REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
W miejscu pracy, inaczej środowisku pracy, mogą i często występują czynniki szkodliwe dla zdrowia pracowników. Jakie w związku z tym obowiązki ma pracodawca? Co powinien zrobić, aby zapobiegać chorobom zawodowym i innym chorobom związanym z wykonywaną pracą? Odpowiadamy.
Międzynarodowa Organizacja Pracy szacuje prawie 3 miliony ludzi umiera z powodu wypadków i chorób związanych z pracą, a aż 395 milionów pracowników na całym świecie odniosło obrażenia przy pracy, które nie są śmiertelne. Choroby zawodowe, które najczęściej powodują śmierć pracowników to: choroby układu krążenia; nowotwory złośliwe oraz choroby układu oddechowego.
Stres w miejscu pracy występuje wtedy, kiedy osoby pracujące – pracownicy i pracodawcy – odczuwają dyskomfort psychiczny dot. warunków i/lub wymagań pracy w sytuacji, w której w danym momencie warunki i wymagania te przekraczają ich możliwości.
Choroby parazawodowe kręgosłupa – jak zadbać o kręgosłup w pracy? Przewlekły ból pleców, strzykanie, mrowienie kończyn – to kilka z wielu sygnałów, jakie wysyła kręgosłup. Szczególnie narażeni na przypadłości kręgosłupa są pracownicy biurowi. Na jakie choroby kręgosłupa cierpią pracownicy biurowi? Czy za chorobę parazawodową przysługuje odszkodowanie?
Szykują się duże zmiany co do emerytur pomostowych. Zmieniona będzie ustawa z dnia 19 grudnia 2008 r. o emeryturach pomostowych (Dz.U. z 2023 r. poz. 164, dalej: ustawa). W dniu 20 czerwca 2023 r. ustawę zmieniającą przekazano Prezydentowi i Marszałkowi Senatu.
REKLAMA