| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: rozwiązanie stosunku pracy

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu rozwiązanie stosunku pracy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące rozwiązanie stosunku pracy.

Rozwiązanie stosunku pracy za siedmiodniowym uprzedzeniem w związku z przejściem zakładu pracy lub jego części na nowego pracodawcę

Aktualizacja: 23.05.2017

Zmiana pracodawcy wskutek przejścia zakładu pracy lub jego części na nowego pracodawcę bardzo często jest negatywnie odbierana przez przejmowanych pracowników. W skrajnych przypadkach nie chcą oni być zatrudnieni u nowego pracodawcy. W związku z tym ustawodawca przyznał przejmowanym pracownikom prawo do rozwiązania stosunku pracy za siedmiodniowym uprzedzeniem. »

Przekształcenia żłobków - skutki dla pracowników

Aktualizacja: 01.04.2011

Zmiana statusu żłobków pociąga za sobą skutki dla osób w nich zatrudnionych. Mimo że mają oni zagwarantowane niezmienione warunki pracy i płacy, to jednak np. czas pracy pielęgniarek wydłuży się z 7 godz. 35 min. do 8 godz. dziennie. Do 3 maja 2011 r. dyrektor żłobka ma obowiązek poinformować pracowników o wszystkich zmianach warunków zatrudnienia. »

Skutki wydzierżawienia firmy dla dotychczasowego i nowego pracodawcy

Aktualizacja: 14.02.2011

Wydzierżawienie firmy przez dotychczasowego pracodawcę powoduje, że nowy pracodawca staje się z mocy prawa stroną stosunków pracy. Nie oznacza to jednak automatycznej zmiany treści podpisanych przez pracowników umów o pracę. Niekorzystna zmiana jest możliwa jedynie wtedy, gdy pracownik wyrazi na nią zgodę. »

Wypełnianie świadectwa pracy - podstawa prawna rozwiązania umowy

Aktualizacja: 09.02.2011

Pracodawca w ust. 3 lit. b świadectwa pracy podaje szczególne podstawy prawne rozwiązania stosunku pracy, które nie są zaliczane do kategorii ogólnych sposobów rozwiązania umów o pracę, skatalogowanych w art. 30 § 1 k.p. »

Obowiązki informacyjne przy przejściu zakładu pracy na innego pracodawcę

Aktualizacja: 23.12.2010

Przejście zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę ma skutek tylko dla stosunków pracy istniejących w chwili przejścia. Nie obejmuje więc tych pracowników, z którymi stosunki pracy zostały wcześniej rozwiązane lub wygasły. »

Za jaki okres należy sporządzić PIT-11 dla pracowników przejętych w trakcie roku

Aktualizacja: 15.11.2010

Od 1 sierpnia br. nasza spółka wykupiła jeden z oddziałów innej firmy, przejmując od niej jednocześnie 10 pracowników. Z ostatnim dniem października jeden z przejętych pracowników rozwiązał umowę o pracę i zwrócił się do nas z pisemną prośbą o wystawienie informacji PIT-11 po wypłacie wynagrodzenia za październik. Za jaki okres powinniśmy wystawić mu PIT-11? »

Rozwiązanie umowy za tzw. uprzedzeniem

Aktualizacja: 26.10.2010

Nasz zakład pracy został przejęty przez inną firmę w trybie art. 231 k.p. Jeden z pracowników poinformował nas, że rozwiązuje umowę o pracę bez zachowania okresu wypowiedzenia. Czy pracownik może rozwiązać umowę w tym trybie i co w tej sytuacji należy wpisać w świadectwie pracy? »

Sprzedaż przedsiębiorstwa

Aktualizacja: 20.05.2010

Kupujący przedsiębiorstwo z momentem jego nabycia staje się odpowiedzialny solidarnie ze zbywcą za jego zobowiązania związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa. »

POLECANE

REWOLUCJA W DOKUMENTACJI PRACOWNICZEJ 2019

reklama

Ostatnio na forum

PPK

Eksperci portalu infor.pl

Dittmajer i Wspólnicy sp. k.

Kancelaria prawna

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »