REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zarządzanie, Ochrona zdrowia

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Nowe wyzwania HR w postpandemicznym świecie

Koronawirus w sposób szczególny wpłynął na organizację pracy i wyzwania HR. Jak rekrutować w postpandemicznym świecie? Jak zarządzać zespołem rozproszonym?

Jak budować odporność psychiczną pracowników?

Przeprowadzone badania wskazują na negatywne działanie stresu pracowników na ich efektywność w pracy. Jak zatem budować ich odporność psychiczną, aby pomimo różnych przeszkód zawsze działali i szukali rozwiązań? Czym jest rezyliencja?

Zdrowy styl życia pracowników wyzwaniem pracodawców

Promocja zdrowego stylu życia pracowników do współcześnie wyzwanie pracodawców. Zdrowy styl życia zatrudnionych ma bowiem wpływ na zrównoważony rozwój i to nie tylko przedsiębiorstw. Jakie korzyści wynikają z prozdrowotnych działań firmy?

Aplikacja iPPK z dostępem do konta w PPK dla każdego pracownika

Wybierając ofertę PPK z Compensy Życie, klient otrzymuje dostęp do Pracowniczych Planów Kapitałowych poprzez przejrzystą i intuicyjną aplikację iPPK. Kto może z niej korzystać? Do czego służy? Czy można sprawdzić stan rachunku uczestnika PPK?

PPK i biura rachunkowe - 4 najważniejsze pytania i odpowiedzi

Biura rachunkowe zajmują się wdrażaniem swoich klientów do PPK. Dla podmiotów zatrudniających od 20 do 249 pracowników muszą zawrzeć umowę o zarządzanie PPK do 27 października 2020 r., a umowę o prowadzenie PPK do 10 listopada 2020 r. O co najczęściej księgowi pytają Compensę Życie – jedną z instytucji finansowych PPK? Oto 4 najważniejsze pytania i odpowiedzi.

Hybrydowy model pracy - 3 podstawowe rodzaje

Hybrydowy model pracy to połączenie pracy zdalnej z pracą stacjonarną. Zyskał na znaczeniu w dobie epidemii koronawirusa. Poznaj 3 podstawowe rodzaje hybrydowego modelu pracy. Jakie są jego zalety?

Absencje i rotacje pracowników - jak zapewnić ciągłość pracy w firmie?

Ze zjawiskiem absencji i rotacji pracowników spotykamy się często w sezonie wakacyjnym, ale także jesienno-zimowym, kiedy wzrasta liczba pracowników na zwolnieniach lekarskich. W tym roku sytuacja może być szczególnie ciężka z powodu koronawirusa. Już teraz warto opracować procedury na wypadek licznych i nagłych absencji pracowników. Jak zapewnić ciągłość pracy i prawidłowe funkcjonowanie firmy?

Jak uniknąć zakażenia koronawirusem w pracy? - praktyczne wskazówki

65% polskich firm z powodu epidemii koronawirusa przeszła na pracę zdalną. Wielu pracowników, jak i pracodawców, wciąż boi się powrotu do biura. Sprawdź, jak uniknąć zakażenia koronawirusem w pracy. Artykuł zawiera szereg praktycznych wskazówek.

Jak przerwę w pracy na papierosa zastąpić dobrymi nawykami?

Palenie papierosów wpływa niekorzystnie na zdrowie, ale może również wpływać na obniżenie wydajności pracownika. Jak przerwę w pracy na papierosa zastąpić zdrowymi nawykami? Co zrobić, aby chęć zapalenia nie zaburzała planu dnia?

Czy pracodawca może robić pracownikom testy na narkotyki?

Czy pracodawca może przeprowadzać na pracownikach testy na narkotyki? Okazuje się, że sytuacja ta jest zbliżona do badania trzeźwości pracownika alkomatem. Co na to UODO?

Wellbeing pracownika w czasie epidemii – troska o pracownika to troska o firmę

Raptem jeszcze kilka miesięcy temu szkoliłem, doradzałem, pisałem artykuły i udzielałem wywiadów na temat wellbeing w organizacjach przekonując, że zależny od pracownika rynek pracy w naszym kraju wymaga od organizacji świadomych działań w tym zakresie. Mówiłem, że organizacje uczące się potrzebują otworzyć się na konieczność bardziej przemyślanego dbania o zatrudnionych. Wymagający pracownik wybiera taką firmę, która spełni jego oczekiwania nie tylko finansowe, nie tylko w zakresie uposażeń socjalnych, atmosfery pracy, możliwości rozwoju swoich kompetencji, ale również dobrze zaplanowanej troski organizacji o jego dobrostan. W efekcie komplikacji wywołanych przez ogólnoświatową epidemię rynek drastycznie się zmienił. W kilka miesięcy przestał być rynkiem pracownika. Organizacje z niepokojem korzystają z ostatnich transz tarczy, w wielu branżach poważnie spadły przychody, coraz częściej słyszy się o redukcjach etatów, wyczuwalny jest lęk związany z zapowiadaną drugą falą zachorowań i koniecznością wprowadzenia poważniejszych obostrzeń, a może i drugiego lock-downu. Jaki wpływ te okoliczności mogą mieć na prowadzenie działań z zakresu wellbeing pracownika?

