Dlaczego pokolenie Z chce pracować w centrum?
REKLAMA
REKLAMA
Pokolenie Z chce pracować w centrum
W badaniu przeprowadzonym przez Cushman & Wakefield we współpracy z firmą Antal aż 44% wszystkich respondentów wskazało, że najbardziej preferowaną lokalizacją przyszłego miejsca pracy jest ścisłe centrum. Największe zainteresowanie taką lokalizacją przyszłego biura wykazują studenci kierunków ekonomicznych (44%), najmniejsze natomiast, studenci kierunków inżynieryjnych (31%). Centrum jest też wymarzonym miejscem do pracy dla większości studentów kierunków IT (42%).
REKLAMA
18% wszystkich badanych odpowiedziało, że wolałoby pracować na obrzeżach miasta lub na przedmieściach, a 8% przy drogach wylotowych z miasta, przy czym największe zainteresowanie tymi lokalizacjami wykazują studenci kierunków inżynieryjnych. Ponadto, 15% wszystkich badanych wybrałoby na swoje miejsce pracy duże skupiska budynków biurowych, jak np. Służewiec w Warszawie, Czerwone Maki w Krakowie, czy okolice ulicy Legnickiej we Wrocławiu.
Atuty pracy w centrum
Dwa najważniejsze dla „Zetek” aspekty wynikające z lokalizacji miejsca pracy to dostęp do transportu publicznego i czas dojazdu. Dla 94% ankietowanych czas dojazdu do miejsca pracy jest „bardzo ważny” lub „raczej ważny”, a dla 91% równie istotny jest dobry dojazd komunikacją publiczną. Ponad połowie badanych zależy na bliskości punktów gastronomicznych oraz terenów zielonych. Warto zauważyć, że bliskość parków, lasów oraz innego typu miejsc wypoczynku i rekreacji okazała się ważniejsza dla osób dopiero wkraczających na rynek pracy (64%) niż tych, które posiadają już doświadczenie zawodowe.
Większość ankietowanych na pierwszym miejscu stawiała pracę w ścisłym centrum, co jest spójne z najważniejszymi aspektami wpływającymi na wybór lokalizacji miejsca pracy, jakimi są czas dojazdu z miejsca zamieszkania i dostępność komunikacji publicznej. Oczekiwania pokolenia Z są spójne z trendem obserwowanym na warszawskim rynku biurowym, gdzie obecnie 84% całkowitej aktywności deweloperskiej jest zlokalizowana w dobrze skomunikowanej w strefie centralnej – podsumowuje Katarzyna Lipka, Dyrektor Działu Doradztwa i Analiz Rynkowych, Cushman & Wakefield.
Źródło: Cushman & Wakefield
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat