nowoczesne narzędzia informatyczne. Co dokładnie się zmienia i kogo dotyczą nowe regulacje?

Debata. Syndrom oszustki - między sukcesem a wątpliwościami

To będzie jedno z najważniejszych spotkań w naszym studio, transmitowane w czasie rzeczywistym na stronie infor.pl.

Ile godzin tygodniowo pracuje się w UE? Najmniej w Holandii, najwięcej w Grecji, Bułgarii i Polsce

Według danych Eurostatu pracownicy w Unii Europejskiej pracowali średnio 36 godzin w tygodniu. Okazuje się, że w Polsce było to znacznie więcej. Gdzie odnotowano najdłuższe, a gdzie najkrótsze tygodnie pracy?

REKLAMA

Jakie kody uprawniają do wyższego dofinansowania z PFRON? [KWOTY 2025]

Kwota dofinansowania, jaką może uzyskać pracodawca, zależy nie tylko od stopnia niepełnosprawności, ale również od rodzaju schorzenia. Czy pojawią się kolejne kody uprawniające do wyższego dofinansowania? Jakie kwoty obowiązują w 2025 r.?

Kapitał początkowy można przeliczyć. To klucz do wyższej emerytury!

Kapitał początkowy to odtworzona wartość składek emerytalnych z okresu przed 1 stycznia 1999 roku, kiedy składki nie były przypisane do indywidualnych kont. Bez kapitału początkowego Twoja emerytura może być znacznie niższa. Sprawdź, jak go wyliczyć i jakie dokumenty są potrzebne, by nie stracić pieniędzy.

REKLAMA