REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zarządzanie, Pracownik zarządzający

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak dbać o wizerunek firmy w internecie?

Często kandydaci na pracowników szukają opinii o danej firmie w internecie. Opinie mogą być zarówno pozytywne jak i negatywne, dlatego też pracodawca nie powinien zapominać o dbaniu wizerunku firmy w sieci. Jak to zrobić?

Pożegnanie z pracownikiem. Czyli do czego służy exit interview?

O rozmowach wychodzących mówi się teraz sporo. Coraz więcej firm widzi w nich jedyną możliwość poznania rzeczywistych opinii pracowników na temat pracy w danej organizacji i powodów rezygnacji z niej. Bywa jednak, że chęć dowiedzenia się, co tak naprawdę pracownik myśli o firmie, jest powierzchowna, a uzyskane w ten sposób informacje nie są w żaden sposób wykorzystywane do poprawy relacji i funkcjonowania organizacji. A przecież rzetelnie prowadzona polityka exit interviews może mieć znaczący wpływ na ekonomię firmy i drastycznie zmniejszyć koszty jej funkcjonowania. Zwłaszcza jeśli mówimy o organizacji wykazującej dużą rotację kadr.

Powrót do pracy po urlopie wychowawczym

Kodeks pracy gwarantuje rodzicom przebywającym na urlopie wychowawczym niemalże bezproblemowy powrót do pracy na wcześniej zajmowane stanowisko lub takie, które jest do niego zbliżone. Dla wielu osób jednak podjęcie kariery zawodowej po tak długim czasie nie jest proste i wiąże się z wieloma obawami. Jak można przezwyciężyć ten strach i czy pracodawca może nam w tym jakoś pomóc?

Jak motywować i zatrzymywać pracowników?

Praca pełna wyzwań, wyznaczanie celów, nagradzanie za ich osiąganie, planowanie ścieżek rozwoju, dobra komunikacja, konstruktywna dyskusja, podsumowanie pracy i jej wpływu na rozwój biznesu - wszystko to powinno zawierać się w długofalowej retencji pracowników. Duży w tym udział managerów, którym HR powinien dostarczyć narzędzi niezbędnych do tego, aby praca stała się dla nich możliwie najbardziej atrakcyjna.

Grywalizacja, czyli jak skutecznie zwiększyć zaangażowanie pracowników

Grywalizacja to jedno z tych narzędzi, które od pewnego czasu króluje w branży HR, znajdując zastosowanie w wielu jej obszarach, począwszy od procesów rekrutacyjnych, skończywszy na zarządzaniu personelem. W każdym z tych obszarów grywalizację można zastosować bardzo skutecznie. W jaki sposób? O tym w dalszej części artykułu.

Zarządzanie różnorodnością w miejscu pracy

Zarządzanie zespołem, w którym występuje różnorodność w postaci wieku, koloru skóry, religii, kultury może powodować strach. Jednakże różnorodność w miejscu pracy jest jednym z kluczowym zasobów organizacji, przyczyniającym się do jej rozwoju i nie należy się jej obawiać.

Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym

Na strukturę zatrudnienia we współczesnych organizacjach składają się obecnie trzy pokolenia pracowników – przedstawiciele generacji baby boomers, pokolenie X, Y, Z. Jak zarządzać zespołem wielopokoleniowym?

Frederic Laloux „Pracować inaczej”. Nowatorski model organizacji inspirowany kolejnym etapem rozwoju ludzkiej świadomości

Czy tradycyjny piramidowy model zarządzania organizacją jest na tyle przestarzały, że firmy powinny z niego zrezygnować? Do takich wniosków doszedł coach biznesu, Frederic Laloux, autor książki „Pracować inaczej”.

Jak zarządzać działem księgowości

Struktura pracy księgowych, oparta jest na współzależności z innymi działami. Ponadto poddanie odpowiedzialności prawnej, relacje z nie zawsze przychylnymi partnerami biznesowymi oraz element powtarzalności zadań, mogą powodować wypalenie zawodowe. Jak zarządzać pracownikami działu księgowego i przeciwdziałać rutynie?

