REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Komunikacja w firmie, Miejsce pracy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Polityczne zagrania w miejscu pracy

Polityczne zagrania mają miejsce także w zakładzie pracy. Z jakimi typami polityków można się spotkać w firmie? Jak unikać konfrontacji z tego typu pracownikami?

Negatywny wpływ miejsca pracy na zdrowie pracownika

Negatywny wpływ na zdrowie pracownika można stwierdzić w przypadku aż 30% miejsc pracy w Europie. Jakie zagrożenia dla zdrowia wiążą się z wykonywaniem pracy? Jak przeciwdziałać chorobom?

Ustalenie miejsca pracy budowlańca

Ustalenie miejsca pracy budowlańca ma duże znaczenie z punktu widzenia rozliczeń z tytułu podróży służbowej. Jak w umowie o pracę z pracownikiem budowlanym należy określić miejsce wykonywania pracy, gdy pracownik świadczy pracę w różnych miejscach? Czy każdy wyjazd traktuje się jak podróż służbową?

Inwestycja w naukę języków obcych dla pracowników

Inwestycję w naukę języków obcych dla pracowników praktykuje tylko połowa badanych menadżerów. Tymczasem znajomość języków obcych to kluczowa umiejętność w komunikacji z partnerami i klientami firmy.

Praca biurowa - zagrożenia

Praca biurowa tylko z pozoru wydaje się być całkowicie bezpieczna i nieszkodliwa dla zdrowia pracownika. Tymczasem wiążą się z nią pewne zagrożenia. Na jakie przypadłości cierpią osoby wykonujące pracę biurową?

Najlepsze miejsca pracy w Polsce w 2015 r.

Najlepsze miejsca pracy w Polsce w 2015 r. zostały wybrane. Firmy zostały podzielone w konkursie na zatrudniające: poniżej 50, poniżej 500 i powyżej 500 pracowników. Kto zwyciężył?

Pierwsze tygodnie pomocy dla firm dotkniętych rosyjskim embargiem

Minęły pierwsze tygodnie pomocy dla firm dotkniętych rosyjskim embargiem. Dzięki wsparciu utrzymano ponad 330 miejsc pracy.

Więcej miejsc pracy w UE

W UE jest coraz więcej miejsc pracy. Wskaźnik wolnych miejsc pracy w IV kwartale 2014 r. wynosił 1,7. Tymczasem średnia dla ostatnich 3 lat wynosi 1,5.

Problem mobbingu i molestowania w pracy

Problem mobbingu i molestowania seksualnego w miejscu pracy polega na tym, że niewiele pracowników decyduje się na poinformowanie o przykrych sytuacjach, które nie powinny mieć miejsca.

Obowiązek wystawienia przez pracodawcę polecenia wyjazdu służbowego

W przypadku podróży służbowej dokument polecenia wyjazdu służbowego wystawiany jest jako udokumentowanie odbycia podróży i kosztów z nią związanych, które służy rozliczeniu się z pracownikiem, jak również jest przydatne dla celów dowodowych w kwestiach opodatkowania, składek ZUS itp. Nie jest to jednak obowiązkowe według przepisów powszechnie obowiązującego prawa.

Jak podnieść efektywność wynagradzania?

Temat wynagrodzeń budzi wiele emocji i powszechne zainteresowanie zarówno pracowników, dla których stanowi główną korzyść z pracy, jak i samych pracodawców z uwagi na wysoki koszt, jaki stanowią wynagrodzenia w kosztach operacyjnych przedsiębiorstwa, sięgając nawet 85 proc.

Praca handlowców w terenie a prawo do diety

Praca handlowców wymaga określenia miejsca wykonywania pracy w umowie o pracę jako pewien obszar. Wykonywanie obowiązków pracowniczych na tym terenie nie stanowi podróży służbowej, a w związku z tym nie przysługuje im z tego tytułu prawo do diety.

Popularność biur elastycznych

Popularność biur elastycznych rośnie. Przynoszą korzyści zarówno pracodawcom jak i pracownikom. Koszt aranżacji takiego biura jest niższy od aranżacji tradycyjnego.

Jak komunikować wynagrodzenia?

Komunikacja wynagrodzeń powinna stanowić jeden z obszarów prowadzonej w firmie komunikacji wewnętrznej. Aby była ona efektywna i użyteczna z punktu widzenia przedsiębiorstwa, konieczne jest przyjęcie odpowiedniej strategii komunikacji wynagrodzeń.

500 mln zł z FGŚP na ochronę miejsc pracy

Nowelizacja ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z ochroną miejsc pracy przewiduje przeznaczenie nawet 500 mln zł z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych na ochronę miejsc pracy.

Rywalizacja pracowników - kradzieże pomysłów

Pracodawcy cenią u pracowników zaangażowanie i kreatywność. Rywalizacja pracowników doprowadza więc czasami do kradzieży pomysłów. Jak poradzić sobie w sytuacji, gdy współpracownik przedstawia twój pomysł jako autorski?

Wolontariat pracowniczy korzyścią dla pracodawcy

Wolontariat pracowniczy przynosi korzyści nie tylko ludziom potrzebującym, ale również pracownikom i pracodawcom. Pracownik, który brał udział w projekcie potrafi lepiej pracować w grupie oraz rozwija umiejętności komunikacyjne.

Znaczenie szacunku do pracownika

Pracownicy niezadowoleni z pracy szukają innych miejsc zatrudnienia, a przy tym opowiadają innym o warunkach pracy i płacy funkcjonujących w firmie. Warto zapoznać się z wynikami badania Harvard Business School, według których ponad 70 proc. kryzysów medialnych to efekty doniesień byłych bądź aktualnych pracowników. Jakie zatem jest znaczenie szacunku do pracownika?

Ochrona sygnalistów w Kodeksie pracy

Trójstronna Komisja ds. prawa pracy i układów zbiorowych wniosła postulat o uregulowanie ochrony sygnalistów w Kodeksie pracy. W stosunku do osób informujących o nieprawidłowościach w miejscu pracy w celu ochrony interesu publicznego miałby również być stosowany wprost zakaz dyskryminacji.

Ochrona informatora o nieprawidłowościach w miejscu pracy

Wykrycie nieprawidłowości w miejscu pracy jest bardzo ważne ze względu na bezpieczeństwo pracowników. Przede wszystkim należy zapewnić ochronę informatorowi, który sygnalizuje o uchybieniach w funkcjonowaniu zakładu pracy. Powstają problemy dotyczące przetwarzania danych osobowych.

Ochrona pracowników sygnalizujących nieprawidłowości

Katastrofa mająca miejsce w kopalni Mysłowice-Wesoła stała się przyczyną rozmów na temat braku ochrony pracowników sygnalizujących nieprawidłowości w zakładzie pracy. Górnicy pracujący w kopalni najprawdopodobniej wiedzieli o nieprawidłowościach, ale ich nie zgłosili.

Zwolnienia podatkowe za nowe miejsca pracy w Bydgoszczy

W Bydgoszczy radni przyjęli uchwałę o zwolnieniach podatkowych za nowe miejsca pracy. Uchwała dotyczy podatku od nieruchomości w przypadku nowych inwestycji.

Zakaz palenia w zakładzie pracy - walka pracodawców z palaczami

Palenie papierosów przez pracowników wpływa negatywnie na efektywność ich pracy, a także, jak wykazują badania, na poziom ich wynagrodzenia. Zakaz palenia w zakładzie pracy nie wystarcza. Jak pracodawcy mogą walczyć z nałogiem pracowników?

Odpowiednia temperatura w miejscu pracy

Jednym z podstawowych obowiązków pracodawcy jest przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. Przepisy bhp nakazują pracodawcy m.in. zapewnienie odpowiedniej temperatury w miejscu pracy.

Open space - wady i zalety

Open space ma swoje wady i zalety. Pracownicy wykonujący pracę w biurze o otwartej przestrzeni mogą łatwiej się ze sobą porozumiewać, co może wpłynąć pozytywnie na integrację zespołu. Z drugiej strony może ucierpieć na tym efektywność pracowników. Niektórzy nie potrafią pracować w takich warunkach w skupieniu.

