REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

9 praktycznych zaleceń dla pracodawców w sprawie powrotu pracowników do biur

9 praktycznych zaleceń dla pracodawców w sprawie powrotu pracowników do biur. / fot. Shutterstock
9 praktycznych zaleceń dla pracodawców w sprawie powrotu pracowników do biur. / fot. Shutterstock
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Wyniki badania 4Business&People i Business Centre Club z lipca 2020 roku jasno wskazują, że co 4 pracownik nie chce wracać do biura. Jak zaplanować powrót z pracy zdalnej? Oto 9 praktycznych zaleceń dla pracodawców.

Z badania 4Business&People i Business Centre Club z lipca 2020 roku wynika, że co czwarty pracownik pracujący z domu nie chce wracać do biura firmy.

REKLAMA

Autopromocja

Polecamy: Personel i zarządzanie – prenumerata.

Grupa HR loży warszawskiej BCC na spotkaniu dotyczącym psychologicznych trudności związanych z wychodzeniem z izolacji, które odbyło się 27 lipca, wypracowała następujące zalecenia:

  1. Wyraźnie sformułować zaproszenie do powrotów do pracy dla wszystkich pracowników.
  2. Komunikować działania podjęte w organizacjach w ramach dbałości o zdrowie i bezpieczeństwo oraz korzyści dla pracowników płynące z powrotu do biura.
  3. Przypominać menedżerom ich rolę w modelowaniu postaw i włączyć w działania dotyczące budowania pozytywnych doświadczeń w powrotach do biura.
  4. Obserwować i badać przyczyny niechęci do powrotów w zespołach, gdzie zjawisko jest nasilone i zaangażować HR w ewentualne rozwiązywanie konfliktów i napięć w zespołach.
  5. Tworzyć zasady stopniowego powrotu na zasadach równego traktowania i unikać zbyt dużej liczby wyjątków indywidualnych.
  6. Być w kontakcie z pracownikami, którzy stanowczo odmawiają powrotu, by dogłębnie zrozumieć przyczyny i dopasować wsparcie, również psychologiczne, jeśli będzie to potrzebne.
  7. Zaplanować i przeprowadzić aktywności w siedzibach budujące poczucie wspólnoty – spotkania i warsztaty, drobne aktywności integracyjne w pierwszych dniach masowych powrotów.
  8. Wzmocnić kompetencje menedżerskie dotyczące zarządzania zadaniami w sposób szanujący autonomię, pozycjonujący sens i współzależność w pracy oraz poszczególnych zadaniach.
  9. Zachować wysoką wrażliwość i empatię na niestandardowe zachowania ludzi. W razie potrzeby zwracać się do ekspertów.

Grupa HR składa się z praktyków HR i zarządzania. Od 2016 roku wymienia się doświadczeniami, szkoli, by lepiej wypełniać funkcję zarządzania kapitałem intelektualnym i społecznym w organizacjach.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rabat na usługi telekomunikacyjne z tym stopniem niepełnosprawności

Rabat na usługi telekomunikacyjne z tym stopniem niepełnosprawności. Czy osoby niepełnosprawne mogą liczyć na rabat na usługi telekomunikacyjne? A co z dofinansowaniem do zakupu telefonu lub sprzętu elektronicznego?

Wskaźnik waloryzacji emerytur 2025

Wskaźnik waloryzacji emerytur 2025 podano w Komunikacie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 lutego 2025 r. w sprawie wskaźnika waloryzacji emerytur i rent w 2025 r. Jest niższy niż zakładano. O ile wzrosną emerytury od 1 marca 2025 r.?

Dofinansowanie kosztów kształcenia pracowników młodocianych w 2025 r.

Średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem w 2024 r. w stosunku do 2023 r. wyniósł 103,6. Oznacza to, że w 2025 r. nie zmieniły się kwoty dofinansowania pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników.

Skrócony tydzień pracy. Rząd analizuje, a samorządy wprowadzają

Kolejne miasto zdecydowało się wprowadzić skrócony tydzień pracy dla swoich pracowników. W Urzędzie Miasta w Świebodzicach od 1 marca 2025 r. zostanie uruchomiony program pilotażowy. Urzędnicy będą pracować 35 godzin tygodniowo za dotychczasową pensję.

REKLAMA

Zakaz wypowiadania umowy o pracę podczas urlopu pracownika

Wypowiedzenie przez pracodawcę umowy o pracę jest jednym ze sposobów zakończenia stosunku pracy. Jednak nie zawsze pracodawca może wręczyć pracownikowi wypowiedzenie. Nieobecność pracownika w pracy z powodu urlopu jest jedną z sytuacji, gdy jego stosunek pracy podlega szczególnej ochronie.

PPK: Pracodawca musi weryfikować status mikroprzedsiębiorcy i uczestnictwo w PPE

Mikroprzedsiębiorca, któremu wszystkie osoby zatrudnione zadeklarowały niedokonywanie wpłat do PPK i który w związku z tym nie uruchomił tego programu, po zakończeniu roku obrotowego powinien sprawdzić, czy nadal nie stosuje się do niego przepisów o PPK. Prawo do niewdrożenia PPK mogą także utracić podmioty, które nie uruchomiły PPK z uwagi na prowadzenie PPE. Zwolnienie z PPK nie jest bezterminowe. Pracodawca ma obowiązek weryfikacji statusu mikroprzedsiębiorcy i uczestnictwa w PPE.

Zmiana instytucji finansowej PPK przez pracodawcę a przerwa w oszczędzaniu [Art. 12 ustawy o PPK]

Pracodawca może zmienić instytucję finansową PPK. W jaki sposób można to zrobić? Czy możliwa jest z tego powodu przerwa w oszczędzaniu w Pracowniczych Planach Kapitałowych? Jak zmienić instytucję finansową zgodnie z przepisami ustawy o PPK?

Czy zwolnienie lekarskie chroni pracownika przed zwolnieniem grupowym?

Czy zwolnienie lekarskie uchroni przed zwolnieniem z pracy w każdym przypadku? Od kiedy obowiązuje ochrona przed rozwiązaniem stosunku pracy i w jakich przypadkach? Czym jest tzw. inna usprawiedliwiona nieobecność w pracy?

REKLAMA

38 dni urlopu wypoczynkowego. Którym pracownikom przysługuje tak długi wypoczynek?

Większości pracowników przysługuje co roku urlop wypoczynkowy w wymiarze 20 dni lub 26 dni. Niektórzy pracownicy mogą cieszyć się urlopem wynoszącym 36 dni. Są jednak pracownicy, którym przysługuje urlop w wymiarze aż 38 dni. O kogo chodzi?

Cudzoziemcy będą musieli jednak być zatrudniani na podstawie umowy o pracę. Rząd obiecał, ale restrykcji nie wycofał

Organizacje pracodawców zaapelowały do rządu, by zrealizował niedawną obietnicę i wycofał się z obligatoryjnego zatrudniania cudzoziemców na podstawie umowy o pracę. Chodzi przede wszystkim o agencje pracy tymczasowej.

REKLAMA