REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Rekrutacja pracownika, Zarządzanie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak zarządzać zespołem? Liderem nie trzeba się urodzić. Liczy się cel i chęć współpracy z innymi

Osoby zarządzające zespołem mają kluczowe znaczenie dla firmy. Prawie co czwarty pracownik chciałby, by jego przełożony częściej go doceniał. Blisko połowa jest gotowa odejść z pracy z powodu szefa.

Nowoczesne zarządzanie ludźmi. Jak skutecznie improwizować w zwinnym zespole?

Improwizacja w pracy zazwyczaj kojarzy się dość pejoratywnie - strategie, plany, systemy, zasady działania i współdziałania wydają się nie dawać przestrzeni na spontaniczność. Z drugiej strony „Agile” jawi się jako remedium na sztywność i konieczność dostosowania się do zmian otoczenia czy też reagowania na to, co nieprzewidywalne. Gdzie znaleźć złoty środek? Jak w regułach i zasadach stworzyć przestrzeń na samoorganizację, kreatywność i inicjatywę?

Ponad 50% szefów mówi, że ma „wszystkiego dość” i chce zmienić pracę w 2024 roku. Dlaczego?

Aż 58% osób zajmujących stanowiska kierownicze jest otwartych na zmianę pracy, co wynika przede wszystkim z poczucia, że nie otrzymują adekwatnego wynagrodzenia w obecnym miejscu zatrudnienia, ale też z powodu kiepskich relacji z przełożonymi i negatywnej atmosfery. Takie wnioski płyną z badania „Potrzeby liderów 2024”, zrealizowanego przez IRCenter na zlecenie Pluxee Polska. Lista codziennych wyzwań i obciążeń jest długa – aż 67% kierowników przyznaje, że doświadcza wypalenia zawodowego, jednak wielu z nich nie może liczyć na wsparcie ze strony pracodawcy, ani tym bardziej okazywać swoich prawdziwych emocji. 

Zmiana, czyli żałoba po stracie w organizacji (np. w firmie). Jak reagujemy na zmiany?

Jeżeli planujemy zmiany w firmie lub innej organizacji musimy zdawać sobie sprawę, jak ludzie mogą zareagować na tę zmianę. Warto wiedzieć, jak ludzie odnoszą się do istotnych zmian w swoim otoczeniu. Na pewno ignorowanie oporu i nieadekwatne zarządzanie emocjami pracowników może znacznie utrudnić osiągnięcie sukcesu w procesie zmiany.

Jak powinno wyglądać CV w Polsce?

Szukając pracy, musisz być przygotowany, że zostaniesz poproszony o dostarczenie Curriculum Vitae. Jest to obowiązkowy dokument w procesie rekrutacji. Dzięki niemu, pracodawca ma możliwość wstępnego przyjrzenia się sylwetkom kandydatów na stanowisko pracy, bez konieczności osobistego spotkania.

Odwaga cywilna w miejscu pracy: Kluczowe cechy i korzyści

Odwaga cywilna w miejscu pracy to jedna z najważniejszych cech, która może przyczynić się do sukcesu zarówno pracowników, jak i organizacji jako całości. Termin ten odnosi się do zdolności jednostki do wykazania się odwagą, zarówno moralną, jak i fizyczną, w różnych sytuacjach, które mogą wystąpić w środowisku zawodowym. Jest to niezwykle istotne, ponieważ miejsce pracy często stawia pracowników w obliczu wyzwań, problemów i konfliktów, które wymagają pewnych postaw i działań.

Być bliżej siebie w miejscu pracy, czyli o znaczeniu empatycznego przywództwa

Empatia to obecnie jedna z kluczowych kompetencji przywódczych, uważana za niezbędną do osiągnięcia sukcesu w zarządzaniu. Niezwykle istotne jest empatyczne podejście lidera do pracownika w zakresie jego kondycji psychicznej i samopoczucia. To wątek, na który zwraca uwagę kampania „Bliżej Siebie”, podkreślająca, jak istotna jest komunikacja i właśnie empatia w miejscu pracy. 

Zarządzanie w rzeczywistości nieustannej transformacji. Jak gotowość na zmianę przekłada się na wzrost organizacji?

W czasach kiedy jedyną pewną rzeczą jest zmiana, liderzy muszą zdobywać zupełnie nowe kompetencje, aby umożliwić rozwój przedsiębiorstw, którymi zarządzają. Strategia na przeczekanie czy też próba długofalowego planowania nie zdaje egzaminu. Obecnie liczy się przede wszystkim trafna identyfikacja nadchodzących trendów, znalezienie w nich szansy na rozwój dla swojego biznesu oraz skuteczne przygotowanie zespołów na ich wdrożenie. 

Zarządzanie w rzeczywistości nieustannej transformacji

W czasach kiedy jedyną pewną rzeczą jest zmiana, liderzy muszą zdobywać zupełnie nowe kompetencje, aby umożliwić rozwój przedsiębiorstw, którymi zarządzają. Strategia na przeczekanie czy też próba długofalowego planowania nie zdaje egzaminu. Obecnie liczy się przede wszystkim trafna identyfikacja nadchodzących trendów, znalezienie w nich szansy na rozwój dla swojego biznesu oraz skuteczne przygotowanie zespołów na ich wdrożenie.

Unconscious bias w rekrutacji

Unconscious bias to nieświadome uprzedzenia, jakie mamy wobec innych ludzi. Dotyczą one m.in.: wyglądu, płci, pochodzenia, ale także tak trywialnych rzeczy jak imię czy miejsce zamieszkania. Niestety mogą mieć także wpływ na działania biznesowe – na przykład na proces rekrutacji. Jak uniknąć sytuacji, w której nasze uprzedzenia skreślają z procesu rekrutacji wartościowego kandydata? Podpowiada Natalia Bogdan, headhunterka i właścicielka agencji pracy Jobhouse.

Jak efektywnie wdrożyć nową osobę w pracy?

Dbanie o satysfakcję, motywację i rozwój zespołu powinno być priorytetem dla kadry zarządzającej. Ścieżka współpracy zaczyna się już na etapie rekrutacji, a późniejsze wdrożenie jest jednym z najważniejszych punktów styku z organizacją.

Rynek pracy 2022/2023. Brak pracowników niezmiennym wyzwaniem dla pracodawców

Czwarty kwartał 2022 roku cechował się wzrostem zapotrzebowania na pracowników zagranicznych w branży e-commerce, logistycznej i spożywczej. Jednak, jak podkreślają eksperci rynku pracy, rekordowy boom na pracowników zagranicznych z końca 2021 nie powtórzył się już w kolejnym roku. Od stycznia możemy spodziewać się wielu wyzwań. Prócz niestabilnej sytuacji w wielu branżach, brak pracowników będzie jeszcze bardziej odczuwalny.

Rozmowy kwalifikacyjne na niższe stanowiska – jakie czynniki decydują?

Na przebieg rozmowy kwalifikacyjnej wpływa wiele czynników. Jeśli przedstawiciel firmy jest zadowolony z rezultatu, zaprasza kandydata na rozmowę techniczną. W przeciwnym wypadku kandydat otrzyma informację zwrotną i rekomendacje.

Mimo niepewności gospodarczej, polskie startupy nadal aktywnie rekrutują

Jak polskie startupy reagują na dzisiejsze trudne warunki prowadzenia biznesu? Co dzieje się na rynku rekrutacji IT w polskich startupach? Jakich specjalistów poszukują i jakie stawki im proponują? Aktualne odpowiedzi daje nowa edycja raportu „Zarobki IT w polskich startupach w Q3 2022” bValue oraz Just Join IT, który diagnozuje wyzwania polskich startupów w pozyskiwaniu programistów.

Re-manualizacja, czyli człowiek zastępuje robota

W dobie powszechnej robotyzacji procesów biznesowych i fascynacji menadżerów firm technologiami Robotic Process Automation (RPA), międzynarodowy zespół naukowców pod kierunkiem dra Artura Modlińskiego z Wydziału Zarządzania UŁ, wykazał obecność i znaczenie zjawiska odwrotnego – przejmowania pracy robotów na powrót przez ludzi. Nazwał je re-manualizacją procesów zrobotyzowanych.

Rola Pracodawcy w procesie rekrutacyjnym

Gdyby popatrzeć na dzisiejsze ogłoszenia o pracę, moglibyśmy pomyśleć, że w Polsce działają sami globalni liderzy, stabilne organizacje gwarantujące bezpieczeństwo, najwięksi producenci i dynamicznie rozwijające się firmy z młodymi zespołami, które zawsze mogą liczyć na szacunek swoich przełożonych. A wszystko to dzieje się w asyście owocowych czwartków. Jak naprawdę wygląda rzeczywistość marketingu rekrutacyjnego?

Rekrutacja od strony pracodawcy – jak zwiększyć szanse na sukces

Rynek pracy staje się coraz bardziej konkurencyjny, firmy rywalizują ze sobą o najlepsze talenty, ale aż 75% z nich spodziewa się w tym roku trudności w znalezieniu pracownika . Poszukujący mają za to do dyspozycji kilka różnych portali pracy, na których co chwila pojawiają się nowe oferty. Co wpływa na efektywność procesu rekrutacyjnego i jak zwiększyć szansę na trafienie do najbardziej wartościowych kandydatów?

10 kroków do sukcesu w procesie rekrutacyjnym

Czy wiesz, że proces rekrutacji zaczyna się na długo przed bezpośrednimi spotkaniami z kandydatami? Zanim do nich dojdzie menedżer podejmuje szereg działań we współpracy z rekruterem, których celem jest osiągnięcie pożądanego efektu: zatrudnienie osoby, która najlepiej odnajdzie się w zespole i poradzi sobie z zadaniami. Czy są wśród nich tak zwane „must have”? Odpowiedź jest prosta: oczywiście!

Liczba rekrutacji nie maleje

Firmy nadal chętnie zatrudniają, mimo niepewności co do przyszłej koniunktury; pracownicy coraz częściej stawiają na stabilność zatrudnienia i są mniej skłonni do zmiany pracodawcy - mówią PAP agencje zatrudnienia. Na podwyżki mogą liczyć przede wszystkim osoby o deficytowych kompetencjach

HR: rekrutacje do rekrutacji

Popyt na usługi HR rośnie - wraz z nim zwiększają się potrzeby kadrowe tej branży. Jak wynika z raportu Grupy Progres, w kwietniu br. najczęściej poszukiwani byli pracownicy do ds. rekrutacji i employer brandingu (33 proc. ofert), a także kadr i płac (28 proc. stanowisk). Jednostkowe oferty dot. specjalistów ds. benefitów czy coachów pracowników. Niestety, mimo że etatów nie brakuje, część osób wstrzymuje się z udziałem w rekrutacji, bo przyszli przełożeni wymagają od nich np. znajomości języków obcych, a odpowiedzialność za wykonywane obowiązki jest zbyt duża.

VUCA - zarządzanie zespołem w niepewnych czasach?

VUCA to anglojęzyczny skrót składający się z czterech głównych komponentów: zmienności, niepewności, złożoności i niejednoznaczności. Służy do opisu otaczającej nas rzeczywistości, która charakteryzuje się właśnie tymi przymiotami. Czasy zawirowań lokalnych i globalnych są wyzwaniem biznesowym oraz osobistym, ale także wymagają odpowiedniego podejścia ze strony specjalistów HR.

Rekrutacja zdalna – porady dla pracownika

Pandemia COVID-19 spowodowała, że wielu pracowników przeszło w tryb zdalny. Możemy mówić nie tylko o pracy zdalnej, ale również zdalnej rekrutacji. To właśnie rekrutacji online zostanie poświęcony ten artykuł. Pracowniku sprawdź, jak przebiega i jak się przygotować do rekrutacji zdalnej.

