REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

PPK 2020, Zarządzanie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Hybrydowy model pracy - 3 podstawowe rodzaje

Hybrydowy model pracy to połączenie pracy zdalnej z pracą stacjonarną. Zyskał na znaczeniu w dobie epidemii koronawirusa. Poznaj 3 podstawowe rodzaje hybrydowego modelu pracy. Jakie są jego zalety?

Absencje i rotacje pracowników - jak zapewnić ciągłość pracy w firmie?

Ze zjawiskiem absencji i rotacji pracowników spotykamy się często w sezonie wakacyjnym, ale także jesienno-zimowym, kiedy wzrasta liczba pracowników na zwolnieniach lekarskich. W tym roku sytuacja może być szczególnie ciężka z powodu koronawirusa. Już teraz warto opracować procedury na wypadek licznych i nagłych absencji pracowników. Jak zapewnić ciągłość pracy i prawidłowe funkcjonowanie firmy?

Czy można powrócić do PPK po złożeniu rezygnacji?

Niektórzy rezygnują z PPK zanim dowiedzą się czy będą mogli wrócić do oszczędzania w programie. Czy można więc powrócić do PPK po złożeniu rezygnacji?

Kiedy PPK obejmie Twoją firmę?

PPK wprowadzane są stopniowo w 4 etapach. Epidemia koronawirusa nieco namieszała w terminach przystępowania do Pracowniczych Planów Kapitałowych. Kiedy PPK obejmie Twoją firmę?

Wellbeing pracownika w czasie epidemii – troska o pracownika to troska o firmę

Raptem jeszcze kilka miesięcy temu szkoliłem, doradzałem, pisałem artykuły i udzielałem wywiadów na temat wellbeing w organizacjach przekonując, że zależny od pracownika rynek pracy w naszym kraju wymaga od organizacji świadomych działań w tym zakresie. Mówiłem, że organizacje uczące się potrzebują otworzyć się na konieczność bardziej przemyślanego dbania o zatrudnionych. Wymagający pracownik wybiera taką firmę, która spełni jego oczekiwania nie tylko finansowe, nie tylko w zakresie uposażeń socjalnych, atmosfery pracy, możliwości rozwoju swoich kompetencji, ale również dobrze zaplanowanej troski organizacji o jego dobrostan. W efekcie komplikacji wywołanych przez ogólnoświatową epidemię rynek drastycznie się zmienił. W kilka miesięcy przestał być rynkiem pracownika. Organizacje z niepokojem korzystają z ostatnich transz tarczy, w wielu branżach poważnie spadły przychody, coraz częściej słyszy się o redukcjach etatów, wyczuwalny jest lęk związany z zapowiadaną drugą falą zachorowań i koniecznością wprowadzenia poważniejszych obostrzeń, a może i drugiego lock-downu. Jaki wpływ te okoliczności mogą mieć na prowadzenie działań z zakresu wellbeing pracownika?

Kto w Polsce jest najbardziej zadowolony ze swojej pracy?

22% zatrudnionych Polaków odczuwa duże zadowolenie ze swojej pracy. W jakiej części Polski jest najwięcej tych osób? Mieszkają w miastach czy na wsiach? To głównie kobiety czy mężczyźni? Jakie branże i stanowiska wiążą się z wyższa satysfakcją z pracy i co na nią wpływa?

Tarcza Antykryzysowa – zmiany w PPK

Tarcza Antykryzysowa wprowadziła trzy istotne zmiany dotyczące Pracowniczych Planów Kapitałowych. Dotyczą one: wydłużenia terminów wdrożenia PPK dla tzw. II fazy, utrzymania wyłączenia PPK spod regulacji dotyczących zamówień publicznych oraz uproszczenia w zasadach tworzenia PPK u pracodawców sektora publicznego.

Czy PPK jest zawieszone?

Wyjątkowa sytuacja związana z epidemią koronawirusa nie powoduje automatycznego „zawieszenia PPK”. Pracodawcy, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji mogą jednak skorzystać ze zwolnienia z finansowania wpłat do PPK. To rozwiązanie pozwoli im na złagodzenie skutków kryzysu.

Jak podtrzymywać dobre relacje w zdalnie pracującym zespole

Czy jest coś szczególnego, co powoduje, że ta firma jest świetnym miejscem pracy? Proszę podać konkretne przykłady – to otwarte pytanie zawsze pojawia się w badaniach przeprowadzanych przez Great Place to Work® na całym świecie. Polscy respondenci wskazali „atmosferę” jako wyróżnik ich miejsc pracy – tak wynika z analizy odpowiedzi pracowników na otwarte pytanie w ankietach przeprowadzonych w poprzednim roku przez Great Place to Work® w 16 krajach Europy. Solidnym fundamentem dla tej wyjątkowej atmosfery często były dobre relacje ze współpracownikami.

HR w dobie koronawirusa - 7 kierunków wymienionych przez dyrektorów personalnych

O tym, jak wygląda HR w dobie koronawirusa i jakie zmiany będą zachodzić w najbliższym czasie opowiadają dyrektorzy personalni. Zwracają uwagę na 7 kierunków: zdrowie i bezpieczeństwo, obawy związane z powrotem do pracy, plusy i minusy pracy zdalnej, testy z przywództwa, komunikację wewnętrzną, zachowanie spójności w organizacji oraz elastyczność.

Jak motywować pracowników w sytuacji kryzysu?

„Jak zmotywować ludzi do pracy? Jak zwiększyć ich zaangażowanie?” – podobne pytania pojawiają się wśród managerów na co dzień. Obecna sytuacja związana z pandemią koronawirusa sprawia, że potrzeba dbania o morale pracowników jest jeszcze większa. Rola lidera w organizacji nabiera więc szczególnego znaczenia. Według ekspertów Randstad najważniejsze by w tym szczególnym czasie wykazać się empatią, dbać o regularny kontakt z podwładnymi oraz umożliwić pracownikom udział w podejmowaniu decyzji. Takie działanie pozytywnie wpłynie na samopoczucie zatrudnionych, jak również wizerunek pracodawcy.

Działania pracodawcy redukujące stres pracowników w dobie koronawirusa

Pandemia koronawirusa wzmaga obawy przed utratą pracy i obniżką wynagrodzenia. Wszystko to wraz z obawą o zdrowie swoje i najbliższych powoduje nawarstwianie się stresu. Okazuje się, że pracodawcy nie radzą sobie ze stresem swoich pracowników. Jakie działania podejmować, aby redukować stres pracowników w dobie koronawirusa?

Organizacja pracy w polskich firmach podczas epidemii koronawirusa

Podczas epidemii koronawirusa zmieniła się organizacja pracy w polskich firmach. Najczęściej wyposaża się miejsca pracy w środki czystości i dezynfekcyjne, wprowadza się pracę zdalną oraz ograniczenie aktywności związanych z bezpośrednią obsługą klienta. W jakiej branży podjęto najmniej działań zapobiegawczych?

Przestój ekonomiczny lub obniżony wymiar czasu pracy a wpłaty na PPK

W dobie kryzysu wywołanego epidemią koronawirusa wprowadzenie przestoju ekonomicznego lub obniżonego wymiaru czasu pracy zwalnia z finansowania wpłat na PPK. Co to faktycznie oznacza?

PPK - 5 najczęściej zadawanych pytań

Pracownicze Plany Kapitałowe to nowy program długoterminowego oszczędzania. Poznaj 5 najczęściej zadawanych pytań na temat PPK, które dotyczą: terminów wpłat, pojęcia podmiotu zarządzającego, momentu powstania przychodu, korekt wpłat oraz ustalenia kwoty wolnej od potrąceń.

Jak tarcza antykryzysowa wpływa na PPK?

Tarcza antykryzysowa wpływa na Pracownicze Plany Kapitałowe, a dokładniej na II fazę wdrażania PPK. Terminy zawarcia umów o zarządzanie i prowadzenia PPK dla firm zatrudniających co najmniej 50 pracowników zostały przesunięte z wiosny na jesień 2020 r. Sprawdź nowe daty.

Nowy termin na wdrożenie PPK w firmach zatrudniających od 50 pracowników

Wdrożenie PPK w firmach zatrudniających od 50 pracowników miało odbyć się wiosną 2020 r. Termin na zawarcie z wybraną instytucją finansową umowy o zarządzanie PPK został przeniesiony z 24 kwietnia na 27 października, a termin na podpisanie umowy o prowadzenie PPK z 11 maja na 10 listopada.

Podatek od wpłat do PPK finansowanych przez podmiot zatrudniający

Kiedy powstaje przychód uczestnika PPK z tytułu wpłat do PPK finansowanych przez podmiot zatrudniający? Czy wpłaty do PPK finansowane przez podmiot zatrudniający stanowią koszty uzyskania przychodów w przypadku dokonania tych wpłat z przekroczeniem ustawowego terminu? Do jakiego miesiąca należy przypisać koszty uzyskania przychodów w przypadku, gdy wpłaty do PPK zostały naliczone od wynagrodzenia przysługującego za miesiąc poprzedni, a przekazane do instytucji finansowej w miesiącu następującym po miesiącu ich naliczenia? I co z kosztami uzyskania przychodów zleceniobiorców?

Poważne zachorowanie a wcześniejsza wypłata oszczędności z PPK

W razie poważnego zachorowania uczestnik PPK może skorzystać ze środków zgromadzonych na rachunku PPK. Co oznacza „poważne zachorowanie”? Ile oszczędności można wypłacić i na jakich warunkach? Gdzie złożyć wniosek o wypłatę? Czy wypłacone środki trzeba zwrócić?

Wdrożenie drugiego etapu PPK do 30 listopada 2020 r.

Wprowadzenie II etapu Pracowniczych Planów Kapitałowych zostanie wydłużone do końca listopada do czasu, kiedy przypada wdrożenie III etapu - zapowiedział prezes Polskiego Funduszu Rozwoju Paweł Borys.

8 poziomów wdrażania coachingu w organizacji

Korzystając z coachingu jako metody wspierającej implementację istotnych zmian oraz rozwój kapitału ludzkiego w organizacji można to robić na różną skalę. Z tego względu można wyróżnić osiem poziomów wdrażania coachingu.

Jak zadbać o well-being i zdrowie pracowników

Coraz częściej pracodawcy starają się zapewnić jak najlepsze warunki pracy, wprowadzając do pracy well-being czy work-life-balance. Czym jest well-being w pracy? Jak skutecznie dbać o zdrowie pracowników?

Pierwsze wpłaty powitalne w PPK wypłacone

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przekazało z Funduszu Pracy pierwszą transzę na wypłatę powitalną w PPK. Każdy uczestnik otrzyma wpłaty powitalnej w wysokości 250 zł bez względu na to, ile środków wpłacił do PPK w formie składki.

Wyższa płaca minimalna korzystna dla najmniej zarabiających uczestników PPK

Osoby, które zarabiają do 3,1 tys. zł brutto miesięcznie, dostaną od pracodawcy i państwa ponad cztery razy więcej niż sami wpłacają do PPK - powiedział Bartosz Marczuk, wiceprezes Polskiego Funduszu Rozwoju.

PPK 2020 - nowe obowiązki pracodawcy od 1 stycznia 2020 r.

Firmy, które 30 czerwca 2019 r. zatrudniały co najmniej 50 osób podlegających obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym, podlegają obowiązkowi utworzenia PPK od 1 stycznia 2020 r. Pomimo iż wdrożenie PPK może nastąpić dopiero w II kwartale 2020 r., to już teraz firmy muszą podjąć szereg działań z tym związanych.