Przygotowanie do zarządzania zespołem

Na stanowisku kierowniczym zazwyczaj potrzebne są zupełnie inne kompetencje od tych, które wyróżniają pracownika operacyjnego. Dlatego awans na stanowisko menedżerskie, jako wyraz docenienia czyichś zasług, może okazać się bardzo złym pomysłem. Szczególnie, jeśli osoba ta nie została odpowiednio przygotowana do pełnienia nowej funkcji.

Jak przełamać strach przed wystąpieniami publicznymi

Wystąpienia publiczne mogą spowodować strach, który nas sparaliżuje. Jednakże sumienne i regularne ćwiczenia mogą sprawić, że doskonałym mówcą może zostać nawet najbardziej nieśmiała osoba - przekonuje trener umysłu.

Jak walczyć z pracoholizmem

Obsesyjna i wewnętrzna potrzeba ciągłego wykonywania pracy kosztem innych czynności, również rodziny, snu i odpoczynku, tzw. pracoholizm jest poważnym nałogiem, z którym można i należy walczyć. Zobacz jakie kroki należy podjąć by wyjść z uzależnienia pracoholizmu.

Jak zdobyć szacunek wśród pracowników?

Lider zespołu pracowniczego powinien cieszyć się szacunkiem. Jak tego dokonać? Mamy na to 8 rad: pozytywne nastawienie, dostępność dla każdego pracownika, pomoc w potrzebie, wyznaczanie zadań, aktywne słuchanie, poczucie humoru, chwalenie za dobrą pracę oraz konsekwencja w działaniu.

Polityka podróży służbowych - sposób na oszczędzanie

W ostatnim czasie obserwuje się w Polsce wzrost liczby podróży służbowych krajowych jak i zagranicznych. Koszty delegacji niezmiennie stanowią główny czynnik przesądzający o planowaniu przez pracodawców podróży służbowych. Sposobem na oszczędzanie jest wprowadzenie do firmy polityki podróży służbowych ułatwiającej zarządzanie delegacjami i kontrolę nad budżetem.

Zwiększenie zaangażowania w pracy - 6 sposobów

Pracownicy często mają problem z zaangażowaniem się w wykonywaną pracę. Podajemy 6 sposobów na zwiększenie zaangażowania i motywacji do pracy.

Jak wprowadzić skuteczny system motywacyjny?

Okazuje się, że w dzisiejszych czasach wynagrodzenie przestało był jedynym skutecznym środkiem motywującym pracowników. Jak wprowadzać efektywne systemy motywacyjne w firmie?

Konieczność zwolnienia pracownika

Konieczność zwolnienia pracownika to często bardzo trudna decyzja dla pracownika zarządzającego. Najczęstszym powodem zwolnień jest szukanie oszczędności w redukcjach personelu. Jak przekazać pracownikowi informację o rozwiązaniu z nim umowy?

Zalety pracowników 50+

Już w niedługim czasie pracodawcy będą musieli zmierzyć się z dużym spadkiem podaży pracowników w wieku produkcyjnym mobilnym. Powinni rozważyć zwiększenie zatrudnienia starszych pracowników. Jakie są zalety pracowników 50+?

Starzenie się polskich pracowników

Starzenie się polskich pracowników to nieuchronny proces stanowiący wyzwanie dla pracodawców. W związku z zachodzącymi na rynku pracy zmianami warto stosować zarządzanie wiekiem.

Umiejętność słuchania w pracy

Umiejętność słuchania jest niezwykle ważna w zakładzie pracy. Wpływa na prawidłową komunikację międzyludzką, co ułatwia utrzymywanie dobrych relacji między podwładnymi i przełożonymi. Jak rozwijać w sobie umiejętność słuchania?

Zmiana kultury pracy i zarządzania

Zmiana kultury pracy i zarządzania jest wynikiem napływu kapitału zagranicznego, doświadczeń z pracy za granicą oraz obcokrajowców. Styl zarządzania staje się bardziej zespołowy. Polega na dostrzeganiu indywidualnych potencjałów i wykorzystywaniu ich w celu podniesienia efektywności pracy.

Zarządzanie wiekiem

Zarządzanie wiekiem to obecnie duże wyzwanie dla działów HR. Najwięcej problemów powstaje z powodu ogromnej różnicy między pracownikami z innych pokoleń, głównie X i Y. Nie powinno traktować się wszystkich w ten sam sposób. Najlepszym rozwiązaniem jest podejście indywidualne. Każde pokolenie ma swoje zalety, na których warto się skupić i które warto rozwijać.

Prozdrowotne i prorodzinne programy dla pracowników

Coraz częściej polskie firmy wprowadzają prozdrowotne i prorodzinne programy dla pracowników. Zdrowy i wypoczęty, skutecznie łączący życie zawodowe z prywatnym pracownik jest bardziej zaangażowany w pracę i efektywniej wykonuje swoje obowiązki. Corporate wellness zyskuje więc na znaczeniu.

Przeprowadzanie konkursów na stanowiska kierownicze - podmioty

Przeprowadzanie konkursów na stanowiska kierownicze odbywa się za pośrednictwem określonych podmiotów. Należy do nich organizator konkursu oraz komisja konkursowa. Jakie zadania podejmują?

Zarządzanie kadrami - nowoczesne systemy IT

Zarządzanie kadrami za pomocą nowoczesnych systemów IT staje się coraz bardziej popularne. Jest bardziej efektywne i może przynieść pracodawcy oszczędności.

Wellness w firmie (2)

Największym problemem pracodawców jest współcześnie bierna obecność pracowników w pracy. Nieobecność fizyczną można łatwo zauważyć. Tymczasem nieobecność w pracy duchem jest już dużo trudniej wykryć. Jak walczyć z tym zjawiskiem?Jaki wpływ na zaangażowanie i efektywność pracy ma polityka wellness w firmie?

Inwestycja w rozwój pracowników

Inwestycja w rozwój pracowników się opłaca. Warto szkolić najlepszych pracowników i starać się o zatrzymanie ich w firmie. Pracodawca dbający o rozwój zawodowy swojej kadry ma większą szansę na zwielokrotnienie zysku firmy.

Mniej-więcej menedżer coach

Jak wiadomo, nie ma uniwersalnego stylu zarządzania, który sprawdzałby się w każdej sytuacji. Im bardziej elastyczny menedżer, tym lepiej sobie radzi z różnymi wyzwaniami organizacyjnymi, decyzyjnymi, personalnymi dostosowując styl do zmieniających się okoliczności. Nierzadko pojawia się potrzeba przyjęcia przez menedżera roli coacha, która nadal zbyt często kojarzona jest bardziej z reprymendą menedżerską niż stylem partycypacyjnym, angażującym, wspierającym rozwój i zmianę.

Działy kadrowe muszą przejść transformację

W obecnych czasach działy kadrowe muszą przejść transformację. 80% zarządów firm nie ma dostatecznej wiedzy na temat własnych pracowników. Bez niej nie da się skutecznie zarządzać pracownikami. Działy personalne będą odgrywały coraz ważniejszą rolę w firmach.

Nowe trendy w kulturze organizacyjnej – CIO i CLO

Chief Innovation Officer (CIO) oraz Chief Learning Officer (CLO) to nowe trendy w kulturze organizacyjnej. Jakie role pełni dyrektor ds. innowacji i dyrektor ds. zarządzania wiedzą?

Najlepsze firmy pod względem przywództwa

Z badania Hay Group Best Companies for Leadership wynika, że najlepsze firmy kładą większy nacisk na różnorodność i tworzą ścieżki kreowania liderów.

Wpływ wzrostu gospodarczego na wykwalifikowanych pracowników

Wzrost gospodarczy przyczynia się do masowej ucieczki wykwalifikowanych pracowników. Tak wynika z przeprowadzonego przez Hay Group badania. Pracodawcy stają przed trudnym zadaniem. Co zrobić, aby zatrzymać talenty w swojej firmie?

Ocena pracy działów HR przez menedżerów

Badania przeprowadzone przez Hay Group wykazały brak partnerstwa między działami HR a menedżerami liniowymi, który utrudnia skuteczne zarządzanie. Podstawowym problemem wydaje się być niechętne dzielenie się informacjami i wolna reakcja działów zarządzania zasobami ludzkimi. Jak zmienić aktualną sytuację?

Transformacja działów HR

20 ostatnich lat to okres transformacji działów HR. Wiąże się z otwarciem rynku, wolnością gospodarczą i rozwojem przestrzeni biznesowej w Polsce. W dalszym ciągu zmian wymaga podejście do kapitału ludzkiego. Jak wygląda proces ewolucji zarządzania zasobami ludzkimi?

Zarządzanie rekrutacją – czy można je sobie ułatwić?

Wybór właściwego pracownika nie musi być kosztowny. Trzeba jednak pamiętać, że znaczenie ma nie to, ile osób przeczyta nasze ogłoszenie, ale fakt, czy dotrzemy do odpowiednich kandydatów.

Zarządzanie talentami w firmie

Zarządzanie talentami w firmie powinno być oparte na rozwijaniu umiejętności i kompetencji pracownika. Dotyczy to szczególnie pracowników o najwyższym potencjale, którzy mogą mieć ogromny wpływ na przyszłość pracodawcy.

Zatrudnienie członków zarządu spółek kapitałowych na podstawie cywilnoprawnej umowy o zarządzanie

Członkowie zarządu spółek kapitałowych mogą wykonywać swoją pracę na podstawie cywilnoprawnej umowy o zarządzanie. Łączy ona w sobie elementy różnych umów nazwanych, takich jak: umowy zlecenia, umowy o dzieło czy też umowy o pracę.

Nowe zasady zaangażowania pracowników

Ponad trzy czwarte managerów (84%) uważa, że firmy muszą angażować pracowników w inny sposób, jeżeli zamierzają w przyszłości odnosić sukcesy. Jak jednak wynika z najnowszych badań Hay Group, globalnej firmy doradczej, mniej niż jedna trzecia liderów (30%) twierdzi, że ich organizacja robi wystarczająco dużo w celu właściwego dostosowania się do oczekiwanych zmian.

Integracja w pracy - sposób na dobry zespół czy niepotrzebny wydatek?

Integracja pracowników ma na celu zbudowanie i umocnienie pozytywnych relacji nie tylko pomiędzy pracownikami, ale także na linii pracownik-pracodawca. Jest ona przydatna we wzajemnym motywowaniu, kreowaniu stosunków opartych na wzajemnej pomocy i wsparciu. Oprócz tego to po prostu dobra zabawa, a także forma odpoczynku. Dobrze zorganizowana integracja to czas, w którym zespół może się lepiej poznać i porozmawiać o czymś innym niż kwestie zawodowe.

Zarządzanie pracownikami 50+ z korzyścią dla pracodawcy

Prognozy demograficzne dla Polski nie są optymistyczne. Przewidują duży wzrost populacji w wieku 60–65 lat, przy jednoczesnym coraz większym spadku liczebności populacji w grupach wiekowych 0–17 i 18–44 lata. W Polsce spójne programy zarządzania wiekiem 50+ należą do rzadkości. Jakie korzyści dla firmy może przynieść wdrożenie takiego programu.

Zarządzanie talentami pracowników: dlaczego tak niewielu firmom się to udaje?

W czasach gospodarki opartej na wiedzy zasoby ludzkie stanowią największy potencjał firm i organizacji. Dlatego tak ważne jest umiejętne zarządzanie zdolnościami i kompetencjami pracowników. Bo dobrze zarządzane talenty to najlepszy sposób dystansowania konkurencji.

Jak wydobyć potencjał z doświadczonej kadry?

Najcenniejszym zasobem organizacji są ludzie, którzy w niej pracują. Niezwykle ważne w zarządzaniu personelem jest uwzględnienie wieku pracowników w działaniach personalnych. Jak wydobyć potencjał z doświadczonej kadry?

Jak radzić sobie z rutyną i nawykami pracowników?