7 zasad do osiągnięcia sukcesu zawodowego i osobistego

Sprawdź, jak pozytywne nastawienie napędza sukcesy. Oto 7 podstawowych zasad do osiągnięcia sukcesu zawodowego i osobistego: przewaga szczęścia, punkt podparcia i dźwignia, efekt Tetris, uczenie się na błedach, krąg Zorro, reguła 20 sekund, inwestycja w więzi społeczne.

Zarządzanie - pionierskie praktyki wokół globu

Zarządzanie - jakie pionierskie praktyki można wymienić? Just Minnaar i Pim De Morree wyróżniają: projektowanie własnego miejsca pracy, pracę opartą na rezultatach, usunięcie mechanizmów kontroli, wzajemna ocenę i ustalanie własnych wynagrodzeń.

Organizacja turkusowa i czas pracy

Organizacja turkusowa to rewolucyjny model zarządzania rozpropagowany przez Frederica Laloux. Jak w organizacjach samozarządzających wygląda kwestia czasu pracy?

Kandydaci biorą pod uwagę, czy potencjalny pracodawca posiada politykę różnorodności

Zaangażowanie pracodawcy w działania ukierunkowane na wyrównanie szans na rynku pracy odgrywa coraz większą rolę w procesach rekrutacyjnych. Chociaż aspekty takie jak wynagrodzenie, możliwości rozwoju czy model pracy nadal pozostają kluczowe w wyborze kolejnego miejsca zatrudnienia, to fakt czy firma posiada politykę różnorodności, może wpływać na decyzję kandydatów. Jak wynika z sondażu Hays Poland, organizacje otwarte na potrzeby kobiet oraz mniejszości zyskują w oczach profesjonalistów biorących udział w rekrutacjach.

SPEK – apel do pracodawców

SPEK w związku z sytuacją na Ukrainie zdecydowała o rezygnacji z zarobku agencji i zwraca się do przedsiębiorców z prośbą o zgłaszanie potrzeb kadrowych. SPEK świadczy usługi w zakresie rekrutacji pracowników z zagranicy, legalizacji zatrudnienia cudzoziemców, a także doradztwa personalnego i outsourcingu.

Praca hybrydowa - 3 sposoby na poprawienie jakości pracy zdalnej

Praca hybrydowa przekonała już do siebie wielu pracodawców, bez względu na ich wielkość i rodzaj działalności. Model ten cieszy się dużym poparciem pracowników i dobrze zorganizowany jest niewątpliwym atutem firmy jako pracodawcy. Jak sprawić, by praca hybrydowa była wydajna i satysfakcjonująca dla pracowników i pracodawców?

Dobry kontrakt to podstawa współpracy

Dobry kontrakt to podstawa prawidłowo przebiegającej współpracy. Czym jest kontrakt? Jakie są zasady dobrego kontraktu? Jak przygotować się do zawarcia kontraktu?

Czy strach jest skutecznym motywatorem?

Czy strach jest skutecznym motywatorem do pracy? Jak wpływa na naukę i współpracę? Czym jest bezpieczeństwo psychiczne?

Deficyty kompetencji pracowników

Deficyty kompetencji pracowników to jedno z zagrożeń dla polskich firm w najbliższych latach. Jakich kompetencji brakuje? Jak temu zaradzić?

Zatrudnianie oparte na wynikach kroku po kroku

Zatrudnianie oparte na wynikach może ułatwić rekrutację dobrego pracownika. Jak rekrutować w oparciu o wyniki kandydata do pracy a nie poprzez CV i rozmowę kwalifikacyjną? Oto poradnik, jak krok po kroku zatrudnić najlepszego pracownika.

6 zasad efektywnego zarządzania

Czym jest zarządzanie? Jak efektywnie zarządzać zespołem? Oto 6 podstawowych i praktycznych zasad. Dzięki nim osiągniesz planowane wyniki.

Bezpośredni przełożony a dobrostan pracowników

Czy bezpośredni przełożony ma wpływ na dobrostan pracowników? Czy managerowie potrafią zarządzać rozproszonymi zespołami?

ePraca czyli aplikacja dla poszukujących pracy i pracowników

ePraca to aplikacja dla poszukujących pracy i pracowników stworzona przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej. Jak ściągnąć aplikację? Jakie ma funkcje?