Ważne zmiany dla pracodawców w 2020 roku

Zmiany dla pracodawców w 2020 r. były większe niż przypuszczano. Wszystko to za sprawą COVID-19. Jaka była kwota minimalnego wynagrodzenia za pracę? Czy przy umowach zlecenie obowiązuje stawka minimalna? Kto wdrażał Pracownicze Plany Kapitałowe? To miały być najważniejsze zmiany 2020 roku. Jednak było ich o wiele więcej. Co się zmieniło? Co zmieni się w 2021 r.?

Od 1 stycznia 2020 r. PPK dla firm zatrudniających od 50 do 250 osób

Od 1 stycznia 2020 r. średnie firmy - zatrudniające od 50 do 250 osób - zaczną wprowadzać Pracownicze Plany Kapitałowe - wynika z ustawy o Pracowniczych Planach Kapitałowych (PPK). Najpóźniej do 24 kwietnia 2020 r. firmy te muszą podpisać umowy o zarządzanie środkami z PPK.

PPK z punktu widzenia pracowników i pracodawców - czy to się opłaca? (wywiad)

Na jakie problemy mogą trafić pracodawcy przy wdrożeniu PPK? Jakie są największe wyzwania przed PPK z punktu widzenia pracodawców? Jakie zachowanie pracodawcy będzie odczytane jako „nakłanianie”? Czy należy obawiać się, że PPK podzieli los OFE? Na te i inne pytania odpowiada Adrian Prusik, Radca prawny w Kancelarii Wojewódka i Wspólnicy, Lider Działu Produktów Emerytalnych.

PPK 2020 - wpłata powitalna i dopłata roczna

W 2020 roku do PPK przystąpią firmy zatrudniające co najmniej 50 osób. Jakie są warunki otrzymania wpłaty powitalnej i dopłat rocznych w 2020 roku?

PPK: wsparcie w razie choroby i pożyczka na cele mieszkaniowe

Pieniądze z PPK będzie można wypłacić przed 60. rokiem życia bez żadnych potrąceń, kiedy ciężko zachorują lub choroba dotknie ich bliskich.

Działaj w oparciu o fakty - Evidence Based HR

Evidence Based HR to proces, który skłania firmę do podejmowania decyzji na podstawie danych, doświadczeń oraz opinii ekspertów, co ma skutkować pożądanymi przez decydentów rezultatami. Ocena każdej instrukcji powinna wykorzystywać możliwość sprawdzenia danych z wielu źródeł, co oznacza działanie w pełni wykorzystujące nowe technologie w świecie rynku pracy.

Najważniejsze aspekty prawa pracy dla menedżera

Skuteczne zarządzanie zespołem to wyzwanie, które stoi przed każdym menedżerem. Efektywną współpracę i budowanie dobrych relacji ułatwiają tzw. miękkie umiejętności: komunikacja, empatia czy zdolność do rozwiązywania konfliktów. Jednak kierowanie zespołem wymaga od menedżerów także podstawowej znajomości Kodeksu pracy. Menedżerowie często nieświadomie popełniają błędy i dopuszczają się zaniedbań. A znajomość przepisów prawa pracy to obowiązek każdego menedżera, który chce w prawidłowy sposób zarządzać swoim zespołem, a zarazem chronić przedsiębiorstwo przed karami i sankcjami na jakie mogą grozić za nieprzestrzeganie obowiązujących przepisów.

HR – wczoraj – dziś – jutro. HR (R)evolution

Ostatnie 25 lat to bardzo dynamiczny okres w rozwoju działów HR w polskich firmach. Przez ten krótki czas działy HR przeszły drogę od działów kadr, które tylko w sposób admnistracyjno -  kadrowy obsługiwały pracowników, aż do HR Biznes Partnerów aktywnie wspierających rozwój i towarzyszących pracownikom na każdym etapie ścieżki zawodowej w firmie. Minęło zaledwie ćwierć wieku – niedużo – jednak zmiany jakie zaszły w tym czasie w świadomości pracodawców i pracowników można porównać do skutków rewolucji przemysłowej XIX wieku. W procesie zmiany świadomości jedną z najważniejszych ról odegrali pracownicy działów HR, którzy wiele rozwiązań wprowadzali na żywym organizmie w czasach, gdy w Polsce rodziła się i kształtowała polityka personalna wielu firm.

Wellbeing – lekarstwo na kryzys pracowniczy?

Kryzys pracowniczy oraz nieustanna walka o pracownika spowodowały, że pracodawcy zostali zmuszeni do zmian strategii. Aby utrzymać swój zespół w ryzach oraz zwiększać jego efektywność, managerowie opracowują nowe strategie HR-owe. Jednym z popularnych oraz, przede wszystkim, efektywnych rozwiązań, są projekty z zakresu wellbeing.

Dyrektor finansowy (CFO) - zarobki, rola w firmie

Jakie kompetencje powinien mieć dyrektor finansowy (CFO)? Jakie są perspektywy rozwoju i zarobki dyrektora finansowego?

Jak zarządzać projektami HR

Jak dobrze zacząć, zachować kontrolę i poradzić sobie z największymi problemami? Z artykułu dowiesz się: Jakich kompetencji do osiągnięcia sukcesu potrzebuje dział HR? Jakie są najczęściej popełniane błędy przez HR? Na czym polega metoda 12 pytań KISS PM®?

Wzrost znaczenia kompetencji miękkich w procesach rekrutacyjnych.

Doświadczenie, wiedza, wykształcenie. Te trzy hasła prawdopodobnie przychodzą do głowy każdemu, kto zastanawia się, co jest najistotniejsze przy prezentowaniu swojego życiorysu podczas rozmowy o pracę. I z pewnością dla osoby zatrudniającej mieszanka tych trzech atrybutów, szczególnie jeśli zostały zdobyte w renomowanych miejscach, ma niemałe znaczenie. Czy jednak te tzw. kompetencje twarde to nasz jedyny atut i powód, by nas zatrudnić? Czy dla przyszłego pracodawcy te mierzalne umiejętności są wyłączną przesłanką do zaakceptowania bądź odrzucenia naszej kandydatury?

Jak motywować pracowników do rozwijania kompetencji miękkich?

Kompetencje miękkie to umiejętności społeczne, a także cechy psychofizyczne, które determinują zachowanie, kontakty z innymi osobami oraz szeroko rozumianą organizację pracy. Ich znaczenie na rynku pracy stale rośnie.

Storytelling w pracy menedżera, czyli jak opowiedzieć historię swoim pracownikom

Zdawać by się mogło, że słowa „historia” i „biznes” to połączenie równie atrakcyjne, jak ruskie pierogi i szampan. Okazuje się jednak, że umiejętność opowiadania historii jest w pracy menedżera bardzo przydatna. Jak wykorzystać storytelling do angażowania i motywowania pracowników? Na co zwracać uwagę, tworząc opowieści wspierające zmianę przekonań?

Strategia wynagrodzeń - od czego zacząć?

Strategiczne podejście do wynagrodzeń w nowoczesnej firmie jest regułą. Jakie są trendy w zarządzaniu wynagrodzeniami?

Pięć kroków w bezstresowy nowy rok

Przed końcem roku chciałbyś zrobić jeszcze tak wiele, a dni pozostało tak mało? Zatrzymaj się na chwilę, ustal, co jest najważniejsze, a potem zadbaj o to, żeby w nowy rok wejść z większym spokojem, a zarazem zapałem do pracy. Jak to zrobić?

