REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Społeczna odpowiedzialność biznesu, Outsourcing

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Elastyczne formy zatrudnienia: Analiza wyzwań i korzyści

W dzisiejszym dynamicznym świecie, rynki pracy ulegają stałym przemianom, napędzanym postępem technologicznym, zmianami społecznymi i gospodarczymi. Nowe formy zatrudnienia, takie jak praca zdalna, umowy o dzieło i outsourcing, stają się coraz popularniejsze, dostarczając pracodawcom i pracownikom nowych możliwości i wyzwań. 

Freelancer zamiast agencji pracy tymczasowej. Najkorzystniejsze sposoby współpracy z podwykonawcami

Polski rynek pracy już od dawna jest rynkiem dojrzałym i w pełni rozwiniętym – oferowane są na nim usługi w niczym nie ustępujące rozwiązaniom stosowanym w USA, Japonii czy innych krajach. Potencjalnym pracodawcom daje to duże możliwości do szukania i wykorzystywania rozwiązań najkorzystniejszych od trony finansowej oraz elastyczności.

Outsourcing: Delegowanie zadań w świecie biznesu

Outsourcing stał się kluczowym pojęciem w dzisiejszym globalnym świecie biznesu. Ale co dokładnie oznacza ten termin? Outsourcing to praktyka, w której firma zleca część swoich zadań lub funkcji zewnętrznym specjalistom lub firmom zamiast wykonywać je wewnętrznie.

Zrównoważony rozwój w miejscu pracy: Rola społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw

W dzisiejszych czasach coraz większe znaczenie przywiązywane jest do koncepcji zrównoważonego rozwoju. Dotyczy to nie tylko ochrony środowiska naturalnego, ale również innych aspektów, takich jak społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Miejsce pracy odgrywa kluczową rolę w realizacji celów zrównoważonego rozwoju, dlatego ważne jest, aby firmy aktywnie angażowały się w promowanie zrównoważonych praktyk w swoich działaniach. 

Zatrudnienie pracowników 2022/2023. Outsourcing procesowy

Polski rynek pracy stoi pod koniec 2022 roku (na progu 2023 roku) przed wieloma wyzwaniami. Większość polskich przedsiębiorstw znalazła się w trudnej sytuacji. Na ich funkcjonowanie w ostatnim czasie silnie wpływa wysoka inflacja, ograniczony dostęp do surowców oraz wzrost kosztów energii. Dodatkowo niestabilna sytuacja wywołana wojną w Ukrainie oraz pandemią COVID-19 spowodowała poważne deficyty kadrowe, które utrudniły zachowanie ciągłości funkcjonowania firm, a nawet wymusiły zaprzestanie ich działalności. Pytanie brzmi zatem, jak zapewnić stabilność procesów i skutecznie rozwinąć biznes w tym trudnym gospodarczo czasie? Odpowiedzią może być outsourcing procesowy.

Outsourcing payrollu - jakie korzyści?

Jakie korzyści przynosi outsourcing payrollu czyli usług kadrowo-płacowych? W dobie szerokich zmian wywołanych Polskim Ładem wielu pracodawców zastanawia się nad tym rozwiązaniem.

SPEK – apel do pracodawców

SPEK w związku z sytuacją na Ukrainie zdecydowała o rezygnacji z zarobku agencji i zwraca się do przedsiębiorców z prośbą o zgłaszanie potrzeb kadrowych. SPEK świadczy usługi w zakresie rekrutacji pracowników z zagranicy, legalizacji zatrudnienia cudzoziemców, a także doradztwa personalnego i outsourcingu.

Outsourcing kadr ma sens [WYWIAD]

Outsourcing kadr w dzisiejszych czasach daje dużo korzyści. Poszukiwanie wykwalifikowanych pracowników w najdalszych regionach świata stało się antidotum na rozwiązywanie problemów kadrowych w polskich firmach.

Jak uniknąć rotacji pracowników w firmie produkcyjnej?

Firmy produkcyjne często zmagają się z problemem rotacji pracowników. Zdarza się też, że w szczególnie intensywnych okresach potrzebne są dodatkowe ręce do pracy. W jaki sposób firma produkcyjna może poradzić sobie z tego typu trudnościami? I jaką rolę odgrywa w takiej sytuacji agencja zatrudnienia?

Jakie są nowoczesne formy zatrudnienia w 2021 r.?

Nowoczesne formy zatrudnienia w 2021 r. sprowadzają się do pracy czasowej. Należą do nich praca tymczasowa, B2B, outsourcing i projekty interimowe. Jakie są ich zalety?

Rynek BHP w czasie pandemii - zmiany i wyzwania [WYWIAD]

Rynek BHP w czasie pandemii znacząco się zmienił. Jak COVID-19 wpłynął na sektor bhp? Jakie są problemy i wyzwania? Jakie jest najważniejsze zadanie pracodawcy? Jakie korzyści płyną z outsourcingu bhp? Co zmieniło się w kwestii maseczek?

Absencje i rotacje pracowników - jak zapewnić ciągłość pracy w firmie?

Ze zjawiskiem absencji i rotacji pracowników spotykamy się często w sezonie wakacyjnym, ale także jesienno-zimowym, kiedy wzrasta liczba pracowników na zwolnieniach lekarskich. W tym roku sytuacja może być szczególnie ciężka z powodu koronawirusa. Już teraz warto opracować procedury na wypadek licznych i nagłych absencji pracowników. Jak zapewnić ciągłość pracy i prawidłowe funkcjonowanie firmy?

Outsourcing nie jest czynnością z natury pozorną - ważny wyrok SN

Wyrok Sądu Najwyższego z dnia 2 października 2019 r. (sprawa o sygnaturze II UK 103/18) zmienia postrzeganie outsourcingu. Zdaniem SN nie można z założenia przypisywać mu pozorowania braku stosunku pracy w celu uniknięcia takich zobowiązań jak opłacanie składek ZUS czy podatków.

W 2020 r. PIP skontroluje outsourcing pracowniczy

Państwowa Inspekcja Pracy zaplanowała na 2020 r. kontrole firm oferujących outsourcing pracowniczy. Chodzi głównie o obchodzenie przepisów o pracy tymczasowej.

Wysoki spadek liczby pracowników tymczasowych

Utrzymujący się wysoki spadek liczby pracowników tymczasowych może oznaczać konieczność przekwalifikowania się agencji pracy tymczasowej. Przykładem może być rozszerzenie działalności o kompleksowy outsourcing procesów rekrutacji i zatrudniania pracowników.

Praca tymczasowa na coraz krótsze okresy

Praca tymczasowa będzie stosowana na coraz krótsze okresy. Pracodawcy zatrudnią pracowników tymczasowych jedynie w przypadku doraźnych potrzeb. W innych sytuacjach skojrzystają z bardziej kompleksowych usług agencji zatrudnienia (outsourcing).

Outsourcing dyrektora personalnego

Przyzwyczailiśmy się już w Polsce do interim managerów, którzy wchodzą do przedsiębiorstwa, aby zrealizować konkretny projekt. Zazwyczaj taki specjalista przeprowadza firmę z punktu A do punktu B, po czym kontrakt kończy się, a interim manager odchodzi do kolejnego klienta. Pod pewnymi względami idea outsourcingu dyrektora personalnego jest podobna.

Outsourcing HR - kiedy to się opłaca?

Rynek outsourcingu w Polsce rokrocznie notuje wzrosty. Według raportu Fundacji Pro Progressio sektor usług outsourcingowych w 2015 roku powiększał się o 18-20 proc. Coraz większą popularnością cieszy się outsourcowanie usług HR. I to nie dziwi, bo dobry outsourcing w tym zakresie przynosi zarówno bezpośrednie korzyści ekonomiczne, jak i personalne – pozwala skupić się na rozwoju firmy i jej pracowników.

Korzyści i zagrożenia outsourcingu HR

Outsourcing HR to naturalna droga rozwoju firm. Świadczy o tym popularność lokowania w Polsce Centrów Usług Wspólnych (w tym obsługujących HR) firm międzynarodowych. Jakie są korzyści i zagrożenia outsourcingu HR?

ZUS ostrzega przed outsourcingiem pracowniczym

ZUS przestrzega firmy przed korzystaniem z outsourcingu pracowniczego. Warto dokładnie przejrzeć umowę przed jej podpisaniem. ZUS zwraca również szczególną uwagę na skutki zawierania tego typu umów.

Nowe przepisy dotyczące outsourcingu pracowniczego

Rząd przygotował projekt nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz Kodeksu pracy. Nowe przepisy dotyczą m.in. outsourcingu pracowniczego i mają na celu ukrócenie działalności nieuczciwych firm, które dokonywały wielomilionowych oszustw kosztem podatników i uczciwych przedsiębiorców.

Pokolenie Y w outsourcingowej firmie

Pokolenie Y to osoby urodzone w przedziale lat 1980 - 1994. Przedstawiciele pokolenia Y są ambitni i nieustannie chcą się rozwijać. Większość z nich ma szansę na znalezienie pracy w outsourcingowej firmie, co więcej w międzynarodowych oddziałach.

Outsourcing pracowniczy - uwaga na oszustów

Outsourcing pracowniczy staje się coraz bardziej popularny. To sposób na oszczędności dla pracodawcy, ale należy uważać na oszustów. Warto dokładnie przejrzeć umowę przed jej podpisaniem.