Rutyna i nawykowe działania podwładnych mogą stanowić przyczynę braku wzrostu wydajności pracy zespołu. Co może zrobić szef doświadczonego zespołu, aby jego praca stała się bardziej wydajna? Jak zwalczać nawyki pracowników?

By chciało się chcieć...

Pracownik idealny to taki, który nie dość, że osiąga dobre efekty pracy, to jeszcze czerpie z tego osobistą satysfakcję. Pytanie brzmi – jak ją zapewnić? Wewnątrzsterowny pracownik ma wiele atutów – nie trzeba go pilnować, sam dba o jakość wykonania, często cele traktuje osobiście. Dla menedżera to jednak większe wyzywanie, ponieważ często taki pracownik jest również mniej sterowny. Jeżeli przyjmuje cele i chce pracować, jest bezcenny. Jeżeli jednak nie chce, trudno go do tej pracy zachęcić czy zmusić.

Jak przeprowadzać rozmowę oceniającą z różnymi typami osób?

W mojej firmie co roku realizowana jest ocena okresowa. Jestem menedżerem, więc przeprowadzam rozmowy oceniające z pracownikami. Wiele z nich jest trudnych ze względu na postawy, jakie przyjmują moi podwładni, często prezentujący negatywne podejście do firmy, idei oceny, metod rozwoju, a także moich kompetencji. Spotykam także osoby o bardzo wysokiej samoocenie, czasem nieadekwatnej do rzeczywistości. Część z nich skoncentrowana jest głównie na własnych celach zadaniowych i rozwojowych. Jak mam rozmawiać z poszczególnymi typami osób? Czy z każdym tak samo?

Czy menedżerowi potrzebny jest outplacement?

Każdego tygodnia w Polsce kilkunastu lub kilkudziesięciu menedżerów różnych szczebli traci pracę. Najczęściej nie spodziewają się tego, choć potem często używają słów „wiadomo było, że mnie to spotka”. Tak rozpoczyna się okres zmiany karierowej, bardzo często pierwszej w życiu czterdziestolatka lub pięćdziesięciolatka na kierowniczym stanowisku, zazwyczaj przychodzącej po wielu latach niczym niezakłócanej, pełnej sukcesów kariery.

Utrata zaufania jako przyczyna zwolnienia pracownika

Pracodawca może wypowiedzieć pracownikowi umowę o pracę, gdy stracił do niego zaufanie. Dotyczy to zwłaszcza pracowników zajmujących kierownicze stanowiska. W stosunku do tych osób pracodawca ma prawo stosować ostrzejsze wymagania i oczekiwać od nich większej lojalności.

Jakie kompetencje powinien mieć pracownik strategiczny?

Organizacje potrzebują pracowników, którzy sprostają wyzwaniom XXI wieku. Drogą do sukcesu są osoby, które potrafią bardziej efektywnie wykorzystać obecne zasoby firmy, wybiegają myślami w przyszłość, widzą często to, czego inni nie widzą. Takich pracowników określa się często mianem pracowników strategicznych. Ich pomysły, wiedza, umiejętności i doświadczenie mogą decydować o sukcesie biznesowym.

Jak ograniczyć przeciwproduktywne zachowania pracowników?

Zachowania przeciwproduktywne są jedną z największych przeszkód na drodze do zwiększenia wydajności pracy. Niektórzy pracownicy mogą mieć skłonność do częstszego angażowania się w nie. Konsekwencją tego jest, niestety, nie tylko obniżona produktywność tych osób, lecz także zmniejszona wydajność czy obniżone morale zespołów, do których należą. Na szczęście można zadbać o ograniczenie tego typu zachowań już na etapie selekcji zawodowej.

Jak zwiększyć wartość programów zarządzania talentami dla organizacji?

Programy zarządzania talentami często są kosztowne i czasochłonne. W ostatnim czasie znalazły się one pod baczniejszą obserwacją zarządów, co nie znaczy jednak, że ich popularność spadła. Jak powinien wyglądać program zarządzania talentami, aby przynosił organizacji optymalne korzyści i zwrot z inwestycji?

REKLAMA