Jak zapobiegać nadmiernej rotacji pracowników – 3 zasady

Masz problem z częstym odchodzeniem pracowników i kolejnymi rekrutacjami na wolne stanowiska w Twojej firmie? Oczywiście pewna rotacja w zespole pracowników jest czymś zwyczajnym. Jednak zbyt częste zmiany pracowników rodzą pewne zagrożenia dla działalności firmy. Rosną koszty rekrutacji, szkoleń i wdrożenia nowych pracowników do realizacji bieżących zadań. Nowi pracownicy potrzebują czasu, by nauczyć się funkcjonowania w nowym otoczeniu. Jak utrzymywać rotację pracowników na bezpiecznym poziomie?

Indywidualne motywacyjne DNA, czyli każdego motywuje coś innego

Czynnik, który motywuje jednych ludzi, dodaje im energii i zwiększa ich zaangażowanie - innych może zniechęcić do aktywności. To dlatego, że każdy z nas posiada indywidualne motywacyjne DNA (z ang. Drives – dążenia, Needs – potrzeby i Awards – nagrody). Określa ono, co zachęca nas do działania – zupełnie tak, jak genetyczne DNA wyznacza nasze niepowtarzalne cechy fizyczne. Na czym polega koncepcja, według której szkoleni są prezydenci USA, medaliści olimpijscy i wybitni trenerzy sportu?

Zarządzanie stresem, czyli jak ujarzmić bestię

Występuje wszędzie. Zupełnie niezależnie od rodzaju branży i wielkości przedsiębiorstwa. Potrafi zaatakować na każdym etapie kariery zawodowej i mocno psuje szyki w zdrowym funkcjonowaniu w pracy. To stres. Zabójca motywacji, bez sentymentów podcinający skrzydła i odbierający multum naszych zalet.

Czy „haerowcy” wyginą jak dinozaury?

Co jest ważne, aby zespół osiągał jak najlepsze efekty dla firmy? Zazwyczaj nieco innych odpowiedzi udzielają prezesi, członkowie zarządu, menedżerowie, a inne padają wówczas, gdy zapytamy przedstawicieli działów HR. A przecież wszyscy wspólnie powinni dążyć do tych samych celów biznesowych.

Jak wyznaczać priorytety w pracy przy natłoku zadań?

Liczba zadań do wykonania znowu cię przytłacza i nie masz pojęcia, od czego zacząć? Wiele osób doskonale zna ten scenariusz z codziennej pracy. Stres związany z natłokiem obowiązków nie sprzyja efektywności. Jak więc skupić się na tym, co najważniejsze lub pomóc w tym swoim pracownikom?

Metody oceny kompetencji

W prężnie funkcjonujących organizacjach pracownicy zajmują się tym, w czym są najlepsi, a zespoły tworzone są tak, by umiejętności poszczególnych osób uzupełniały się. Do tego potrzebna jest jednak właściwie zaplanowana strategia zarządzania kompetencjami pozwalająca odpowiednio gospodarować kapitałem ludzkim w organizacji. Jakie metody warto w niej wykorzystać?

Lean management czyli szczupłe zarządzanie a praca w biurze

Jak przenieść lean management czyli szczupłe zarządzanie z procesu produkcyjnego do pracy w biurze? Jakie narzędzia warto wziąć pod uwagę przy wprowadzaniu nowego modelu zarządzania?

Zarządzanie stresem

Zarządzanie stresem jest możliwe. Nie radzimy sobie ze stresem przez zbyt mocną koncentrację na sprawach zawodowych i brak odpoczynku. Ciągle chcemy pracować więcej, szybciej i skuteczniej, co jeszcze bardziej napędza stres, a reakcje organizmu są coraz gorsze. Jak to zmienić?

Haerowcy badają innych, ale kto zbada haerowców?

Zapewne każdy specjalista w zakresie zarządzania ludźmi wie, czym jest Development Center. To bardzo skuteczne narzędzie, które pozwala diagnozować potencjał oraz kompetencje zawodowe pracowników. Pojawia się jednak pytanie, kto miałby zbadać samych specjalistów ds. Human Resources oraz HR Biznes Partnerów?

REKLAMA