REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Komunikacja w firmie, Miejsce pracy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Tolerancja niepewności w miejscu pracy

Tolerancja niepewności w miejscu pracy czyli jak sobie radzić, gdy zasady gry są niejasne, a przyszłość niepewna. Odporność to najważniejsze słowo ubiegłego roku. Jak być zatem odpornym na niepewność? Czym jest tolerancja niepewności? Kto się nią charakteryzuje? Dlaczego teraz jest szczególnie ważna? Ekspert podaje 6 sposobów na budowanie tolerancji niepewności.

COVID-19 w firmie - plan, bhp, komunikacja

COVID-19 w firmie czyli co każdy pracodawca powinien zrobić, aby dostosować się do przepisów covidowych. Zacznij od analizy ryzyka biznesowego i epidemiologicznego. Stwórz plan epidemiologiczny. Jak go przygotować? Jakie przepisy prawne należy znać? Zadbaj o BHP przy pracy zdalnej. Czy można zdalnie skontrolować stanowisko pracy? Dlaczego ważna jest komunikacja? Jak stworzyć strategię komunikacyjną?

Praca zdalna - większym wyzwaniem HR czy IT?

HR jest największym wyzwaniem pracy zdalnej. Okazuje się, że przewyższa nawet IT. Co wymusił na firmach nowy model pracy? Wylicza się digitalizację, inwestycje w oprogramowanie, chmurę obliczeniową, bezpieczeństwo cyfrowe i dodatkowy sprzęt IT. Prawdziwym problemem okazuje się jednak zarządzanie związane ze zmianą komunikacji w zespole. Jak zmieniła się praca działów IT?

Wyzwania HR 2021

Wyzwania HR w 2021 r. wynikają z wniosków, które należy wyciągnąć z 2020 r. Jak pandemia COVID-19 wpłynęła na pracę? Czy w 2021 r. czeka nas powrót do normalności? Czy pracodawcy będą zwalniać? Jak zwalniać, nie tracąc na wizerunku? Czy praca zdalna będzie rozwijana? Co zmienia się w komunikacji?

Niska temperatura w pracy - co zrobić?

Niska temperatura w pracy może stanowić naruszenie przepisów BHP. Co zrobić, gdy występują trudności z utrzymaniem minimalnej temperatury w pomieszczeniu pracy? Jakie kary grożą pracodawcy? Co w przypadku kontroli PIP?

Praca zdalna – 6 wyzwań

Praca zdalna w niektórych branżach trwa nieprzerwanie od początku pandemii. Oznacza to, że także po zakończeniu epidemii ten model świadczenia pracy może stać się normą. Dlatego już dziś pracodawcy powinni uwzględnić taką możliwość w swoich długookresowych planach i stawić czoło wyzwaniom związanym z wprowadzeniem pracy zdalnej oraz wdrożyć narzędzia, które ułatwią jej rozliczanie.

Niskie wynagrodzenie najczęstszą przyczyną zmiany pracy

Aż 80% pracowników zmieniłoby pracę z powodu zbyt niskiego wynagrodzenia. Jak w raporcie Polskiego Instytutu Ekonomicznego przedstawiają się nadużycia przełożonych, relacje pracownicze, styl przywództwa, możliwość rozwoju, obciążenie obowiązkami służbowymi i model kultury organizacyjnej?

Jak umiejętnie negocjować? [PORADNIK]

Negocjacje to nie tylko instrument przedsiębiorców. Wszyscy negocjujemy. Jak dojść do porozumienia? Okazuje się, że najważniejsze są przygotowania do rozmowy. Jak umiejętnie negocjować? Przedstawiamy krótki poradnik skutecznych negocjacji.

Dlaczego pokolenie Z chce pracować w centrum?

Z badań wynika, że pokolenie Z chce pracować w ścisłym centrum miast. Dlaczego praca w takiej lokalizacji jest przez młodych pracowników najbardziej pożądana?

Zespoły rozproszone a przestrzeń biurowa

Wiele zespołów pracuje obecnie zdalnie bądź w modelu mieszanym (model hybrydowy). Pracownicy w celu utrzymania odpowiedniej energii i zaangażowania w pracę spotykają się w biurze. Przestrzeń biurowa traci dawny charakter. To przede wszystkim miejsce spotkań, wymiany poglądów i koordynacji zadań. Jak dostosować ją to obecnych realiów?

Problem emerytur byłych funkcjonariuszy PRL - SN

Sad Najwyższy wypowiedział się w sprawie emerytur byłych funkcjonariuszy PRL: "Nie możemy działać jak państwo totalitarne". Miejsce pracy i okres pełnienia służby nie może być jedynym kryterium decydującym o pozbawieniu emerytury.

Jak uniknąć zakażenia koronawirusem w pracy? - praktyczne wskazówki

65% polskich firm z powodu epidemii koronawirusa przeszła na pracę zdalną. Wielu pracowników, jak i pracodawców, wciąż boi się powrotu do biura. Sprawdź, jak uniknąć zakażenia koronawirusem w pracy. Artykuł zawiera szereg praktycznych wskazówek.

Molestowanie jako forma dyskryminacji

Zgodnie z definicją zawartą w Kodeksie pracy, molestowanie to niepożądane zachowanie, którego celem lub skutkiem jest naruszenie godności pracownika i stworzenie wobec niego zastraszającej, wrogiej, poniżającej, upokarzającej lub uwłaczającej atmosfery. Choć definicja ta, przypomina definicję mobbingu, to jednak jest to zupełnie inna instytucja, która, co ważne, jest typem dyskryminacji. Usytuowana jest bowiem w przepisach dotyczących dyskryminacji i wyróżnia się ją jako jeden z rodzajów dyskryminacji.

Najmniej wolnych miejsc pracy od 4 lat!

W II kwartale 2020 r. było najmniej wolnych miejsc pracy od 4 lat. Po raz pierwszy od 2012 r. liczba likwidowanych miejsc pracy przekroczyła liczbę nowo utworzonych. Sytuacja jednak powoli się stabilizuje.

9 praktycznych zaleceń dla pracodawców w sprawie powrotu pracowników do biur

Wyniki badania 4Business&People i Business Centre Club z lipca 2020 roku jasno wskazują, że co 4 pracownik nie chce wracać do biura. Jak zaplanować powrót z pracy zdalnej? Oto 9 praktycznych zaleceń dla pracodawców.

Cyber detox sposobem na Zoom fatigue

Epidemia koronawirusa spowodowała, że wielu pracowników przeszło na pracę zdalną. Przeznaczają teraz o 2-4 godziny więcej na pracę. Wszystko wskazuje na to, że mamy do czynienia ze zjawiskiem Zoom fatigue. Spędzanie o wiele więcej czasu przed komputerem i telefonem wpływa na ogromne zmęczenie i poczucie przytłoczenia społecznego. Rozwiązaniem tego problemu może być Cyber detox.

Moc doceniania pracowników

W ostatnich latach coraz więcej mówi się o dobrym samopoczuciu w pracy. Jednym z kluczowych elementów budujących tzw. wellbeing w organizacji jest docenianie – wyrażanie uznania za wykonaną pracę, postawę czy zaangażowanie. Jak robić to dobrze – wyjaśniają ekspertki banku Credit Agricole.

Czy warto w 2020 r. ubiegać się o podwyżkę?

Koronawirus wiele zmienił. Część pracowników liczących na podwyżkę w 2020 r. otrzymała obniżkę wynagrodzenia. Czy warto jeszcze w tym roku ubiegać się o podwyżkę?

Jakie zmiany w pracy wprowadzili pracodawcy w związku z koronawirusem?

Raport "Efekt COVID-19 w kontekście środowiska pracy" ukazuje, jakie zmiany w pracy wprowadzili pracodawcy w związku z koronawirusem. Większość z nich zastosowało pracę zdalną, zlecenie spotkań służbowych w formie telekonferencji oraz ograniczenie bezpośredniego kontaktu z klientem.

HR w dobie koronawirusa - 7 kierunków wymienionych przez dyrektorów personalnych

O tym, jak wygląda HR w dobie koronawirusa i jakie zmiany będą zachodzić w najbliższym czasie opowiadają dyrektorzy personalni. Zwracają uwagę na 7 kierunków: zdrowie i bezpieczeństwo, obawy związane z powrotem do pracy, plusy i minusy pracy zdalnej, testy z przywództwa, komunikację wewnętrzną, zachowanie spójności w organizacji oraz elastyczność.

Czy pracodawca musi zapewnić maseczki i rękawiczki pracownikom?

Czy na pracodawcy ciąży obowiązek zapewnienia maseczek i rękawiczek ochronnych? W Polsce od dnia 16 kwietnia 2020 roku został wprowadzony obowiązek zasłaniania ust i nosa w przestrzeni publicznej. Nakaz ten został wprowadzony przepisem §18  Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 kwietnia 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii, i które zostało opublikowane w Dzienniku Ustaw pozycja 673.

Działania pracodawcy redukujące stres pracowników w dobie koronawirusa

Pandemia koronawirusa wzmaga obawy przed utratą pracy i obniżką wynagrodzenia. Wszystko to wraz z obawą o zdrowie swoje i najbliższych powoduje nawarstwianie się stresu. Okazuje się, że pracodawcy nie radzą sobie ze stresem swoich pracowników. Jakie działania podejmować, aby redukować stres pracowników w dobie koronawirusa?

8 poziomów wdrażania coachingu w organizacji

Korzystając z coachingu jako metody wspierającej implementację istotnych zmian oraz rozwój kapitału ludzkiego w organizacji można to robić na różną skalę. Z tego względu można wyróżnić osiem poziomów wdrażania coachingu.

Jak zadbać o well-being i zdrowie pracowników

Coraz częściej pracodawcy starają się zapewnić jak najlepsze warunki pracy, wprowadzając do pracy well-being czy work-life-balance. Czym jest well-being w pracy? Jak skutecznie dbać o zdrowie pracowników?

Jakie czynniki obniżają efektywność pracowników

Hałas, nieodpowiednia temperatura - to tylko niektóre z czynników negatywnie wpływających na wykonywane zadania. Jakie jeszcze czynniki nie pozwalają pracownikom skupić się na zadaniach?

W jaki sposób można zwiększyć zaufanie do wirtualnych pracowników?

Możliwość pracy zdalnej to coraz częstsze oczekiwanie wśród kandydatów do pracy, zwłaszcza tych z młodego pokolenia. Jednak polscy pracodawcy ciągle z dużą dozą nieufności podchodzą do tej formy współpracy. Czego obawia się pracodawca, którego pracownik chce wykonywać swoje obowiązki z poziomu domowego fotela, i jak można temu zapobiec?

Jak w zgodzie rozstać się z pracownikiem

Jak powinna przebiegać komunikacja pomiędzy pracodawcą a pracownikami w przypadku wprowadzania zmian, czy zwolnień w firmie - o tym ekspert.

Wspaniałe doświadczenia, lepsze wyniki - dlaczego warto inwestować w przyjazne miejsca pracy

Dobrze zaprojektowane i atrakcyjne miejsce pracy nie zastąpi skutecznego przywództwa, wymiany wiedzy, dobrej współpracy i otwartej kultury organizacyjnej. Może jednak stworzyć warunki, które będą im sprzyjały.

Działaj w oparciu o fakty - Evidence Based HR

Evidence Based HR to proces, który skłania firmę do podejmowania decyzji na podstawie danych, doświadczeń oraz opinii ekspertów, co ma skutkować pożądanymi przez decydentów rezultatami. Ocena każdej instrukcji powinna wykorzystywać możliwość sprawdzenia danych z wielu źródeł, co oznacza działanie w pełni wykorzystujące nowe technologie w świecie rynku pracy.

HR – wczoraj – dziś – jutro. HR (R)evolution

Ostatnie 25 lat to bardzo dynamiczny okres w rozwoju działów HR w polskich firmach. Przez ten krótki czas działy HR przeszły drogę od działów kadr, które tylko w sposób admnistracyjno -  kadrowy obsługiwały pracowników, aż do HR Biznes Partnerów aktywnie wspierających rozwój i towarzyszących pracownikom na każdym etapie ścieżki zawodowej w firmie. Minęło zaledwie ćwierć wieku – niedużo – jednak zmiany jakie zaszły w tym czasie w świadomości pracodawców i pracowników można porównać do skutków rewolucji przemysłowej XIX wieku. W procesie zmiany świadomości jedną z najważniejszych ról odegrali pracownicy działów HR, którzy wiele rozwiązań wprowadzali na żywym organizmie w czasach, gdy w Polsce rodziła się i kształtowała polityka personalna wielu firm.

Umiejętności miękkie w branży IT

Obecnie w branży IT pożądane są kompetencje miękkie. Specjaliści z tej branży powinni zainwestować w rozwój umiejętności negocjacyjnych, komunikacyjnych czy biznesowych - radzi ekspert.

Nauczmy się mówić o zarobkach

Jednym z podstawowych tematów tabu wśród Polaków są pieniądze. Nie potrafimy, nie lubimy i nie chcemy o nich rozmawiać. Jest to jednak o tyle uciążliwe, że w tej materii gubimy się także podczas dialogów z pracodawcami, a to często przekłada się na nasze niezadowolenie z ostatecznie wynegocjowanych warunków pracy.

Rola HR w budowaniu skutecznych zespołów

Dział HR powinien dążyć do większego zaangażowania i produktywności pracowników, co często próbuje się osiągnąć poprzez tworzenie zespołów projektowych. Jeśli jednak „haerowcy” mają rozwijać udaną współpracę, to warto zapytać o to, jak funkcjonuje ich własny zespół? Skuteczny „HR-team” może (i powinien) stanowić inspirację dla innych.

Strategia wynagrodzeń - od czego zacząć?

Strategiczne podejście do wynagrodzeń w nowoczesnej firmie jest regułą. Jakie są trendy w zarządzaniu wynagrodzeniami?

Jak skutecznie przeprowadzić strategiczne zmiany w firmie?

Efekty wdrożenia zmian strategicznych w firmie uzależnione są od zaangażowania poszczególnych pracowników. Kiedy zmiana jest strategiczna i jak krok po kroku ją wprowadzić - odpowiada ekspert.

Szczęśliwy pracownik to najlepsza inwestycja!

Trudno o pojęcie bardziej względne niż szczęście. Nasze relacje, poszczególne doświadczenia, dobrzy ludzie spotykani na drodze – wszystko to tworzy codzienność i krok po kroku buduje poczucie zadowolenia. Jedną z istotniejszych kwestii warunkujących poczucie ogólnej satysfakcji jest również szczęście osiągane w miejscu, w którym spędzamy 1/3 życia – w pracy.

Adaptacja w nowym miejscu pracy

Nowa praca zawsze oznacza niepisany przymus przystosowania się do panujących tam rytuałów i trybu codziennego funkcjonowania w firmie. Tym bardziej może to być trudne, jeśli przez długi czas pracowaliśmy w tym samym przedsiębiorstwie i mocno przyzwyczailiśmy się do obowiązujących standardów.

Onboarding - jak wdrożyć nowego pracownika

Onboarding odgrywa istotną rolę w późniejszym funkcjonowaniu w pracy oraz zwiększeniu motywacji i efektywności pracownika. Jak zatem wprowadzić nowego pracownika do firmy?

Elevator pitch, czyli bądź mistrzem retoryki!

Nie ma wielu bardziej deprymujących kwestii niż uczestnictwo w przemówieniu, podczas którego mamy nieustanne wrażenie, że mogłoby i powinno być o wiele krótsze. Kto dziś rządzi naszą świadomością? Mówcy, którzy poruszają serca i umysły, przyciągają uwagę i potrafią krótkim, sprawnym komunikatem przekazać interesujące treści.

Jak się komunikować, żeby utrudnić porozumienie?

Doskonała komunikacja w praktyce niemalże nie istnieje. Odbiorca informacji rzadko od razu rozumie intencje i słowa nadawcy dokładnie tak, jak on sam. Nie uciekniemy jednak od tego procesu, bo właśnie na komunikowanie się poświęcamy około 80% czasu pracy. Łatwo jednak utrudnić porozumienie, a dodatkowo często to my sami zmniejszamy szanse na nie. Jak?

Zarządzanie stresem, czyli jak ujarzmić bestię

Występuje wszędzie. Zupełnie niezależnie od rodzaju branży i wielkości przedsiębiorstwa. Potrafi zaatakować na każdym etapie kariery zawodowej i mocno psuje szyki w zdrowym funkcjonowaniu w pracy. To stres. Zabójca motywacji, bez sentymentów podcinający skrzydła i odbierający multum naszych zalet.

Czy „haerowcy” wyginą jak dinozaury?

Co jest ważne, aby zespół osiągał jak najlepsze efekty dla firmy? Zazwyczaj nieco innych odpowiedzi udzielają prezesi, członkowie zarządu, menedżerowie, a inne padają wówczas, gdy zapytamy przedstawicieli działów HR. A przecież wszyscy wspólnie powinni dążyć do tych samych celów biznesowych.

Onboarding - jak skutecznie wdrożyć nowego pracownika

Wprowadzenie nowego pracownika do firmy, czyli onboarding jest istotnym procesem w każdej firmie. Jak to zrobić w praktyce? Zapoznaj się ze wskazówkami skutecznego onboardingu.

Ekologiczne biura poszukiwane

Certyfikowane obiekty biurowe to obecnie standard. Pracownicy wybierają ekologiczne miejsca pracy. Zwracają również uwagę na komfortowe warunki pracy, dostęp do światła dziennego, klimatyzacji i, co się okazuje, również do zieleni. Na czym polega active design?

Warunki w pracy równie ważne jak wynagrodzenie

Współczesny rynek pracy to rynek pracownika. Warunki pracy w biurze są obok wysokości wynagrodzenia jednym z najważniejszych elementów decydujących o wyborze danego pracodawcy przez pracownika. Pracodawcy, chcąc pozyskiwać najbardziej utalentowanych pracowników, podnoszą standardy miejsc pracy.

Bezrobocie w sierpniu 2018 roku

Stopa bezrobocia w sierpniu 2018 roku znowu spadła. To najniższy wskaźnik bezrobocia w sierpniu od 1991 roku.

Tymczasowy mentor zamiast nowego pracownika

Kiedy w firmie potrzebny jest nowy specjalista, zazwyczaj zaczynamy myśleć o rekrutacji. Jednak w wielu branżach proces pozyskiwania nowych pracowników, szczególnie na specjalistycznych stanowiskach, jest kosztowny i nie gwarantuje sukcesu. Może więc lepiej pomyśleć o mentoringu?

Kryzys personalny w firmie - jak zatrzymać pracowników

Główną motywacją do zmiany firmy są pieniądze - wynika z badań przeprowadzonych przez Monster Polska. Czym skutecznie zatrzymać pracowników i jak z nimi rozmawiać?

5 najważniejszych zasad przeprowadzania trudnych rozmów

Przedstawienie przełożonemu gorszych wyników kwartalnych, poinformowanie zleceniodawcy o opóźnieniu czy zakomunikowanie pracownikowi tego, że nie wszystkie obowiązki wykonuje tak, jak trzeba. Prędzej czy później większość z nas stanie przed koniecznością odbycia trudnej rozmowy zawodowej. Jak się do niej przygotować i co robić, by emocje nie wymknęły się spod kontroli?

Sportowcy i menedżerowie. Analogie sukcesu

2009 rok, trwają mistrzostwa świata w piłce ręcznej. Polacy źle rozpoczęli turniej, ale wciąż mamy szansę na półfinał. 15 sekund przed końcem decydującego meczu remisujemy z Norwegami, a piłkę mają rywale. Wydaje się, że marzenia o medalu będziemy musieli odłożyć na kolejne mistrzostwa. Tymczasem dzieje się rzecz niebywała. Zespołowa, szaleńcza walka w obronie powoduje, iż na 5 sekund przed końcem spotkania Artur Siódmiak przejmuje piłkę. Mgnienie koncentracji, szybka ocena sytuacji i rzut przez całe boisko w kierunku bramki. Trybuny zamierają, tak jak i kilkanaście milionów polskich serc, by po chwili wybuchnąć z całą możliwą mocą. Piłka trzepocze w siatce. Polacy wygrywają mecz 31-30 i meldują się na dalszym etapie rozgrywek.

REKLAMA