REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

7 negatywnych cech, które można wywnioskować na podstawie CV

REKLAMA

REKLAMA

„Pokaż mi swoje CV, a powiem ci, kim jesteś.” – takie zdanie może wypowiedzieć każdy rekruter. W opinii ekspertów Pracuj.pl analiza dokumentu pozwala „wyczytać” pewne cechy, których kandydat nie ujawnia w sposób bezpośredni. Chodzi m.in. o lenistwo czy zarozumiałość.

Warto włożyć wysiłek w tworzenie CV, jeśli zależy nam na pozytywnym wyniku rekrutacji. W przeciwnym razie wprawne oko rekrutera dostrzeże w nas, takie cechy jak:

REKLAMA

Autopromocja
  1. Brak zdecydowania

Przebieg dotychczasowej kariery zawodowej może świadczyć np. o tym, że dotychczas nie odkryliśmy, w którym kierunku chcielibyśmy się rozwijać. Przyjęcie takiego pracownika może być równoznaczne z jego szybką utratą. Pracodawca nie ma pewności, że nie zrezygnujemy natychmiast po zakończeniu szkolenia.

  1. Lenistwo

Liczne błędy, niechlujna forma i ograniczona treść – wystarczy spojrzeć na dokument, aby wiedzieć, że nie jesteśmy tytanami pracy. Jeśli chcemy otrzymać szansę na rozwój w danej firmie, powinniśmy włożyć wysiłek w przygotowanie się do rekrutacji. W przypadku, kiedy tego nie zrobimy, nie dołączymy do grona pracowników.   

  1. Brak staranności

Literówki i niewystarczająca edycja tekstu pokazują, że nawet jeśli włożyliśmy wysiłek w tworzenie CV, nie wykorzystaliśmy maksimum swoich możliwości. Prezentowanie takich zachowań przed rozpoczęciem pracy nie rokuje dobrze na przyszłość.

  1. Brak wytrwałości

Analizując nasze doświadczenia, rekruter może odkryć również, że szybko się poddajemy. Krótkotrwałe okresy zatrudnienia w licznych miejscach świadczą o tym wymownie. Aby zwiększyć swoje szanse na znalezienie ciekawej pracy, warto dokładnie analizować swoje wybory i wyciągać wnioski z nietrafnych posunięć. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  1. Niepoważny stosunek do pracy

Zbyt mało oficjalna forma dokumentu to kolejny czynnik, który świadczy o tym, w jaki sposób podchodzimy do obowiązków. Pewna ekstrawagancja w tym zakresie jest mile widziana w zawodach wymagających szczególnej kreatywności, ale mimo wszystko warto zachować umiar. 

  1. Brak osiągnięć

Nasz życiorys powinien wyróżniać się głównie ze względu na treść. Forma jest istotna, ale ma znacznie mniejsze znaczenie. Umiejętność zachowania odpowiednich proporcji wymownie o nas świadczy. Może mówić np. o tym, że staramy się zatuszować brak sukcesów zawodowych.

  1. Zarozumiałość

Cechą, która odstrasza potencjalnych pracodawców, jest również brak pokory. Może o nim świadczyć m.in. przewaga przymiotników w stopniu najwyższym, np. najbardziej utalentowany, najskuteczniejszy, najefektywniejszy itd. Przejawem zarozumialstwa jest także opisywanie w życiorysie sukcesów, które nie mają znaczenia w odniesieniu do konkretnej oferty.

Praca, jaką wykonujemy, wymaga odpowiednich cech i kwalifikacji. Nie wystarczy jednak, że zaprezentujemy je w życiorysie. Aby być rzetelnymi pracownikami, powinniśmy posiadać je w rzeczywistości. Warto doskonalić swój charakter niezależnie od tego, na jakim etapie kariery się znajdujemy. W przeciwnym razie nie będziemy wykonywać swoich obowiązków z pasją i oddaniem, co może prowadzić do wypalenia zawodowego.  

Materiał przygotowany przez Pracuj.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne
Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
FPP: Zwiększenie kwoty dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych – inicjatywa legislacyjna

Federacja Przedsiębiorców Polskich podjęła inicjatywę legislacyjną na forum Rady Dialogu Społecznego. Inicjatywa dotyczy zwiększenia kwoty dofinansowań do wynagrodzeń pracowników z niepełnosprawnościami, wypłacanego przez PFRON.