Multitasking a efektywność pracowników

Czym jest multitasking? Czy jest zaletą, czy wręcz przeciwnie? Jak wpływa na efektywność pracowników?

Co pandemia uświadomiła menadżerom? [VIDEO]

Pandemia a zarządzanie - co kryzys wywołany pandemią uświadomił menadżerom? Okazało się, że kapitał ludzki jest niezwykle ważny. Duże znaczenie ma także zdolność do szybkich zmian.

Jesienna rekrutacja w logistyce - jak zachęcić do pracy w firmie?

Startuje jesienna rekrutacja w logistyce. Jakich pracowników brakuje? Jak zachęcić do pracy w danej firmie? Co przyciąga pracowników?

Popyt na pracowników w 2021 r. wyższy niż w 2019 r.

Popyt na pracowników w 2021 r. mamy wyższy niż w 2019 r. czyli przed pandemią COVID-19. Jakich pracowników poszukują rekruterzy? Jakie zachęty stosują?

Stres największym problemem firm

Stres jest największym problemem firm - tak wynika z badania przeprowadzonego wśród europejskich pracodawców. Priorytetem jest teraz zdrowie i dobre samopoczucie pracowników.

Relacje pracowników z przełożonymi [BADANIE]

Relacje pracowników z przełożonymi przedstawia badanie Hays Poland. Jak pracownicy oceniają działania menadżerów w czasie pandemii? Czego oczekują od swoich szefów?

6 typów osobowości pracowników a ich potrzeby technologiczne

Typy osobowości pracowników można podzielić na 6 grup. Pracodawca znając osobowość pracownika, może odpowiednio dostosować do niego miejsce pracy. Sprawdź, jakie mają potrzeby technologiczne.

Jak rekrutować pracowników IT? - 5 wskazówek

Rekrutacja pracowników IT nie należy do najprostszych. Zapotrzebowanie na specjalistów IT utrzymuje się na wysokim poziomie. Jak znaleźć wartościowych pracowników? Oto 5 wskazówek.

Uczestnik PPK ma wpływ na sposób zarządzania środkami

Zarządzanie środkami PPK - czym jest fundusz zdefiniowanej daty? Czy uczestnik PPK ma wpływ na sposób zarządzania zgromadzonymi przez niego środkami pieniężnymi?

Programy well-beingowe przyszłością miejsc pracy

Programy well-beingowe będą przyszłością miejsc pracy. Jak zadbać o dobrostan pracowników? Jak pandemia wpłynęła na pracę?

Myślenie kategoriami momentów - dlaczego jest tak ważne?

Myślenie kategoriami momentów - przejścia powinny być wyraźnie zaznaczane, kamienie milowe celebrowane, a dołki wypełniane. Dlaczego to takie ważne?

Work-life balance pracowników - 6 wskazówek dla pracodawcy

Work-life balance pracowników - co może zrobić pracodawca, by pomóc pracownikom zachować równowagę między życiem prywatnym i zawodowym? Oto 6 praktycznych wskazówek.

Wyzwania w zarządzaniu ludźmi w czasie pandemii

Zarządzanie w czasie pandemii - jakie wyzwania stoją przed liderami? Czego im brakuje? Jak oceniają efektywność pracowników?

Zarządzanie personelem w nowej rzeczywistości

Zarządzanie personelem w czasie pandemii nie jest proste. Mimo zmęczenia epidemią, nowa rzeczywistość przyniosła także dobre rozwiązania. Przykładem jest praca zdalna i hybrydowy model pracy. Pracodawcy muszą być elastyczni.

Jak organizować zespoły, by stawiały czoła wyzwaniom?

Organizacja zespołów w czasie pandemii może przynieść wiele korzyści. Rynek pracy podlega dynamicznym przeobrażeniom. Zmiany te wpływają na funkcjonowanie nie tylko całych firm, ale również poszczególnych zespołów. Jak więc je organizować, by skutecznie stawiały czoła wyzwaniom? Oto 3 wskazówki.

REKLAMA