Robot zastąpi co najmniej 2 pracowników

Jeden robot może zastąpić pracę co najmniej 2 pracowników. Dotychczas robotyka i automatyka były wykorzystywane głównie w produkcji. Nowe rozwiązania coraz częściej wdraża się w centrach finansowo-księgowych oraz obsługi klienta.

ZUS przestrzega przed outsourcingiem pracowniczym

ZUS przestrzega firmy przed korzystaniem z outsourcingu pracowniczego. Zwraca szczególną uwagę na skutki zawierania tego typu umów.

Outsourcing rekrutacji przynosi oszczędności

Outsourcing rekrutacji to sposób na oszczędność środków pracodawców. Przy pomocy outsourcingu procesów rekrutacyjnych można zmniejszyć koszty nawet o jedną trzecią.

Przeniesienie pracowników z TVP do Leasing Team

Przeniesienie pracowników z TVP do Leasing Team w ramach outsourcingu pracowniczego było bezprawne. Miało na celu zmuszenie ich do przejścia na samozatrudnienie. To zdanie związkowców "Wizji" zostało sformułowane na piątkowej konferencji prasowej.

Szybki rozwój outsourcingu w Polsce

Odnotowano bardzo szybki rozwój outsourcingu w Polsce. Branża wzrasta o jedną piątą rocznie. Usługi dla biznesu charakteryzują się szybkim przyrostem zatrudnienia. Przewiduje się, że do końca 2015 r. zatrudnienie w branży wyniesie od 150 do 170 tys. osób.

Targi Outsourcingu - Usługi dla Twojego biznesu - 16-17 października 2014 r.

Serdecznie zapraszamy na Targi Outsourcingu - Usługi dla Twojego biznesu, które odbędą się w dniach 16-17 października 2014 r. w Warszawskim Centrum EXPO XXI. Targi Outsourcingu mają nie tylko charakter wystawienniczy, ale edukacyjny i biznesowy.

Korzyści dla pracodawcy, który zdecydował się na outsourcing

Przekazanie przez pracodawcę do wykonania zewnętrznej firmie określonych obowiązków związanych z prowadzoną aktywnością gospodarczą (outsourcing) ma na celu przede wszystkim odciążyć przedsiębiorstwo, aby mogło ono w pełni skoncentrować się na podstawowych celach swojej działalności.

Zalety i wady outsourcingu kadrowo-płacowego

Przekazanie przez pracodawcę do wykonania zewnętrznej firmie określonych obowiązków związanych z prowadzoną aktywnością gospodarczą (outsourcing) ma na celu przede wszystkim odciążyć przedsiębiorstwo, aby mogło ono w pełni skoncentrować się na podstawowych celach swojej działalności.

Outsourcing funkcji personalnych sposobem na kryzys

Wydzielenie funkcji personalnych na zewnątrz może pomóc firmie w redukcji kosztów i przydać się szczególnie w czasach spowolnienia gospodarczego. Nie powinno to być jednak jedynym powodem, dla którego wybierzemy takie rozwiązanie.

Zarządzanie w środowisku wielokulturowym

W pierwszych latach działania firmy LG Display odnotowywano bardzo niski poziom zadowolenia wśród jej pracowników. Z przeprowadzonych ankiet i badań wynikało, że źródło problemu tkwiło w różnicach międzykulturowych. Zgodnie z wizją koncernu, chciano uzyskać status najlepszej firmy w branży display pod względem rentowności, jednak bez zatrudniania zadowolonych pracowników nie było to możliwe. Kierownictwo LG Display postanowiło wprowadzić działania naprawcze ukierunkowane na styl zarządzania, satysfakcję pracowników oraz budowanie pozytywnego wizerunku firmy.

Wdrażanie działań CSR w obszarze HRM - korzyści dla firm

Działania CSR wymagają nadania nowej jakości funkcjonowania firmy, zmiany sposobu myślenia o biznesie i jego otoczeniu. Konieczny jest przemyślany plan i odpowiedni budżet. Tylko jak przekonać tych, którzy są sponsorami tego typu aktywności w firmie, czyli dyrektorów finansowych? Pomocny będzie język konkretnych korzyści, pokazujących wydatki na CSR jako inwestycję, a nie koszt.

Intuicja vs. analizy. Na czym opierać wdrożenia HRM?

Z badania Trendy HRM 2011 firmy Deloitte wynika, że działy personalne w Polsce robią różne wdrożenia, nie zawsze obliczając, na ile są one potrzebne. Można z tego wnioskować, że robią to na zasadzie intuicji, mody albo przyjmując a priori, że są to działania odpowiednie do sytuacji, która jest czytelna bez stosowania wyrafinowanych pomiarów. Czy aby na pewno można się obyć w HRM bez mierników?