Idą zmiany dla dawców krwi. Ile może być wolnego: jeden, dwa czy trzy dni?

Idą zmiany dla dawców krwi. Ile może być wolnego: jeden, dwa czy trzy dni? Petycja w sprawie nowelizacji ustawy o publicznej służbie krwi czeka na rozpatrzenie przez sejmową Komisję do Spraw Petycji. Zakłada ona dwie ważne dla krwiodawców i pracodawców zmiany.

Zmiany w składkach zdrowotnych przedsiębiorców od 2026 r.

Od 2026 r. rząd wprowadzi kolejne rozwiązania, które obniżą wysokość składki zdrowotnej dla większości przedsiębiorców. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz niektórych innych ustaw.

Od 2025 r. będzie niższa składka zdrowotna od przedsiębiorców

Od 2025 r. część przedsiębiorców zapłaci niższą składkę, a przychody ze sprzedaży środków trwałych nie będą wchodziły do podstawy naliczania składki zdrowotnej. Takie rozwiązania zakłada autopoprawka do rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.

REKLAMA

Narzędzia cyfrowe pozwalają osiągnąć lepszy work-life balance

Wprowadzanie nowych rozwiązań technologicznych w zakresie HR umożliwia firmie  usprawnienie wielu procesów. Natomiast z punktu widzenia pracownika daje lepiej organizować swoją pracę, realizować zadania oraz umożliwia znalezienie czasu na rozwój osobisty – uważa Dorota Dublanka, dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR. 

Do 30 listopada trwa nabór wniosków o dodatek do energii elektrycznej. Dodatek wynosi 100 zł miesięcznie

Do 30 listopada 2024 r. trwa nabór wniosków o dodatek do energii elektrycznej dla osób korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora. Można uzyskać dodatek w wysokości 100 zł miesięcznie.

Święty Mikołaj zarobi najwięcej. Jakiego wynagrodzenia może oczekiwać w Boże Narodzenie 2024 r.?

Przedświąteczne szaleństwo nabiera tempa. W tym okresie najwięcej zarobi Święty Mikołaj. Stawki dla Mikołajów są wyższe, gdy pracują na wigiliach firmowych i domowych zgromadzeniach, mniej zarobią w galeriach handlowych.

Staż pracy: W rządzie głos o ograniczeniach dla pracowników. Miała być korzystna nowelizacja Kodeksu pracy

Od 1 stycznia 2026 r. ma wejść w życie nowelizacja Kodeksu pracy, która pozwoli na nowo przeliczyć pracownikom staż pracy. Już pojawiają się propozycje ograniczenia korzyści wynikających z przeliczenia stażu pracy. Autorem ograniczeń jest Ministerstwo Rozwoju i Technologii, które występuje przeciwko zwiększeniu kosztów dla przedsiębiorców (i w dużym stopniu urzędów) np. co do wypłaty nagród jubileuszowych czy urlopów wypoczynkowych w wymiarze 26 dni.

REKLAMA

3 600 zł dofinansowania do pensji. Tyle może dostać pracodawca zatrudniający osobę niepełnosprawną

3 600 zł dofinansowania do pensji. Tyle może dostać pracodawca zatrudniający osobę niepełnosprawną. Jak uzyskać dofinansowanie? Od czego zależna jest wysokość dofinansowania? Czy każdy pracodawca otrzyma dofinansowanie?

Co konkretnie możemy zrobić, by zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników? [Pobierz BEZPŁATNEGO E-BOOKA]

Pobierz bezpłatnego e-booka. Dbanie o dobrostan pracowników powinno stanowić priorytet dla zarządów i działów HR, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań, przed którymi staje zarówno biznes, jak i społeczeństwo. W obliczu prezydencji Polski w Unii Europejskiej, gdzie jednym z priorytetów staje się profilaktyka zdrowotna, warto podkreślić, jak fundamentalne znaczenie ma ona nie tylko dla jednostek, ale i dla całych organizacji.

REKLAMA