Kategorie

Zatrudnianie pracowników, Fundusz Pracy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zatrudnienie pracownika z urzędu pracy może przynieść przedsiębiorcy wymierne korzyści. Dzięki środkom z Funduszu Pracy przedsiębiorcy mogą starać się o dofinansowanie lub refundację wydatków w zależności od tego, z jakiego instrumentu wsparcia zamierzają skorzystać. Warunkiem jest przyjęcie do pracy osoby bezrobotnej.
W 2011 r. urzędy pracy mają o 70 proc. mniej środków na walkę z bezrobociem niż w 2010 r. Drastyczne zmniejszanie przez Ministerstwo Finansów środków na Fundusz Pracy doprowadzi do wzrostu bezrobocia.
Przedsiębiorca, zatrudniając pracowników na podstawie umowy o pracę, musi sfinansować wynagrodzenie brutto zatrudnionych oraz część składek na ubezpieczenia społeczne, Fundusz Pracy czy Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych.
Od 1 lutego 2009 r. zaczęła obowiązywać większość zmian wprowadzonych ustawą z 19 grudnia 2008 r. o zmianie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz o zmianie niektórych innych ustaw. Zmiany te spowodują znaczne obniżenie kosztów zatrudnienia. W ich wyniku pracodawcy będą płacili jedynie przez 14 dni wynagrodzenie chorobowe pracownikom, którzy ukończyli 50 lat, a nie przez 33 dni jak do tej pory. Ponadto, pracodawcy nie będą płacili składek na FP i FGŚP za pracowników, którzy ukończyli 55 lat (kobiety) i 60 lat (mężczyźni).