REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

7 negatywnych cech, które można wywnioskować na podstawie CV

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

„Pokaż mi swoje CV, a powiem ci, kim jesteś.” – takie zdanie może wypowiedzieć każdy rekruter. W opinii ekspertów Pracuj.pl analiza dokumentu pozwala „wyczytać” pewne cechy, których kandydat nie ujawnia w sposób bezpośredni. Chodzi m.in. o lenistwo czy zarozumiałość.

Warto włożyć wysiłek w tworzenie CV, jeśli zależy nam na pozytywnym wyniku rekrutacji. W przeciwnym razie wprawne oko rekrutera dostrzeże w nas, takie cechy jak:

REKLAMA

  1. Brak zdecydowania

Przebieg dotychczasowej kariery zawodowej może świadczyć np. o tym, że dotychczas nie odkryliśmy, w którym kierunku chcielibyśmy się rozwijać. Przyjęcie takiego pracownika może być równoznaczne z jego szybką utratą. Pracodawca nie ma pewności, że nie zrezygnujemy natychmiast po zakończeniu szkolenia.

  1. Lenistwo

Liczne błędy, niechlujna forma i ograniczona treść – wystarczy spojrzeć na dokument, aby wiedzieć, że nie jesteśmy tytanami pracy. Jeśli chcemy otrzymać szansę na rozwój w danej firmie, powinniśmy włożyć wysiłek w przygotowanie się do rekrutacji. W przypadku, kiedy tego nie zrobimy, nie dołączymy do grona pracowników.   

  1. Brak staranności

Literówki i niewystarczająca edycja tekstu pokazują, że nawet jeśli włożyliśmy wysiłek w tworzenie CV, nie wykorzystaliśmy maksimum swoich możliwości. Prezentowanie takich zachowań przed rozpoczęciem pracy nie rokuje dobrze na przyszłość.

  1. Brak wytrwałości

Analizując nasze doświadczenia, rekruter może odkryć również, że szybko się poddajemy. Krótkotrwałe okresy zatrudnienia w licznych miejscach świadczą o tym wymownie. Aby zwiększyć swoje szanse na znalezienie ciekawej pracy, warto dokładnie analizować swoje wybory i wyciągać wnioski z nietrafnych posunięć. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  1. Niepoważny stosunek do pracy

Zbyt mało oficjalna forma dokumentu to kolejny czynnik, który świadczy o tym, w jaki sposób podchodzimy do obowiązków. Pewna ekstrawagancja w tym zakresie jest mile widziana w zawodach wymagających szczególnej kreatywności, ale mimo wszystko warto zachować umiar. 

  1. Brak osiągnięć

Nasz życiorys powinien wyróżniać się głównie ze względu na treść. Forma jest istotna, ale ma znacznie mniejsze znaczenie. Umiejętność zachowania odpowiednich proporcji wymownie o nas świadczy. Może mówić np. o tym, że staramy się zatuszować brak sukcesów zawodowych.

  1. Zarozumiałość

REKLAMA

Cechą, która odstrasza potencjalnych pracodawców, jest również brak pokory. Może o nim świadczyć m.in. przewaga przymiotników w stopniu najwyższym, np. najbardziej utalentowany, najskuteczniejszy, najefektywniejszy itd. Przejawem zarozumialstwa jest także opisywanie w życiorysie sukcesów, które nie mają znaczenia w odniesieniu do konkretnej oferty.

Praca, jaką wykonujemy, wymaga odpowiednich cech i kwalifikacji. Nie wystarczy jednak, że zaprezentujemy je w życiorysie. Aby być rzetelnymi pracownikami, powinniśmy posiadać je w rzeczywistości. Warto doskonalić swój charakter niezależnie od tego, na jakim etapie kariery się znajdujemy. W przeciwnym razie nie będziemy wykonywać swoich obowiązków z pasją i oddaniem, co może prowadzić do wypalenia zawodowego.  

Materiał przygotowany przez Pracuj.pl

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zatrudnianie cudzoziemców w 2025 roku [Przewodnik i zmiany krok po kroku]

W dobie globalizacji coraz więcej polskich firm sięga po talenty spoza kraju. Od 1 czerwca 2025 r. proces zatrudniania cudzoziemców zostanie zmodernizowany i w pełni zdigitalizowany dzięki nowej ustawie z 20 marca 2025 r. o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom. Choć formalności nadal wymagają precyzji, są prostsze, szybsze i dostępne online.

Pracownicy teraz: praca bez poczucia sensu nie daje satysfakcji

Według 91 proc. polskich „zetek” i millenialsów praca bez poczucia sensu nie daje satysfakcji. Wśród priorytetów młodych pracowników są także niezależność finansowa i work-life balance. Jeśli te warunki nie są spełniane, potrafią oni zrezygnować z pracy i szukać nowego pracodawcy.

Dobre samopoczucie w miejscu pracy, to kluczowe oczekiwanie najmłodszych pracowników czyli Zetek

Dla Zetek pracowników w pracy ważna jest równowaga między życiem zawodowym i prywatnym. Otwarta komunikacja z przełożonym, równowaga między życiem zawodowym i prywatnym oraz stabilność zawodowa - to wartości, którymi najczęściej kierują się przedstawiciele pokolenia Z przy wyborze pracodawcy.

Samotni wśród ludzi

Rozmowa z dr Sylwią Hałas-Dej, dziekanem Kozminski Executive Business School w Akademii Leona Koźmińskiego, o tym, jak radzić sobie z izolacją na wysokim stanowisku.

REKLAMA

Praca zdalna, zadaniowy czas pracy. Nie, teraz zupełnie inna forma zatrudnienia jest na absolutnym topie rynku pracy, jaka

80 proc. pracowników tymczasowych i kontraktorów odczuwa satysfakcję z pracy projektowej. Wielu specjalistów, kiedy pozna zalety takich form współpracy z firmami, to nie chce już wracać na etat. Dlatego praca projektowa szybko zyskuje zwolenników.

Nowe przepisy o rynku pracy i zatrudnianiu cudzoziemców od 1 czerwca 2025. Co się zmienia?

Od 1 czerwca 2025 r. wchodzą w życie dwie kluczowe ustawy reformujące polski rynek pracy i zasady zatrudniania cudzoziemców. Nowe przepisy zmienią sposób rejestracji bezrobotnych, zniosą ograniczenia wiekowe i wprowadzą nowoczesne narzędzia informatyczne. Co dokładnie się zmienia i kogo dotyczą nowe regulacje?

Debata. Syndrom oszustki - między sukcesem a wątpliwościami

To będzie jedno z najważniejszych spotkań w naszym studio, transmitowane w czasie rzeczywistym na stronie infor.pl.

Ile godzin tygodniowo pracuje się w UE? Najmniej w Holandii, najwięcej w Grecji, Bułgarii i Polsce

Według danych Eurostatu pracownicy w Unii Europejskiej pracowali średnio 36 godzin w tygodniu. Okazuje się, że w Polsce było to znacznie więcej. Gdzie odnotowano najdłuższe, a gdzie najkrótsze tygodnie pracy?

REKLAMA

Jakie kody uprawniają do wyższego dofinansowania z PFRON? [KWOTY 2025]

Kwota dofinansowania, jaką może uzyskać pracodawca, zależy nie tylko od stopnia niepełnosprawności, ale również od rodzaju schorzenia. Czy pojawią się kolejne kody uprawniające do wyższego dofinansowania? Jakie kwoty obowiązują w 2025 r.?

Kapitał początkowy można przeliczyć. To klucz do wyższej emerytury!

Kapitał początkowy to odtworzona wartość składek emerytalnych z okresu przed 1 stycznia 1999 roku, kiedy składki nie były przypisane do indywidualnych kont. Bez kapitału początkowego Twoja emerytura może być znacznie niższa. Sprawdź, jak go wyliczyć i jakie dokumenty są potrzebne, by nie stracić pieniędzy.

REKLAMA