Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu śmierć pracownika. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące śmierć pracownika.
Co wyróżnia Compensę spośród innych instytucji finansowych?
Aktualizacja: 23.09.2020
Instytucje finansowe PPK posiadają wspólne cechy, takie jak wymóg kapitałowy, doświadczenie i zarządzanie funduszami zdefiniowanej daty. Są nimi fundusze inwestycyjne i emerytalne. Wyjątek stanowi Compensa TU na Życie SA Vienna Insurance Group. Co wyróżnia Compensę spośród innych instytucji finansowych? »
Jak należy rozliczyć prawa majątkowe ze stosunku pracy zmarłego pracownika?
Aktualizacja: 05.08.2020
10 czerwca 2020 r. zmarł pracownik, który pracował u nas 11 lat. Do praw majątkowych po nim uprawniona jest małżonka oraz jedno dziecko w wieku 13 lat. Należną im kwotę po zmarłym pracowniku stanowi wynagrodzenie za przepracowaną część miesiąca, dodatek stażowy 15% wynagrodzenia oraz ekwiwalent za urlop wypoczynkowy, łącznie jest to 9465,80 zł. Pracownik miał potrącenia komornicze niealimentacyjne, z których zostało jeszcze do spłaty 1700 zł. Jak rozliczyć prawa majątkowe po zmarłym? Czy należy dokonać potrącenia? - pyta Czytelniczka z Otwocka. »
Przyczyny wygaśnięcia umowy o pracę
Aktualizacja: 22.08.2018
Wygaśnięcie umowy o pracę może zajść jedynie w określonych przepisami prawa przypadkach. Wówczas następuje ono z mocy prawa i niepotrzebne są dodatkowe oświadczenia woli. W jakich sytuacjach dochodzi do wygaśnięcia umowy o pracę? »
Rozliczenie podatkowe w związku ze śmiercią pracownika, zleceniobiorcy i wykonawcy
Aktualizacja: 31.08.2018
Śmierć pracownika, zleceniobiorcy lub wykonawcy umowy oznacza wygaśnięcie umów. Na podmiotach zatrudniających spoczywają liczne obowiązki, takie jak rozliczenie przychodów z pozostałych po osobie zmarłej praw majątkowych czy obowiązek sporządzenia informacji PIT-11. »
Obowiązki pracodawcy w związku ze śmiercią pracownika
Aktualizacja: 11.07.2016
Śmierć pracownika zawsze stanowi przyczynę wygaśnięcia stosunku pracy. Jednocześnie wywołuje po stronie pracodawcy szereg obowiązków. Pracodawca, zależnie od woli zaangażowania czy wdrożonej w tym zakresie polityki postępowania, może także podejmować zadania, których celem jest wsparcie rodziny zmarłego. »
Śmierć pracownika - obowiązki pracodawcy
Aktualizacja: 08.10.2015
Z dniem śmierci pracownika wygasa jego stosunek pracy. W związku z tym pracodawca ma obowiązek sporządzić świadectwo pracy i wydać je na wniosek członka rodziny. »
Komu przysługuje odprawa pośmiertna
Aktualizacja: 27.05.2015
Odprawa pośmiertna jest świadczeniem wypłacanym najbliższym członkom rodziny zmarłego pracownika. Prawo do otrzymania odprawy pośmiertnej przysługuje na mocy przepisów Kodeksu pracy. Członkowie rodziny muszą spełnić pewne warunki, aby być uprawnionym do otrzymania odprawy pośmiertnej po zmarłym. Jakie? »
Śmierć pracownika - obowiązki pracodawcy
Aktualizacja: 21.05.2015
Śmierć pracownika wiąże się z powstaniem licznych obowiązków po stronie pracodawcy. Wygaśnięcie stosunku pracy rodzi konieczność rozliczenia się z należności przysługujących pracownikowi do dnia śmierci. W określonych przypadkach pracodawca wypłaca także odprawę pośmiertną. Kto otrzyma należne świadczenia? O jakie dokumenty i inne formalności musi zadbać pracodawca? »
Aktualizacja: 29.01.2015
Po zmarłym pracowniku małżonkowi i dzieciom, także przyjętym na utrzymanie i wychowanie, przysługuje odprawa pośmiertna. Co to znaczy, że odprawa przysługuje w przypadku śmierci w czasie trwania stosunku pracy? W jakiej wysokości przysługuje uprawnionym? »
Zasiłek pogrzebowy także dla pracodawcy
Aktualizacja: 15.10.2014
Zasiłek pogrzebowy przysługuje osobie, która zapłaciła za organizację pogrzebu. Osoba ta nie musi być spokrewniona ze zmarłym. O zasiłek pogrzebowy starać się może m.in. pracodawca. »
Podstawy przyznania zasiłku pogrzebowego
Aktualizacja: 26.02.2014
Zasiłek pogrzebowy przysługuje członkom rodziny w razie śmierci osoby objętej ubezpieczeniem społecznym. Podstawą ubiegania się o zasiłek pogrzebowy jest złożenie oświadczenia wraz z wymaganymi dokumentami do właściwego oddziału ZUS. »
Świadczenia z ZUS dla rodziny pracownika, który zmarł wskutek wypadku przy pracy
Aktualizacja: 14.02.2014
Jeżeli w czasie wykonywania czynności zawodowych pracownik umrze, jego rodzina ma prawo ubiegać się o świadczenia z ZUS. Uprawnieni członkowie rodziny mogą w pierwszej kolejności uzyskać zasiłek pogrzebowy. Gdy śmierć pracownika nastąpiła wskutek wypadku przy pracy, rodzina ma możliwość uzyskania jednorazowego odszkodowania oraz wypadkowej renty rodzinnej. »
Aktualizacja: 27.08.2013
Odprawa pośmiertna przy spełnieniu określonych warunków wypłacana jest przez pracodawcę rodzinie zmarłego pracownika. Z dniem śmierci pracownika wygasa bowiem stosunek pracy. »
Dziedziczenie wynagrodzenia po zmarłym pracowniku organizacji
Aktualizacja: 14.08.2013
Wynagrodzenie jest zobowiązaniem pracodawcy, które jako zobowiązanie prawne wynikające ze stosunku pracy, nie wygasa w przypadku śmierci pracownika, mimo iż jego śmierć powoduje automatyczne wygaśnięcie stosunku pracy. Świadczenia ze stosunku pracy zaś, w tym prawo do wynagrodzenia, może podlegać dziedziczeniu na podstawie przepisów kodeksu pracy, jak również kodeksu cywilnego. »
Na jakich zasadach dziedziczone jest wynagrodzenie
Aktualizacja: 24.01.2013
W przypadku śmierci pracownika pracodawca ma obowiązek wypłaty wynagrodzenia pracownika m.in. osobom uprawnionym do renty rodzinnej po zmarłym. Gdy jednak nie ma osób uprawnionych, to niewypłacone wynagrodzenie wchodzi do masy spadkowej. »
Wniosek o odroczenie składek za XI
Doradca podatkowy Dyrektor Oddziału Wielkopolskiego Instytutu Studiów Podatkowych w Poznaniu
Zostań ekspertem portalu Infor.pl »