| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: śmierć pracownika

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu śmierć pracownika. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące śmierć pracownika.

Przyczyny wygaśnięcia umowy o pracę

Aktualizacja: 22.08.2018

Wygaśnięcie umowy o pracę może zajść jedynie w określonych przepisami prawa przypadkach. Wówczas następuje ono z mocy prawa i niepotrzebne są dodatkowe oświadczenia woli. W jakich sytuacjach dochodzi do wygaśnięcia umowy o pracę? »

Rozliczenie podatkowe w związku ze śmiercią pracownika, zleceniobiorcy i wykonawcy

Aktualizacja: 31.08.2018

Śmierć pracownika, zleceniobiorcy lub wykonawcy umowy oznacza wygaśnięcie umów. Na podmiotach zatrudniających spoczywają liczne obowiązki, takie jak rozliczenie przychodów z pozostałych po osobie zmarłej praw majątkowych czy obowiązek sporządzenia informacji PIT-11. »

Obowiązki pracodawcy w związku ze śmiercią pracownika

Aktualizacja: 11.07.2016

Śmierć pracownika zawsze stanowi przyczynę wygaśnięcia stosunku pracy. Jednocześnie wywołuje po stronie pracodawcy szereg obowiązków. Pracodawca, zależnie od woli zaangażowania czy wdrożonej w tym zakresie polityki postępowania, może także podejmować zadania, których celem jest wsparcie rodziny zmarłego. »

Śmierć pracownika - obowiązki pracodawcy

Aktualizacja: 08.10.2015

Z dniem śmierci pracownika wygasa jego stosunek pracy. W związku z tym pracodawca ma obowiązek sporządzić świadectwo pracy i wydać je na wniosek członka rodziny. »

Komu przysługuje odprawa pośmiertna

Aktualizacja: 27.05.2015

Odprawa pośmiertna jest świadczeniem wypłacanym najbliższym członkom rodziny zmarłego pracownika. Prawo do otrzymania odprawy pośmiertnej przysługuje na mocy przepisów Kodeksu pracy. Członkowie rodziny muszą spełnić pewne warunki, aby być uprawnionym do otrzymania odprawy pośmiertnej po zmarłym. Jakie? »

Śmierć pracownika - obowiązki pracodawcy

Aktualizacja: 21.05.2015

Śmierć pracownika wiąże się z powstaniem licznych obowiązków po stronie pracodawcy. Wygaśnięcie stosunku pracy rodzi konieczność rozliczenia się z należności przysługujących pracownikowi do dnia śmierci. W określonych przypadkach pracodawca wypłaca także odprawę pośmiertną. Kto otrzyma należne świadczenia? O jakie dokumenty i inne formalności musi zadbać pracodawca? »

Odprawa po zmarłym pracowniku

Aktualizacja: 29.01.2015

Po zmarłym pracowniku małżonkowi i dzieciom, także przyjętym na utrzymanie i wychowanie, przysługuje odprawa pośmiertna. Co to znaczy, że odprawa przysługuje w przypadku śmierci w czasie trwania stosunku pracy? W jakiej wysokości przysługuje uprawnionym? »

Zasiłek pogrzebowy także dla pracodawcy

Aktualizacja: 15.10.2014

Zasiłek pogrzebowy przysługuje osobie, która zapłaciła za organizację pogrzebu. Osoba ta nie musi być spokrewniona ze zmarłym. O zasiłek pogrzebowy starać się może m.in. pracodawca. »

Podstawy przyznania zasiłku pogrzebowego

Aktualizacja: 26.02.2014

Zasiłek pogrzebowy przysługuje członkom rodziny w razie śmierci osoby objętej ubezpieczeniem społecznym. Podstawą ubiegania się o zasiłek pogrzebowy jest złożenie oświadczenia wraz z wymaganymi dokumentami do właściwego oddziału ZUS. »

Świadczenia z ZUS dla rodziny pracownika, który zmarł wskutek wypadku przy pracy

Aktualizacja: 14.02.2014

Jeżeli w czasie wykonywania czynności zawodowych pracownik umrze, jego rodzina ma prawo ubiegać się o świadczenia z ZUS. Uprawnieni członkowie rodziny mogą w pierwszej kolejności uzyskać zasiłek pogrzebowy. Gdy śmierć pracownika nastąpiła wskutek wypadku przy pracy, rodzina ma możliwość uzyskania jednorazowego odszkodowania oraz wypadkowej renty rodzinnej. »

Odprawa pośmiertna

Aktualizacja: 27.08.2013

Odprawa pośmiertna przy spełnieniu określonych warunków wypłacana jest przez pracodawcę rodzinie zmarłego pracownika. Z dniem śmierci pracownika wygasa bowiem stosunek pracy. »

Dziedziczenie wynagrodzenia po zmarłym pracowniku organizacji

Aktualizacja: 14.08.2013

Wynagrodzenie jest zobowiązaniem pracodawcy, które jako zobowiązanie prawne wynikające ze stosunku pracy, nie wygasa w przypadku śmierci pracownika, mimo iż jego śmierć powoduje automatyczne wygaśnięcie stosunku pracy. Świadczenia ze stosunku pracy zaś, w tym prawo do wynagrodzenia, może podlegać dziedziczeniu na podstawie przepisów kodeksu pracy, jak również kodeksu cywilnego. »

Na jakich zasadach dziedziczone jest wynagrodzenie

Aktualizacja: 24.01.2013

W przypadku śmierci pracownika pracodawca ma obowiązek wypłaty wynagrodzenia pracownika m.in. osobom uprawnionym do renty rodzinnej po zmarłym. Gdy jednak nie ma osób uprawnionych, to niewypłacone wynagrodzenie wchodzi do masy spadkowej. »

Czy wypłata odprawy pośmiertnej jest obowiązkowa

Aktualizacja: 10.01.2013

Pracodawca, którego pracownik zmarł, musi wypłacić rodzinie odprawę. W pewnych sytuacjach pracodawca może uwolnić się od tego obowiązku. Stanie się tak np. w sytuacji, gdy pracodawca ubezpieczy pracownika na wypadek śmierci. »

Kiedy rodzice zmarłego pracownika mają prawo do odprawy pośmiertnej

Aktualizacja: 08.10.2012

Zmarł nasz pracownik. Był kawalerem, mieszkał sam, nie miał dzieci. Rodzice pracownika domagają się od nas wypłaty odprawy pośmiertnej. Czy mają do niej prawo? »

POLECANE

REWOLUCJA W DOKUMENTACJI PRACOWNICZEJ 2019

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Martyna Owsiak

Aplikantka radcowska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »