Wystąpienie płatnika z wnioskiem o odroczenie terminu płatności zaliczek na podatek dochodowy od wynagrodzeń pracowników lub osób, z którymi zawarto umowę cywilnoprawną, musi być spowodowane szczególnymi okolicznościami, w jakich znalazł się płatnik, albo interesem publicznym. Decyzja organu podatkowego w tym zakresie ma bowiem charakter uznaniowy, co oznacza, że może on pozytywnie rozpatrzyć wniosek, ale nie ma takiego obowiązku.
    
                            
    
        
        
    
    
        Gdy pracownik ulegnie wypadkowi w miejscu pracy, jego pracodawca musi 
niezwłocznie ustalić okoliczności i przyczyny zdarzenia. W tym celu 
powołuje zespół powypadkowy, który podejmuje niezbędne czynności w celu 
zabezpieczenia miejsca zdarzenia, dokonuje jego oględzin, zbiera 
informacje od świadków, zasięga opinii lekarza i dokonuje prawnej 
kwalifikacji wypadku zgodnie z ustawą o ubezpieczeniu społecznym z 
tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych.
    
                            
    
        
        
    
    
        Pracodawca, którego pracownik uległ wypadkowi przy pracy, ma obowiązek ustalić okoliczności i przyczyny zaistniałego wypadku. Ponadto, jeśli jest płatnikiem zasiłków, będzie również zobowiązany do wypłaty świadczeń z ubezpieczenia wypadkowego, takich jak zasiłek chorobowy, świadczenie rehabilitacyjne, a nawet zasiłek wyrównawczy z ubezpieczenia wypadkowego.
    
                            
    
        
        
    
    
        W trakcie wykonywania pracy pracownik poczuł się źle. Podjęto czynności związane z udzieleniem pierwszej pomocy przedmedycznej i wezwano pogotowie. Po badaniach przeprowadzonych w oddziale intensywnej terapii okazało się, że pracownik doznał wylewu. Ustalono, że:pracownik wykonywał normalne obowiązki związane z wykonywaniem pracy na zajmowanym stanowisku,lekarz medycyny pracy nie stwierdził przeciwwskazań do zatrudnienia na zajmowanym stanowisku pracy,z zakresu czynności wykonywanych w dniu wypadku, nie wynikała potrzeba przenoszenia ciężarów o masie większej niż dopuszczonej przepisami dotyczącymi ręcznych prac transportowych.Czy w takiej sytuacji zdarzenie można uznać za wypadek przy pracy, a jeżeli tak, to jak ustalić przyczynę zewnętrzną?
    
                            
    
        
        
    
    
        Zasiłek z ubezpieczenia chorobowego należny jest nielicznej grupie osób 
ubezpieczonych w wysokości 100 proc. podstawy wymiaru. Przywilej ten 
dotyczy jedynie tych osób, których niezdolność do pracy lub niemożność 
wykonywania pracy przypadła w okresie ciąży, powstała wskutek poddania 
się niezbędnym badaniom lekarskim przewidzianym dla kandydatów na dawców
 komórek, tkanek i narządów oraz zabiegowi pobrania komórek, tkanek i 
narządów, czy też powstała wskutek wypadku w drodze do pracy lub z 
pracy.
    
                            
    
        
        
    
    
        Jeden z naszych pracowników uległ wypadkowi przy pracy, którego sprawcą był inny pracownik. W wyniku wypadku został zniszczony prywatny laptop poszkodowanego pracownika, którego używał w pracy do celów służbowych. Kto w takiej sytuacji powinien wypłacić odszkodowanie za wyrządzoną szkodę – my, jako pracodawca, czy pracownik, który spowodował wypadek?