Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu obowiązki pracodawcy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące obowiązki pracodawcy.
Kolizja drogowa z winy pracownika a wypadek w drodze z pracy
Aktualizacja: 09.09.2019
Czy udowodniona wina pracownika za wypadek w drodze do pracy lub z pracy wpływa w jakikolwiek sposób na jego prawo do świadczeń chorobowych? »
Wypadek w pracy – kto odpowiada?
Aktualizacja: 01.03.2018
Pracodawca ma obowiązek zapewnienia pracownikom bezpiecznych i higienicznych warunków pracy oraz zapobiegania wypadkom i chorobom zawodowym. Kto odpowiada za wypadek przy pracy? Kto będzie odpowiadał za wypadek przy pracy na budowie? »
Wypadek w drodze do lub z pracy – procedura po wypadku
Aktualizacja: 31.03.2016
Pracownik, który uległ wypadkowi w drodze do lub z pracy, zobowiązany jest o tym fakcie poinformować pracodawcę niezwłocznie. Pracodawca uruchamia właściwą procedurę związaną z wypadkiem w drodze do lub z pracy. »
Aktualizacja: 01.07.2013
Wypadek przy pracy to nagłe zdarzenie następujące w związku z pracą, wywołane przyczyną zewnętrzną i powodujące uraz lub śmierć. Obowiązkiem pracodawcy jest zapobieganie wypadkom przy pracy. W tym celu pracodawca przestrzega przepisy bhp oraz przeprowadza niezbędne badania lekarskie. »
Odszkodowanie za wypadek przy pracy przychodem ze stosunku pracy?
Aktualizacja: 03.06.2011
Kwestia opodatkowania i oskładkowania odszkodowania pozasądowego z tytułu uszczerbku na zdrowiu, jakiego doznał pracownik w wyniku wypadku przy pracy, i możliwości zaliczenia takiego odszkodowania do kosztów uzyskania przychodów jest dyskusyjna i może być przyczyną sporów z organami podatkowymi. »
Protokół powypadkowy - uprawnienia przysługujące poszkodowanemu
Aktualizacja: 07.06.2011
Poszkodowanemu w wypadku przy pracy pracownikowi przysługuje prawo zgłoszenia zastrzeżeń do ustaleń zawartych w protokole powypadkowym. Jeżeli uwagi pracownika nie zostaną uwzględnione przez zespół, to może on odwołać się do sądu pracy. »
ZUS zaprasza na bezpłatne szkolenia
Aktualizacja: 23.05.2011
Zakład Ubezpieczeń Społecznych zaprasza na bezpłatne szkolenia. Ich tematyka obejmuje m.in. dokumenty zgłoszeniowe, rozliczeniowe i płatnicze, bhp, wypadki przy pracy. »
Ubezpieczenie wypadkowe - termin złożenia ZUS IWA za 2010 rok
Aktualizacja: 13.01.2011
31 stycznia 2011 r. mija termin na złożenie "Informacji o danych do ustalenia składki na ubezpieczenie wypadkowe" ZUS IWA za rok 2010. »
Wypadki przy pracy - nowy wzór statystycznej karty wypadku
Aktualizacja: 10.12.2010
Od 7 grudnia br. obowiązuje nowy wzór statystycznej karty wypadku przy pracy "Z-KW Statystyczna Karta Wypadku". »
Czy pracodawca musi informować o COVID–19 u pracownika?
Sadkowski i Wspólnicy Spółka Komandytowa - to kancelaria prawna z dwunastoletnim doświadczeniem na rynku. Ponad siedemdziesięcioosobowy zespół kancelarii tworzą doświadczeni radcy prawni, adwokaci i doradcy podatkowi.
Zostań ekspertem portalu Infor.pl »