Nowe miejsca pracy i wyższe wynagrodzenia w handlu

Handel w Polsce wciąż się rozwija. Wszystko wskazuje na to, że w tej branży powstaną nowe miejsca pracy a dodatkowo wzrosną wynagrodzenia handlowców. Jakie są przyczyny tak dobrych prognoz?

Niezdrowe współzawodnictwo w pracy

Podstawą zdrowej atmosfery w pracy są uczciwe relacje ze współpracownikami i przełożonymi. Czasami jednak zdarzają się sytuacje, które komplikują życie zawodowe, a w niektórych osobach wyzwalają nieznane dotąd instynkty. O jakich ludziach mowa?

Onboarding czyli powitanie nowego pracownika

Powitanie nowego pracownika w firmie jest bardzo ważne. Wpływa na późniejszą efektywność, wydajność pracy i zaangażowanie pracownika. Może także przyczynić się do zmniejszenia stresu zawodowego.

Employer branding jako wyzwanie organizacji

Employer branding, czyli tworzenie wizerunku marki odpowiedzialnej i społecznie pożądanej, nie jest łatwym zadaniem, ale na pewno opłacalnym. Coraz więcej firm dostrzega związek między strategicznym kształtowaniem wizerunku pracodawcy a pozyskiwaniem najlepszych pracowników.

Jak negocjować podwyżkę?

Rozmowy o pieniądzach nie należą do łatwych. Gruntowne przygotowanie do negocjacji pensji okaże się nieocenione, gdy przekraczając próg gabinetu szefa dopadnie nas stres. Należy się zastanowić: co chcemy uzyskać? Czy zależy nam wyłącznie na podwyżce pensji, czy zadowoleni będziemy z uzyskania dodatkowych benefitów? Jak poprowadzić rozmowę, by szef nie powiedział „nie”.

Umiejętne korzystanie ze skrzynki elektronicznej - rozwiązania ERP

Pracę biurową charakteryzuje częste komunikowanie się za pomocą skrzynki elektronicznej. Wiele czasu zajmuje czytanie, porządkowanie, usuwanie i odpowiadanie na wiadomości e-mail. Warto zastanowić się, jak zoptymalizować pracę. Czego nie robić? Jak korzystać ze skrzynki e-mail w sposób umiejętny?

Budowanie relacji ze współpracownikami

Badania wskazują, że Polacy cenią sobie atmosferę w miejscu pracy. Zła atmosfera w pracy może być nawet przyczyną zmiany zatrudnienia. Czasami jednak wystarczy zadbać o relacje ze współpracownikami, aby praca stała się lżejsza. Jak budować relacje ze współpracownikami?

Miejsce wykonywania pracy

Przepis art. 29 § 1 pkt 2 k.p. wymienia miejsce wykonywania pracy jako jeden z istotnych elementów umowy o pracę, nie określa jednak sposobu jego ustalania ani też nie wymaga by strony uzgodniły jedno stałe miejsce jej wykonywania. Czy dopuszczalne jest w umowie o pracę określenie miejsca pracy jako „cały kraj”?

Romans w pracy

Z reguły praca zabiera nam co najmniej jedną trzecią doby, a w wielu przypadkach - nawet więcej. Nie dziwi więc, że zdarza nam się zbytnio zacieśniać więzi ze współpracownikami czy szefostwem. W którymś momencie „rozsądna” granica może jednak zostać przekroczona. Co może oznaczać romans w pracy?

Kolory w pracy

Kolory w pracy mają znaczenie. Przed wyborem kolorystyki ścian lub mebli w biurze warto się najpierw dobrze zastanowić. Odpowiednio wybrana kolorystyka wnętrza może bowiem korzystnie wpływać na nastrój oraz wydajność pracy przebywających w nim osób i odwrotnie.

Pomieszczenie socjalne w pracy

Zgodnie z przepisami pracodawca ma obowiązek zapewnić pracownikom pomieszczenie socjalne. Nakazuje to rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.

Czynniki utrudniające koncentrację w pracy

Czynników, które mają wpływ na brak skupienia pracowników przy wykonywanej pracy jest wiele. To nie tylko głośne rozmowy, telefony czy irytująca muzyka. Czynników, które nie pozwalają skupić się na pracy jest dużo więcej.

Języki, których warto się uczyć

Pracownicy znający holenderski, fiński, ukraiński czy estoński są dziś na wagę złota. Znalezienie odpowiednich kandydatów jest jednak wyzwaniem dla działów HR. Brakuje bowiem osób potrafiących łączyć kompetencje biznesowe z językowymi. Jakich języków warto się uczyć?

Zakaz rozmów o wynagrodzeniu

W wielu firmach pracodawcy zabraniają pracownikom rozmawiania między sobą o wynagrodzeniu, które otrzymują za swoją pracę. Czy zakaz rozmów o wynagrodzeniu jest uzasadniony?

Gotowość do wykonywania pracy

Do ustalenia zamiaru świadczenia pracy (gotowości do pracy) nie zawsze jest konieczna obecność pracownika w zakładzie pracy. Wystarczy, że pracownik potwierdza gotowość stawienia się do pracy na każde wezwanie pracodawcy. Jednocześnie to uzewnętrznienie zamiaru wykonywania pracy przez pracownika musi być jednoznaczne i nie może budzić żadnych wątpliwości pracodawcy.

Zasady pisowni oficjalnych e-maili

Jakie są zasady pisowni oficjalnych e-maili? Od tego, jak będzie skonstruowana nasza wiadomość, zależy zwykle to, czy pracodawca na nią odpowie. Czy stać nas na to, aby robić błędy albo popełniać komunikacyjne gafy?

Zwrot kosztów przystosowania stanowiska pracy dla osoby niepełnosprawnej

Na mocy rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej jest możliwy zwrot kosztów przystosowania stanowiska pracy dla osoby niepełnosprawnej. Kiedy zwrot kosztów się należy i jak wygląda procedura jego przyznawania?

Savoir-vivre rozmów telefonicznych

Poznaj savoir-vivre rozmów telefonicznych. Rozmowy telefoniczne stanowią nieodłączną część komunikacji, również biznesowej.

Najgorsi szefowie firm

Sydney Finkelstein od kilku lat przygotowuje i publikuje ranking najgorszych prezesów/dyrektorów generalnych firm. W poprzedniej edycji na liście znalazł się np. szef firmy Hewlett-Packard, a w najnowszym rankingu, np. Andrea Jung, była prezes koncernu Avon. Jakie są najważniejsze kryteria, którymi się kieruje, prowadząc badanie?

Badanie Opinii Pracowników - między redukcją kosztów a utrzymaniem motywacji

Badanie Opinii Pracowników jest narzędziem dialogu pomiędzy pracodawcą a pracownikami. Dialog ten jest niezbędny dla utrzymania dobrej kondycji firmy.

Biura open space a jakość pracy

Jak biura open space wpływają na jakość pracy? Wiele stanowisk pracy na dużych i otwartych przestrzeniach to dobre rozwiązanie dla pracodawców. Pozwala na lepszą kontrolę i szybszy przepływ informacji. Jak biura open space oceniają pracownicy?

Czy alkohol na firmowej imprezie zawsze jest niestosowny?

Alkohol na firmowej imprezie często stanowi problem zarówno dla organizatorów jak i dla gości. Zapewnić alkohol na imprezie? Napić się alkoholu? Czy alkohol na firmowej imprezie zawsze jest niestosowny?

Wizytówka w biznesie

Wizytówka to dziś niezbędny atrybut pracownika nawet małej firmy, ale także osoby prywatnej. Nie można jednak wykorzystywać na przemian kartoników oficjalnych i osobistych. Służą one bowiem do załatwiania zupełnie innych typów interesów.

Komunikowanie problemów w zakładzie pracy

Komunikowanie problemów w zakładzie pracy nie należy do prostych zadań. Stosunki łączące osoby znajdujące się w pracy powodują, że nie każdy sposób przekazywania trudnych informacji jest dozwolony. Jak uniknąć przy tym nadmiaru stresu?

Technologia "w chmurze"

Trzy pytania do Marcina Stawowiaka, dyrektora ds. sprzedaży i współpracy partnerskiej na Europę Środkową rozwiązań SuccessFactors, SAP EMEA

REKLAMA