W jaki sposób rodzina zmarłego pracownika może uzyskać rentę rodzinną
REKLAMA
Zarówno syn pracownika, jak i wdowa będą mogli uzyskać rentę rodzinną. Powinni Państwo przygotować dla nich wniosek o przyznanie tego świadczenia wraz z niezbędnymi załącznikami, uzyskać ich podpisy, a całość dokumentacji przesłać do ZUS. W związku z tym, że zmarły pracował po przyznaniu emerytury, do wniosku powinna zostać dołączona dokumentacja potwierdzająca jego dodatkowy staż pracy po przyznaniu emerytury i uzyskane w okresie tej pracy zarobki.
Uzyskanie renty rodzinnej jest uzależnione od złożenia w ZUS wniosku o jej przyznanie wraz z niezbędną dokumentacją. Osoba zainteresowana może to uczynić osobiście bądź za pośrednictwem pracodawcy, który zatrudniał pracownika przed śmiercią. Pracodawcy są zobowiązani do bezzwłocznego poinformowania rodziny zmarłego pracownika o warunkach uzyskania renty rodzinnej oraz do przygotowania wniosku o rentę i przesłania go do ZUS, jeżeli członkowie rodziny o to wystąpią (art. 125 ust. 1 pkt 5 ustawy emerytalnej).
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat