Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu nieobecność w pracy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące nieobecność w pracy.
Odpracowanie nieobecności w pracy
Aktualizacja: 14.07.2009
Nieobecność jednego z pracowników w pracy na skutek przeprowadzanych okresowych badań lekarskich wyniosła ponad 7 godzin. Pracownik ten jest zatrudniony na stanowisku głównego konserwatora maszyn. W związku z nieobecnością w pracy z powodu przeprowadzanych badań nie zrealizował swoich obowiązków (nie wykonał w terminie przeglądu parku maszynowego i jedna z maszyn uległa tego dnia awarii, powodując przymusowy 8-godzinny przestój w produkcji), co spowodowało opóźnienia w pracy całej linii produkcyjnej. Cały zakład poniósł stratę. Czy możemy nakazać temu pracownikowi odpracowanie czasu odbywania badań okresowych poza godzinami pracy w związku z niedopełnieniem obowiązków? »
Nieusprawiedliwiona nieobecność w pracy – zwolnienie dyscyplinarne
Aktualizacja: 10.07.2009
Pracownik był nieobecny w pracy 14 i 15 maja br., a następnie 18 i 19 maja br. (16–17 maja br. miał wolne). Swojej nieobecności w pracy przez te 4 dni do dzisiaj nie usprawiedliwił. Od 20 maja br. pracownik przebywa na zwolnieniu lekarskim. Wysłaliśmy mu pocztą, listem poleconym rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia z powodu nieusprawiedliwonej nieobecności w pracy przez 4 dni. Czy jeżeli pracownik odbierze pismo rozwiązujące umowę po 14 czerwca br., to zwolnienie dyscyplinarne będzie mógł zakwestionować przed sądem pracy jako bezskuteczne? Pracownik odbierze wówczas pismo po upływie 1 miesiąca od uzyskania przez pracodawcę informacji o jego nieobecności w pracy pierwszego dnia, tj. 14 maja br. »
Spóźnienie w usprawiedliwieniu nieobecności
Aktualizacja: 09.12.2008
Jeden z naszych pracowników po tygodniu nieobecności zawiadomił nas, że jest chory, a jego zwolnienie lekarskie - wystawione w 7. dniu nieobecności - obejmuje wstecznie cały jej okres i będzie trwało jeszcze 2 tygodnie z możliwością dalszego przedłużenia. W związku z nieobecnością pracownika nastąpiła dezorganizacja procesu produkcyjnego. Czy w tej sytuacji możemy wyciągnąć jakieś konsekwencje wobec pracownika? - pyta Czytelniczka z Krosna. »
Czy pracodawca musi informować o COVID–19 u pracownika?