REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Przerwy w pracy, Motywowanie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Przerwy w pracy dla młodocianych. Dzień pracy krótszy o co najmniej pół godziny

Przerwy w pracy przysługują każdemu pracownikowi, który pracuje dziennie co najmniej 6 godzin. Przepisy przyznają ponadto prawo do dodatkowych przerw pracy niektórym grupom pracowników. Uprawnienia do przerw w pracy przysługują m.in. pracownikom młodocianym. Jakie przerwy pracy należą się młodocianym? Wyjaśniamy.

Praca przy monitorze. Pracownikom należą się dodatkowe przerwy w pracy

Praca przy monitorze ekranowym uprawnia pracownika do dodatkowych przerw w pracy. Przepisy wskazują, jakim kategoriom pracowników takie uprawnienie przysługuje. Zawierają także katalog wyjątków od reguły.

Indywidualizacja nagród i świadczeń: Klucz do motywacji pracowników

W dzisiejszym konkurencyjnym środowisku biznesowym, efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi wymaga nowatorskich strategii motywacyjnych. Jednym z kluczowych elementów, które zyskują na znaczeniu, jest indywidualizacja nagród i świadczeń. 

Harmonogramy pracy i przerwy: Zasady planowania czasu pracy

W dzisiejszym szybkim tempie życia zawodowego, prawidłowe zarządzanie czasem jest kluczowe dla efektywności i zadowolenia pracowników. Harmonogramy pracy i przerwy odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu produktywności, zdrowia psychicznego i fizycznego pracowników, a także w tworzeniu sprzyjającego środowiska pracy. 

Przerwy w pracy. Można pracować krócej niż osiem godzin dziennie

Przerwy w pracy przysługują każdemu pracownikowi, który pracuje dziennie co najmniej 6 godzin. Przerwy w pracy należą się również niektórym innym grupom pracowników. Kto może skorzystać z przerw w pracy? Czy wliczają się one do czasu pracy pracownika?

Przerwy w pracy. Kto i kiedy może pracować krócej?

Przerwy w pracy to uprawnienie pracownicze unormowane przepisami prawa pracy. Niektóre przerwy w pracy należą się wszystkim pracownikom. Inne – określonym kategoriom pracowników. Kiedy przysługują przerwy w pracy? Jaka jest ich długość? Czy przerwy wlicza się do czasu pracy?

Jak ustalić wynagrodzenie za dodatkowe przerwy w pracy wliczane do czasu pracy

Niektórzy nasi pracownicy są zatrudnieni w równoważnym systemie czasu pracy przedłużonym do 24 godzin. Jak ustalić im wynagrodzenie za przerwy w pracy wliczane do czasu pracy, wynikające z art. 134 Kodeksu pracy? Pracownicy mają prawo łącznie do 45 minut przerwy w pracy. 

Branża IT. Czego oczekują łódzcy informatycy

Czego łódzcy programiści i informatycy oczekują od swoich pracodawców. W Łodzi pracuje prawie trzydzieści tysięcy specjalistów IT. Zatrudnieni są w dwustu firmach branży technologii informatycznych. Jak potencjał inwestycyjny aglomeracji wpływa na oczekiwania pracowników oraz możliwości pracodawców z branży IT? 

Dodatkowa przerwa w pracy po 9 godzinach lub do 30 tys. kary

Pracodawcy mają sposób na obejście przepisu o dodatkowej przerwie przy nadgodzinach jednak Główny Inspektorat Pracy również ma sposób na takich pracodawców. Stanowisko orzeka jednoznacznie na korzyść zatrudnionych.

Docenianie i motywowanie pracowników: klucz do sukcesu firmy

W czasach pandemii i pracy hybrydowej, zwiększenie zaangażowania i motywacji pracowników stało się jeszcze ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Docenienie i motywowanie pracowników to kluczowe czynniki, wpływające na ich zaangażowanie i lojalność wobec firmy. Przedsiębiorstwa, które inwestują w zadowolenie swoich pracowników, zyskują długotrwałe korzyści w postaci zwiększenia wydajności, redukcji kosztów rotacji pracowników oraz budowania pozytywnego wizerunku firmy.

Przerwy w pracy. Będziemy pracować krócej

Przerwy w pracy. Nowelizacja Kodeksu pracy wprowadza również zmiany dotyczące przerw, jakie należą się pracownikowi w ciągu dnia pracy. Kiedy przysługują przerwy w pracy? Jaka jest ich długość? Od czego zależą przerwy w pracy?

Nowelizacja Kodeksu pracy z podpisem prezydenta

Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację Kodeksu pracy oraz niektórych innych ustaw - poinformowało w piątek biuro prasowe KPRP. Nowelizacja wdraża dwie unijne dyrektywy dotyczące tzw. work-life balance i tzw. dyrektywę rodzicielską.

Kolejne zmiany w Kodeksie pracy. Nowe urlopy i reformy w umowach na okres próbny

Zmiany w Kodeksie pracy, które uchwalił Sejm 8 lutego 2023 r., to część wdrażania dwóch unijnych dyrektyw, tzw. work-life-balance. Nowe przepisy dotyczą m.in. urlopu rodzicielskiego, prawa do dodatkowych pięciu dni urlopu opiekuńczego i dwóch dni wolnych z powodu działania siły wyższej. Zmiana obejmuje również regulacje warunków zawierania umów na okres próbny.

Teatr w przerwie obiadowej - inicjatywa w Genui

Teatr w przerwie obiadowej - to inicjatywa teatru w Genui we włoskiej Ligurii. Zaprasza on na 50- minutowy spektakl w porze pauzy w pracy. Nie traci się przy tym szansy na posiłek, bo można go tam kupić w barze.

Przerwa w pracy – dla kogo?

Zgodnie z przepisami prawa pracy każdemu pracownikowi przysługuje przerwa w pracy z zachowaniem prawa do wynagrodzenia. Jakie rodzaje przerw wyróżnia Kodeks pracy? Komu przysługują poszczególne przerwy?

Przerywany czas pracy - co to jest?

Co to jest przerywany czas pracy? Kiedy nie stosuje się tego systemu czasu pracy? Ile wynosi przerwa w czasie pracy kierowcy?

7 zasad do osiągnięcia sukcesu zawodowego i osobistego

Sprawdź, jak pozytywne nastawienie napędza sukcesy. Oto 7 podstawowych zasad do osiągnięcia sukcesu zawodowego i osobistego: przewaga szczęścia, punkt podparcia i dźwignia, efekt Tetris, uczenie się na błedach, krąg Zorro, reguła 20 sekund, inwestycja w więzi społeczne.

Połączenie pracy i zabawy przynosi większe korzyści

Połączenie pracy i zabawy pobudza kreatywność i wpływa na powstawanie nowatorskich pomysłów. Jakie korzyści można zyskać, dzięki uzupełnianiu pracy zabawą?

Motywowanie przez rozmowę

Motywowanie przez rozmowę czyli dialog motywujący. Na czym polega ta metoda? Do czego się ją wykorzystuje? Jaką ma skuteczność?

Jak rozkochać w sobie pracownika? - poradnik dla rekrutera

Jak rozkochać w sobie pracownika, aby przyjął ofertę pracy? Oto poradnik dla rekrutera poszukującego specjalistów IT. Jak przez komunikację dotrzeć do serca pracownika?

Plan czasu pracy kierowcy autobusu obowiązkiem pracodawcy

Zaplanowanie czasu pracy kierowcy autobusu jest obowiązkiem pracodawcy. Przypomina o tym Okręgowy Inspektor Pracy w Katowicach, nawiązując do okresu ferii zimowych.

Czy strach jest skutecznym motywatorem?

Czy strach jest skutecznym motywatorem do pracy? Jak wpływa na naukę i współpracę? Czym jest bezpieczeństwo psychiczne?

Wsparcie pracownika na każdym etapie ścieżki zawodowej

Wsparcie pracownika na każdym etapie ścieżki zawodowej ma fundamentalne znaczenie. Oto 4 sytuacje, kiedy jest szczególnie ważne.

Benefity pracownicze - przykłady

Benefity pracownicze świadczą o kulturze organizacyjnej firmy. Oto przykłady najbardziej popularnych, ale i bardziej oryginalnych benefitów pozapłacowych. Coraz częściej pracownik ma możliwość wyboru oferowanych dodatków.

Jak codziennie motywować pracowników zdalnych?

Motywowanie pracowników zdalnych jest niezbędne. Czy jest trudniejsze od motywowania pracowników stacjonarnych? Jakie są sposoby motywacji pracowników na home office? Na te i inne pytania odpowiada Maciej Kabaciński, Szef Pionu HR w firmie Quercus.

Sposoby motywowania pracowników zdalnych

Motywowanie pracowników zdalnych - jakie są skuteczne sposoby? Jak nagradzać pracowników na pracy zdalnej? Czy krótszy czas pracy to dobry pomysł?

Maksymalny czas pracy maszynisty

Powstał projekt ustawy o czasie pracy maszynistów. Zgodnie z proponowanymi przepisami maszynista zatrudniony na podstawie umowy o pracę może maksymalnie pracować 8 godzin na dobę i przeciętne 40 godzin w pięciodniowym tygodniu pracy, przy czym okres rozliczeniowy może mieć nie więcej niż 2 miesiące.

Dobrostan pracowników w czasie pandemii - czym jest wellbeing?

Pandemia koronawirusa zmieniła rynek pracy, a w zasadzie stała się papierkiem lakmusowym dla pracodawców, zwłaszcza tych, który deklarowali realizację strategii wellbeing w firmie. Bo niezależnie od sytuacji rynkowej oraz tego, czy aktualnie funkcjonujemy w „erze pracownika” czy też „erze pracodawcy”, pracownicy to podstawowy kapitał każdej firmy. Dlatego trzeba dbać o ich samopoczucie, czyli dobrostan.

Wellbeing pracownika w czasie epidemii – troska o pracownika to troska o firmę

Raptem jeszcze kilka miesięcy temu szkoliłem, doradzałem, pisałem artykuły i udzielałem wywiadów na temat wellbeing w organizacjach przekonując, że zależny od pracownika rynek pracy w naszym kraju wymaga od organizacji świadomych działań w tym zakresie. Mówiłem, że organizacje uczące się potrzebują otworzyć się na konieczność bardziej przemyślanego dbania o zatrudnionych. Wymagający pracownik wybiera taką firmę, która spełni jego oczekiwania nie tylko finansowe, nie tylko w zakresie uposażeń socjalnych, atmosfery pracy, możliwości rozwoju swoich kompetencji, ale również dobrze zaplanowanej troski organizacji o jego dobrostan. W efekcie komplikacji wywołanych przez ogólnoświatową epidemię rynek drastycznie się zmienił. W kilka miesięcy przestał być rynkiem pracownika. Organizacje z niepokojem korzystają z ostatnich transz tarczy, w wielu branżach poważnie spadły przychody, coraz częściej słyszy się o redukcjach etatów, wyczuwalny jest lęk związany z zapowiadaną drugą falą zachorowań i koniecznością wprowadzenia poważniejszych obostrzeń, a może i drugiego lock-downu. Jaki wpływ te okoliczności mogą mieć na prowadzenie działań z zakresu wellbeing pracownika?

Kto w Polsce jest najbardziej zadowolony ze swojej pracy?

22% zatrudnionych Polaków odczuwa duże zadowolenie ze swojej pracy. W jakiej części Polski jest najwięcej tych osób? Mieszkają w miastach czy na wsiach? To głównie kobiety czy mężczyźni? Jakie branże i stanowiska wiążą się z wyższa satysfakcją z pracy i co na nią wpływa?

Pakiet mobilności – zmiany w pracy kierowcy 2020

Pakiet mobilności został przyjęty bez poprawek w lipcu 2020 r. Jakie zmiany w pracy kierowcy wprowadza? Dotyczą przede wszystkim czasu pracy, przerw, odpoczynku kierowców oraz delegowania pracowników.

Moc doceniania pracowników

W ostatnich latach coraz więcej mówi się o dobrym samopoczuciu w pracy. Jednym z kluczowych elementów budujących tzw. wellbeing w organizacji jest docenianie – wyrażanie uznania za wykonaną pracę, postawę czy zaangażowanie. Jak robić to dobrze – wyjaśniają ekspertki banku Credit Agricole.

Lekki, umiarkowany i znaczny stopień niepełnosprawności a przywileje w pracy

Pracownik niepełnosprawny jest w sposób szczególny chroniony przez prawo pracy. Jakie przywileje ma osoba posiadająca orzeczenie o lekkim, umiarkowanym i znacznym stopniu niepełnosprawności?

Czy można zakazać korzystania ze smartfonów i innych urządzeń podczas przerw w pracy

Chcemy wprowadzić do regulaminu pracy zakaz używania na terenie zakładu pracy prywatnych smartfonów, tabletów oraz czytników książek elektronicznych - w czasie 15-minutowej przerwy "śniadaniowej" i 5-minutowych przerw związanych z obsługą monitorów ekranowych. Czy możemy to zrobić? Czy taki zakaz może dotyczyć wszystkich pracowników czy wyłącznie osób na wybranych stanowiskach pracy? - pyta Czytelnik z Łodzi.

Powrót do pracy w dobie koronawirusa - zalecenia PIP

PIP wydał zalecenia w sprawie bezpiecznego powrotu do pracy w dobie koronawirusa. Kieruje je do pracodawców, przedsiębiorców i innych osób organizujących pracę. Pierwszym krokiem jest zapewnienie właściwych środków prewencyjnych oraz dokonanie aktualizacji oceny ryzyka. Następnie należy stworzyć plan działań przewidujący odpowiednie środki bezpieczeństwa i kontroli. Jak bezpiecznie pracować, aby jednocześnie zapobiegać rozprzestrzenianiu się koronawirusa?

Jak motywować pracowników w sytuacji kryzysu?

„Jak zmotywować ludzi do pracy? Jak zwiększyć ich zaangażowanie?” – podobne pytania pojawiają się wśród managerów na co dzień. Obecna sytuacja związana z pandemią koronawirusa sprawia, że potrzeba dbania o morale pracowników jest jeszcze większa. Rola lidera w organizacji nabiera więc szczególnego znaczenia. Według ekspertów Randstad najważniejsze by w tym szczególnym czasie wykazać się empatią, dbać o regularny kontakt z podwładnymi oraz umożliwić pracownikom udział w podejmowaniu decyzji. Takie działanie pozytywnie wpłynie na samopoczucie zatrudnionych, jak również wizerunek pracodawcy.

Wynagrodzenie to nie wszystko. Jak często i dlaczego Polacy zmieniają pracę?

Charakterystyczną cechą XXI wieku jest zmienność, o której często mówi się, że jest jedyną pewną współczesnego świata. Zmieniają się wartości, wyzwania i problemy. Przemianom podlega nasze podejście do zarabiania, jak również do samej pracy i zatrudnienia. Charakterystyczne dla obecnych czasów jest też ciągłe dokształcanie i przekwalifikowanie się pracowników. Dlatego tradycyjna kariera polegająca na osiąganiu kolejnych szczebli rozwoju, rozumiana również jako związanie się z jedną firmą na całe życie, odeszły do przeszłości. O tym, jak kształtuje się współczesny rynek pracy oraz jak często Polacy zmieniają pracę, opowiada Beata Pisula, specjalistka międzynarodowego portalu pracy Talinkme.pl.

Telepraca - przerwy dla pracownicy w ciąży pracującej przy komputerze

Telepracownica w ciąży ma prawo do przerw w pracy związanych z obsługą monitora ekranowego. Jak pracodawca powinien zorganizować przerwy w pracy dla telepracownicy?

Wellbeing – lekarstwo na kryzys pracowniczy?

Kryzys pracowniczy oraz nieustanna walka o pracownika spowodowały, że pracodawcy zostali zmuszeni do zmian strategii. Aby utrzymać swój zespół w ryzach oraz zwiększać jego efektywność, managerowie opracowują nowe strategie HR-owe. Jednym z popularnych oraz, przede wszystkim, efektywnych rozwiązań, są projekty z zakresu wellbeing.

Skrócenie czasu pracy, dodatkowe przerwy, zimne napoje - praca podczas upałów

Zgodnie z przepisami prawa pracy, pracodawca może w upalne dni wprowadzić dodatkowe przerwy albo pozwolić pracownikowi na wcześniejsze wyjście z pracy.Pracodawca ma również obowiązek zapewnić zimne napoje.

Dlaczego pracownicy odchodzą z pracy - 5 najczęstszych powodów

Co sprawia, że pracownik decyduje się odejść z pracy? Jak zatrzymać dobrego pracownika w firmie - podpowiada ekspert.

Apel RPO ws. zmian w prawie pracy dla matek karmiących

Rzecznik Praw Obywatelskich proponuje zmiany w Kodeksie pracy w zakresie przyznania praw do korzystania z przerw na karmienie również rodzicom podającym dziecku sztuczny pokarm.

Przerwy w pracy 2019

Przepisy Kodeksu pracy zapewniają pracownikowi prawo do przerwy pod warunkiem, że pracuje co najmniej 6 godzin. Ile wynoszą przerwy? Czy pracodawca może decydować kiedy należy je wykorzystać?

Jak motywować pracowników do rozwijania kompetencji miękkich?

Kompetencje miękkie to umiejętności społeczne, a także cechy psychofizyczne, które determinują zachowanie, kontakty z innymi osobami oraz szeroko rozumianą organizację pracy. Ich znaczenie na rynku pracy stale rośnie.

Szczęśliwy pracownik to najlepsza inwestycja!

Trudno o pojęcie bardziej względne niż szczęście. Nasze relacje, poszczególne doświadczenia, dobrzy ludzie spotykani na drodze – wszystko to tworzy codzienność i krok po kroku buduje poczucie zadowolenia. Jedną z istotniejszych kwestii warunkujących poczucie ogólnej satysfakcji jest również szczęście osiągane w miejscu, w którym spędzamy 1/3 życia – w pracy.

Well-being – zachcianki pracowników czy standard?

Prywatna opieka medyczna, karnet na siłownię, basen, masaże dla pracownika i jego rodziny, wyjazd integracyjny, pokój chilloutu, zajęcia „zdrowy kręgosłup” w czasie pracy… Od kilku lat wydłuża się lista sposobów na to, by każdy potencjalny i obecny pracownik firmy czuł się doceniony i był przekonany, że ma do czynienia z dobrze zarządzaną organizacją, w której to zespół jest najważniejszy. Tylko czy są one skuteczne i czy warto z nich korzystać?

Well-being, czyli ocean możliwości dla świadomych

Nowoczesne instytucje zarządzane przez dobrze przygotowanych, kompetentnych menedżerów coraz odważniej stawiają na podejście, w którym dominuje teza, iż istotą powodzenia w czasach dynamizacji rynku pracy jest umiejętne dostosowanie wewnętrznej polityki do aktualnych trendów. Co jest dziś najważniejsze? Przede wszystkim dbałość o samopoczucie pracowników – zarówno psychiczne, jak i fizyczne.

Kryzys personalny w firmie - jak zatrzymać pracowników

Główną motywacją do zmiany firmy są pieniądze - wynika z badań przeprowadzonych przez Monster Polska. Czym skutecznie zatrzymać pracowników i jak z nimi rozmawiać?

Jak negocjować wynagrodzenie?

Rozmowa o wysokości wynagrodzenia niekoniecznie musi zawsze kojarzyć się z czynnikiem mocno stresogennym. Przygotuj się do rozmowy kwalifikacyjnej w sposób analityczny, a następnie wykorzystaj dostępną wiedzę do tego, by pomóc sobie uczynić potężny krok w stronę osiągnięcia zamierzonego celu finansowego.

Najpopularniejsze benefity pracownicze

Pracodawcy często próbują przyciągnąć pracowników niestandardowymi benefitami pracowniczymi. Które z nich są najpopularniejsze i co jeszcze nowego może zaproponować pracodawca?

REKLAMA