Kategorie

Pracownik niepełnosprawny, Obowiązki pracownika

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownikowi z niepełnosprawnością przysługuje szereg uprawnień wynikających z Kodeksu pracy. Czy za niepoinformowanie pracodawcy o niepełnosprawności, pracownik może zostać ukarany?
Bardzo często pracownicy zadają pytanie, czy mają obowiązek poinformować pracodawcę o posiadaniu stopnia niepełnosprawności. Odpowiedź na to pytanie zależy od tego, czy dany pracownik chce skorzystać z uprawnień przyznanym przez przepisy prawa osobom niepełnosprawnym.
Pracodawcy zapominają, że 8-godzinny dzień pracy dla osób niepełnosprawnych ze znacznym i umiarkowanym stopniem niepełnosprawności będzie obowiązywał dopiero od stycznia 2012 roku.
Zmniejszenie od lipca dofinansowania zatrudnienia niepełnosprawnych w stopniu lekkim i umiarkowanym, a zwiększenie - niepełnosprawnych w stopniu znacznym przewiduje nowelizacja ustawy o niepełnosprawnych, która weszła w życie w sobotę, 1 stycznia.
Zatrudniamy pracownika o lekkim stopniu niepełnosprawności na stanowisku księgowego. Osoba ta otrzymała polecenie wyjazdu służbowego, ale odmówiła twierdząc, że jako osoba niepełnosprawna nie musi wyjeżdżać w delegacje, a w czasie, w którym miałby nastąpić wyjazd, ma zaplanowane badania. Czy w stosunku do pracowników niepełnosprawnych występują ograniczenia w możliwości zlecania wyjazdu w podróż służbową?