Kto w Polsce jest najbardziej zadowolony ze swojej pracy?

22% zatrudnionych Polaków odczuwa duże zadowolenie ze swojej pracy. W jakiej części Polski jest najwięcej tych osób? Mieszkają w miastach czy na wsiach? To głównie kobiety czy mężczyźni? Jakie branże i stanowiska wiążą się z wyższa satysfakcją z pracy i co na nią wpływa?

Sprzedawca, inżynier, kierowca - zagrożenia dla zdrowia

Jakie zagrożenia dla zdrowia niesie ze sobą praca sprzedawcy, inżyniera, kierowcy? Jak pracodawca może minimalizować ryzyko powstania problemów ze zdrowiem swoich pracowników?

Dzień wolny od pracy z powodu epidemii

Dodatkowy dzień wolny od pracy może ustanowić Prezes Rady Ministrów mocą rozporządzenia. Takie upoważnienie zawiera ustawa o dniach wolnych od pracy. Warunkiem jest występowanie stanu epidemii lub stanu zagrożenia epidemicznego.

Czy pracodawca może pytać o to, gdzie pracownik wyjeżdża na urlop?

Czy ze względu na epidemię koronawirusa pracodawca może pytać pracownika o to, gdzie wyjeżdża na urlop wypoczynkowy? Pracodawca musi zapewnić bowiem bezpieczeństwo pracownikom i prawidłowy tok pracy. Chce unikać kwarantanny.

Kontrole PIP - nowe zasady w czasie epidemii

Kontrole PIP w pełnym zakresie zostały wznowione od 22 czerwca 2020 r. Nowe zasady mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa inspektorom pracy jak i pracodawcom oraz pracownikom. W związku z tym powstał szereg wytycznych opracowanych przez Głównego Inspektora Pracy i Głównego Inspektora Sanitarnego.

Czy pracodawca może odmówić udzielenia urlopu wychowawczego, jeżeli spowoduje to dezorganizację pracy

Zatrudniamy 30 szwaczek. Połowa z nich złożyła wniosek o urlop wychowawczy od następnego miesiąca. Czy możemy w tej sytuacji odmówić części szwaczek jego udzielenia ze względu na potrzeby pracodawcy? Wszystkie pracownice uzasadniają złożenie wniosku o urlop wychowawczy faktem, że nie chcą wysyłać dzieci do żłobków i przedszkoli z obawy przed epidemią koronawirusa.

Zalecenia Państwowej Inspekcji Pracy w kwestii powrotu do biur w ramach czerwcowego odmrażania

W ramach kolejnych etapów czerwcowego odmrażania gospodarki Państwowa Inspekcja Pracy wydała zalecenia, które mają pomóc firmom w bezpiecznym przywracaniu pracowników do biur. Procesowi towarzyszy wiele zmian związanych z reorganizacją przestrzeni pracowniczej i zasad pracy, których wdrożenie może powodować kłopoty.

Jak podtrzymywać dobre relacje w zdalnie pracującym zespole

Czy jest coś szczególnego, co powoduje, że ta firma jest świetnym miejscem pracy? Proszę podać konkretne przykłady – to otwarte pytanie zawsze pojawia się w badaniach przeprowadzanych przez Great Place to Work® na całym świecie. Polscy respondenci wskazali „atmosferę” jako wyróżnik ich miejsc pracy – tak wynika z analizy odpowiedzi pracowników na otwarte pytanie w ankietach przeprowadzonych w poprzednim roku przez Great Place to Work® w 16 krajach Europy. Solidnym fundamentem dla tej wyjątkowej atmosfery często były dobre relacje ze współpracownikami.

Jakie zmiany w pracy wprowadzili pracodawcy w związku z koronawirusem?

Raport "Efekt COVID-19 w kontekście środowiska pracy" ukazuje, jakie zmiany w pracy wprowadzili pracodawcy w związku z koronawirusem. Większość z nich zastosowało pracę zdalną, zlecenie spotkań służbowych w formie telekonferencji oraz ograniczenie bezpośredniego kontaktu z klientem.

Czy pracodawca powinien przyjąć wniosek o kontynuowanie pracy zdalnej pracownika niepełnosprawnego?

Pracownik niepełnosprawny będący w grupie ryzyka boi się powrotu do pracy z powodu koronawirusa. Napisał wniosek o kontynuowanie pracy w formie pracy zdalnej. Czy pracodawca powinien zaakceptować prośbę?

HR w dobie koronawirusa - 7 kierunków wymienionych przez dyrektorów personalnych

O tym, jak wygląda HR w dobie koronawirusa i jakie zmiany będą zachodzić w najbliższym czasie opowiadają dyrektorzy personalni. Zwracają uwagę na 7 kierunków: zdrowie i bezpieczeństwo, obawy związane z powrotem do pracy, plusy i minusy pracy zdalnej, testy z przywództwa, komunikację wewnętrzną, zachowanie spójności w organizacji oraz elastyczność.

Jak w 4 krokach zapewnić pracownikom bezpieczny powrót do biura?

Mimo pozytywnej oceny pracy zdalnej wielu pracowników wykazuje chęć powrotu do pracy w biurze. Jak w 4 krokach zapewnić pracownikom bezpieczne powroty? Przede wszystkim należy ustalić kto powinien być w biurze, a kto może być w biurze. Co dalej?

Specjalista ds. przestrzegania zasad walki z epidemią - nowy zawód

We Włoszech rośnie zapotrzebowanie na nowy zawód związany z pandemią koronawirusa. Jest to specjalista do spraw przestrzegania zasad walki z epidemią czy kontroler do spraw Covid.

Czy pracownik sklepu może żądać zaświadczenia o stanie zdrowia klienta, który nie zakrywa ust i nosa?

Pracownicy sklepu i inne osoby w nim przebywające narażeni są na zarażenie się koronawirusem, gdy klienci nie zakrywają ust i nosa. Czy pracownik sklepu może żądać zaświadczenia o stanie zdrowia od osoby, która nie stosuje się do obowiązku zakrywania części twarzy, argumentując to chorobą?

Inspekcja Pracy kontroluje tylko przypadki grożące śmiercią

W czasie epidemii koronawirusa Inspekcja Pracy prowadzi ograniczone działania. Kontroluje jedynie naruszenia prawa pracy grożące bezpośrednio życiu i zdrowiu pracowników oraz bada śmiertelne, ciężkie i zbiorowe wypadki przy pracy.

Czy pracodawca musi zapewnić maseczki i rękawiczki pracownikom?

Czy na pracodawcy ciąży obowiązek zapewnienia maseczek i rękawiczek ochronnych? W Polsce od dnia 16 kwietnia 2020 roku został wprowadzony obowiązek zasłaniania ust i nosa w przestrzeni publicznej. Nakaz ten został wprowadzony przepisem §18  Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 kwietnia 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii, i które zostało opublikowane w Dzienniku Ustaw pozycja 673.

Jak motywować pracowników w sytuacji kryzysu?

„Jak zmotywować ludzi do pracy? Jak zwiększyć ich zaangażowanie?” – podobne pytania pojawiają się wśród managerów na co dzień. Obecna sytuacja związana z pandemią koronawirusa sprawia, że potrzeba dbania o morale pracowników jest jeszcze większa. Rola lidera w organizacji nabiera więc szczególnego znaczenia. Według ekspertów Randstad najważniejsze by w tym szczególnym czasie wykazać się empatią, dbać o regularny kontakt z podwładnymi oraz umożliwić pracownikom udział w podejmowaniu decyzji. Takie działanie pozytywnie wpłynie na samopoczucie zatrudnionych, jak również wizerunek pracodawcy.

Sprawdzanie temperatury ciała pracowników w związku z koronawirusem a RODO

Dane dotyczące temperatury ciała pracownika stanowią szczególną kategorię danych osobowych. Czy przepisy o ochronie danych osobowych sprzeciwiają się ich przetwarzaniu? RODO wskazuje, kiedy możliwe jest przetwarzanie szczególnych kategorii danych dotyczących zdrowia.

Działania pracodawcy redukujące stres pracowników w dobie koronawirusa

Pandemia koronawirusa wzmaga obawy przed utratą pracy i obniżką wynagrodzenia. Wszystko to wraz z obawą o zdrowie swoje i najbliższych powoduje nawarstwianie się stresu. Okazuje się, że pracodawcy nie radzą sobie ze stresem swoich pracowników. Jakie działania podejmować, aby redukować stres pracowników w dobie koronawirusa?

Kary za nieprzestrzeganie zasad bhp w czasie pandemii koronawirusa

Za nieprzestrzeganie przepisów dotyczących bhp przedsiębiorcy grożą sankcje finansowe, a kiedy jego zaniechanie doprowadzi do bezpośredniego niebezpieczeństwa utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu, podlega on odpowiedzialności karnej. Jakie kary grożą za niestosowanie się do przepisów ustaw dotyczących koronawirusa oraz decyzji, zaleceń i wytycznych Głównego Inspektoratu Sanitarnego bądź wojewódzkiego inspektoratu sanitarnego?

Od 4 maja 2020 r. placówki ZUS ponownie otwarte - co się zmieni?

Od dnia 4 maja 2020 r. (najbliższy poniedziałek) placówki ZUS ponownie otwierają się dla klientów. Zachowane zostaną zasady bezpieczeństwa w dobie epidemii koronawirusa. Sprawdź, co się zmieni.

28 kwietnia - Światowy Dzień Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia w Pracy

Dziś, 28 kwietnia, wypada Światowy Dzień Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia w Pracy. Ustanowiony przez Międzynarodową Organizację Pracy dzień ma na celu zwrócenie uwagi pracodawców i pracowników na potrzebę dążenia do minimalizowania zagrożeń występujących w miejscu pracy.

Tarcza antykryzysowa 2.0 - jakie zmiany wprowadza?

Jakie zmiany wprowadza tarcza antykryzysowa 2.0? Jeszcze mniejsi przedsiębiorcy będą mogli skorzystać z pożyczki, ułatwiono procedurę uzyskania dofinansowania wynagrodzeń pracowników, poszerzono pomoc finansową. Sprawdź, co jeszcze się zmienia.

Organizacja pracy w polskich firmach podczas epidemii koronawirusa

Podczas epidemii koronawirusa zmieniła się organizacja pracy w polskich firmach. Najczęściej wyposaża się miejsca pracy w środki czystości i dezynfekcyjne, wprowadza się pracę zdalną oraz ograniczenie aktywności związanych z bezpośrednią obsługą klienta. W jakiej branży podjęto najmniej działań zapobiegawczych?

Higiena jako czynnik ekonomiczny w walce z pandemią

Jest jeszcze za wcześnie, aby wyciągnąć ostateczne wnioski z pandemii koronawirusa, ale jedno jest pewne: higiena jest czynnikiem, który ma ogromny wpływ nie tylko na zdrowie, ale również na gospodarkę i wszystkie dziedziny przemysłu. Co więcej, ta sytuacja pokazuje nam, jak ważni są usługodawcy, którzy wcześniej nie byli postrzegani jako istotni pod względem systemowym.

Kary za naruszenie zasad BHP w związku z koronawirusem

Naruszenie zasad BHP w związku z koronawirusem może wiązać się z karą finansową dla przedsiębiorcy oraz odpowiedzialnością karną. Dotyczy to zaleceń służb sanitarnych i rządu. Jak wysoka może być kara pieniężna oraz kara pozbawienia wolności?

Koronawirus a praca - wytyczne dla pracodawcy

Jakie obowiązki mają pracodawcy w związku z zagrożeniem rozprzestrzeniania się koronawirusa? Poniżej wytyczne dla pracodawców.

8 poziomów wdrażania coachingu w organizacji

Korzystając z coachingu jako metody wspierającej implementację istotnych zmian oraz rozwój kapitału ludzkiego w organizacji można to robić na różną skalę. Z tego względu można wyróżnić osiem poziomów wdrażania coachingu.

Jak zadbać o well-being i zdrowie pracowników

Coraz częściej pracodawcy starają się zapewnić jak najlepsze warunki pracy, wprowadzając do pracy well-being czy work-life-balance. Czym jest well-being w pracy? Jak skutecznie dbać o zdrowie pracowników?

Koronawirus a prawo pracy - wyjaśnienia PIP

Czy pracownik może odmówić wyjazdu w rejony, gdzie występuje koronawirus, ze względu na groźbę zarażenia? Czy pracodawca może zlecić dodatkowe badania lekarskie pracownikowi? Czy pracodawca może nie dopuścić do pracy pracownika? Państwowa Inspekcja Pracy wydała wyjaśnienia dotyczące stosowania przepisów prawa pracy w sytuacji zagrożenia zarażeniem koronawirusem.

Koronawirus a praca - co może zrobić pracodawca?

Pracodawca może zlecić pracę z domu lub zwolnić pracownika z obowiązku świadczenia pracy w celu ograniczenia ryzyka związanego z ewentualnym zakażeniem koronawirusem.

Dofinansowanie do okularów - czy jest zależne od stażu pracy

Każdy pracownik, który spełnił określone w przepisach warunki do ubiegania się o dofinansowanie, może skutecznie domagać się od pracodawcy jego przyznania i wypłaty. Czy przepisy uzależniają przyznanie dofinansowania od długości okresu przepracowanego w zakładzie?

Działaj w oparciu o fakty - Evidence Based HR

Evidence Based HR to proces, który skłania firmę do podejmowania decyzji na podstawie danych, doświadczeń oraz opinii ekspertów, co ma skutkować pożądanymi przez decydentów rezultatami. Ocena każdej instrukcji powinna wykorzystywać możliwość sprawdzenia danych z wielu źródeł, co oznacza działanie w pełni wykorzystujące nowe technologie w świecie rynku pracy.

Najważniejsze aspekty prawa pracy dla menedżera

Skuteczne zarządzanie zespołem to wyzwanie, które stoi przed każdym menedżerem. Efektywną współpracę i budowanie dobrych relacji ułatwiają tzw. miękkie umiejętności: komunikacja, empatia czy zdolność do rozwiązywania konfliktów. Jednak kierowanie zespołem wymaga od menedżerów także podstawowej znajomości Kodeksu pracy. Menedżerowie często nieświadomie popełniają błędy i dopuszczają się zaniedbań. A znajomość przepisów prawa pracy to obowiązek każdego menedżera, który chce w prawidłowy sposób zarządzać swoim zespołem, a zarazem chronić przedsiębiorstwo przed karami i sankcjami na jakie mogą grozić za nieprzestrzeganie obowiązujących przepisów.

HR – wczoraj – dziś – jutro. HR (R)evolution

Ostatnie 25 lat to bardzo dynamiczny okres w rozwoju działów HR w polskich firmach. Przez ten krótki czas działy HR przeszły drogę od działów kadr, które tylko w sposób admnistracyjno -  kadrowy obsługiwały pracowników, aż do HR Biznes Partnerów aktywnie wspierających rozwój i towarzyszących pracownikom na każdym etapie ścieżki zawodowej w firmie. Minęło zaledwie ćwierć wieku – niedużo – jednak zmiany jakie zaszły w tym czasie w świadomości pracodawców i pracowników można porównać do skutków rewolucji przemysłowej XIX wieku. W procesie zmiany świadomości jedną z najważniejszych ról odegrali pracownicy działów HR, którzy wiele rozwiązań wprowadzali na żywym organizmie w czasach, gdy w Polsce rodziła się i kształtowała polityka personalna wielu firm.

Wellbeing – lekarstwo na kryzys pracowniczy?

Kryzys pracowniczy oraz nieustanna walka o pracownika spowodowały, że pracodawcy zostali zmuszeni do zmian strategii. Aby utrzymać swój zespół w ryzach oraz zwiększać jego efektywność, managerowie opracowują nowe strategie HR-owe. Jednym z popularnych oraz, przede wszystkim, efektywnych rozwiązań, są projekty z zakresu wellbeing.

Dyrektor finansowy (CFO) - zarobki, rola w firmie

Jakie kompetencje powinien mieć dyrektor finansowy (CFO)? Jakie są perspektywy rozwoju i zarobki dyrektora finansowego?

Jak zarządzać projektami HR

Jak dobrze zacząć, zachować kontrolę i poradzić sobie z największymi problemami? Z artykułu dowiesz się: Jakich kompetencji do osiągnięcia sukcesu potrzebuje dział HR? Jakie są najczęściej popełniane błędy przez HR? Na czym polega metoda 12 pytań KISS PM®?

Wzrost znaczenia kompetencji miękkich w procesach rekrutacyjnych.

Doświadczenie, wiedza, wykształcenie. Te trzy hasła prawdopodobnie przychodzą do głowy każdemu, kto zastanawia się, co jest najistotniejsze przy prezentowaniu swojego życiorysu podczas rozmowy o pracę. I z pewnością dla osoby zatrudniającej mieszanka tych trzech atrybutów, szczególnie jeśli zostały zdobyte w renomowanych miejscach, ma niemałe znaczenie. Czy jednak te tzw. kompetencje twarde to nasz jedyny atut i powód, by nas zatrudnić? Czy dla przyszłego pracodawcy te mierzalne umiejętności są wyłączną przesłanką do zaakceptowania bądź odrzucenia naszej kandydatury?

REKLAMA