REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Niepożądane zachowania podczas rozmowy kwalifikacyjnej

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Według ekspertów portalu Pracuj.pl, istnieją zachowania, które prowadzą do odrzucenia kandydata na początkowych etapach rekrutacji. Chcąc zwiększyć swoje szanse na otrzymanie wymarzonej pracy, warto walczyć z takimi wadami jak pyszałkowatość czy brak opanowania.  

Oto postawy, których powinniśmy za wszelką cenę unikać, jeśli zależy nam na zdobyciu posady:

REKLAMA

Autopromocja
  1. Brak przygotowania

Ubiegając się o pracę w określonej firmie, powinniśmy znać najważniejsze informacje na jej temat, tzn. wiedzieć, czym się zajmuje itd. Kandydat, który trafił na spotkanie przypadkiem i nie jest przekonany, czy dana oferta go interesuje, nie ma większych szans powodzenia. Podejmując ważne decyzje dotyczące życia zawodowego, nie warto kierować się impulsami. Znacznie lepsze efekty przynosi realizowanie przemyślanej strategii.

  1. Nadmierna poufałość

Rozmowa kwalifikacyjna to spotkanie oficjalne, podczas którego należy respektować pewne zasady. Powinniśmy być np. mili i uprzejmi, ale nie możemy zachowywać się jowialnie. Próba bratania się z rekruterem to wykraczanie poza ogólnie przyjęte zasady. Takie zachowanie może świadczyć o braku profesjonalizmu z naszej strony. 

  1. Pyszałkowatość

Poprawianie rozmówcy, wchodzenie w słowo i ignorowanie reguł, które należy respektować w oficjalnych okolicznościach – to oznaki świadczące o tym, że jesteśmy roszczeniowi i zbyt pewni siebie. Przyjęcie takiej postawy może sprawić, że utracimy możliwość uczestnictwa w kolejnym etapie rekrutacji. Pokora to jedna z najważniejszych cech, jakie powinien posiadać pracownik.

  1. Kreowanie wyidealizowanego wizerunku

Poważnym błędem jest również twierdzenie, że nie mamy żadnych wad. Nie istnieją ludzie idealni, dlatego nie warto ukrywać swoich mankamentów. Pracodawcy cenią osoby, które uczciwie mówią o swoich porażkach i trudnościach, ale wyciągają wnioski i starają się z nimi walczyć. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  1. Niestosowne żarty

Poczucie humoru to niewątpliwie zaleta, o ile żartując, zachowujemy umiar i  respektujemy granice dobrego smaku. Opowiadanie niedwuznacznych lub rasistowskich dowcipów albo obracanie wszystkiego w żart – to zachowania, które mogą położyć się cieniem na naszym wizerunku. 

  1. Nieumiejętność zapanowania nad stresem

Panowanie nad emocjami, czyli np. zdolność redukowania napięcia to jedna z kluczowych kompetencji miękkich, szczególnie w odniesieniu do zawodów, takich jak ochroniarz, opiekun dziecięcy czy policjant. Opanowanie jest potrzebne niemal w każdej profesji, ponieważ w stresie możemy popełniać błędy, co obniża naszą efektywność.

  1. Brak zaangażowania

Ziewanie, korzystanie z telefonu komórkowego czy rozglądanie się po pomieszczeniu – to przykłady zachowań świadczących o tym, że nie interesuje nas uczestnictwo w rozmowie. Takie postępowanie jest także przejawem lekceważenia.

Odnoszenie sukcesów jest niemożliwe, jeśli nie pracujemy nad sobą i nie walczymy ze swoimi wadami. Warto wkładać wysiłek we własny rozwój, ponieważ tylko dzięki takiej postawie praca może sprawiać nam przyjemność i dawać ogrom satysfakcji. 

Materiał przygotowany przez Pracuj.pl

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe urlopy jednak nie dla wszystkich lecz dla wybranych, czyli dla kogo dodatkowe świadczenia. Nie będzie rewolucji w kodeksie pracy

Czas pracy skrócony do 35 godzin w tygodniu, a urlopy wydłużone z 20 dni i 26 dni do dni 35 – i to dla wszystkich. Takie niedawno były zapowiedzi odnośnie dwóch wielkich reform w kodeksie pracy. Rewolucje odwołane, o dłuższych urlopach należy zapomnieć. A krótszy tydzień pracy?

Zmiany w przepisach BHP od 2026 czy 2027 roku? Temperatury progowe i czasowe wstrzymanie pracy

Będą zmiany w przepisach BHP. Dotyczą pracy w wysokich temperaturach. Wprowadza się temperatury progowe, po przekroczeniu których pracodawca ma obowiązek wprowadzenia działań ograniczających obciążenie cieplne, np. krótszy czas pracy, przerwy w pracy czy praca zdalna. Przy najwyższych temperaturach praca zostanie czasowo wstrzymana.

Przy jakich temperaturach pracodawca zapewnia wodę i napoje? Czy w pracy musi być klimatyzacja?

Praca w wysokich temperaturach jest szczególnie uciążliwa, a nawet może zagrażać zdrowiu i życiu pracowników. Przy jakich temperaturach pracodawca zapewnia wodę i napoje? Czy w pracy musi być klimatyzacja? Poznaj aktualnie obowiązujące przepisy BHP.

Sprzedaż w 2030 r. czyli kompetencje przyszłości. Jaki musi być handlowiec za 5 lat?

Sprzedaż dynamicznie się zmienia. Bywa, że klient kończy rozmowę z handlowcem w środku ofertowej formułki. Dziś, a jeszcze bardziej za 5 lat, klienci potrzebują rozmowy, zrozumienia, uważnego słuchania i pomocy. Coraz ważniejsza jest uczciwość i działanie zgodnie z wartościami. O czym dziś musi wiedzieć handlowiec, aby w 2030 r. posiadał wszystkie wymagane kompetencje?

REKLAMA

Przeniesienie pracownika do innego działu. Co z wypowiedzeniem zmieniającym i odprawą?

W praktyce może się zdarzyć, iż pracodawca przenosi pracownika do innego działu, aby uniknąć zwolnień. Jak dokonać tego zgodnie z prawem? Kiedy nie jest potrzebne wypowiedzenie zmieniające? Czy przenoszonemu pracownikowi trzeba wypłacić odprawę?

Ekstremalne temperatury zmniejszają wydajność pracy

Z powodu upałów w Chinach, Hiszpanii, Włoszech i Grecji PKB może spaść o blisko 1 pkt proc. - wynika z raportów ekspertów Allianz Trade. Ekstremalne temperatury maja duży wpływ na wydajność pracy.

Realia pracy tymczasowej. Co liczy się dziś dla firm i kandydatów? [Badanie]

Na rynku pracy, gdzie coraz trudniej o trwałość i przewidywalność, głos pracowników oraz pracodawców staje się jednym z najczulszych barometrów zmian. Job Impulse co roku bada poziom satysfakcji obu tych grup. Najnowsze wyniki wskazują, że oczekiwania wobec agencji dynamicznie rosną: firmy domagają się sprawnych, natychmiastowych rekrutacji, ale przy zachowaniu wysokiej jakości procesów i maksymalnym ograniczeniu rotacji. Z kolei pracownicy tymczasowi coraz wyraźniej sygnalizują potrzebę stabilności, poszerzania systemu benefitów, a także obsługi formalności online.

Lipiec 2025 – dni wolne, godziny pracy

Lipiec 2025 – dni wolne od pracy i godziny pracy. To najbardziej zapracowany miesiąc w roku. Jaki jest wymiar czasu pracy w lipcu? Czy kalendarz dni wolnych od pracy przewiduje święta w tym miesiącu?

REKLAMA

Zmiany w umowach o pracę: dodatkowe koszty dla pracodawcy bo część umów musi przejść przez tłumacza przysięgłego

W III kwartale 2025 r. obowiązują już cztery istotne i nowe ustawy w obszarze prawa pracy. Przyglądamy się jednej z nich w zakresie zmian w zatrudnieniu jakie weszły na skutek tych nowych regulacji. Chodzi o istotną instytucję bo o umowę o pracę! To dokument, który ma kluczowe znaczenie dla stosunku pracy. Zmiany, które zaszły w umowach o pracę są naprawdę znaczące i co gorsza generują koszty dla pracodawców. Pocieszające jest jednak to, że zmiany dotyczą tylko wybranych grup pracowników, nie wszystkich zatrudnionych osób.

Wyzwania dla pracodawców w zakresie wynagrodzeń. Zmiany pomogą zmniejszyć rotację pracowników

Połowa polskich pracowników uważa, że zarabia za mało. To powód dużej rotacji pracowników. Jakie wyzwania stoją przed pracodawcami? Co muszą zmienić, aby zmniejszyć rotację w firmie?

REKLAMA