REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Rozwój osobisty i zawodowy, Praca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Praca w małej firmie czy w korporacji – gdzie lepiej zacząć?

Panuje przekonanie, że w małej firmie można się dużo nauczyć, ale korporacje mają większy prestiż i szybciej awansują pracowników. Czy lepiej pracować w małej firmie czy w dużym przedsiębiorstwie? Od jakiej firmy zacząć, by właściwie pokierować swoją karierą zawodową?

Jak rozpocząć nową ścieżkę zawodową?

Wrzesień jest bardzo dobrym miesiącem, aby pomyśleć o zmianie pracy lub o rozpoczęciu zupełnie nowej kariery. Wiele firm właśnie w tym czasie rekrutuje a rynek pracy, oferuje więcej nowych i ciekawych ofert. Co możesz zrobić, aby zmienić pracę lub obrać całkowicie, nową ścieżkę kariery? Poniżej znajdziesz 5 kroków, które pomogą Ci we wprowadzeniu korzystnych zmiany w życiu zawodowym.

Mentoring w organizacji

Mentoring w organizacji to kultura organizacyjna tworzenia i dzielenie się wiedzą. Jak pogodzić ograniczenia budżetu HR z potrzebami inwestowania w rozwój pracowników?

Rok kształcenia zawodowego

Nowy rok to będzie rok kształcenia zawodowego. Zaniedbany dotychczas dział edukacji ma zostać dokładnie zbadany. Czy zaufanie do szkół zawodowych zostanie skutecznie odbudowane?

REKLAMA

Employer branding jako wyzwanie organizacji

Employer branding, czyli tworzenie wizerunku marki odpowiedzialnej i społecznie pożądanej, nie jest łatwym zadaniem, ale na pewno opłacalnym. Coraz więcej firm dostrzega związek między strategicznym kształtowaniem wizerunku pracodawcy a pozyskiwaniem najlepszych pracowników.

Czas pracowników z Ukrainy

Nadszedł czas pracowników z Ukrainy. W Polsce w niektórych branżach brakuje rąk do pracy, a kryzys na Ukrainie może przyczynić się do pozyskania pracowników z tego kraju.

Jak częsta zmiana pracy wpływa na wizerunek pracownika?

Rynek pracy zmienia się bardzo dynamicznie. Wraz z nim podejście pracowników do pracy i pracodawców do pracowników. Do niedawna cenieni byli przede wszystkim pracownicy, którzy mogli pochwalić się wieloletnim doświadczeniem w jednej firmie. Dziś takich pracowników jest coraz mniej, a pracodawcy przestali obawiać się kandydatów często zmieniających miejsce zatrudnienia.

Dziś Światowy Dzień Pracoholików

Uzależnienie od pracy wyniszcza człowieka fizycznie i psychicznie. Dziś (12 sierpnia) obchodzony jest Światowy Dzień Pracoholizmu. Ma on na celu zwiększenie świadomości na temat tej choroby.

REKLAMA

Zarobki pracowników tymczasowych

Jak wynika z badań Polskiego Forum HR, większość z 0,5 mln polskich pracowników tymczasowych zarabia znacznie więcej niż wynosi płaca minimalna. Przeciwnicy pracy tymczasowej argumentują, iz jest to forma pracy nadużywana kosztem pracowników. Strony tego sporu – agencje, pracodawcy oraz związki zawodowe – spotkają się we wrześniu, by rozmawiać o potrzebnych zmianach.

Zmiany w warunkach pracy marynarzy

Rada Ministrów przyjęła założenia do projektu ustawy o pracy na statkach morskich, przedłożone przez ministra infrastruktury i rozwoju. Ustawa ta realizuje ratyfikowaną przez Polskę Konwencję o pracy na morzu, która wprowadza minimalne, ujednolicone na tle międzynarodowym standardy pracy i życia marynarzy na statkach morskich, zapewniające ochronę warunków pracy i przestrzeganie praw człowieka i obywatela.

Polacy chętnie zmieniają pracę

Według przeprowadzonego sondażu, Polacy są jednym z najbardziej otwartych na zmianę pracy narowem w Unii Europejskiej. Do zmiany pracy skłania nas przede wszystkim chęć zyskania lepszych warunków zatrudnienia.

Czy warto korzystać z usług doradcy zawodowego?

Dynamiczne zmiany na rynku pracy powodują, że wiele osób ma problem z podjęciem właściwej decyzji odnośnie wyboru ścieżki zawodowej. Czy warto zatem korzystać z usług doradcy zawodowego?

Praca w działach Call/Contact Center

Pierwsze w Polsce inwestycje w rozwiązania organizacyjne i technologiczne służące profesjonalnemu zarządzaniu obsługą klienta oraz telesprzedaży i telemarketingowi pojawiły się w połowie lat 90-tych. Na przestrzeni 20 lat dokonała się rewolucja w obszarze Customer Care. Akuszerem rewolucji był polski HR. Przedstawiamy badania pracy w działach Call/Contact Center.

Szkolenia dla pracodawców

Wiele osób marzy o rozpoczęciu własnej działalności gospodarczej, ale nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że to naprawdę ogromne wyzwanie. Stworzenie sprawnie funkcjonującego przedsiębiorstwa wymaga wiedzy nie tylko tej o oferowanych produktach bądź usługach, ale także z zakresu prawa pracy, finansów i zarządzania zasobami ludzkimi.

Urlop macierzyński przed porodem

Po ostatniej nowelizacji wymiar urlopów związanych z rodzicielstwem oraz zasady ich wykorzystania uległy zmianom. Poniższy artykuł wyjaśnia ile dni urlopu macierzyńskiego przysługuje każdej kobiecie oraz jaka jego część będzie mogła wykorzystać przed porodem.

Procedury ubezpieczenia niań

Czy procedury związane z legalnym zatrudnieniem niani są bardzo skomplikowane? W artykule przedstawione zostały niezbędne kroki, jakie muszą zostać podjęte, aby ubezpieczyć swoją nianię.

Zasady finansowania składek na ubezpieczenia społeczne niani

Ubezpieczenia społeczne mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa dla pracowników, którzy pozbawieni zostali możliwości zarobku tymczasowo lub na stałe. Poniżej przedstawione zostały zasady finansowania składek na ubezpieczenia społeczne.

Składki na ubezpieczenia społeczne niani

Zastanawiasz się co stanowi podstawę składki na ubezpieczenia społeczne dla niań i jakie przepisy to regulują? Poniżej przedstawione zostały zasady ustalania podstawy wymiaru tych składek oraz ich wysokość.

Ewolucja działu HR

Dotychczas dział HR był podmiotem wykonującym jedynie usługi kadrowo- płacowe. Obecnie jego rola wzrosła do rangi strategicznego partnera biznesu co spowodowało zacieśnienie współpracy działów personalnych z klientami wewnętrznymi. W związku z tym jednym z najistotniejszych elementów tej relacji stało się wypracowanie jasnej komunikacji oraz znalezienie pomocnych narzędzi.

Program Aktywizacji i Integracji

Powiatowy Urząd Pracy realizuje program aktywizacji zawodowej i integracji społecznej dla osób bezrobotnych. Celem programu jest wsparcie osób bezrobotnych.

Przygotowanie do poszukiwania pracy

Jak przygotować się do poszukiwania pracy? W jaki sposób zaprezentować się przyszłemu pracodawcy z dobrej strony? Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek.

Perfekcjonizm - główny sponsor stresu kobiet

Do niedawna choroby wynikające ze stresu dotyczyły osób posiadających 25-30 lat doświadczenia zawodowego. Teraz sytuacja wygląda zaskakująco inaczej – specjalistyczne leczenie związane z chorobami wynikającymi ze stresu podejmują ludzie młodzi, którzy mają od 30 do 35 lat i przepracowali najwyżej 8-10 lat. Kobiety stanowią aż 70% tej grupy. Stres może być spowodowany perfekcjonizmem. Jaki wpływ może on mieć na rozwój kariery?

Staże i praktyki w internecie

Staże i praktyki bardzo często poszukiwane są w internecie. Wiele osób w internecie szuka także stażystów. Dużą rolę w przekazywaniu informacji na temat praktyk i staży odgrywają media społecznościowe.

Sukces to kwestia relacji międzyludzkich, cz.1

Przedstawiamy wywiad z Alexem Barszczewskim, międzynarodowym coachem, konsultantem i ekspertem od relacji międzyludzkich w biznesie, którego zdaniem „Relacje są niezbędne do tego, byśmy zdobywali unikalną wiedzę i umiejętności, co więcej, żebyśmy mieli w ogóle dostęp do ciekawych prac i zleceń”.

Wyniki audytów staży i praktyk w firmach

Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami zakończyło pierwsze audyty programów staży i praktyk oferowanych przez firmy. Działanie to jest realizowane w ramach Programu Polskich Ram Jakości Staży i Praktyk. Z badań PSZK wynika, iż 57 proc. studentów obawia się wejścia na rynek pracy, jednocześnie, tylko 20 proc. z nich deklaruje, że w trakcie studiów zdobywa umiejętności praktyczne ułatwiające znalezienie zatrudnienia. Jak wypadły firmy poddane audytowi?

Skupienie na teraźniejszości drogą do sukcesu

Planując przyszłość nie trudno jest stracić skupienie na teraźniejszości. Skupienie się na teraźniejszości może nam zaś ułatwić osiągnięcie sukcesu w wielu dziedzinach.

Jak budować karierę zawodową?

Chociaż wielu wydają się być nieosiągalne, to wciąż kuszą. Tak, tak - mowa o stanowiskach menedżerskich. Na ile prawdziwa jest wizja zawodowego raju utraconego? I czy nie jest tak, że aby zostać menedżerem, wystarczy jasne wyznaczenie sobie celów i systematyczne do nich dążenie poprzez uczciwą pracę?

Na jaki rozwój warto wydać swoje pieniądze?

Wybór zawodu trenera pociąga za sobą konieczność ciągłego rozwoju własnych kwalifikacji. Dodatkowe kursy, szkolenia czy studia, poszerzające własny repertuar trenerski, należą do niezwykle drogich inwestycji. Wybór odpowiedniej formy kształcenia też nie jest sprawą zupełnie oczywistą. Do dziś nie rozstrzygnięto sporu o to, czy certyfikat w tym zawodzie jest potrzebny, czy nie. Zamiast więc wymieniać konkretne szkoły trenerskie, spróbujmy przyjrzeć się wybranym umiejętnościom, w których szkolenie warto zainwestować swoje pieniądze.

O co firmy pytają pracowników?

Wiele firm inwestuje w badania opinii pracowników pomagające im poznać nastroje panujące w organizacji, ale i trendy w danej branży czy sektorze. Niektóre z przedsiębiorstw idą jednak o krok dalej i na podstawie wyników badań swoich pracowników konstruują całość strategii Employer Brandingowej firmy. Chwilowy trend czy nowy kierunek działów HR?

Menedżerskie ryzyko, czyli kilka słów o wypaleniu zawodowym

Kiedy jesteś wypalony zawodowo, wydaje Ci się, że nic nie da się zrobić i wszystkie Twoje działania nie przynoszą efektów. Wbrew pozorom wypalenie zawodowe to koszmar przytrafiający się nawet najlepszym menedżerom. Już dziś dowiedz się, jak się objawia i jak skutecznie można je pokonać.

Jak zostać trenerem biznesu?

Trener biznesu - to brzmi dumnie. Co jednak należy zrobić, żeby w niedalekiej przyszłości móc siebie tak tytułować? Skończyć odpowiednią szkołę, zadbać o trenerski certyfikat, przeczytać kilka specjalistycznych książek, a może jeszcze coś innego?

Jak zostać coachem?

Naprawdę wysokie stawki za godzinę pracy, komfort wynikający z nienormowanego czasu pracy i możliwości spotkań z klientem w najróżniejszych miejscach - to tylko nieliczne spośród niewątpliwych zalet coraz popularniejszego w Polsce zjawiska coachingu. O czym należy pamiętać, przygotowując się do zawodu coacha? I czy w ogóle trzeba się przygotowywać?

Języki, których warto się uczyć

Pracownicy znający holenderski, fiński, ukraiński czy estoński są dziś na wagę złota. Znalezienie odpowiednich kandydatów jest jednak wyzwaniem dla działów HR. Brakuje bowiem osób potrafiących łączyć kompetencje biznesowe z językowymi. Jakich języków warto się uczyć?

Jak zadbać o rozwój kariery?

Planowanie swojej ścieżki zawodowej jest coraz trudniejsze. Wpływa na to dynamiczny rozwój nowych technologii, który zmienia też sytuację na rynku pracy.

Jak budować zaangażowanie menedżerów w rozwój ich pracowników?

Poprzez zarządzanie zespołami pracowników, menedżerowie mają ogromny wpływ na funkcjonowanie całej firmy. Ważnym ich zadaniem jest wydobywanie potencjału z pracowników, którymi zarządzają. Jak budować zaangażowanie menedżerów w rozwój ich pracowników?

Rozmowa kwalifikacyjna – pytania gwarantujące sukces rekrutacji

Rozmowa kwalifikacyjna powinna obejmować pytania gwarantujące sukces rekrutacji. Jakie pytania należy zadawać kandydatom do pracy?

Technologia "w chmurze"

Trzy pytania do Marcina Stawowiaka, dyrektora ds. sprzedaży i współpracy partnerskiej na Europę Środkową rozwiązań SuccessFactors, SAP EMEA

Sztuka rozwoju - jak wspierać pracowników w karierze

Nie jest sztuką wyszkolić pracownika. Sztuką jest pozwolić mu się rozwijać i wspólnie cieszyć się długofalowymi zyskami – jego i organizacji. Nierozłączność rozwoju osobistego i zawodowego powoduje, że rozwój kariery to także kształtowanie się postaw, wartości, motywacji i zainteresowań, a nie tylko kompetencji zawodowych.

Biznesowy wymiar szkoleń

Znakiem dzisiejszych czasów stało się intensywne inwestowanie w rozwój kapitału ludzkiego, w dużej mierze wspierane przez ogromne środki unijne. Z perspektywy dwóch ostatnich dekad zauważa się też duży postęp zaawansowania stosowanych w firmach rozwiązań w tym obszarze, zwanych zwyczajowo polityką szkoleń. Jednak ten napawający optymizmem obraz zostaje mocno zaburzony, gdy na systemy zarządzania szkoleniami spogląda się przez pryzmat codziennej praktyki konsultingowej.

W jaki sposób wyrażać swoje uczucia, szanując prawa i uczucia innych

W firmie, z którą współpracuję, ostatnio wybuchł konflikt między asystentkami, gdyż jedna z nich odmówiła pomocy drugiej, gdy ta, dość nachalnie i bezpośrednio, zażądała pomocy przy wykonaniu zleconego jej zadania. Jak się okazało, sytuacja ta powtarzała się co jakiś czas. Jednak nikt nie potrafił pomóc dziewczynom, a i one nie wiedziały, jak problem rozwiązać. Co robić i jak, by umiejętnie odmówić i nikogo przy tym nie urazić? Jak reagować, co mówić, by wyznaczać i egzekwować swoje granice?

Efektywne, nie tylko efektowne

Rozwój organizacji powinien zaczynać się od kształtowania efektywności pracowników. W praktyce nie jest to już takie proste. Często wymaga całkowicie nowego sposobu podejścia do kwestii ZZL i poprawy wydajności. Czy np. rezygnacja z budowy systemu ocen może być działaniem uzasadnionym? Czy należy się obawiać programów typu talent management. Okazuje się, że czasem tak! Praktyka pokazuje, że życie jest znacznie bogatsze niż koncepcje teoretyczne.

Sztuka rozwoju

Każdy pracownik, niezależnie od wieku i doświadczenia, może wnieść do organizacji coś unikalnego, co pozwoli na jej rozwój i wzrost. Na przestrzeni rozwoju kariery każda osoba wymaga jednak innych zabiegów, aby mogła zwiększać swoją efektywność i zaangażowanie w organizację. Wiedza na temat etapu rozwoju kariery i oczekiwań pracownika wydaje się zatem kluczowa dla powodzenia zarządzania ludźmi w organizacji i wzrostu konkurencyjności na rynku.

Dlaczego pracownicy boją się oceny okresowej i jak ich do niej przekonać?

Chcemy wdrożyć w firmie ocenę okresową, jednak wiele działań, jakie podejmujemy w tym kierunku, spotyka się z niechęcią, oporem, negatywnymi opiniami czy atakami zarówno pracowników, jak i przełożonych. Czy tylko nasza organizacja boryka się z takimi problemami? Dlaczego tak wielu pracowników boi się oceny, która przecież ma służyć ich rozwojowi oraz poprawić dialog pomiędzy przełożonym a podwładnym? Jak przekonać sceptycznie nastawione czy niechętne osoby do zaangażowania się w proces oraz rzetelnego dokonania oceny i planowania działań rozwojowych?

Jak zdobyć lojalność pracownika?

Lojalny specjalista to skarb dla organizacji – jest zaangażowany w sprawy firmy i dużo bardziej efektywny. To osoba, której cele osobiste są ściśle związane z celami organizacji, z którą się identyfikuje. Jak zatem zatrzymać dobrego pracownika?

Jak przeprowadzać rozmowę oceniającą z różnymi typami osób?

W mojej firmie co roku realizowana jest ocena okresowa. Jestem menedżerem, więc przeprowadzam rozmowy oceniające z pracownikami. Wiele z nich jest trudnych ze względu na postawy, jakie przyjmują moi podwładni, często prezentujący negatywne podejście do firmy, idei oceny, metod rozwoju, a także moich kompetencji. Spotykam także osoby o bardzo wysokiej samoocenie, czasem nieadekwatnej do rzeczywistości. Część z nich skoncentrowana jest głównie na własnych celach zadaniowych i rozwojowych. Jak mam rozmawiać z poszczególnymi typami osób? Czy z każdym tak samo?

Outplacement menedżerski wspiera kontynuację kariery

W ramach pakietów oferowanych przez firmy rozstające się, nieraz z pewnym poczuciem winy, ze swoimi zasłużonymi kierownikami, coraz częściej, wzorem zachodnich korporacji, proponuje się program wspierający kontynuację kariery, popularnie zwany outplacementem.

Typologia karierowiczów

Kandydaci do pracy mający podobny profil kwalifikacji, kompetencji i predyspozycji mogą diametralnie różnić się postawą wobec własnego rozwoju zawodowego, a tym samym ich wartość dla organizacji może także być odmienna. Jakie kluczowe postawy wobec kariery można wyróżnić? Na co musi być przygotowana oraz na co może liczyć organizacja, zatrudniając osoby o określonych postawach wobec rozwoju zawodowego?

Czy menedżerowi potrzebny jest outplacement?

Każdego tygodnia w Polsce kilkunastu lub kilkudziesięciu menedżerów różnych szczebli traci pracę. Najczęściej nie spodziewają się tego, choć potem często używają słów „wiadomo było, że mnie to spotka”. Tak rozpoczyna się okres zmiany karierowej, bardzo często pierwszej w życiu czterdziestolatka lub pięćdziesięciolatka na kierowniczym stanowisku, zazwyczaj przychodzącej po wielu latach niczym niezakłócanej, pełnej sukcesów kariery.

Jakie kompetencje powinien mieć pracownik strategiczny?

Organizacje potrzebują pracowników, którzy sprostają wyzwaniom XXI wieku. Drogą do sukcesu są osoby, które potrafią bardziej efektywnie wykorzystać obecne zasoby firmy, wybiegają myślami w przyszłość, widzą często to, czego inni nie widzą. Takich pracowników określa się często mianem pracowników strategicznych. Ich pomysły, wiedza, umiejętności i doświadczenie mogą decydować o sukcesie biznesowym.

W jaki sposób trafnie argumentować?

Za kilka dni czeka mnie kluczowa prezentacja przed zarządem. Muszę przekonać go, że inwestowanie w rozwój pracowników przyniesie organizacji korzyści. Wiem, że kluczem do sukcesu będzie trafna argumentacja. Jak powinnam się przygotować i jak skonstruować swoją wypowiedź, by odnieść sukces?

REKLAMA