Kategorie

Miejsce pracy, Temperatura w miejscu pracy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Niska temperatura w pracy może stanowić naruszenie przepisów BHP. Co zrobić, gdy występują trudności z utrzymaniem minimalnej temperatury w pomieszczeniu pracy? Jakie kary grożą pracodawcy? Co w przypadku kontroli PIP?
Maksymalna temperatura w pracy nie została określona przepisami prawa pracy. Przyjmuje się, że dla pracy w biurze to 30°C, a dla ciężkiej pracy fizycznej 28°C. Przepisy bhp regulują jednak temperaturę minimalną oraz obowiązek zapewniania pracownikom przez pracodawców zimnych napojów w upalne dni.
Obowiązki pracodawców w przypadku wystąpienia wysokich temperatur zwiększają się o nieodpłatne zapewnienie wody do picia i dopływu powietrza w pomieszczeniach pracowniczych. Pracodawca musi stworzyć odpowiednie warunki pracy w upalne dni. Może w tym celu wyznaczyć dodatkowe przerwy w pracy. Czy pracownik ma prawo odstąpić od wykonywania pracy w przypadku złego samopoczucia spowodowanego zbyt wysoką temperaturą w miejscu pracy?