Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Hr

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Uczucie chronicznego zmęczenia i stresu, zapominanie, to tylko niektóre z objawów przepracowania. Jakie inne symptomy mogą pojawić się w związku z przepracowaniem u osoby zajmującej kierownicze stanowisko?
Warto przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej i zrobić dobre wrażenie na potencjalnym pracodawcy. Jak zatem postępować, aby stres nie sparaliżował nas podczas rozmowy?
Rolą HR, a może przede wszystkim menedżera, jest wyjaśnianie toczących się zmian i takie poprowadzenie osób pracujących w firmie, by zobaczyły one sens i uzasadnienie tych modyfikacji – zarówno dla całej organizacji, jak i dla nich samych. Innymi słowy pracownik potrzebuje wiedzieć co się dzieje w firmie i co to dla niego oznacza. Oczywiście zakres tych informacji powinien być dostosowany do pozycji danego pracownika w całej organizacji.
W życiu każdego z nas przychodzi czas na zmiany. Jedni podchodzą do nich sceptycznie. Zazwyczaj dlatego, że ciężko im wyjść ze strefy komfortu. Inni decydują się na zmiany szybciej, zwłaszcza kiedy zdają się one nieuniknione. Bo przecież i tak trzeba coś zmienić. Prędzej czy później.
Pogodzenie stałego zatrudnienia z dodatkowymi zleceniami wymaga dużego zaangażowania i umiejętności pogodzenia obowiązków. W jaki sposób pogodzić prace w kilku miejscach?
Podobno nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki. Ale w przypadku życia zawodowego warto tę regułę nieco złagodzić i przyjąć, że odejście z organizacji nie musi definitywnie kończyć relacji. W aplikacjach widać zresztą, że momentów powrotowych jest całkiem sporo. Z odpowiednim nastawieniem i przygotowaniem – zarówno pracownika, jak organizacji – taki powrót może mieć wiele zalet.
Okres próbny to czas, który pozwala pracodawcy na sprawdzenie czy pracownik jest odpowiednim kandydatem na dane stanowisko, a pracownikowi na sprawdzenie, czy decyzja o świadczeniu pracy u pracodawcy była słuszna. Jak wywrzeć dobre wrażenie i pozytywnie przejść okres próbny?
Co łączy Jamesa Bonda, jego wstrząśnięte niezmieszane martini oraz dostarczane mu zabawki przez ekscentrycznego naukowca Q z zamawianiem, projektowaniem i realizacją szkoleń dla pracowników firmy? Otóż Bond wiedział, co zamawia. Badania pokazały, że wstrząśnięte martini było efektywniejsze w dezaktywacji nadtlenku wodoru niż mieszany drink, a oba były efektywniejsze niż czysty dżin lub wermut. Szkolenia natomiast zamawiamy i realizujemy w wersji „mieszanej”. Dlaczego tak się dzieje?
O tym, jak ważna i trudna zarazem jest praca zespołowa, wie chyba każdy z nas. W zespole trzeba umieć pracować, ale zanim zacznie się kształtować odpowiednie kompetencje zapewniające właściwą współpracę, zespół trzeba zbudować. Każdy manager wie, że nie jest to łatwe. Jak skutecznie budować zespół za pomocą narzędzi?
Nie warto rezygnować z pracy pod wpływem impulsu czy w złości. Oto powody, dla których warto pomyśleć nad zmianą pracy.
W celu utrzymania dobrych relacji w firmie, powinniśmy unikać niektórych zachowań. Notoryczne spóźnialstwo, plotkowanie to tylko niektóre z zachowań, które mogą postawić nas w złym świetle. Czego jeszcze nie warto robić w pracy?
Nasz wygląd ma ogromny wpływ na to jak będą nas postrzegać ludzie. Tak samo jest z rozmową rekrutacyjną. Jeśli chcesz dostać pracę w renomowanej, międzynarodowej korporacji, musisz ubrać się odpowiednio. Równie ważna jest kultura osobista i ogólne zachowanie. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę?
Często kandydaci na pracowników szukają opinii o danej firmie w internecie. Opinie mogą być zarówno pozytywne jak i negatywne, dlatego też pracodawca nie powinien zapominać o dbaniu wizerunku firmy w sieci. Jak to zrobić?
Praca pełna wyzwań, wyznaczanie celów, nagradzanie za ich osiąganie, planowanie ścieżek rozwoju, dobra komunikacja, konstruktywna dyskusja, podsumowanie pracy i jej wpływu na rozwój biznesu - wszystko to powinno zawierać się w długofalowej retencji pracowników. Duży w tym udział managerów, którym HR powinien dostarczyć narzędzi niezbędnych do tego, aby praca stała się dla nich możliwie najbardziej atrakcyjna.
Firma, która chce się rozwijać i mieć najlepszych pracowników, musi zainwestować we własny wizerunek. W tym celu z pomocą mogą przyjść działania budowania wizerunku dobrego pracodawcy, czyli employer branding.
Grywalizacja to jedno z tych narzędzi, które od pewnego czasu króluje w branży HR, znajdując zastosowanie w wielu jej obszarach, począwszy od procesów rekrutacyjnych, skończywszy na zarządzaniu personelem. W każdym z tych obszarów grywalizację można zastosować bardzo skutecznie. W jaki sposób? O tym w dalszej części artykułu.
Zarządzanie zespołem, w którym występuje różnorodność w postaci wieku, koloru skóry, religii, kultury może powodować strach. Jednakże różnorodność w miejscu pracy jest jednym z kluczowym zasobów organizacji, przyczyniającym się do jej rozwoju i nie należy się jej obawiać.
Rekruter z wielu nadesłanych życiorysów wybiera kilka najbardziej obiecujących i umawia się z kandydatami na spotkanie. Większość reaguje bardzo entuzjastycznie, a kalendarz osoby rekrutującej zapełnia się kolejnymi terminami. Ostatecznie jednak na rozmowę przychodzi zaledwie garstka osób, a pozostali w ogóle nie informują o powodach swojej nieobecności. Taki scenariusz nie jest niestety dla wielu firm obcy. Nierzadko zdarzają się sytuacje, w których kandydat odwołuje spotkanie w ostatniej chwili, albo, co gorsza w ogóle nie powiadamia rekrutera o przyczynach rezygnacji. Dlaczego tak się dzieje i co powinien w tej sytuacji zrobić pracodawca?
E-learning to nowe perspektywy. Dla pracodawcy i pracownika. To nowe perspektywy dla biznesu, który zmienia się diametralnie pod wieloma względami. O ile zmiany te zauważalne są choćby w sposobach prezentacji ofert, czy możliwościach dotarcia do potencjalnych klientów, zmianie nie ulega jednak konieczność nieustannego rozwoju i podnoszenia kwalifikacji pracowników. Nie bez powodu mówi się przecież, że ludzie stanowią największy kapitał firmy, stąd też jedną z najlepszych inwestycji będzie ich szkolenie.
To w pracy spędzamy większość czasu. Dlatego ucząc się języka obcego, powinniśmy poznawać go w taki sposób, który umożliwi nam posługiwanie się nim właśnie w celach zawodowych. Niestety, takiego języka nie nauczymy się na kursie językowym o charakterze ogólnym.
Motywacja 2.0, opierająca się na systemie nagród i kar, czyli dobrze wszystkim znanej metodzie kija i marchewki jest najbardziej popularną formą motywacji pracowników do efektywniejszego działania. Coraz częściej dostrzega się jednak, że sposób ten jest niestety dość krótkotrwały i nie przynosi pożądanych efektów. Jak więc skutecznie zachęcić zespół do większego zaangażowania w pracę? Z pomocą przychodzi tzw. motywacja 3.0, polegająca na pobudzaniu wewnętrznej motywacji człowieka.
Każda osoba rozpoczynająca pracę musi się postarać by odnaleźć się w niej i zrobić dobre wrażenie. Zobacz jak unikać podstawowych błędów by zintegrować się z zespołem.
W życiu każdego z nas nadchodzi taki moment, kiedy trzeba coś zmienić. Za niskie zarobki, brak możliwości rozwoju i awansu, problemy z szefem - to tylko niektóre z najczęstszych przyczyn zmiany pracy.
ATS to jedno z tych narzędzi, bez których trudno wyobrazić dziś sobie sprawne i skuteczne zarządzanie procesami rekrutacyjnymi oraz bazą kandydatów. Oprogramowanie stworzono w celu uporządkowania tych procesów, ich skrócenia i podwyższenia skuteczności. Jak sprawdza się na co dzień? W jaki sposób wdraża się dzięki niemu zasady przyjaznej rekrutacji?
Proces rekrutacji nie należy do najłatwiejszych. Specjaliści od rekrutacji wszystko szczegółowo sprawdzają. Warto wiedzieć, co zrobić by skutecznie przejść etapy rekrutacji.
W dzisiejszym świecie zrekrutowanie odpowiednich pracowników nie jest łatwe. Jeszcze trudniejsze jest stworzenie zauważalnej oraz atrakcyjnej oferty pracy i zbudowanie takiego wizerunku firmy, który będzie zachęcał potencjalnych Kandydatów. Prowadzenie otwartej polityki i prezentowanie możliwych ścieżek kariery w firmie jest doskonałym sposobem na budowanie Employer Branding.
Pracodawcy muszą się starać aby utrzymać w firmie najlepszych i wartościowych pracowników. Natomiast pracownik może wykorzystać sytuację, która panuje na rynku pracy i starać się wynegocjować lepsze warunki pracy, np. podwyżkę. Jak to zrobić?
Zmiany trendów rynkowych, postęp technologiczny i rosnące zapotrzebowanie na specjalistów to tylko niektóre czynniki wpływające na poszukiwanie pól współpracy między sferą nauki i biznesu.
CV to pierwszy dokument, na który spojrzy nasz przyszły pracodawca. Aby nasze CV wyglądało profesjonalnie i przyciągało uwagę, warto mu poświęcić trochę czasu. Poniżej 5 wskazówek, dzięki którym stworzysz idealne CV.
Na strukturę zatrudnienia we współczesnych organizacjach składają się obecnie trzy pokolenia pracowników – przedstawiciele generacji baby boomers, pokolenie X, Y, Z. Jak zarządzać zespołem wielopokoleniowym?
Coraz więcej przedsiębiorstw wdraża działy HR w obszar decydowania o przedsiębiorstwie. HR zajmuje się najczęściej rekrutacją, zarządzaniem zasobami ludzkimi, kształtowaniem właściwych relacji między pracownikami.
Latem, kiedy temperatura na zewnątrz przekracza 30 stopni, panujący w firmach dress code zaczyna być uciążliwy. W głowach pracowników zaczyna rodzić się pytanie o to, czy można pozwolić sobie na ewentualne odstępstwa. Jeżeli tak, warto wiedzieć, jakie elementy garderoby wybrać, by nadal wyglądać profesjonalnie.
Praca rekrutera nie należy do najłatwiejszych. Wiąże się przede wszystkim z częstym kontaktem z ludźmi, co wymaga dużego zaangażowania. Jakie błędy najczęściej popełniają osoby rekrutujące pracowników? Przedstawiamy 7 grzechów rekrutera.
Lider zespołu pracowniczego powinien cieszyć się szacunkiem. Jak tego dokonać? Mamy na to 8 rad: pozytywne nastawienie, dostępność dla każdego pracownika, pomoc w potrzebie, wyznaczanie zadań, aktywne słuchanie, poczucie humoru, chwalenie za dobrą pracę oraz konsekwencja w działaniu.
Praca rekrutera wiąże się z podążaniem za wszelkimi usprawnieniami i nowościami w branży. Wszystkie te dążenia mają na celu ułatwić proces rekrutacyjny i spowodować, że stanie się on atrakcyjny w oczach kandydatów. Dzisiaj osoby poszukujące pracy chętniej aplikują na ogłoszenia, które wyróżniają się na tle pozostałych oraz wolą brać udział w niebanalnych rekrutacjach.
