REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Kwalifikacje zawodowe, Komunikacja w firmie/zespole

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak napisać idealne CV?

CV to pierwszy dokument, na który spojrzy nasz przyszły pracodawca. Aby nasze CV wyglądało profesjonalnie i przyciągało uwagę, warto mu poświęcić trochę czasu. Poniżej 5 wskazówek, dzięki którym stworzysz idealne CV.

Kiedy pracownik może odmówić wykonania polecenia służbowego?

Jednym z podstawowych obowiązków pracownika jest wykonywanie poleceń pracodawcy. Zdarzają się sytuacje, że trzeba będzie powiedzieć "nie". Jak i kiedy odmawiać szefowi, aby zachować dobre relacje i nie narazić się na nieprzyjemności?

Podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracownika - obowiązek pracodawcy

Jednym z podstawowych obowiązków pracodawcy jest ułatwianie pracownikom podnoszenia kwalifi­kacji zawodowych. Podnoszenie kwalifikacji pra­cownik może odbywać za zgodą pracodawcy lub z jego inicjatywy. Pracownikom podnoszącym swoje kwalifikacje przysługuje płatny urlop szkoleniowy oraz zwolnienie z całości lub części dnia pracy na czas szkoleń.

7 błędów rekrutera

Praca rekrutera nie należy do najłatwiejszych. Wiąże się przede wszystkim z częstym kontaktem z ludźmi, co wymaga dużego zaangażowania. Jakie błędy najczęściej popełniają osoby rekrutujące pracowników? Przedstawiamy 7 grzechów rekrutera.

Jak zdobyć szacunek wśród pracowników?

Lider zespołu pracowniczego powinien cieszyć się szacunkiem. Jak tego dokonać? Mamy na to 8 rad: pozytywne nastawienie, dostępność dla każdego pracownika, pomoc w potrzebie, wyznaczanie zadań, aktywne słuchanie, poczucie humoru, chwalenie za dobrą pracę oraz konsekwencja w działaniu.

Praca w wakacje wzbogaca CV

Praca w wakacje wzbogaca CV każdego kandydata do pracy. Pomaga zdobyć doświadczenie, sprawdzić się na danym stanowisku, poznać język obcy i uczy komunikacji w zespole.

Polacy pracują także podczas urlopu

Okazuje się, że aż 36% Polaków pracuje także podczas urlopu wypoczynkowego. Większość z nich musi być dostępna telefonicznie przez cały okres wypoczynku, a część nie potrafi zapomnieć o obowiązkach pracowniczych. Jakie mogą być skutki takiego stanu rzeczy?

Przestrzeń biurowa dla pracowników nowej generacji

Przestrzeń biurową należy dostosować do młodych pracowników, czyli pracowników nowej generacji tzw. pokolenia Y. Przestrzeń aranżuje się tak, by sprzyjała ona nie tylko efektywnej pracy zespołowej, ale też kreowaniu niecodziennych pomysłów i zapewniała przyjemną, odprężającą atmosferę.

Praca w systemie home office

Praca w systemie home office zwana inaczej pracą zdalną, telepracą albo mobilnym stylem pracy jest coraz częściej stosowana przez polskich pracodawców. Przynosi korzyści nie tylko pracownikom, ale i podmiotom zatrudniającym. Jakie są plusy i minusy telepracy?

Pokolenie „140 znaków” na rynku pracy - badanie Hay Group

Aktualnie na rynku pracy może brakować absolwentów, którzy mogą pochwalić się kompetencjami społecznymi i emocjonalnymi. Tego typu kompetencje przyczyniają się do osiągnięcia sukcesu zawodowego. Tak wynika z badania Hay Group Pokolenie "140 znaków" na rynku pracy.

Konieczność zwolnienia pracownika

Konieczność zwolnienia pracownika to często bardzo trudna decyzja dla pracownika zarządzającego. Najczęstszym powodem zwolnień jest szukanie oszczędności w redukcjach personelu. Jak przekazać pracownikowi informację o rozwiązaniu z nim umowy?

CV niezgodne z prawdą

Często zdarza się, że CV kandydata zawiera informacje niezgodne z prawdą. Osoby szukające pracy często wpisują umiejętności, które wymagane są przez danego pracodawcę z nadzieją na przyjęcie do pracy. Oto 5 zasad podpowiadających jak nie wpaść w pułapkę własnego CV.

Rosnąca popularność pracy tymczasowej

Popularność pracy tymczasowej wciąż rośnie. Najczęściej korzystają z niej zagraniczne korporacje. To korzystna forma zatrudnienia szczególnie dla ludzi młodych, którzy mogą zapoznać się ze stanowiskiem pracy, z którym wiążą swoją karierę zawodową.

Umowa szkoleniowa z pracownikiem - czas trwania

Umowa szkoleniowa z pracownikiem może zobowiązywać go do pozostawania w zatrudnieniu u danego pracodawcy przez określony czas od zakończenia szkolenia. Ile maksymalnie może trwać umowa o podnoszenie kwalifikacji zawodowych? Co w przypadku, gdy pracownik nie dotrzyma wskazanego w umowie terminu?

Europejski Fundusz Dostosowania do Globalizacji - efekty w 2013 i 2014 r.

Prawie 30 tys. pracowników skorzystało z Europejskiego Funduszu Dostosowania do Globalizacji w 2013 i 2014 r. EFG pomógł w znalezieniu nowej pracy łącznie 26 610 pracownikom zwolnionym w wyniku kryzysu gospodarczego i skutków globalizacji.

Jak zachęcić kadrę do wolontariatu pracowniczego?

Coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na podejmowanie i wspieranie działalności charytatywnej. Najlepszym tego przykładem jest funkcjonowanie w firmie wolontariatu pracowniczego. Jak zachęcić kadrę do tego typu działań?

5 zasad komunikacji z kandydatem do pracy

Rekrutacja to gra zespołowa. Szukający pracownika i poszukujący pracy powinni tworzyć równą relację. Poznaj 5 zasad komunikacji z kandydatem do pracy.

Kontakt z pracodawcą podczas urlopu

Czy pracownicy mają kontakt z pracodawcą podczas urlopu? Czy pracodawcy wymagają w czasie wolnym telefonicznego i mailowego kontaktu od swoich podwładnych? A z drugiej strony, ile osób załatwia swoje prywatne sprawy w godzinach pracy? Poznaj wyniki badania "Monitor Rynku Pracy" przeprowadzonego przez Randstad.

Zainwestuj w swoją karierę

Aktualna sytuacja na rynku pracy wymaga inwestowania w swoją karierę. Warto w szczególności postawić na edukację i zdobywanie nowych umiejętności. Przedstawiamy 6 wskazówek, jak prawidłowo inwestować w rozwój swojej kariery.

Warto znać język węgierski, czeski, litewski i rosyjski

Język angielski w CV traktowany jest jak znajomość obsługi komputera. Popularne są również języki zachodnioeuropejskie, jak niemiecki, francuski, włoski i hiszpański. Warto znać również języki z kierunku wschodniego - węgierski, czeski, litewski i rosyjski. Taka umiejętność wpłynie na wzrost szansy zatrudnienia i wysokość wynagrodzenia pracownika.

Komunikacja wewnętrzna a motywacja pracowników

Komunikacja wewnętrzna obok systemu wynagrodzeń czy benefitów pozapłacowych jest jednym z wielu narzędzi motywowania pracowników. Należy jednak mieć na względzie, że może ona oddziaływać na kadrę zarówno pozytywnie, jak i negatywnie. Bowiem źle prowadzona komunikacja wewnętrzna lub jej brak, może być jedną z przyczyn obniżenia motywacji zatrudnionych osób do pracy i innych przedsięwzięć podejmowanych przez organizację.

Bariery dla usług w sferze zawodów regulowanych

Komisja Europejska zarzuca Polsce utrzymywanie nadmiernych i nieuzasadnionych barier dla usług w sferze zawodów regulowanych. Za niezgodne z dyrektywą usługową uznane zostały stawki minimalne dla rzeczników patentowych.

Jak rozwiązywać konflikty w pracy?

Konflikty w miejscu pracy zagrażają prawidłowemu funkcjonowaniu zakładu pracy, co może przełożyć się na zmniejszenie efektywności pracy zespołu. Wydaje się jednak, że są nieuniknione. Gdy się już pojawią, warto wiedzieć jak je rozwiązywać.

Umiejętność słuchania w pracy

Umiejętność słuchania jest niezwykle ważna w zakładzie pracy. Wpływa na prawidłową komunikację międzyludzką, co ułatwia utrzymywanie dobrych relacji między podwładnymi i przełożonymi. Jak rozwijać w sobie umiejętność słuchania?

Doradcy zawodowi od 2016 r. już w gimnazjum

Minister edukacji Joanna Kluzik Rostkowska ma zamiar już od 1 kwietnia 2016 r. zapewnić dostęp do doradców zawodowych już na etapie gimnazjum. Wybór szkoły ponadgimnazjalnej to poważna decyzja, od której może zależeć przyszłość uczniów.

Zmiana kultury pracy i zarządzania

Zmiana kultury pracy i zarządzania jest wynikiem napływu kapitału zagranicznego, doświadczeń z pracy za granicą oraz obcokrajowców. Styl zarządzania staje się bardziej zespołowy. Polega na dostrzeganiu indywidualnych potencjałów i wykorzystywaniu ich w celu podniesienia efektywności pracy.

Polityczne zagrania w miejscu pracy

Polityczne zagrania mają miejsce także w zakładzie pracy. Z jakimi typami polityków można się spotkać w firmie? Jak unikać konfrontacji z tego typu pracownikami?

Utrata zdolności do pracy przed 65. rokiem życia

W Polsce do czwarty pracownik traci zdolność do pracy przed 65. rokiem życia. W związku z wysokością wieku emerytalnego oraz demografią należy dbać o zdrowie oraz swoje kwalifikacje, aby wydłużyć aktywność zawodową. Szacuje się, że w 2050 r. na jednego emeryta będzie przypadał jeden pracujący.

Inwestycja w naukę języków obcych dla pracowników

Inwestycję w naukę języków obcych dla pracowników praktykuje tylko połowa badanych menadżerów. Tymczasem znajomość języków obcych to kluczowa umiejętność w komunikacji z partnerami i klientami firmy.

Zasady uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w UE - zmiany

Projekt ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej nie spełnia swojego celu, a mianowicie nie ułatwia uzyskania legalizacji uprawnień, ani ich nie upraszcza. Zdaniem związku pracodawców Business Centre Club projekt może doprowadzić do nadmiernej komplikacji procedury.

Rekrutacja do klas patronackich Carrefour Polska

Trwa rekrutacja do klas patronackich Carrefour Polska. Dwa zespoły szkół urochomiły nabór do klas wielozawodowych pod patronatem Carrefour Polska. Wnioski o przyjęcie do klasy patronackiej można składać do 22 maja 2015 r.

Warto znać języki skandynawskie

W dzisiejszych czasach warto znać języki obce. Pracodawcy poszukują kandydatów do pracy ze znajomością języka skandynawskiego. Co istotne, Polska zajmuje wysokie 7. miejsce w klasyfikacji znajomości języków obcych i tym samym wyprzedza takie kraje, jak Niemcy i Szwajcaria.

Umowa o podnoszenie kwalifikacji zawodowych przez pracownika

Umowa o podnoszenie kwalifikacji zawodowych przez pracownika określa prawa i obowiązki stron stosunku pracy. Pracodawca może zawrzeć w umowie postanowienia bardziej korzystne dla pracownika niż kodeksowe. Urlop szkoleniowy na przygotowanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie się i przystąpienie do egzaminu dyplomowego może więc trwać dłużej niż 21 dni. Przedstawiamy wzór umowy.

Umowa o podnoszenie kwalifikacji zawodowych - wzór umowy

Pracodawca zawiera z pracownikiem umowę o podnoszenie kwalifikacji zawodowych, która określa prawa i obowiązki stron. Umowa nie może zawierać postanowień mniej korzystnych dla pracownika niż Kodeks pracy. Może przewidywać dłuższy urlop szkoleniowy. Przedstawiamy wzór umowy.

Czy pracownicy nie darzą cię sympatią?

Jak sprawdzić, czy pracownicy nie darzą cię sympatią? Przeanalizuj kilka poniższych sytuacji, które sygnalizują niechęć pracowników i powolne wykluczanie ze sfery komunikacji koleżeńskiej.

Trendy na rynku pracy – umiejętności przyszłości

Jakie trendy na rynku pracy się pojawiają? Na których umiejętnościach warto się skupić? Rozwój technologii cyfrowych powoduje szybkie tempo zmian w społeczeństwie, w tym także w biznesie. Wpływa to na rynek pracy, który kilkanaście lat temu wymagał posiadania tytułów naukowych, a dziś stawia na dodatkowe kompetencje – umiejętności miękkie.

Odchodzę z pracy - jak poinformować pracodawcę?

Jak poinformować pracodawcę o tym, że odchodzę z pracy? Warto napisać list z rezygnacją, w którym zawrze się argumentację swojej decyzji.

Kiedy spotkanie służbowe będzie efektywne?

Spotkania służbowe mogą odbywać się w różnych miejscach - w miejscu pracy, w restauracji czy za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej. Kiedy spotkanie służbowe będzie efektywne? Jak o to zadbać?

Jak radzić sobie z gadułą w pracy?

Efektywne wykonywanie obowiązków pracowniczych powinno odbywać się w skupieniu. Problem mogą stanowić współpracownicy. Nierzadko zdarza się, że osoba pracująca w tym samym pomieszczeniu jest gadułą. Jak radzić sobie z tego typu osobą w pracy?

Pokusy, które mogą przeszkodzić w rozwoju kariery

Współcześnie w rozwoju kariery może przeszkodzić wiele czynników. Pracownicy są narażeni na więcej pokus. Jakie działania mogą przeszkodzić w rozwoju kariery?

Praca Polaków niedopasowana do ich umiejętności

Około połowa polskich pracowników uważa, że zajmuje stanowisko niedopasowane do swoich umiejętności. Wpływa to na spadek efektywności pracy. Jaka jest przyczyna niedopasowania pracy do umiejętności konkretnej osoby?

Katalog zawodów deregulowanych

Katalog zawodów deregulowanych zawiera ustawa o ułatwieniu dostępu do wykonywania niektórych zawodów regulowanych. Szykuje się kolejna transza deregulacji. Do jakich zawodów dostęp zostanie ułatwiony?

Polacy na 7. miejscu ze znajomości języka angielskiego

Polacy zajęli 7. miejsce ze znajomości języka angielskiego w firmach. Lepsi są tylko mieszkańcy krajów skandynawskich, Holandii i Belgii.

Konflikt w pracy

Konflikt w pracy może polegać na sporze pomiędzy pracownikiem i pracodawcą albo pomiędzy pracownikami. Jeden i drugi rodzaj nieporozumienia negatywnie wpływa na pracę i ocenę pracodawcy. Jak utrzymywać dobre relacje w zakładzie pracy?

Praca w korporacji - plusy i minusy

Praca w korporacji jest dla wielu spełnieniem marzeń. Szybko może się jednak okazać błędem. Jakie są plusy i minusy pracy w korporacji? Dla kogo jest to odpowiednie miejsce pracy?

Jak utrzymywać dobre stosunki z pracownikami?

Osoba zarządzająca zespołem ludzi często budzi ich niechęć. Problemy komunikacyjne w zakładzie pracy to częsty powód rozwiązywania umów. Jak utrzymywać dobre stosunki z pracownikami?

Prośba o dzień wolny od pracy

Pracownik może znaleźć się w sytuacji przemęczenia i przytłoczenia zbyt dużą liczbą obowiązków służbowych. W takich chwilach dzień wolny od pracy może okazać się niezbędny do powrotu do pełni sił i efektywnego spędzania czasu w miejscu pracy. Jak powinna wyglądać prośba o dzień wolny?

Księgowy bez certyfikatu zagrożeniem dla przedsiębiorców

Księgowy bez certyfikatu stanowi zagrożenie dla przedsiębiorców. Deregulacja zawodu księgowego otworzyła bowiem dostęp do zawodu, co oznacza możliwość prowadzenia ksiąg przez osoby bez głębszej wiedzy z zakresu księgowości. Od takich ludzi zależy bezpieczeństwo rozliczeń firmy z urzędem skarbowym.

Godzenie życia prywatnego z zawodowym w dobie Internetu

Godzenie życia prywatnego z zawodowym w dobie Internetu to nielada wyzwanie. Zadaje się pytania o granicę dzielenia się życiem prywatnym na portalach społecznościowych. Czy prezes poważnej firmy nie może pozwolić sobie na odrobinę luzu na Facebooku? Autorka książki „Dot.s(com)plikowane. Jak rozplątać nasze życie w sieci”, Randi Zuckerberg, odpowiada w niej na trudne pytania.

Brak uprawnień pracownika do spraw bhp - kto za to odpowiada?

Pracownik do spraw bhp powinien posiadać odpowiednie uprawnienia do pracy na tym stanowisku. Kontrola PIP może jednak wykazać brak wymaganych kwalifikacji. Kto odpowiada za brak stosownych uprawnień - pracodawca czy pracownik?

REKLAMA