Jedno biurko, kilka firm. Coworking sposobem na pracę zdalną

Coraz częściej zdalnie pracują graficy, trenerzy, dziennikarze, PR-owcy, konsultanci i handlowcy. Ta forma pracy ma jednak jedną, istotną wadę. Jest nią, paradoksalnie, największa zaleta telepracy, czyli praca w domu. Na dłuższą metę życie zawodowe wymieszane z prywatnym, brak kolegów i koleżanek z biura czy spędzanie całego dnia w jednym miejscu, potrafią skutecznie obniżyć motywację i wydajność. Zza oceanu przywędrował jednak pewien trend: coworking. Warto mu się bliżej przyjrzeć i zastanowić się, czy jest w stanie rozwiązać wiele problemów napotykanych podczas zatrudniania pracowników zdalnych.

Siła marki

Rozmowa ze Scottem Bedburym, światowym ekspertem w dziedzinie budowania marki

Zarządzanie przez cele w organizacji

W pętli emocji. Jak walczyć ze stresem?

Czy można pracowników uczynić rzecznikami firmy w sieci?

Użytkownicy mediów społecznościowych nieraz zetknęli się z sytuacją, gdy któryś ze znajomych ich znajomych w zbyt nachalny sposób wychwalał produkty czy usługi jakiejś firmy. Takie zachowania traktujemy na ogół jako spam, czyli kryptoreklamowe śmiecie. Podobnie może stać się z promowaniem firmy jako dobrego pracodawcy.

Ustawienia systemowe w biznesie

Metoda ustawień systemowych w biznesie od kilkunastu lat dynamicznie rozwija się i zdobywa popularność w Europie Zachodniej. Korzystały z niej takie firmy, jak Daimler-Chrysler, IBM, McDonald’s, Microsoft czy BMW. Jednak metoda budzi kontrowersje, a większość osób w pierwszym kontakcie z nią reaguje sceptycyzmem i niedowierzaniem.

Wykorzystanie zrównoważonej karty wyników w zarządzaniu – studium przypadku

Równowaga praca–życie kluczowym elementem zdrowej organizacji

Zachowanie równowagi praca–życie znacząco wpływa na efektywność pracownika. Im wyższe poczucie równowagi, tym bardziej jest on zaangażowany w pracę, jest w lepszej kondycji psychicznej, lepszym stanie zdrowia, a poziom odczuwanego przez niego stresu jest znacznie niższy. Mniej chętnie rozpatruje również opcję zmiany pracy. Co zatem może zrobić firma, a co sam pracownik, żeby ten balans zachować?

Zastosowanie gier i symulacji w przedsiębiorstwie

Nieodwracalny trend. Wpływ projektów społecznej odpowiedzialności biznesu na postawy i zaangażowanie pracownicze.

Wyspecjalizowany doradca, czyli outsourcing procesów rekrutacyjnych alternatywą dla działu rekrutacji w firmie

Czy do pracowników zwracać się formalnie, czy nieformalnie?

Co pewien czas w naszej organizacji pojawiają się nowi pracownicy. Są to często młodzi ludzie, gdyż obecnie rozpoczęcie studiów idzie na ogół w parze z poszukiwaniem pierwszego zatrudnienia. Dodatkowo to reprezentanci pokolenia Y, które zdaniem wielu badaczy ma odmienne, od dotychczas znanych, spojrzenie na rynek pracy oraz samo wykonywanie obowiązków zawodowych. Czy warto w przypadku tych pracowników, których będzie na rynku pracy coraz więcej, wprowadzić swobodną komunikację i zwracać się do siebie nawzajem nieoficjalnie? Jak wpłynie to na relacje w organizacji?

Odpowiedzialne przywództwo. Czego kryzys nauczył nas o etyce menedżerów?

Celem menedżera jest służenie wspólnemu dobru firmy poprzez organizowanie ludzi i zasobów, tak aby budować wartość, której nikt nie może zbudować samodzielnie. W jaki sposób zrobić to zgodnie z zasadami etyki?

Czy aktywność pracowników w mediach społecznościowych ograniczać, czy wspierać?

Prowadzę niewielką firmę zajmującą się usługami profesjonalnymi i doradztwem biznesowym. Tworzy ją młody zespół. W większości są to ludzie z kilkuletnim doświadczeniem zawodowym po studiach. Specyfika naszej branży wymaga bycia blisko klienta i budowania profesjonalnych relacji. Część naszych pracowników jest bardzo aktywna w mediach społecznościowych – prywatnie i zawodowo. Często w swoich profilach podają nazwę naszej firmy jako pracodawcy, a wśród znajomych mają naszych klientów. Zastanawiam się, jaki to może mieć wpływ na naszą działalność, na odbiór naszej firmy przez klientów i jakie skutki może przynieść ewentualna próba ograniczania tej aktywności.

Czy konferencje spejalistyczne spełniają oczekiwania uczestników?

REKLAMA