Praca w wakacje wzbogaca CV każdego kandydata do pracy. Pomaga zdobyć doświadczenie, sprawdzić się na danym stanowisku, poznać język obcy i uczy komunikacji w zespole.
Możliwość rozwój kariery w korporacji przyciąga wielu kandydatów do pracy. Duże firmy proponują różne ścieżki awansu, kusząc wysokim wynagrodzeniem, prestiżem i dodatkami socjalnymi. Sprawdź, jak awansować w korporacji.
Pracownicy często mają problem z zaangażowaniem się w wykonywaną pracę. Podajemy 6 sposobów na zwiększenie zaangażowania i motywacji do pracy.
Praca rekruterów zmienia się wraz z rozwojem nowoczesnych technologii. Czy wideorekrutacja zastąpi w przyszłości standardowe rozmowy kwalifikacyjne?
Ryzykowne zawodowe kroki często prowadzą do rozwoju kariery. Jeśli chcesz osiągnąć sukces, przeczytaj o: powrocie na uczelnię, zmianie zawodu, mówieniu "nie" dodatkowym obowiązkom oraz rozpoczęciu własnej działalności.
Analiza ofert pracy w II kwartale 2015 r. pozwala stwierdzić duży wzrost ofert pracy w księgowości i finansach. Najwięcej pracowników poszukiwano w dużych miastach: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi i Poznaniu.
Rozmowa rekrutacyjna może zdecydować o przyjęciu bądź ostatecznym odrzuceniu kandydata do pracy. Warto dobrze przygotować się na każde możliwe pytanie. Przedstawiamy 5 standardowych pytań, które padają podczas rozmowy kwalifikacyjnej.
Przestrzeń biurową należy dostosować do młodych pracowników, czyli pracowników nowej generacji tzw. pokolenia Y. Przestrzeń aranżuje się tak, by sprzyjała ona nie tylko efektywnej pracy zespołowej, ale też kreowaniu niecodziennych pomysłów i zapewniała przyjemną, odprężającą atmosferę.
Wyższe wykształcenie oraz doświadczenie w branży nie dają gwarancji zatrudnienia. Jakie cechy powinien posiadać idealny kandydat do pracy? Agencja Zatrudnienia GP People wymienia komunikatywność, aktywność, multikulturowość, zdolności analityczne i odporność na stres.
Wypalenie zawodowe przejawia się poczuciem rozczarowania, frustracji, brakiem motywacji do wykonywania codziennych obowiązków zawodowych. Poniżej przedstawiamy sposoby walki z syndromem wypalenia zawodowego.
Jeden robot może zastąpić pracę co najmniej 2 pracowników. Dotychczas robotyka i automatyka były wykorzystywane głównie w produkcji. Nowe rozwiązania coraz częściej wdraża się w centrach finansowo-księgowych oraz obsługi klienta.
Pracodawcy coraz częściej decydują się na wykorzystywanie nowych narzędzi w przeprowadzanych kampaniach rekrutacyjnych. Oferty pracy w internecie znajdują się już w grach komputerowych, na portalach społecznościowych. Zaopatrzone są także w fotokody QR Code. Kolejnym etapem informatyzacji procesów rekrutacyjnych będzie wykorzystywanie kampanii AdWords.
Okazuje się, że w dzisiejszych czasach wynagrodzenie przestało był jedynym skutecznym środkiem motywującym pracowników. Jak wprowadzać efektywne systemy motywacyjne w firmie?
Konieczność zwolnienia pracownika to często bardzo trudna decyzja dla pracownika zarządzającego. Najczęstszym powodem zwolnień jest szukanie oszczędności w redukcjach personelu. Jak przekazać pracownikowi informację o rozwiązaniu z nim umowy?
Często zdarza się, że CV kandydata zawiera informacje niezgodne z prawdą. Osoby szukające pracy często wpisują umiejętności, które wymagane są przez danego pracodawcę z nadzieją na przyjęcie do pracy. Oto 5 zasad podpowiadających jak nie wpaść w pułapkę własnego CV.